bylo nie raz - jaki slajd?

Data: 2011-05-27 07:54:20
Autor: Przemek
bylo nie raz - jaki slajd?
Czesc

Pokusi się ktoś na szybkie, krótkie zestawienie obecnie dostepnych slajdów i ich głownych cech?
Generalnie robię na Provii, ale nie zawsze efekty mnie ciesza, i czasami mam wrażenie że powinienem załozyć inny film bo albo jest jakiś taki "zimny" efekt albo wręcz nie te kolory co w oryginale.
Wujek google jakoś nie wyrzuca nic interesującego, może nie sięga tak zamierzchłej przeszłości?

pozdr
przemek

Data: 2011-05-27 00:40:18
Autor: Czarek
bylo nie raz - jaki slajd?
On 27 Maj, 07:54, "Przemek" <ego...@vp.pl> wrote:

Pokusi si kto na szybkie, kr tkie zestawienie obecnie dostepnych slajd w i
ich g ownych cech?

Dostępną ofertę znajdziesz w pierwszym lepszym sklepie internetowym, a
cechy w materiałach producenta.

wra enie e powinienem za ozy inny film bo albo jest jaki taki "zimny"

A o temperaturze barwowej slyszał, a?

efekt albo wr cz nie te kolory co w oryginale.

Fotografia jest indywidualną interpretacją rzeczywistości, a nie
dokładnym kopiowaniem. Na Twoim miejscu bardziej zastanowiłbym się nad
sobą, zamiast nad materiałami :-)

Czarek

Data: 2011-05-27 11:32:28
Autor: Przemek
bylo nie raz - jaki slajd?

Użytkownik "Czarek" <4x5@gmx.de> napisał w wiadomości news:4e201f02-1012-4ddf-8c69-d00cc1e41b4fl26g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Eee..., ile można nad sobą myśleć :)
Wole coś zmienić w materiale ;-)
A o Kelvinach i owszem słyszałem, czytalem, a co!

przemek

Data: 2011-05-27 21:13:15
Autor: mayky
bylo nie raz - jaki slajd?

Eee..., ile można nad sobą myśleć :)
Wole coś zmienić w materiale ;-)
A o Kelvinach i owszem słyszałem, czytalem, a co!

a nic
kup se sunsofta o odpowiedniej gradacji i załóż
zamiast tego UV i bedziesz miał fajnie ,
a jak nie to naświetlaj na krzywa ....

mayky

przemek

Data: 2011-06-10 09:02:50
Autor: Przemek
bylo nie raz - jaki slajd?

[...]

Samo patrzenie jest już interpretacją .
Zapytaj daltonisty jaki widzi rzeczywistość.
Moja interpretacja polega na najdokładnijeszym odzorowaniem tego co widzę, wtedy gdy patrzę.
Zachodzące słońce samo kreuje rzeczywistośc. Jeśli mi ona odpowiada, chcę ją utwalić na slajdzie.
I tyle.

pozdr
przemek

Data: 2011-05-27 08:01:59
Autor: JD
bylo nie raz - jaki slajd?
W dniu 2011-05-27 07:54, Przemek pisze:
[...]

A może potrzebujesz bardziej filtra ocieplającego?

JD

Data: 2011-05-27 09:25:15
Autor: Przemek
bylo nie raz - jaki slajd?

Użytkownik "JD" <jacek3d@gmail.com> napisał w wiadomości news:4ddf3e61$0$2500$65785112news.neostrada.pl...
[...]

-- Pozdrawiam
JD

Skyligt?
Może faktycznie bylby dobry, mam zawsze UV moze musze sprobowac ze skylightem.

pozdr
p.

Data: 2011-05-27 09:47:41
Autor: JD
bylo nie raz - jaki slajd?
W dniu 2011-05-27 09:25, Przemek pisze:

[...]

Byłby dobry, ale nie "zawsze" :)
tylko kiedy potrzeba.

