Data: 2011-04-08 00:16:16 | |
Autor: NESSO | |
by³o o w³os | |
Wroc³aw w kierunku Ole¶nicy - ju¿ ciemno 20: 30 pusta trasa grubo ponad 100 na budziku i nagle wyje¿d¿a na zwê¿ce jaki¶ osio³ek volvo850 z budowy na wysoko¶ci nowej obwodnicy dok³adnie w³a¶nie w miejscu gdzie drogowcy ustawili mijankê , Powiem tyle droga zamknieta nieoddana do u¿ytku nikogo tam byæ nie powinno!! a jednak.... hebel na maxa , w³±cznie z ty³em - moto postawi³o bokiem ( czu³em sie jak na ¿u¿lowym zakrêcie ) i brak³o mo¿e z 50 cm by skoñczy³o siê tylko na strachu . Ale niestety wpakowa³em siê mistrzowi w zderzak , na tyle mocno ze zosta³ mu ¶lad mojej przedniej gumy z odci¶niêtym bie¿nikiem na lakierowanym zderzaku , Ja na moturze usta³em w pionie bez szlifu czy choæby podpórki .
Teraz najwa¿niejsze co chcia³em przekazaæ opisuj±c te dzisiejsz± sytuacje : generalnie sam siê teraz dziwie ze pomimo tak niebezpiecznej , zaskakuj±cej sytuacji , wszytko zadzia³a³o u mnie automatem : z³o¿enie , hebel w momencie , wysprzêglenie silnika , i balans w momencie gdy tylna guma zerwa³a przyczepno¶æ z asfaltem i zaczê³a wyprzedzaæ przód J , Po przeczytaniu ksi±¿ki przez zesz³± jesieni± " Motocyklista doskona³y" raz na jaki¶ czas stosuje kontrolowane hamowanie awaryjne które by³o tam bardzo zalecane w ramach æwiczeñ , generalnie robiê to raz w tygodniu na ró¿nych nawierzchniach, jestem pewny ¿e jeszcze rok temu kiedy lata³em i nie zastanawia³em siê nad tego typu manewrami znalaz³ bym siê Ja z po³ow± motora w baga¿niku tej 850 . Koñcz±c zachêcam aby¶cie równie¿ wyrobili u siebie taki bezwarunkowy odruch hamowania , naprawdê nie wiesz gdzie i kiedy uratuje ci to dupê Ju¿ po wszystkim odjechali¶my 300 m dalej na awaryjnych , na stacje shela aby przy ¶wietle poogl±daæ straty i ew uszkodzenia , go¶æ starszy facet oko³o 55 lat kala³ sie przeprasza³ nie zauwa¿y³ mnie SIC !! , choæ ju¿ po chwili twierdzi³ ¿e musia³em jechaæ szybko skoro mnie nie widzia³:) a za mn± nikt nie jecha³ choæ ¶wiat³a z krzy¿ówk± by³y jakie¶ 500m wcze¶niej i dopiero po chwili dolecia³y do nas inne auta . Twierdzi³, ¿e jak by dosz³o do powa¿niejszych strat to by³a by moja wina , bo to ja wpakowa³em siê w jego ty³ , niewa¿ne ze w³acza³ siê w miejscu gdiz enie ma wjazdu bo drogi jeszcze nie oddali L , zanim rozjechali¶my sie zrobi³em kó³ko po trasie aby zobaczyæ czy po spotkaniu z jego zderzakiem nic aby siê nie sta³o z zawieszeniem , widelcem i motorem ogólnie , ale odpukaæ niczego nie zauwa¿y³em wiec ta prêdko¶æ zderzenia musia³a byæ na tyle ma³a + ugiêcie amora i to ¿e oba pojazdy by³y w ruchu podczas kolizji , ¿e szkód w motorze nie zauwa¿y³em - poza ¶ladem mojej gumy na jego zderzaku. /nesso/strom 650 |
|
Data: 2011-04-08 07:02:17 | |
Autor: Grzybol | |
by³o o w³os | |
U¿ytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisa³ w wiadomo¶ci
news:inld3h$1s6$1news.onet.pl... Wroc³aw w kierunku Ole¶nicy - ju¿ ciemno 20: 30 pusta trasa grubo ponad Wnioski: 1. Nie umiesz jeszcze je¼dziæ - jazda motocyklem to my¶lenie, przewidywanie a na koñcu technika. 2. Nie zapierdala siê 100 w miejscu gdzie jest jaka¶ budowa. 3. Jakby¶ my¶la³, nie musia³by¶ hamowaæ:-) -- Grzybol |
|
Data: 2011-04-08 08:35:43 | |
Autor: NESSO | |
by³o o w³os | |
