Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   bylo o wycinaniu katow

bylo o wycinaniu katow

Data: 2009-06-06 12:03:08
Autor: Bartek
bylo o wycinaniu katow
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:h0ddm2$1gp$1news.onet.pl...
Witam
W niedawnym watku opisywalem "tjunink" pojazdu za pomoca wycinania roznych elementow wydechu.

Znalazlem rozwiazanie ktore NA PEWNO NIE PRZYNOSI pogorszenia osiagow.

Marcin, ty lepiej poszukaj rozwiazania,
co zrobic jak padl katalizator, a jego wymiana to 1/4 wartosci auta. co wtedy zrobic, by auto nie tracilo... bo cos ostatnio w mojej okolicy mnustwo takich problemow sie pojawia.
moze ktos zna jednak rozwiazanie naj bardziej optymalne...

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2009-06-06 13:02:15
Autor: Jacek
bylo o wycinaniu katow
Użytkownik "Bartek" <heavy_USUNWIELKIE@op.pl> napisał w wiadomości news:h0dem4$1rp$1node2.news.atman.pl...
Marcin, ty lepiej poszukaj rozwiazania,
co zrobic jak padl katalizator, a jego wymiana to 1/4 wartosci auta. co wtedy zrobic, by auto nie tracilo... bo cos ostatnio w mojej okolicy mnustwo takich problemow sie pojawia.
moze ktos zna jednak rozwiazanie naj bardziej optymalne...

czy auto z wstawioną rurą zamiast katalizatora ma szanse przejsc przegląd?
Katalizator rozsupuje mi sie w rękach, gdzie dotkne spawarką to powstaje wieksza dziura, a koszt nowego jest niewspólmierny do wartości auta :)
--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Lemm 900
służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145

Data: 2009-06-07 01:29:23
Autor: olleo
bylo o wycinaniu katow
czy auto z wstawioną rurą zamiast katalizatora ma szanse przejsc przegląd?

Ma, ale w CC nie wiem, czy to jest do zrobienia. Chodzi o takie
upalanie auta przed przegladem, zeby odpowiednio rozgrzany wydech
zadzialal troche jak katalizator. W mocniejszych samochodach z
przelotowymi wydechami (turbo) tak czasem sie to zalatwia.

Ale kombinowanie z wydechem, z przelotowym w szczegolnosci w
samochodzie z silnikiem wolnossacym, to IMHO gruba pomylka. Moze CC
jest bardziej prymitywne, ale teoretycznie przynajmniej wydech taki
projektuje sie pod katem zjawisk falowych majacych na celu wyciaganie
spalin z cylindrow szybciej, niz wypychaja je tloki. Powazniejsze
ingerencje w wydech te zjawiska zaburzaja, co moze sie odbic na
dynamice w zakresie dolnych obrotow. W rajdowkach stosuje sie po
prostu gruba prosta rure, ale tam sie jezdzi z nieco innymi obrotami.
Tak przynajmniej ja to widze, ale ekspertem nie jestem, wiec moge sie
mylic ;)
--
Olleo

Data: 2009-06-07 11:18:55
Autor: Jacek
bylo o wycinaniu katow
Użytkownik <olleo@tlen.pl> napisał w wiadomości news:54c4f2fd-c0b2-450a-a4af-fc596ff9dec4y7g2000yqa.googlegroups.com...
czy auto z wstawioną rurą zamiast katalizatora ma szanse przejsc przegląd?

Ma, ale w CC nie wiem, czy to jest do zrobienia. Chodzi o takie
upalanie auta przed przegladem, zeby odpowiednio rozgrzany wydech
zadzialal troche jak katalizator. W mocniejszych samochodach z
przelotowymi wydechami (turbo) tak czasem sie to zalatwia.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

powiem tak, ze katalizator w CC zaczeto stosowac dopiero od któregos rocznika produkcji, w zwiazku z ustawami o ochronie srodowiska itp. Wczesniej w układzie nie było katalizatora i ksiązkowo miał 1 KM wiecej. Wiec być albo nie być w tym modelu jest potwierdzone instrukcją obsługi.

