by³o millenium gdzie teraz (ponownie)

Data: 2009-09-24 16:06:59
Autor: zlotowinfo
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
upar³a siê siostra na debet w koncie
nazywany kredytem odnawialnym

namawia³em j± na kredytówkê, ale upar³a siê na debet
proszê zatem ponownie o pomoc w tej materii

1. eurobank odpad³ - brak opcji debetu
2. mbank:
0z³ konto
0z³ karta
0z³ przelewy
1z³ polecenie zap³aty
30z³ roczna op³ata za debet 3000z³
14,35% procent debetu
0% na koncie z kart± i debetem
logowanie i osb³uga: ³atwe i szybkie, potwierdzenia sms

dodatek z oprocentowania: brak
roczna suma: 1z³+30z³+3000*0,1435/12*2

--
http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

Data: 2009-09-24 16:19:14
Autor: Valdi.Pavlack
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
"zlotowinfo" news:h9fud0$8m4$1inews.gazeta.pl

upar³a siê siostra na debet w koncie
nazywany kredytem odnawialnym
namawia³em j± na kredytówkê, ale upar³a siê na debet
proszê zatem ponownie o pomoc w tej materii

1. eurobank odpad³ - brak opcji debetu

No to mamy jeden bank do analizy mniej :)

2. mbank:

Otrzymujesz ju¿ + na starcie :)

0z³ konto

Kolejny punkt! Brawo!

0z³ karta

Idziesz jak burza. Twoja liczba punktów stale ro¶nie.

0z³ przelewy

Zaskakujesz mnie! Kolejny punkt trafia na twoje konto.

1z³ polecenie zap³aty

Jest OK. 1 z³ w koñcu p³acimy raz na miesi±c niezale¿nie od ilo¶ci
posiadanych PZ. A wiêc OK.

30z³ roczna op³ata za debet 3000z³
14,35% procent debetu

I tu w moim odczuciu jest kiszka...
Za 30z³ z haczykiem na rok mo¿na mieæ kart± kredytow± z o wiele wiêkszym
limitem.
Czy twoja siostra koniecznie musi mieæ ten debet?
Po za tym czy chce go mieæ asekuracyjnie, jak by jej na kilka dni przed
wyp³at± zabrak³o kasy? Je¿eli tak to namawiaj j± do tego aby za
przeproszeniem da³a sobie z nim siana. Ma Ciebie - chyba siostrze po¿yczysz
parê stówek na kilka dni, kiedy znajdzie siê kryzysowej sytuacji.
A jak nie po¿yczysz, za¶ siostra chce mieæ np. awaryjnie trochê kasy w
zanadrzu to namawiaj j± na KK.

0% na koncie z kart± i debetem

I tu jest bida - ale da siê przeboleæ, inne rzeczy to rekompensuj±. Mogi by
chocia¿ ten 1% - tak by wizualnie ³adnie wygl±da³o. Niestety, pomimo
ogromnej sympatii do twojej osoby punktów nie mogê przyznaæ ;)

logowanie i osb³uga: ³atwe i szybkie, potwierdzenia sms

Rewelacja! IMHO ww. zalety niweluj± pewne niedoci±gniêcia mBanku (np.
kiepskie % na depozytach itp.).

Pozdrawiam.

Data: 2009-09-24 07:29:27
Autor: BK
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
On Sep 24, 4:19 pm, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl>
wrote:

> [...]

parê stówek na kilka dni, kiedy znajdzie siê kryzysowej sytuacji.
A jak nie po¿yczysz, za¶ siostra chce mieæ np. awaryjnie trochê kasy w

Jedyna roznica miedzy debetem a KK na korzysc debetu to latwiejszy
dostep do kasy. Przy KK wybranie gotowki jest drogie i zwykle nie ma
przelewow.

Ale jesli siostra wezmie KK z opcja przelewow to taka KK ma 100%
funkcjonalnosci debetu, a jest tansza :)

Data: 2009-09-24 16:36:42
Autor: Valdi.Pavlack
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
"BK" news:bc5507f0-f037-4b9d-8129-a9a74635bb5af10g2000vbf.googlegroups.com

[...]

Je¿eli mnie pamiêæ nie zawodzi to w przypadku siostry autora dominuj±c±
form± rozliczeñ jest obrót bezgotówkowy (p³atno¶ci kart± itp.) wiêc dostêp
do kasy w formie gotówkowej chyba nie jest najwa¿niejszym priorytetem.
Mamy zaprezentowane za i przeciw. Decyzje o wyborze odpowiedniej formy
dodatkowego finansowania zostawiam(y) siostrze autora w±tku.

Pozdrawiam.

Data: 2009-09-24 07:41:43
Autor: BK
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
On Sep 24, 4:36 pm, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl>
wrote:
> [...]

form± rozliczeñ jest obrót bezgotówkowy (p³atno¶ci kart± itp.) wiêc dostêp

Mozliwe - ale tej informacji bylo brak w pierwszym poscie :) A jedyne
co mi do glowy przychodzi jesli o plus debetu to wiesza dostepnosc
srodkow niz KK [przelewy i gotowka].

