cło i vat od "próbek" - jak to ugryźć ?

Data: 2013-06-02 15:12:38
Autor: BartekK
cło i vat od "próbek" - jak to ugryźć ?
Próbki zwalniane są z cła na podstawie art. 86 rozporządzenia Rady nr 1186/2009 z 16 listopada 2009 r. ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień celnych (Dz.Urz. UE L 324 z 10.12.2009 r.) a zwolnienie z VAT wg. art. 67 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. (t.j. Dz.U. z 2011 r. nr 177, poz. 1054)

"Za próbkę towaru uważa się niewielką ilość towaru reprezentującą określony rodzaj lub kategorię towarów, pod warunkiem że sposób prezentacji i jakość czynią je bezużytecznymi dla celów innych niż promocja"
Wiem że dla towarów typowo kosmetycznych mają celnicy różne pomysły, typu by na pudełku było napisane że to próbka/tester, by pudełko otworzyć itp. I to jakoś przechodzi, bo tu łatwo wykazać:

Wszystko ok, ale chiński producent chce mi wysłać próbkę... maszyny, które chcę importować od niego i sprzedawać. Powiedzmy - wiertarki. Jak rozumieć wiertarkę bezużyteczną do celów innych niż promocja? Jak to ugryźć? Sprzedawana TA maszyna-demo nie będzie z pewnością, ale na pewno będzie używana do pokazów-demonstracji (jak sama nazwa wskazuje). Jak to oclić, czym się bronić przed dowaleniem cła i vatu jak wiertarki podobnej klasy dostępnej w Polsce, np makity za 5000zł. Co w listach przewozowych kazać chińczykowi wpisać?
Będzie szło feedex ip, jakby to miało jakiś wpływ.

Data: 2013-06-03 08:36:04
Autor: PesTYcyD
c³o i vat od "próbek" - jak to ugry¼æ?
[ciach...]

Szansa bêdzie marna, ale najlepiej zadzwoñ do UC. Maj± swoj± infoliniê, która o dziwo jest pomocna, ja przynajmniej sporo siê dowiedzia³em od nich kiedy ¶ci±ga³em towar z chin.

cło i vat od "próbek" - jak to ugryźć ?