Data: 2011-04-08 09:13:40 | |
Autor: Budyñ | |
by³o o w³os | |
U¿ytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisa³ w wiadomo¶ci news:inld3h$1s6$1news.onet.pl...
Koñcz±c zachêcam aby¶cie równie¿ wyrobili u siebie taki bezwarunkowy odruch hamowania , naprawdê nie wiesz gdzie i kiedy uratuje ci to dupê wszystko prawda, ale gdybys mial abs to dupa zmarszczy³a by ci sie znacznie mniej :) Po to technika wymysla takie cuda aby z nich korzystac. b. |
|
Data: 2011-04-08 09:20:49 | |
Autor: NESSO | |
by³o o w³os | |
Koñcz±c zachêcam aby¶cie równie¿ wyrobili u siebie taki bezwarunkowy odruch wszystko prawda, ale gdybys mial abs to dupa zmarszczy³a by ci sie znacznie mniej :) Po to technika wymysla takie cuda aby z nich korzystac. no i nie wiem , z ABS wyd³uzy³a by sie droga hamowania , a uciekac nie by³o gdzie . - choæ nie neguje, ABS generalnie lepiej mieæ ni¿ nie ( ja nie mam ) |
|
Data: 2011-04-08 09:27:10 | |
Autor: Budyñ | |
by³o o w³os | |
U¿ytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisa³ w wiadomo¶ci news:inmd0k$c2t$1news.onet.pl...
no i nie wiem , z ABS wyd³uzy³a by sie droga hamowania , naczyta³es sie tutaj róznych tradycjonalistów co absa nie mieli i nie bed± mieæ ale wszystkie wady znaj± najlepiej -z teorii. Otó¿ jesli nie zablokowa³e¶ przedniego hampla to znaczy ze mog³e¶ hamowac bardziej - a nie hamowa³es w obawie przed u¶lizgiem. Najlepsze hamowanie wychodzi wtedy gdy cisniesz a abs na klamce ci oddaje takie pojedyncze strza³y - wtedy jestes na granicy mozliwosci opony/nawierzchni. b. |
|
Data: 2011-04-08 09:34:23 | |
Autor: NESSO | |
by³o o w³os | |
no i nie wiem , z ABS wyd³uzy³a by sie droga hamowania , naczyta³es sie tutaj róznych tradycjonalistów co absa nie mieli i nie bed± mieæ ale wszystkie wady znaj± najlepiej -z teorii. nie mam do¶wadczenia ( poza ABS samochodowym ) generalnie w moim przypadku lepiej by³o trzymac moto w pionie , ni¿ doprowadziæ do blokady przodu - uslizgu i wkomponowania sie pod zderzak w pozycji lez±cej - choæ czyta³em ¿e mo¿na z premedytacj± po³ozyæ moto w przypadku takiego awaryjnego hamowania Ja i tak mia³em do¶c emocji jak ty³ zaczo³ wyprzedaæ mi przód i smiga³em bokiem teraz pytanie laika czy abs w motorze dziala na przód i ty³ ? i osobno kontroluje przednie i tylne ko³o w przypadku zerwania przyczepno¶ci ? |
|
Data: 2011-04-08 10:42:23 | |
Autor: Budyñ | |
by³o o w³os | |
U¿ytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisa³ w wiadomo¶ci news:inmdq0$eub$1news.onet.pl...
teraz pytanie laika czy abs w motorze dziala na przód i ty³ ? i osobno kontroluje przednie i tylne ko³o w przypadku zerwania przyczepno¶ci ? oczywiscie :) b. |
|
Data: 2011-04-08 12:02:19 | |
Autor: Marcin N | |
by³o o w³os | |
U¿ytkownik "Budyñ" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:inmdc5$4g2$1@inews.gazeta.pl...
U¿ytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisa³ w wiadomo¶ci news:inmd0k$c2t$1news.onet.pl... no i nie wiem , z ABS wyd³uzy³a by sie droga hamowania , naczyta³es sie tutaj róznych tradycjonalistów co absa nie mieli i nie bed± mieæ ale wszystkie wady znaj± najlepiej -z teorii. Otó¿ jesli nie zablokowa³e¶ przedniego hampla to znaczy ze mog³e¶ hamowac bardziej - a nie hamowa³es w obawie przed u¶lizgiem. Najlepsze hamowanie wychodzi wtedy gdy cisniesz a abs na klamce ci oddaje takie pojedyncze strza³y - wtedy jestes na granicy mozliwosci opony/nawierzchni. ======= Mia³em podobne zdanie w kwestii ABS w samochodzie. Te¿ wydawa³o mi siê, ¿e najskuteczniej jest hamowaæ na granicy zadzia³ania ABS'u. Okazuje siê, ¿e NIE. z ABSem trzeba ostro. Odbija? To docisn±æ, ile masz si³. Wtedy hamuje skuteczniej od ka¿dego cz³owieka. Dlatego wymy¶lono niedawno "asystenta hamowania", który wspomaga hamowanie, gdy dzia³a ABS. Bo ludzie odruchowo lekko odpuszczali i potem powsta³y teorie, ¿e hamowanie z ABSem to gorsze ni¿ bez. Ciekawe, czy w motocyklu jest tak samo? Te¿ trzeba cisn±æ na maksa? Gdyby¶ móg³ przetestowaæ - Twój sposób, a potem ile si³ w rêce. Chêtnie pozna³bym wyniki testu. |
|
Data: 2011-04-08 13:14:13 | |
Autor: Qlfon | |
by³o o w³os | |
W dniu 2011-04-08 12:02, Marcin N pisze:
Ciekawe, czy w motocyklu jest tak samo? Te¿ trzeba cisn±æ na maksa?tak na szybko bo gdzies widzia³em art na ten temat: http://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0 -- Qlfon, Lublin Triumph Sprint ST 1050 |
|