100% racja , dlatego tez pisze ze warto cwiczyc i przygotowac sie na to co nieprzewidywalne, myslec w takiej sytuacji automatycznie 2. Nie zapierdala siê 100 w miejscu gdzie jest jaka¶ budowa. nie przesadzaj jedyna 2 pasmówka nie liczac autostrady tam sie nie da wolniej :P 3. Jakby¶ my¶la³, nie musia³by¶ hamowaæ:-) jak bym siedzia³ w domu te¿ bym hamowaæ nie musia³ :) |
|
Data: 2011-04-08 09:33:14 | |
Autor: Qlfon | |
by�o o w�os | |
W dniu 2011-04-08 08:35, NESSO pisze:
Grzybol ma rację: z tego co piszesz wynika, że wiedziałeś że tam jest wyjazd z budowy. Nie zakładałeś, że stamtąd ktoś wyjedzie ale powinieneś założyć że w takich okolicach na drodze jest masa syfu naniesionego przez ciężarówki który raczej nie pomaga przy hamowaniu. Tym razem Twój Anioł Stróż jeszcze zdążył...2. Nie zapierdala si� 100 w miejscu gdzie jest jaka� budowa. -- Qlfon, Lublin Triumph Sprint ST 1050 |
|
Data: 2011-04-08 10:41:13 | |
Autor: Budyń | |
by�o o w�os | |
Użytkownik "Qlfon" <rav@life.pl> napisał w wiadomości news:4d9eba74$1news.home.net.pl...
Grzybol ma rację: z tego co piszesz wynika, że wiedziałeś że tam jest wyjazd z budowy. Nie zakładałeś, że stamtąd ktoś wyjedzie ale powinieneś założyć że w takich okolicach na drodze jest masa syfu naniesionego przez ciężarówki który raczej nie pomaga przy hamowaniu. Tym razem Twój Anioł Stróż jeszcze zdążył... znam to miejsce - jest zwęzka ale tam nie ma wyjazdu z budowy - tam nikt nie ma prawa tak wyjechac i normalnie nie wyjedzie bo sznurek aut w obie strony. Tylko pod wieczór ktos mógł tak wymyślic :/ b. |
|
Data: 2011-04-08 11:18:16 | |
Autor: Grzybol | |
by³o o w³os | |
U¿ytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisa³ w wiadomo¶ci
news:inmac1$sk$1news.onet.pl... jak bym siedzia³ w domu te¿ bym hamowaæ nie musia³ :) Nie to ¿e chce siê przypierzyæ, po prostu jazda motocyklem ró¿ni siê zdecydowanie od jazdy samochodem. Na moturze trzeba my¶leniem wyprzedzaæ rzeczywisto¶æ przynajmniej o kilka sekund. Czasem o u³amek sekundy, który decyduje o Twoim ¿yciu. Jest milion detali na które trzeba zwracaæ uwagê w mie¶cie. Sytuacje, które pozornie nie maj± wp³ywu na Twoje bezpieczeñstwo, dzij±ce siê na poboczu drogi, czêsto Ciê zabijaj±. Jedziesz, na po chodniku idzie siniak, jest daleko, kilkaset meterów od Ciebie, 2 metry o dkrawêdzi jezdni. Pozornie zero zagro¿enia. Jedziesz, patrzysz przed siebie. Doje¿d¿asz do niego, a on nagle zatacza siê idealnie pod motur na pierdolniêcie. Samochodem bierzesz go na maskê, w³±czasz wycieraczki i tyle. ¯yjesz. Moturem - nie ¿yjesz. Jest subtelna ró¿nica... -- Grzybol |
|
Data: 2011-04-08 08:49:02 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
by³o o w³os | |
NESSO napisa³(a):
i nagle wyje¿d¿a na zwê¿ce jaki¶ osio³ek volvo850 Kurde myslalem kiedys o takie furze. Fajne to? Pytales ile mu to pali i jak z awaryjnoscia? Jak z cenami czesci? Np tylny zdezak ile kosztuje? -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf |
|
Data: 2011-04-08 18:33:10 | |
Autor: Monster | |
by³o o w³os | |
W dniu 2011-04-08 08:49, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
NESSO napisa³(a):To akurat wiem,,zderzak jest tani,a potrafi sporo przyj±æ(np terenówkê)bez wiêkszego uszczerbku:-) -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2011-04-08 19:14:22 | |
Autor: Tytus | |
by³o o w³os | |
Siemka
*** "Monster" ,zderzak jest tani,a potrafi sporo przyj±æ(np terenówkê)bez wiêkszego uszczerbku:-) Hmmm chcesz sprobowac??? -- Tytus ¿ó³ta motorynka i malagutek |
|
