Data: 2009-06-06 11:42:25 | |
Autor: MarcinJM | |
bylo o wycinaniu katow | |
Witam
W niedawnym watku opisywalem "tjunink" pojazdu za pomoca wycinania roznych elementow wydechu. Znalazlem rozwiazanie ktore NA PEWNO NIE PRZYNOSI pogorszenia osiagow. Katalizator wrocil na swoje miejsce, tlumik srodkowy nie wrocil, natomiast puszka ostatniego tlumika zostala otwarta i zmodyfikowany zostall obieg spalin. W oryginale wygladalo to tak: |-- -- -- -- -- -- | wlot==|=========> | | >==========|==wylot |-- -- -- -- -- -- | jak widac wchodzace spaliny musza gwaltownie zmienic kierunek o 180o, pozniej znowu o kolejne 180o aby znalezc ujscie rura wylotowa. Po modyfikacji: |-- -- -- -- -- -| wlot===|===> | | >==|=====wylot |-- -- -- -- -- | Tkumik zaczal milo mruczec, pomiary nie wykazuja jakis mierzalnych efektow in plus (czuc, ze nieco plynniej auto przyspiesza, natomiast pomiary tego nie potwierdzaja <roznice ponizej i rowne 0.5 sek. zostaly odrzucone jako blad pomiaru>) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-06-06 12:03:08 | |
Autor: Bartek | |
bylo o wycinaniu katow | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:h0ddm2$1gp$1news.onet.pl...
Witam Marcin, ty lepiej poszukaj rozwiazania, co zrobic jak padl katalizator, a jego wymiana to 1/4 wartosci auta. co wtedy zrobic, by auto nie tracilo... bo cos ostatnio w mojej okolicy mnustwo takich problemow sie pojawia. moze ktos zna jednak rozwiazanie naj bardziej optymalne... -- Pozdrawiam, Bartek |
|
Data: 2009-06-06 13:02:15 | |
Autor: Jacek | |
bylo o wycinaniu katow | |
Użytkownik "Bartek" <heavy_USUNWIELKIE@op.pl> napisał w wiadomości news:h0dem4$1rp$1node2.news.atman.pl...
Marcin, ty lepiej poszukaj rozwiazania, czy auto z wstawioną rurą zamiast katalizatora ma szanse przejsc przegląd? Katalizator rozsupuje mi sie w rękach, gdzie dotkne spawarką to powstaje wieksza dziura, a koszt nowego jest niewspólmierny do wartości auta :) -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Lemm 900 służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 |
|
Data: 2009-06-07 01:29:23 | |
Autor: olleo | |
bylo o wycinaniu katow | |
czy auto z wstawioną rurą zamiast katalizatora ma szanse przejsc przegląd? Ma, ale w CC nie wiem, czy to jest do zrobienia. Chodzi o takie upalanie auta przed przegladem, zeby odpowiednio rozgrzany wydech zadzialal troche jak katalizator. W mocniejszych samochodach z przelotowymi wydechami (turbo) tak czasem sie to zalatwia. Ale kombinowanie z wydechem, z przelotowym w szczegolnosci w samochodzie z silnikiem wolnossacym, to IMHO gruba pomylka. Moze CC jest bardziej prymitywne, ale teoretycznie przynajmniej wydech taki projektuje sie pod katem zjawisk falowych majacych na celu wyciaganie spalin z cylindrow szybciej, niz wypychaja je tloki. Powazniejsze ingerencje w wydech te zjawiska zaburzaja, co moze sie odbic na dynamice w zakresie dolnych obrotow. W rajdowkach stosuje sie po prostu gruba prosta rure, ale tam sie jezdzi z nieco innymi obrotami. Tak przynajmniej ja to widze, ale ekspertem nie jestem, wiec moge sie mylic ;) -- Olleo |
|
Data: 2009-06-07 11:18:55 | |
Autor: Jacek | |
bylo o wycinaniu katow | |
Użytkownik <olleo@tlen.pl> napisał w wiadomości news:54c4f2fd-c0b2-450a-a4af-fc596ff9dec4y7g2000yqa.googlegroups.com...
czy auto z wstawioną rurą zamiast katalizatora ma szanse przejsc przegląd? Ma, ale w CC nie wiem, czy to jest do zrobienia. Chodzi o takie upalanie auta przed przegladem, zeby odpowiednio rozgrzany wydech zadzialal troche jak katalizator. W mocniejszych samochodach z przelotowymi wydechami (turbo) tak czasem sie to zalatwia. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - powiem tak, ze katalizator w CC zaczeto stosowac dopiero od któregos rocznika produkcji, w zwiazku z ustawami o ochronie srodowiska itp. Wczesniej w układzie nie było katalizatora i ksiązkowo miał 1 KM wiecej. Wiec być albo nie być w tym modelu jest potwierdzone instrukcją obsługi. -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Lemm 900 służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 |
|
Data: 2009-06-07 11:56:33 | |
Autor: Alex81 | |
bylo o wycinaniu katow | |
In article <h0g0mf$qvo$1@inews.gazeta.pl>, stoout@wp.pl says...
powiem tak, ze katalizator w CC zaczeto stosowac dopiero od któregos rocznika produkcji, w zwiazku z ustawami o ochronie srodowiska itp. Wczesniej w układzie nie było katalizatora i ksiązkowo miał 1 KM wiecej. Wiec być albo nie być w tym modelu jest potwierdzone instrukcją obsługi.A nie masz w dowodzie "Cinquecento 700 KAT"? Np. w FSO były właśnie takie wpisy ("Caro 1.6GLI KAT"), co więcej, wersje z katalizatorem były homologowane jako odrębne modele. -- Pzdr Alex |
|
Data: 2009-06-07 12:14:32 | |
Autor: Jacek | |
bylo o wycinaniu katow | |
Użytkownik "Alex81" <a13x81@gmail.com> napisał w wiadomości news:MPG.2495ad3ec0cc82399897b4news.onet.pl...