Data: 2009-09-24 17:10:40
Autor: zlotowinfo
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
U¿ytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:831e12f7-c86f-4752-9701-1c8cdb3e2671j19g2000vbp.googlegroups.com...
Mozliwe - ale tej informacji bylo brak w pierwszym poscie :) A
jedyne co mi do glowy przychodzi jesli o plus debetu to wiesza
dostepnosc srodkow niz KK [przelewy i gotowka].

celowo... , upar³a siê na debet w koncie
wiêc szukam teraz gdzie w sumie wyjdzie jej taniej
ni¿ 102,75z³ rocznie

Data: 2009-09-24 18:24:24
Autor: Mithos
BK pisze:
Mozliwe - ale tej informacji bylo brak w pierwszym poscie :) A jedyne
co mi do glowy przychodzi jesli o plus debetu to wiesza dostepnosc
srodkow niz KK [przelewy i gotowka].

We¼ pod uwagê jeszcze cechy osobiste danej persony. Debet (kredyt odnawialny) to produkt prosty, KK z przelewami, ograniczeniami wyp³aty gotówki, konieczno¶æ sp³acania w GP to produkt du¿o bardziej skomplikowany.

A 30 PLN rocznie, czy to du¿o ?

--
Mithos

Data: 2009-09-24 19:01:43
Autor: zlotowinfo
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
U¿ytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9g6g1$r3k$2news.onet.pl...
BK pisze:
[...]

mo¿e i nie du¿o,
ale mo¿e znasz bank ktory bierze mniej?
lub w tej kwocie ma lepszy procent

Data: 2009-09-24 19:40:49
Autor: Mithos
zlotowinfo pisze:
mo¿e i nie du¿o,
ale mo¿e znasz bank ktory bierze mniej?
lub w tej kwocie ma lepszy procent

Nie znam. Czy warto szukaæ dalej skoro znalaz³e¶ produkt, który kosztuje tyle co pizza albo jeden drink ? Ja bym dalej nie szuka³.

--
Mithos

Data: 2009-09-24 21:28:50
Autor: zlotowinfo
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
U¿ytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9gav8$8b5$1news.onet.pl...
zlotowinfo pisze:
[...]

ja jestem polskim internaut±
zawsze bêdê pyta³/szuka³ gdzie taniej

Data: 2009-09-24 17:08:11
Autor: zlotowinfo
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
U¿ytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9futt$t25$1news.interia.pl...
[...]

tylko ¿e ona chce mieæ wiêcej kasy na wakacje
i tylko po to jest ten debet
próbujê jak mogê przekonaæ j± na eb+kredytówkê,
ale nie wychodzi boi siê wy¿szego procentu,
w dodatku mówi ¿e nie zap³aci za jak±¶ wycieczkê
kart± tylko przelewem lub gotówk±

Data: 2009-09-24 17:23:32
Autor: MarekZ
"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote in message news:h9g1vn$nbt$1inews.gazeta.pl...

[...]

Skoro nie s³ucha m±drzejszych, to we¼ jej poleæ co¶ losowo wybranego i tyle. Z tego co opisujesz, w jej przypadku linia zamiast karty nie ma sensu. Je¿eli tego nie rozumie, to prawdopodobnie jakiegokolwiek produktu by nie wybra³a i tak w jaki¶ sposób wtopi, bo tu chyba nie funkcjonuje racjonalna analiza tylko raczej jaka¶ psychologia. Argument o "wy¿szym procencie" jest bowiem niemerytoryczny.

Data: 2009-09-24 17:44:39
Autor: zlotowinfo
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
U¿ytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9g2ml$r3u$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

w³a¶nie wpad³em na pomys³ jak j± przekonaæ
przecie¿ za kasê w debecie w koncie p³aci natychmiast od chwili kiedy we¼mie, za kasê z kk po okresie bezodsetkowym

Data: 2009-09-24 17:56:51
Autor: zlotowinfo
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
U¿ytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9g443$285$1inews.gazeta.pl...
w³a¶nie wpad³em na pomys³ jak j± przekonaæ
przecie¿ za kasê w debecie w koncie p³aci natychmiast od chwili kiedy we¼mie, za kasê z kk po okresie bezodsetkowym

teraz trzeba przekalkulowaæ
polbank-era
kk 0z³ +1% zwrotu
karta do KO 4,25%

eurobank
kk 15z³
karta do KO 5,7%

przy za³o¿eniu wp³ywów 2,5k

Data: 2009-09-24 17:59:24
Autor: MarekZ
"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote in message news:h9g443$285$1inews.gazeta.pl...

w³a¶nie wpad³em na pomys³ jak j± przekonaæ
przecie¿ za kasê w debecie w koncie p³aci natychmiast od chwili kiedy we¼mie, za kasê z kk po okresie bezodsetkowym

Ona potrzebuje karty Raiffeisen albo Getin lub BZWBK.

Za kasê z KK te¿ p³aci od pocz±tku jak wszystkiego nie sp³aci.

Data: 2009-09-24 18:06:07
Autor: zlotowinfo
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
U¿ytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9g4ps$slo$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

za pobranie kasy z debetu w koncie placi natychmiast
za kk p³aci dopiero po okresie bezodsetkowym

Data: 2009-09-24 10:36:19
Autor: Tomasz [Bubon]
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)

za pobranie kasy z debetu w koncie placi natychmiast
za kk p³aci dopiero po okresie bezodsetkowym

No chyba, ¿e za³o¿y konto w Citibanku z lini± kredytow±:

"Je¿eli w danym miesi±cu bêdziesz zad³u¿ony do 7 dowolnie wybranych
dni kalendarzowych,
nie zap³acisz ¿adnych odsetek - oprocentowanie linii kredytowej
wyniesie 0%." - czyli debety do 7 dni s± "gratis".
https://www.online.citibank.pl/page.do?content=lk_citibank

To tylko taka ciekawostka, bo sama linia kredytowa jest droga 1,75%
rocznie minimum 50pln plus jeszcze op³aty za ROR.

Data: 2009-09-24 18:09:03
Autor: MarekZ
"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote in message news:h9g5ca$7at$1inews.gazeta.pl...

za pobranie kasy z debetu w koncie placi natychmiast
za kk p³aci dopiero po okresie bezodsetkowym

Za kk albo p³aci od pocz±tku albo nie p³aci w ogóle. Przecie¿ to elementarz...

Linia jest bardziej sterowna (elastyczna) ni¿ pojedyncza kk (ale bez porównania mniej ni¿ zestaw kk), ale ona raczej tego nie potrzebuje skoro to chodzi o jakie¶ wakacyjne czy konsumpcyjne wydatki.

Data: 2009-09-24 19:00:03
Autor: zlotowinfo
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
U¿ytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9g5c0$t6o$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

chyba nie rozumiesz podstaw dzia³ania kart
karta ma okres bezodsetkowy, debet w koncie nie

wiêc jak sobie pokupuje co¶ w wakacje
sp³aci 2 miesi±ce pó¼niej
to w kk zap³aci 1mc x 3000 * 18 %
a w debecie 2mc x 3000 * 14,50%

wiêc jakby nie liczyæ debet jest gorszy, dzieki tobie wiem jak to wyt³umaczyæ nie bardzo kumatej siostrze

Data: 2009-09-24 19:02:25
Autor: MarekZ
"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote in message news:h9g8i9$khc$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dobra, poddajê siê. Chyba nie rozumiem podstaw dzia³ania kk.

Data: 2009-09-24 10:53:27
Autor: szczurwa
On 24 Wrz, 19:02, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Dobra, poddajê siê. Chyba nie rozumiem podstaw dzia³ania kk.

Ty zw³aszcza nie masz pojecia, jak dzia³aj± karty. Dlatego pewnie
wysypuj± Ci siê z klaserka, anie z portfela..;-)

Data: 2009-09-24 19:23:35
Autor: Michal
zlotowinfo pisze:
U¿ytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]
chyba nie rozumiesz podstaw dzia³ania kart
karta ma okres bezodsetkowy, debet w koncie nie

O, w koñcu dokszta³ci³e¶ nieobeznanego i niedo¶wiadczonego w temacie kart Marka :D

<rotfl>

Siostrze polecam gor±c±, odprê¿aj±c± k±piel, szklaneczkê melissy, potem mocn± kawê i... powtórn± analizê w³asnych potrzeb w konfrontacji z mo¿liwo¶ciami produktów, o których rozmawiamy.

--
Micha³

Data: 2009-09-25 06:43:28
Autor: xbartx
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
Dnia Thu, 24 Sep 2009 19:00:03 +0200, zlotowinfo napisał(a):

więc jak sobie pokupuje coś w wakacje spłaci 2 miesiące później
to w kk zapłaci 1mc x 3000 * 18 %
a w debecie 2mc x 3000 * 14,50%

więc jakby nie liczyć debet jest gorszy, dzieki tobie wiem jak to
wytłumaczyć nie bardzo kumatej siostrze

Hmmm ciekawie to sobie tłumaczysz, ale chyba działania kk to do końca sam nie rozumiesz. Może jednak siostrze nie doradzaj, bo ja na lewe sanki wsadzisz.
Uważam, że siostra dobrze robi i po prostu nie korzysta z produktów, których zasady działania, są dla niej nie do końca zrozumiałem. Jakby wszyscy tak robili, to ile by było mniej postów na grupie ;)

Data: 2009-09-24 16:48:30
Autor: MS
zlotowinfo wrote:
upar³a siê siostra na debet w koncie
nazywany kredytem odnawialnym

Nordea te¿ oferuje kredyt w rachunku.
Wy¿sza prowizja ni¿ w mb±ku, lecz ni¿sze oprocentowanie.

MS

Data: 2009-09-24 22:24:52
Autor: zlotowinfo
by³o millenium gdzie teraz (ponownie)
uwzglêdniaj±c wszystkie op³aty, aktualne procenty, itp.

Eurobank: +184,5z³
Polbank: +145,21z³
Mbank: -101,65z³

jeszcze analizujê getin,
ale ich toip jest ciê¿kie trzeba podzwoniæ