JD

Data: 2011-05-27 08:25:49
Autor: GR
bylo nie raz - jaki slajd?
Pokusi się ktoś na szybkie, krótkie zestawienie obecnie dostepnych slajdów i ich głownych cech?

Ja używam Fuji:
- Provia 100 - pewnie wiesz dokładnie - umiarkowana - dobra i do krajobrazu i do portretu, łatwo się woła, duża szerokość tonalna - raczej do studia - świetny materiał do zdjęć reklamowych
- Velvia 100 - nie 100F - nowoczesny materiał do krzjonrazu, zdecydowania uwydatnia kolory zielony, niebieski, czerwony.. małe ziarno i super jak się go człowiek nauczy
- Velvia 50 - trudnodostępna - głównie USA - piekny i szlachetny materiał do krajobrazu
- Velvia 100F - Najłatiej dostępny materiał do krajobrazu - kompromis czeny i jakości - trochę mniej "kolorowy" niż Velvia 100
- Astia 100F - bardzo fajny materiał do portretów, do fotografii ludzi, nie zabarwia skóry, wyrównuje cere - daje ładne kolory i faktury materiałów

Używam jeszcze kodaków ektachromów - ale sporadycznie...
pozdr.
gr

Data: 2011-05-27 07:53:33
Autor: Krzysztof Gajdemski
bylo nie raz - jaki slajd?
Jest Fri, 27 May 2011 08:25:49 +0200, GR pisze:
[...]

Trudno dostępna? Coś się zmieniło? Przyznam, że nie kupowałem tego mate-
riału  w  ciągu  ostatnich  paru  miesięcy  (mam  spory  zapas),  jednak
wcześniej  bez  problemu  była dostępna choćby na warszawskiej giełdzie.
Pierwszy link z brzegu:

http://www.fotograf-sklep.pl/product_info.php?products_id=467
http://www.fotograf-sklep.pl/product_info.php?products_id=79

Uff... A już się przestraszyłem. :)

      k.
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

Data: 2011-05-27 09:24:05
Autor: Przemek
bylo nie raz - jaki slajd?

Użytkownik "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl> napisał w wiadomości news:4ddf43ef$0$2452$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dzięki, o czym takim myslałem :)
Generalnie Astia wydaje się być taka najbardziej "spokojna" tyle że trudno ją kupic, przynakniej na Allegro dawno nie widzialem.
Są jakieś Ektachromy i Elitechromy.
No własnie, jak by ktoś miał coś do dodania o Kodakach byłoby super.

pozdr
przemek

Data: 2011-05-27 09:57:30
Autor: GR
bylo nie raz - jaki slajd?
Są jakieś Ektachromy i Elitechromy.

Ektachromy są fajne, mój znajomy robi tylko na nich, ale też chyba są conajmniej 2 rodzaje.
pozdr.
gr

Data: 2011-10-04 20:40:33
Autor: czarnobialykwadrat!
bylo nie raz - jaki slajd?

Ektachromy są fajne, mój znajomy robi tylko na nich, ale też chyba są conajmniej 2 rodzaje.

na pewno sa Ektachrome VS -uzywam, bo lubie vivid saturation,
Ektachrome E
Ektachrome G

--
czarnobialykwadrat! http://www.czarnobialykwadrat.pl

Data: 2011-05-27 10:13:09
Autor: John Smith
bylo nie raz - jaki slajd?
Przemek napisał(a):
[...]

Wg:
http://photo.net/film-and-processing-forum/007Uz2

"The Provia "blues" is a well known problem and a common characteristic of the dye couplers of the Provia line
(note that the original Provia was not as bad as the current F versions).
Maybe you like this cool rendition. Contrast and colour are a matter of personal style and
preference.Alterations by the pre-press lab are also possible. But if you do worry about this blue tendency,
which will be exaggerated in dull weather conditions, I would suggest to use an 81B filter with your lenses."