--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Lemm 900
służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145

Data: 2009-06-07 11:56:33
Autor: Alex81
bylo o wycinaniu katow
In article <h0g0mf$qvo$1@inews.gazeta.pl>, stoout@wp.pl says...
powiem tak, ze katalizator w CC zaczeto stosowac dopiero od któregos rocznika produkcji, w zwiazku z ustawami o ochronie srodowiska itp. Wczesniej w układzie nie było katalizatora i ksiązkowo miał 1 KM wiecej. Wiec być albo nie być w tym modelu jest potwierdzone instrukcją obsługi.
A nie masz w dowodzie "Cinquecento 700 KAT"? Np. w FSO były właśnie takie wpisy ("Caro 1.6GLI KAT"), co więcej, wersje z katalizatorem były homologowane jako odrębne modele.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-06-07 12:14:32
Autor: Jacek
bylo o wycinaniu katow
Użytkownik "Alex81" <a13x81@gmail.com> napisał w wiadomości news:MPG.2495ad3ec0cc82399897b4news.onet.pl...
In article <h0g0mf$qvo$1@inews.gazeta.pl>, stoout@wp.pl says...
powiem tak, ze katalizator w CC zaczeto stosowac dopiero od któregos
rocznika produkcji, w zwiazku z ustawami o ochronie srodowiska itp.
Wczesniej w układzie nie było katalizatora i ksiązkowo miał 1 KM wiecej.
Wiec być albo nie być w tym modelu jest potwierdzone instrukcją obsługi.
A nie masz w dowodzie "Cinquecento 700 KAT"? Np. w FSO były właśnie takie
wpisy ("Caro 1.6GLI KAT"), co więcej, wersje z katalizatorem były homologowane
jako odrębne modele.
-- -- -- -- -- -- -- --
nie, mam poprostu "Cinquecento 170 700".
Wg instrukcji obsługi fiata od 91/92 roku był instalowany kat w wszystkich CC i zmieniono wtedy gaźniki (webery i fosy na aissany).
Na logike tylko data produkcji auta sygnalizuje, ze katalizator z reguły powinien być. Technicznie ten model bez kata czy z nim jest dopuszczony do ruchu.

--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Lemm 900
służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145

Data: 2009-06-07 20:55:06
Autor: Amir
bylo o wycinaniu katow

co zrobic jak padl katalizator, a jego wymiana to 1/4 wartosci auta. co
wtedy zrobic, by auto nie tracilo... bo cos ostatnio w mojej okolicy mnustwo takich problemow sie pojawia.
moze ktos zna jednak rozwiazanie naj bardziej optymalne...

czy auto z wstawioną rurą zamiast katalizatora ma szanse przejsc przegląd?
Katalizator rozsupuje mi sie w rękach, gdzie dotkne spawarką to powstaje wieksza dziura, a koszt nowego jest niewspólmierny do wartości auta :)


wywalilem kata i nie mialem problemu z przegladem i z przyspieszeniem

Data: 2009-06-06 13:44:12
Autor: MarcinJM
bylo o wycinaniu katow
Bartek pisze:
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:h0ddm2$1gp$1news.onet.pl...
Witam
W niedawnym watku opisywalem "tjunink" pojazdu za pomoca wycinania roznych elementow wydechu.

Znalazlem rozwiazanie ktore NA PEWNO NIE PRZYNOSI pogorszenia osiagow.

Marcin, ty lepiej poszukaj rozwiazania,
co zrobic jak padl katalizator, a jego wymiana to 1/4 wartosci auta. co wtedy zrobic, by auto nie tracilo... bo cos ostatnio w mojej okolicy mnustwo takich problemow sie pojawia.
moze ktos zna jednak rozwiazanie naj bardziej optymalne...


Kluczem jest wlot i wylot katalizatora.
O ile wlot jest na grubej rurze, to wylot jest o numer mniejszy + puszka o pewnej pojemnosci to daje jak sadze pewien "zapas cisnienia" w obszarze lambdy.
Mysle, ze podoby skutek przyniesie tzw. strumienica w ksztalcie kata, z lagodnym wlotem i lagodnym wylotem o mniejszej srednicy (jesli takie roznice srednic wystepuja oryginalnie).
Oczywiscie "strumienice" nalezy potraktowac wylacznie jako erzatz kata i nie spodziewac sie wzrostu osiagow.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-06-06 13:44:45
Autor: Tomasz Pyra
bylo o wycinaniu katow
Bartek pisze:
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:h0ddm2$1gp$1news.onet.pl...
Witam
W niedawnym watku opisywalem "tjunink" pojazdu za pomoca wycinania roznych elementow wydechu.