Data: 2011-04-08 21:14:11 | |
Autor: Monster | |
by³o o w³os | |
W dniu 2011-04-08 19:14, Tytus pisze:
SiemkaA co mi zale¿y,jak siê nie boisz:-) -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2011-04-08 21:52:20 | |
Autor: Tytus | |
by³o o w³os | |
Siemka
"Monster" A co mi zale¿y,jak siê nie boisz:-) OK wezmne z roboty cos z terenowek... kolega zyczy sobie kolowe czy raczej na gasielnicach??? -- Tytus ¿ó³ta motorynka i malagutek P.S. Kolowe to maja kolka raczej wieksze niz mniejsze |
|
Data: 2011-04-08 22:01:58 | |
Autor: Monster | |
by³o o w³os | |
W dniu 2011-04-08 21:52, Tytus pisze:
SiemkaTe meble jeszcze dadz± siê odpaliæ? -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2011-04-09 07:29:06 | |
Autor: Tytus | |
by³o o w³os | |
Siemka
*** "Monster" Te meble jeszcze dadz± siê odpaliæ? Kurwa do niedawna nie wiedzialem ze i czolgiem mozna uslizgami... Wiosna przyszla - juz beczka paliwa poszla na odpaly :) -- Tytus ¿ó³ta motorynka i malagutek |
|
Data: 2011-04-08 22:03:46 | |
Autor: KJ Si³a S³ów | |
by³o o w³os | |
W dniu 2011-04-08 21:52, Tytus pisze:
kolega zyczy sobie kolowe czy raczej na gasielnicach??? u mnie w ogrodku som gasiennice jak chuj! no moze troszki mniejsze KJ i ogrodek z wlasnym napedem PS. Abo to som ddzownice, ja tam slabo sie znam |
|
Data: 2011-04-08 22:11:52 | |
Autor: Monster | |
by³o o w³os | |
W dniu 2011-04-08 22:03, KJ Si³a S³ów pisze:
W dniu 2011-04-08 21:52, Tytus pisze: Patrz mnie na usta: gasielnica!! tylko co to jest,jaka¶ ga¶nica?? -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2011-04-12 12:39:09 | |
Autor: Tytus | |
by³o o w³os | |
Siemka
*** "Monster" ,zderzak jest tani,a potrafi sporo przyj±æ(npA co mi zale¿y,jak siê nie boisz:-) Volvo akurat nie bylo pod reka - ale jak sobie kolega zyczy to mozemy probe powtorzyc z udzialem rzeczonego autka... tu efekty: https://picasaweb.google.com/TytusPrecel/Monster#5594643274409242706 https://picasaweb.google.com/TytusPrecel/Monster#5594643280399312754 -- Tytus ¿ó³ta motorynka i malagutek |
|
Data: 2011-04-12 14:14:22 | |
Autor: Monster | |
by³o o w³os | |
W dniu 2011-04-12 12:39, Tytus pisze:
Volvo akurat nie bylo pod reka - ale jak sobie kolega zyczy to mozemymutanty siê nie licz±:-) -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2011-04-08 09:13:40 | |
Autor: Budyñ | |
by³o o w³os | |
U¿ytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisa³ w wiadomo¶ci news:inld3h$1s6$1news.onet.pl...
Koñcz±c zachêcam aby¶cie równie¿ wyrobili u siebie taki bezwarunkowy odruch hamowania , naprawdê nie wiesz gdzie i kiedy uratuje ci to dupê wszystko prawda, ale gdybys mial abs to dupa zmarszczy³a by ci sie znacznie mniej :) Po to technika wymysla takie cuda aby z nich korzystac. b. |
|
Data: 2011-04-08 09:20:49 | |
Autor: NESSO | |
by³o o w³os | |
Koñcz±c zachêcam aby¶cie równie¿ wyrobili u siebie taki bezwarunkowy odruch wszystko prawda, ale gdybys mial abs to dupa zmarszczy³a by ci sie znacznie mniej :) Po to technika wymysla takie cuda aby z nich korzystac. no i nie wiem , z ABS wyd³uzy³a by sie droga hamowania , a uciekac nie by³o gdzie . - choæ nie neguje, ABS generalnie lepiej mieæ ni¿ nie ( ja nie mam ) |
|
Data: 2011-04-08 09:27:10 | |
Autor: Budyñ | |
by³o o w³os | |
U¿ytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisa³ w wiadomo¶ci news:inmd0k$c2t$1news.onet.pl...
no i nie wiem , z ABS wyd³uzy³a by sie droga hamowania , naczyta³es sie tutaj róznych tradycjonalistów co absa nie mieli i nie bed± mieæ ale wszystkie wady znaj± najlepiej -z teorii. Otó¿ jesli nie zablokowa³e¶ przedniego hampla to znaczy ze mog³e¶ hamowac bardziej - a nie hamowa³es w obawie przed u¶lizgiem. Najlepsze hamowanie wychodzi wtedy gdy cisniesz a abs na klamce ci oddaje takie pojedyncze strza³y - wtedy jestes na granicy mozliwosci opony/nawierzchni. b. |
|
Data: 2011-04-08 09:34:23 | |
Autor: NESSO | |
by³o o w³os | |
no i nie wiem , z ABS wyd³uzy³a by sie droga hamowania , naczyta³es sie tutaj róznych tradycjonalistów co absa nie mieli i nie bed± mieæ ale wszystkie wady znaj± najlepiej -z teorii. nie mam do¶wadczenia ( poza ABS samochodowym ) generalnie w moim przypadku lepiej by³o trzymac moto w pionie , ni¿ doprowadziæ do blokady przodu - uslizgu i wkomponowania sie pod zderzak w pozycji lez±cej - choæ czyta³em ¿e mo¿na z premedytacj± po³ozyæ moto w przypadku takiego awaryjnego hamowania Ja i tak mia³em do¶c emocji jak ty³ zaczo³ wyprzedaæ mi przód i smiga³em bokiem teraz pytanie laika czy abs w motorze dziala na przód i ty³ ? i osobno kontroluje przednie i tylne ko³o w przypadku zerwania przyczepno¶ci ? |
|
Data: 2011-04-08 10:42:23 | |
Autor: Budyñ | |
by³o o w³os | |
U¿ytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisa³ w wiadomo¶ci news:inmdq0$eub$1news.onet.pl...
teraz pytanie laika czy abs w motorze dziala na przód i ty³ ? i osobno kontroluje przednie i tylne ko³o w przypadku zerwania przyczepno¶ci ? oczywiscie :) b. |
|
Data: 2011-04-08 12:02:19 | |
Autor: Marcin N | |
by³o o w³os | |
U¿ytkownik "Budyñ" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:inmdc5$4g2$1@inews.gazeta.pl...
U¿ytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisa³ w wiadomo¶ci news:inmd0k$c2t$1news.onet.pl... no i nie wiem , z ABS wyd³uzy³a by sie droga hamowania , naczyta³es sie tutaj róznych tradycjonalistów co absa nie mieli i nie bed± mieæ ale wszystkie wady znaj± najlepiej -z teorii. Otó¿ jesli nie zablokowa³e¶ przedniego hampla to znaczy ze mog³e¶ hamowac bardziej - a nie hamowa³es w obawie przed u¶lizgiem. Najlepsze hamowanie wychodzi wtedy gdy cisniesz a abs na klamce ci oddaje takie pojedyncze strza³y - wtedy jestes na granicy mozliwosci opony/nawierzchni. ======= Mia³em podobne zdanie w kwestii ABS w samochodzie. Te¿ wydawa³o mi siê, ¿e najskuteczniej jest hamowaæ na granicy zadzia³ania ABS'u. Okazuje siê, ¿e NIE. z ABSem trzeba ostro. Odbija? To docisn±æ, ile masz si³. Wtedy hamuje skuteczniej od ka¿dego cz³owieka. Dlatego wymy¶lono niedawno "asystenta hamowania", który wspomaga hamowanie, gdy dzia³a ABS. Bo ludzie odruchowo lekko odpuszczali i potem powsta³y teorie, ¿e hamowanie z ABSem to gorsze ni¿ bez. Ciekawe, czy w motocyklu jest tak samo? Te¿ trzeba cisn±æ na maksa? Gdyby¶ móg³ przetestowaæ - Twój sposób, a potem ile si³ w rêce. Chêtnie pozna³bym wyniki testu. |
|
Data: 2011-04-08 13:14:13 | |
Autor: Qlfon | |
by³o o w³os | |
W dniu 2011-04-08 12:02, Marcin N pisze:
Ciekawe, czy w motocyklu jest tak samo? Te¿ trzeba cisn±æ na maksa?tak na szybko bo gdzies widzia³em art na ten temat: http://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0 -- Qlfon, Lublin Triumph Sprint ST 1050 |
|
Data: 2011-04-08 09:43:34 | |
Autor: AZ | |
by³o o w³os | |
On 2011-04-07, NESSO <NIESPAMUJ@NIE> wrote:
Wroc³aw w kierunku Ole¶nicy - ju¿ ciemno 20: 30 pusta trasa grubo ponad 100 na budziku i nagle wyje¿d¿a na zwê¿ce jaki¶ osio³ek volvo850 z budowy na wysoko¶ci nowej obwodnicy dok³adnie w³a¶nie w miejscu gdzie drogowcy ustawili mijankê , Powiem tyle droga zamknieta nieoddana do u¿ytku nikogo tam byæ nie powinno!! a jednak.... hebel na maxa , w³±cznie z ty³em - moto postawi³o bokiem ( czu³em sie jak na ¿u¿lowym zakrêcie ) i brak³o mo¿e z 50 cm by skoñczy³o siê tylko na strachu . Ale niestety wpakowa³em siê mistrzowi w zderzak , na tyle mocno ze zosta³ mu ¶lad mojej przedniej gumy z odci¶niêtym bie¿nikiem na lakierowanym zderzaku , Ja na moturze usta³em w pionie bez szlifu czy choæby podpórki .Nastepnym razem mysl. Czy jak wsrod pol po horyzont przyjebiesz w sarne to napiszesz ze nie mialo prawa jej tu byc bo byly same pola a nie las? No chyba nie do konca zadzialalo skoro tyl zaczal Cie wyprzedzac. Tutaj akurat zadne ksiazki nie pomoga, przepis jest prosty - jezdzic, jezdzic i jeszcze raz jezdzic. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-04-08 13:13:41 | |
Autor: KJ Si³a S³ów | |
by³o o w³os | |
W dniu 2011-04-08 00:16, NESSO pisze:
A ja chcialem przekazac ze fajnie ze Ci sie udalo, po prostu. Pierdol uwagi madrych po szkodzie bo po glebie to ja tez wiem co zle zrobilem, a najbardziej to po cudzej :-) Jedna uwaga: popraw narracje bo ta jest owszem niezla reportersko, ale wspolczynnik lansu ma slaby. To bylo volvo? No to prosze: http://si³as³ów.pl/index2.php?id=7 KJ |
|
Data: 2011-04-08 11:47:04 | |
Autor: Piotr Klimek | |
by³o o w³os | |
Dnia (Fri, 08 Apr 2011 13:13:41 +0200) ktos podajacy sie za KJ Si³a S³ów
wyklawiaturowal co nastepuje: Jedna uwaga: popraw narracje bo ta jest owszem niezla reportersko, ale wspolczynnik lansu ma slaby. To bylo volvo? No to prosze: Jak wrociles do domu, skoro wypiles piwo? Laweta? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2011-04-08 11:49:53 | |
Autor: AZ | |
było o włos | |
On 2011-04-08, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
Po co od razu tak wnikac? ;-) A piwo bylo pewnie bezalkoholowe, nie KJ?Jedna uwaga: popraw narracje bo ta jest owszem niezla reportersko, ale wspolczynnik lansu ma slaby. To bylo volvo? No to prosze: -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-04-08 11:58:22 | |
Autor: Piotr Klimek | |
by³o o w³os | |
Dnia (Fri, 8 Apr 2011 11:49:53 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje: Po co od razu tak wnikac? ;-)Jedna uwaga: popraw narracje bo ta jest owszem niezla reportersko, ale wspolczynnik lansu ma slaby. To bylo volvo? No to prosze: Do czegos trzeba sie przypierdolic :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2011-04-08 13:56:18 | |
Autor: KJ Si³a S³ów | |
by³o o w³os | |
W dniu 2011-04-08 13:47, Piotr Klimek pisze:
Jak wrociles do domu Jak zawsze, mostem swietokrzyskim. KJ |
|
Data: 2011-04-08 11:59:30 | |
Autor: Piotr Klimek | |
by³o o w³os | |
Dnia (Fri, 08 Apr 2011 13:56:18 +0200) ktos podajacy sie za KJ Si³a S³ów
wyklawiaturowal co nastepuje: Jak wrociles do domu To dobrze, ze mozna tam wjezdzac pojazdami powyzej 3,5T, bo laweciarz moglby dostac mandat. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2011-04-08 17:47:34 | |
Autor: Grzybol | |
by³o o w³os | |
U¿ytkownik "KJ Si³a S³ów" <KJ@noway.com> napisa³ w wiadomo¶ci
news:inmql6$jdf$1inews.gazeta.pl... http://si³as³ów.pl/index2.php?id=7 Czendler powiatowy... -- Grzybol |