Ja używam Kodaka Elite Chrome Extra Color i uważam, że to najlepszy materiał "urlopowy". Ciepły i kolorowy.
Niektórzy określają go jako tanią Velvię. Inni nawet wolą:

http://lilserenity.wordpress.com/

"Elite Chrome 100 Extra Colour/Color (EBX) : Everything that EB is above but with more colour. The great thing
about this is that the shadows don’t block up like Velvia 50 or as easily. It is a high saturation film and is
the semi-pro variant of E100VS. Delivers good neutral greys and better than Velvia skin-tones. If I am honest,
I prefer this to Velvia 50; this is an easier film to expose for. I have used a lot of this material and it is
a great film."

Pozdrawiam,
--
Mirek

Data: 2011-10-04 20:42:38
Autor: czarnobialykwadrat!
bylo nie raz - jaki slajd?

Pokusi się ktoś na szybkie, krótkie zestawienie obecnie dostepnych
slajdów i ich głownych cech?

Żaden nie ma pudełkowej czułości ;)

--
czarnobialykwadrat! http://www.czarnobialykwadrat.pl

Data: 2011-10-05 12:58:34
Autor: GR001
bylo nie raz - jaki slajd?

Użytkownik "czarnobialykwadrat!" <m@czarnobialykwadrat.pl> napisał w wiadomości news:20111004204238.dfb675f2.mczarnobialykwadrat.pl...

Pokusi się ktoś na szybkie, krótkie zestawienie obecnie dostepnych
slajdów i ich głownych cech?

Żaden nie ma pudełkowej czułości ;)

i niektóre mają "zielonkawy" zafarb
;)
pozdr.
gr

Data: 2011-10-05 13:42:44
Autor: JA
bylo nie raz - jaki slajd?
On 2011-10-05 10:58:34 +0000, "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> said:

i niektóre mają "zielonkawy" zafarb
;)

zwłaszcza te źle wywołane.
:)
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2011-10-05 14:21:03
Autor: GR001
bylo nie raz - jaki slajd?
i niektóre mają "zielonkawy" zafarb
;)

zwłaszcza te źle wywołane.
:)
--

własnie o tym piszę/mówię
pozdr.

Data: 2011-10-05 20:50:51
Autor: czarnobialykwadrat!
bylo nie raz - jaki slajd?

> i niektóre mają "zielonkawy" zafarb
> ;)

zwłaszcza te źle wywołane.
:)

Miałem kiedyś Dmax zielone jak trawa. Wina - brudne szpule po
stabilizacji, po prostu odłozyłem i wyschły, jak za parę dni wróciłem
byłem pewiem że je myłem ;D

Jedno jest pewne. E6 wymaga bezwzgędnej czystości.
--
czarnobialykwadrat! http://www.czarnobialykwadrat.pl

Data: 2011-10-06 08:41:50
Autor: GR001
bylo nie raz - jaki slajd?

zwłaszcza te źle wywołane.
:)

Miałem kiedyś Dmax zielone jak trawa. Wina - brudne szpule po
stabilizacji, po prostu odłozyłem i wyschły, jak za parę dni wróciłem
byłem pewiem że je myłem ;D

Jedno jest pewne. E6 wymaga bezwzgędnej czystości.

przeca o twoich slajdach pisze...
pozdr.
gr

Data: 2011-10-10 12:45:48
Autor: John Smith
Jak długo jeszcze będą dostępne slajdy? [jeśli Kodak padnie)
Jak myślicie, jak długo będzie jeszcze dostępny slajd Kodaka Elite Chrome Extra Color, jeśli okaże się że Kodak pada?

Jaka szansa, że ktoś podejmie produkcję czegoś porównywalnego?

Albo ogólniej:
Czy za rok-dwa będzie jeszcze co włożyć do puszki?
A może za rok-dwa będą już na rynku tylko wynalazki typu lomofoto nadające się jedynie do crossa?