Znalazlem rozwiazanie ktore NA PEWNO NIE PRZYNOSI pogorszenia osiagow.

Marcin, ty lepiej poszukaj rozwiazania,
co zrobic jak padl katalizator, a jego wymiana to 1/4 wartosci auta. co wtedy zrobic, by auto nie tracilo... bo cos ostatnio w mojej okolicy mnustwo takich problemow sie pojawia.
moze ktos zna jednak rozwiazanie naj bardziej optymalne...

Znam wiele osób które jeżdżą na przelotowym wydechu, mają przebadane silniki na hamowniach i wywalenie kata i oryginalnych tłumików nic nie popsuło, a czasami nawet coś pomogło.

Więc konkretnego, uniwersalnego rozwiązania (poza włożeniem nowego katalizatora) to nikt nie da.

W zależności od przypadku może wystarczyć wycięcie kata i wstawienie rurki, można też wydłubać flaki z katalizatora i zostawić puszkę, można wstawić strumienicę, albo po prostu zrobić jakieś niewielkie przewężenie. Można też spróbować zamiast katalizatora wstawić jakiś środkowy tłumik który pewnie będzie tańszy niż katalizator.

Data: 2009-06-06 15:32:31
Autor: szadok
bylo o wycinaniu katow
Dnia 06.06.2009 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał/a:

W zależności od przypadku może wystarczyć wycięcie kata i wstawienie rurki, można też wydłubać flaki z katalizatora i zostawić puszkę,

Nie polecam. Dużo głośniejszy wydech i jakieś głupie strzelanie po
zdjęciu nogi z gazu :P :) Szczególnie na LPG odczuwalne.


pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia
ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail

Data: 2009-06-06 15:46:16
Autor: Tomasz Pyra
bylo o wycinaniu katow
szadok pisze:
Dnia 06.06.2009 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał/a:

W zależności od przypadku może wystarczyć wycięcie kata i wstawienie rurki, można też wydłubać flaki z katalizatora i zostawić puszkę,

Nie polecam. Dużo głośniejszy wydech i jakieś głupie strzelanie po
zdjęciu nogi z gazu :P :) Szczególnie na LPG odczuwalne.

Tzn. jeżeli z układ katalizator-tłumik-tłumik, zostawi się dwa tłumiki, to jakiś szczególnych wrażeń akustycznych być nie powinno.

Data: 2009-06-06 17:08:18
Autor: MarcinJM
bylo o wycinaniu katow
Tomasz Pyra pisze:
szadok pisze:
Dnia 06.06.2009 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał/a:

W zależności od przypadku może wystarczyć wycięcie kata i wstawienie rurki, można też wydłubać flaki z katalizatora i zostawić puszkę,

Nie polecam. Dużo głośniejszy wydech i jakieś głupie strzelanie po
zdjęciu nogi z gazu :P :) Szczególnie na LPG odczuwalne.

Tzn. jeżeli z układ katalizator-tłumik-tłumik, zostawi się dwa tłumiki, to jakiś szczególnych wrażeń akustycznych być nie powinno.

Bedzie. Pusta pucha po kacie bedzie dzialala jak rezonator.
W lanosie kiedys to przerabialem. wstawienie w srodek puchy rurki z nawierconymi otworami o roznych srednicach przywrocilo akustyke do porzadku :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-06-07 20:58:20
Autor: Amir
bylo o wycinaniu katow

Nie polecam. Dużo głośniejszy wydech i jakieś głupie strzelanie po
zdjęciu nogi z gazu :P :) Szczególnie na LPG odczuwalne.

Tzn. jeżeli z układ katalizator-tłumik-tłumik, zostawi się dwa tłumiki, to jakiś szczególnych wrażeń akustycznych być nie powinno.

po wywaleniu kata z escorta 1.8l 16v
bylo glosniej, to wstawilem 3 tlimik i juz bylo przyzwoicie

bylo o wycinaniu katow

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona