[mbank] by³o: brak blokad

Data: 2012-11-28 11:02:24
Autor: Andrzej K³os
[mbank] by³o: brak blokad
Swego czasu by³ poruszany temat braku blokad na rachunku przy p³atno¶ciach kart± debetow± mBanku, otó¿ doszed³ do tego tematu jeszcze jeden punkt: takie transakcje nie s± uwzglêdniane w limitach, które ustala siê dla danej karty, zarówno limitach ilo¶ciowych jak i kwotowych, dziennych i miesiêcznych. Co zupe³nie przekre¶la u¿yteczno¶æ tej, sk±din±d bardzo potrzebnej, funkcji (limitów).

Czy w innych bankach te¿ tak to dzia³a? W tych, w których p³atno¶ci kart± nie robi± blokad.

andy_nek

Data: 2012-11-28 04:43:23
Autor: witek
[mbank] by³o: brak blokad
Andrzej K³os wrote:
[...]

Skoro nie ma blokady to jak maja byc?
Beda wliczone po rozliczeniu transakcji.

limitow kazdy pilnuje sobie sam.

Bank pilnuje, zebys ich za bardzo nie przekroczyl i zeby moc cie ³upnac kar± jak przekroczysz.
To co widzisz, to jest to co jest dla nich. Nie dla ciebie.

ty masz sobie limitow pilnowac sam. metoda dowolna,
mozesz korzystac z wartosci ktora pokazuje ci bank, mozesz chodzic do wrozki, mozesz tez prowadzic swoje wlasne notatki.

A najlepiej nie robic problemu braku sznurka do snopowiazalek i uzywac karty, ktory ma wystarczajaco wysoki limit aby go nie przekraczac.

Data: 2012-11-28 12:17:23
Autor: Andrzej K³os
[mbank] by³o: brak blokad
witek pisze:
Andrzej K³os wrote:
[...]

Nie zrozumia³e¶, limity nie ulegaj± zmianie nawet po rozliczeniu takiej transakcji (czyli po jej zaksiêgowaniu).

andy_nek

Data: 2012-11-28 06:29:57
Autor: witek
[mbank] by³o: brak blokad
Andrzej K³os wrote:
Nie zrozumia³e¶, limity nie ulegaj± zmianie nawet po rozliczeniu takiej
transakcji (czyli po jej zaksiêgowaniu).

ktore limity?

Data: 2012-11-28 16:47:01
Autor: Andrzej K³os
[mbank] by³o: brak blokad
witek pisze:
Andrzej K³os wrote:
Nie zrozumia³e¶, limity nie ulegaj± zmianie nawet po rozliczeniu takiej
transakcji (czyli po jej zaksiêgowaniu).

ktore limity?

A o których tak bardzo stanowczo pisa³e¶? W mBanku, dla kart debetowych, istniej± tylko jedne limity: dotycz±ce transakcji t± kart±. Samodzielnie ustalasz ile transakcji i w sumie na jak± kwotê zgadzasz siê zaakceptowaæ dziennie i osobno miesiêcznie. Taki ficzer. Dla tych ostro¿nych, co lubi± kontrolowaæ swoje wydatki. Ka¿da transakcja zmniejsza³a limit, ew. a¿ do zera.

I teraz tê u¿yteczno¶æ szlag trafi³. Transakcje bez blokad nie zmieniaj± dostêpnego limitu, nawet po zaksiêgowaniu. Ani ilo¶ciowego, ani kwotowego. Oczywi¶cie chodzi o limit miesiêczny, bo ¿e nie dzia³a to dla dziennego to ju¿ jest oczywiste.

Krótko mówi±c w mBanku jedna z bardzo po¿ytecznych funkcji kart debetowych tak naprawdê przesta³a dzia³aæ.

andy_nek

Data: 2012-11-28 18:06:40
Autor: osa
[mbank] by³o: brak blokad
W dniu 2012-11-28 16:47, Andrzej K³os pisze:

[...]

Ale w mbanku ustawiasz WY£¡CZENIE limity autoryzacyjne wiêc je¶li jest autoryzacja to i limit siê zmniejsza. Je¶li transakcja jest offline czyli bez autoryzacji to jakim cudem ten limit ma siê zmniejszyæ?

Data: 2012-11-28 19:09:02
Autor: Andrzej K³os
[mbank] by³o: brak blokad
osa pisze:
[...]

Limit miesiêczny? Po rozliczeniu/zaksiêgowaniu. Dotychczas (do kiedy?) wszystkie transakcje tak± kart± by³y autoryzowane, to i problemów nie by³o. Wprowadzili offline, to powiedz, po co komu limity, które obs³uguj± tylko kawa³ek p³atno¶ci? A ju¿ limity dzienne to kuriozum. Przecie¿ przy p³atno¶ci nie ty wybierasz, jak ta p³atno¶æ ma siê zrealizowaæ, w ramach limitu, czy poza nim. Mam ustawione: limit ilo¶ciowy dzienny na 4. I co on mi obecnie daje?

andy_nek

Data: 2012-11-28 19:37:30
Autor: osa
[mbank] by³o: brak blokad
W dniu 2012-11-28 19:09, Andrzej K³os pisze:
Limit miesiêczny? Po rozliczeniu/zaksiêgowaniu. Dotychczas (do kiedy?)
wszystkie transakcje tak± kart± by³y autoryzowane, to i problemów nie
by³o.

Do tej pory wiêkszo¶æ transakcji by³a online, a zauwa¿y³em ostatnio ¿e (nie tylko w mbnaku) coraz wiêcej transakcji idzie offline.

Wprowadzili offline, to powiedz, po co komu limity, które
obs³uguj± tylko kawa³ek p³atno¶ci?

No tak to ju¿ jest z tymi kartami, ¿e nie ka¿da operacja musi byæ autoryzowana.

A ju¿ limity dzienne to kuriozum.
Przecie¿ przy p³atno¶ci nie ty wybierasz, jak ta p³atno¶æ ma siê
zrealizowaæ, w ramach limitu, czy poza nim. Mam ustawione: limit
ilo¶ciowy dzienny na 4. I co on mi obecnie daje?

Daje Ci tyle, ¿e je¶li bêd± autoryzacje to pi±ta operacja jej nie dostanie. Tyle...

Nie wiem jakich odpowiedzi oczekujesz, ale tak dzia³a ten ca³y system. Operacja nie musi byæ autoryzowana, a Ty musisz zapewniæ ¶rodki na rozliczenie transakcji nieutoryzowanych, których dokona³e¶. Tak siê umówi³e¶ z bankiem podpisuj±c umowê.

Data: 2012-11-28 20:21:24
Autor: Andrzej K³os
[mbank] by³o: brak blokad
osa pisze:

Daje Ci tyle, ¿e je¶li bêd± autoryzacje to pi±ta operacja jej nie dostanie. Tyle...

Nie wiem jakich odpowiedzi oczekujesz, ale tak dzia³a ten ca³y system.

Ok., tak dzia³a ten system. A dzia³a³ inaczej. Mo¿e chcê zwróciæ uwagê tym, którzy nadal my¶l±, ¿e system dzia³a jak dawniej. I teraz te limity, które mia³y w jaki¶ tam sposób przyczyniaæ sie do bezpieczeñstwa u¿ytkowania kart debetowych mo¿na sobie darowaæ i poustawiaæ w nich 999999 jak jest w defaulcie.

andy_nek

Data: 2012-11-29 21:23:18
Autor: xbartx
[mbank] by³o: brak blokad
Dnia Wed, 28 Nov 2012 20:21:24 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):

Ok., tak działa ten system. A działał inaczej. Może chcę zwrócić uwagę
tym, którzy nadal myślą, że system działa jak dawniej. I teraz te
limity, które miały w jakiś tam sposób przyczyniać sie do bezpieczeństwa
użytkowania kart debetowych można sobie darować i poustawiać w nich
999999 jak jest w defaulcie.

Pewnie ktoś policzył, że jak co czwarta/trzecia/czy tam co któraś transakcja pójdzie offline to tylko same zyski. Mniejsza liczba połączeń, odpytań systemów autoryzacyjnych, banków etc no i w bonusie może wpaść kasa za monit z info o wyjechaniu poza kreskę. --
xbartx

Data: 2012-11-29 23:14:29
Autor: krzysztofsf
by³o: brak blokad
On 29 Lis, 22:23, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Dnia Wed, 28 Nov 2012 20:21:24 +0100, Andrzej K³os napisa³(a):

> [...]
> limity, które mia³y w jaki¶ tam sposób przyczyniaæ sie do bezpieczeñstwa
> u¿ytkowania kart debetowych mo¿na sobie darowaæ i poustawiaæ w nich

Pewnie kto¶ policzy³, ¿e jak co czwarta/trzecia/czy tam co która¶
transakcja pójdzie offline to tylko same zyski. Mniejsza liczba po³±czeñ,
odpytañ systemów autoryzacyjnych, banków etc no i w bonusie mo¿e wpa¶æ
kasa za monit z info o wyjechaniu poza kreskê.

Uboczny efekt paypass.

Data: 2012-11-30 08:16:09
Autor: Andrzej K³os
[mbank] by³o: brak blokad
xbartx pisze:
[...]

Co czwarta???? Na wszystkie 17 transakcji kart± w tym miesi±cu ani jedna nie by³a z blokad±, czyli wszystkie by³y offline. Limit miesiêczny transakcji na dzieñ 30.XI mam taki sam jak na 1.XI.

andy_nek

Data: 2012-11-30 21:46:51
Autor: xbartx
[mbank] by³o: brak blokad
Dnia Fri, 30 Nov 2012 08:16:09 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):

Co czwarta???? Na wszystkie 17 transakcji kartÄ… w tym miesiÄ…cu ani jedna
nie była z blokadą, czyli wszystkie były offline. Limit miesięczny
transakcji na dzień 30.XI mam taki sam jak na 1.XI.

No widzisz czyli offline dla banku to chyba dobry zysk w który jest wkalkulowane ewentualnie ryzyko nieodzyskania debetu.

--
xbartx

[mbank] by³o: brak blokad