Piszę bo ostatnio mam wrażenie, że wysyp sprzętu analogowego na allegro i giełdach się nasila.
--
Mirek

Data: 2011-10-10 17:16:11
Autor: JA
On 2011-10-10 10:45:48 +0000, John Smith <j.smith@example.net> said:

[...]

Stawiasz bardzo trudne pytania i chyba nikt sensownie na to nie odpowie.
W chwili obecnej nic sensownego poza Kodakiem i Fuji nie ma. Jeżeli te firmy zejdą z produkcji nie widzę następców. Choć rynek nie znosi pustki. A jest on ciągle spory na tyle, że mimo wszystko niejedna mała firma może z niego żyć. Jeżeli ktoś kupi dane technologie i będzie je chciał wdrożyć to będzie ok. I Szczerze nie widzę większego ryzyka z takiej produkcji.

Data: 2011-10-11 10:26:56
Autor: John Smith
W dniu 2011-10-10 17:16, JA pisze:
Stawiasz bardzo trudne pytania i chyba nikt sensownie na to nie odpowie.
W chwili obecnej nic sensownego poza Kodakiem i Fuji nie ma.

No to który Fuji jest podobny do tego Kodaka?

Jeżeli te
firmy zejdą z produkcji nie widzę następców. Choć rynek nie znosi
pustki. A jest on ciągle spory na tyle, że mimo wszystko niejedna mała
firma może z niego żyć.

No właśnie nie mam pojęcia o wielkości tego rynku.
Jeśli będąc na południu Francji, w historycznym centrum turystycznego miasta, w sklepiku specjalistycznym z logo "Kodak Products" nie mają ani rolki jakiegokolwiek slajdu i patrzą na mnie jak na kosmitę, to znaczy, że turyści już nie używają.
Rok temu we Włoszech w podobnym miejscu spokojnie jeszcze mogłem wybrać z kilku rodzajów slajdów.

Żaden z moich znajomych nie używa slajdów od dawna.
Została jakaś nisza, której rozmiaru nie znam.

Jeżeli ktoś kupi dane technologie i będzie je
chciał wdrożyć to będzie ok. I Szczerze nie widzę większego ryzyka z
takiej produkcji.

No tak, tylko przy zmniejszającym się wolumenie sprzedaży slajd stanie się bardzo ekskluzywnym produktem.

--
Mirek

Data: 2011-10-11 11:20:33
Autor: GR001
[...]

Też nie znam wielkości tego rynku....
- ale pewnie zalezy to od konkretnego materiału...
inny rynek jest dla materiałów 135, inny dla 120 a jeszcze inny 4x5 i większe.
Wydaje mi się, że o ile 135 jest formatem już zamierającym, to ze względu na spadek cen sprzętu
wzrosła popularność materiału 120 i 4x5, 5x7 i 8x10.
Licząc prosto: kupuję co miesiąc paczkę slajdów 4x5, 3-5 rolek slajdu 120, paczkę cz-b 4x5,
nie jestem użytkownikiem jakoś specjalnie dużo robiącym zdjęć,
Sam mam koło 9 znajomych w mojej okolicy uzywających filmów 120 i materiałów 4x5,
zużycie mają podobne, czyli można powiedzieć, że my kupujemy 9 paczek slajdów 4x5, 9 paczek klisz cz-b 4x5, i ok. 30 rolek slajdów 120.
Licząc, że w polsce jest takich miast około 20 (są osrodki bardziej czynne pewnie), to daje:
180 x slajd 4x5
180 cz-b 4x5
600 rolek slajd 120
Kwotowo to jest ok. 180 x 130, 180 x 110, 600 x 18, co daje 23400 + 19800 +10800 czyli 54 000.
Myślę, że można załozyć, że obrót na filmach tylko dla takich grup jak ja i moi znajomi w Polsce to ok. 50 000 zł miesięcznie.
Mam znajomych w stanach, którzy używają tylko i wyłącznie materiału 4x5 i to nie w ilości paczki (10 szt) miesięcznie, ale
bardziej w okolicach 100. Wszelkie reprodukcje dotyczące sztuki w USA są dalej robione na dużym formacie.
Więc myslę, że rynek dla Fuji i Kodaka został jeszcze bardzo duży.
pozdr.
gr

Data: 2011-10-11 17:20:37
Autor: JA
On 2011-10-11 09:20:33 +0000, "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> said:

Jeżeli te
[...]

135 - to 60%, 120 - 32%, większe - 8%
To są dane z mojej obróbki usługowej.

[...]
To trochę mało jak na utrzymanie fabryki.
Ale to trzeba liczyć statystycznie. I tu niestety danych brak.

[...]
Dla gigantów nie jest taki duży. Ale dla mniejszej firmy jak najbardziej. Jest tylko jeszcze jedna nieznana na kwestia. Jak kosztowna jest inwestycja w produkcję slajdów czy kolorowych negatywów. Jaki jest zwrot na kapitale - bo w obecnych czasach to jest najważniejsze.

Data: 2011-10-11 19:15:55
Autor: John Smith
W dniu 2011-10-11 17:20, JA pisze:
[...]

Ale tutaj "inwestycja w produkcję" oznacza jej utrzymanie, niekoniecznie uruchomienie od nowa. Pod marką Kodak, Agfa, Foton, Beijyng lub inną. Niewykluczone, ze marka Kodak zostanie, właśnie dla takich niszowych już produktów. A jeśli marka Kodak zbyt cenna do takich rzeczy, to może samo Kodachrome, Ektachrome, czy podobnie.

--
Mirek

Data: 2011-10-11 20:01:08
Autor: Maciek
Użytkownik John Smith napisał:
Ale tutaj "inwestycja w produkcję" oznacza jej utrzymanie, niekoniecznie uruchomienie od nowa.

Póki maszyny będą sprawne i nie wymagają zbyt kosztownego remontu lub wymiany. Potem to już jest niewiadoma - skala produkcji może nie dać szansy na zwrot inwestycji.
Zawsze też może się okazać, że jednym z wielu składników potrzebnych do produkcji jest mała ilość pewnej substancji, która nie będzie produkowana przy zbyt niskich zamówieniach.
Zdaje się, że NASA skupowała stare komputery, bo zawierają procesory, wykonane w technologii z grubszymi połączeniami, odpornymi na promieniowanie kosmiczne. Nie potrzebowali najnowszych, wielordzeniowych procesorów. Tak przynajmniej było to opisane. Niby można wyprodukować nowe sztuki, starego typu, bo to znana technologia i nie wymaga żadnych cudów ale to była nieopłacalna sprawa. Nikt nie będzie utrzymywał starej linii technologicznej do minimalnego poziomu produkcji. Pozostało im zrobienie zapasów.
Maciek

Data: 2011-10-11 21:40:32
Autor: JA
On 2011-10-11 17:15:55 +0000, John Smith <j.smith@example.net> said:

[...]

Jak najbardziej. Ale za te nazwy też trzeba będzie zapłacić. Załużmy, że w firmie Kodak, na zarządzie ktoś powie. Zarabiamy na produkcji chemicznej 10-20% te same pieniądze włożone w inny dział dadzą 40-50%.
Uważasz, że jak zapadnie decyzja o pozbyciu się działu chemicznej fotografii, to oddadzą to komuś za darmo?

Data: 2011-10-12 09:13:16
Autor: John Smith
W dniu 2011-10-11 21:40, JA pisze:
On 2011-10-11 17:15:55 +0000, John Smith <j.smith@example.net> said:

[...]

cyt: "czy podobnie."

--
Mirek

Data: 2011-10-11 16:42:16
Autor: JA
On 2011-10-11 08:26:56 +0000, John Smith <j.smith@example.net> said:

No to który Fuji jest podobny do tego Kodaka?

Ja Kodaków nie używam. Więc nie wiem. Co do reszty to dopiszę się do postu GR001