In article <h0g0mf$qvo$1@inews.gazeta.pl>, stoout@wp.pl says... powiem tak, ze katalizator w CC zaczeto stosowac dopiero od któregosA nie masz w dowodzie "Cinquecento 700 KAT"? Np. w FSO były właśnie takie wpisy ("Caro 1.6GLI KAT"), co więcej, wersje z katalizatorem były homologowane jako odrębne modele. -- -- -- -- -- -- -- -- nie, mam poprostu "Cinquecento 170 700". Wg instrukcji obsługi fiata od 91/92 roku był instalowany kat w wszystkich CC i zmieniono wtedy gaźniki (webery i fosy na aissany). Na logike tylko data produkcji auta sygnalizuje, ze katalizator z reguły powinien być. Technicznie ten model bez kata czy z nim jest dopuszczony do ruchu. -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Lemm 900 służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 |
|
Data: 2009-06-07 20:55:06 | |
Autor: Amir | |
bylo o wycinaniu katow | |
co zrobic jak padl katalizator, a jego wymiana to 1/4 wartosci auta. co wywalilem kata i nie mialem problemu z przegladem i z przyspieszeniem |
|
Data: 2009-06-06 13:44:12 | |
Autor: MarcinJM | |
bylo o wycinaniu katow | |
Bartek pisze:
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:h0ddm2$1gp$1news.onet.pl... Kluczem jest wlot i wylot katalizatora. O ile wlot jest na grubej rurze, to wylot jest o numer mniejszy + puszka o pewnej pojemnosci to daje jak sadze pewien "zapas cisnienia" w obszarze lambdy. Mysle, ze podoby skutek przyniesie tzw. strumienica w ksztalcie kata, z lagodnym wlotem i lagodnym wylotem o mniejszej srednicy (jesli takie roznice srednic wystepuja oryginalnie). Oczywiscie "strumienice" nalezy potraktowac wylacznie jako erzatz kata i nie spodziewac sie wzrostu osiagow. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-06-06 13:44:45 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
bylo o wycinaniu katow | |
Bartek pisze:
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:h0ddm2$1gp$1news.onet.pl... Znam wiele osób które jeżdżą na przelotowym wydechu, mają przebadane silniki na hamowniach i wywalenie kata i oryginalnych tłumików nic nie popsuło, a czasami nawet coś pomogło. Więc konkretnego, uniwersalnego rozwiązania (poza włożeniem nowego katalizatora) to nikt nie da. W zależności od przypadku może wystarczyć wycięcie kata i wstawienie rurki, można też wydłubać flaki z katalizatora i zostawić puszkę, można wstawić strumienicę, albo po prostu zrobić jakieś niewielkie przewężenie. Można też spróbować zamiast katalizatora wstawić jakiś środkowy tłumik który pewnie będzie tańszy niż katalizator. |
|
Data: 2009-06-06 15:32:31 | |
Autor: szadok | |
bylo o wycinaniu katow | |
Dnia 06.06.2009 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał/a:
W zależności od przypadku może wystarczyć wycięcie kata i wstawienie rurki, można też wydłubać flaki z katalizatora i zostawić puszkę, Nie polecam. Dużo głośniejszy wydech i jakieś głupie strzelanie po zdjęciu nogi z gazu :P :) Szczególnie na LPG odczuwalne. pzdr, szadok -- 'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami' śp. babcia ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail |
|
Data: 2009-06-06 15:46:16 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
bylo o wycinaniu katow | |
szadok pisze:
Dnia 06.06.2009 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał/a: Tzn. jeżeli z układ katalizator-tłumik-tłumik, zostawi się dwa tłumiki, to jakiś szczególnych wrażeń akustycznych być nie powinno. |
|
Data: 2009-06-06 17:08:18 | |
Autor: MarcinJM | |
bylo o wycinaniu katow | |
Tomasz Pyra pisze:
szadok pisze: Bedzie. Pusta pucha po kacie bedzie dzialala jak rezonator. W lanosie kiedys to przerabialem. wstawienie w srodek puchy rurki z nawierconymi otworami o roznych srednicach przywrocilo akustyke do porzadku :) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-06-07 20:58:20 | |
Autor: Amir | |
bylo o wycinaniu katow | |
Nie polecam. Dużo głośniejszy wydech i jakieś głupie strzelanie po po wywaleniu kata z escorta 1.8l 16v bylo glosniej, to wstawilem 3 tlimik i juz bylo przyzwoicie |