całkowita spłata kredytu hipotecznego

Data: 2019-03-02 14:39:12
Autor: PiteR
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Jak wy spłacaliście? Pastwiliście się nad kredytem czy bez emocji?
Klik klik i już?

Ja się przyznam, że nie oparłem się tej przyjemności i podsuwałem co datę spłaty barany wypchane siarką aż harmonogram pokazał rata miesięczna 10zł, odsetki 1,75zł ;)

Ale nie będę taki i nie będę teraz robił wpłat w okienku na 12zł ;)
Po za tym kredytobiorco nie wierz bankowi jak wściekłemu psu.

Czy banki mają siły specjalne szybkiego reagowania wykrywające zamiar spłaty kredytu? Red Alert!!! tracimy barana do strzyżenia alert alert bieganina po korytarzach, okładają kanapki, wychodzą z allegro, bonprixa, zalando ....

--
Piotrek

Grosz do grosza i bedzie kokosza

Data: 2019-03-02 15:45:25
Autor: ń
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Opłaty za wpis i wykreślenie hipoteki mają podrożeć.

-- -- -
nie będę teraz robił wpłat w okienku na 12zł

Data: 2019-03-02 14:47:45
Autor: PiteR
ń pisze tak:

Opłaty za wpis i wykreślenie hipoteki mają podrożeć.

hehe

a opłaty za oddychanie?

Data: 2019-03-02 16:00:31
Autor: ń
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Rzecznik prasowa P0 stanowczo zdementowała, jakoby opłata za oddychanie w ich programie gospodarczym była ustalona w kwocie 200 zł.

-- -- -
a opłaty za oddychanie?

Data: 2019-03-02 12:03:44
Autor: Dawid Rutkowski
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Obecne obietnice pis - oddychanie 1k zł rocznie dla każdego obywatela.

Data: 2019-03-02 22:07:24
Autor: ń
całkowita spłata kredytu hipotecznego
I mnie to bardziej odpowiada niż "Germinal" cfaniaków z P0.

-- -- -
Obecne obietnice pis - oddychanie 1k zł rocznie dla każdego obywatela.

Data: 2019-03-03 11:47:51
Autor: radekp@konto.pl
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Sat, 2 Mar 2019 12:03:44 -0800 (PST), w
<6ae13527-27bf-4c67-901f-931b14b66f08@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

Obecne obietnice pis - oddychanie 1k zł rocznie dla każdego obywatela.

Oj tam, oj tam.

Ale podoba mi się zagrywka z 1100+ dla emeryta.
Okazało się, że rząd obniżył roczną waloryzację emerytur z proponowanych 3,2%
na 2,8% (to chyba już nawet poniżej poziomu inflacji).
Dlaczego 0,4%? Bo akurat taka obniżka daje 1100zł oszczędności rocznej od 1
szt. emeryta.

Piękny kant :))

Data: 2019-03-03 08:43:38
Autor: Dawid Rutkowski
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Coś mi nie wychodzi z matematyki.
Jeśli 0,4% rocznej średniej emerytury to 1100zł, to 100% to roczna to 275k, miesięcznie prawie 23k.
Więc przynajmniej jedno zero mniej.

Data: 2019-03-03 18:09:41
Autor: Animka
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

[...]

Te 1100 to brutto. Emeryt dostanie ok.888 zł.

--
animka

Data: 2019-03-03 18:11:13
Autor: Animka
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

[...]

Jak Marcinkiewicz dał kiedyś po 300 zł (i chyba za to go wyrzucili) to bez podatku.

--
animka

Data: 2019-03-04 12:47:02
Autor: PiteR
PiteR pisze tak:

Po za tym kredytobiorco nie wierz bankowi jak wściekłemu psu.

Wiedziałem ze nie bedzie latwo. PKO chce prowizje od splaty kredytu pomimo ze juz nie mialy byc pobierane prowizje. (dotyczy umów zawartych do dnia 21 lipca 2017 r)

Kredyt nie był splacany 3 lata tylko nascie.

A teraz gwozdz programu trzeba sie pokazac w Polsce w oddziale i zlozyc wniosek dlatego nie mozna znalezc go online w iPKO.

Data: 2019-03-04 05:06:31
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 4 marca 2019 13:47:48 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
PiteR pisze tak:

> [...]

Wiedziałem ze nie bedzie latwo. PKO chce prowizje od splaty kredytu pomimo ze juz nie mialy byc pobierane prowizje. (dotyczy umów zawartych do dnia 21 lipca 2017 r)

Od czy do?

Kredyt nie był splacany 3 lata tylko nascie.

Właśnie tak policzyłem, zakładając RRSO 2,5% wychodzi, że zostało 7 lat.

A teraz gwozdz programu trzeba sie pokazac w Polsce w oddziale i zlozyc wniosek dlatego nie mozna znalezc go online w iPKO.

A co, ze skarbonką ma być łatwo?
Drożej Ci konto obowiązkowe wyjdzie - choć akurat tego nie mają prawa żądać, na żądanie klienta muszą wskazać rachunek techniczny do spłaty kredytu.
Jak nie chcesz chałupy sprzedawać, to spłać tyle, by rata była 1gr.

Data: 2019-03-04 20:44:08
Autor: PiteR
Dawid Rutkowski pisze tak:

[...]

Zywa kobita z banku upiera się, że na 100% można z iPKO
to mnie pomroczność napadła bo nie widzę :)

http://piterpro.private.pl/img/sam_2019-03-04_201408.png

Tylko na jednym kompie te rozwijanki chodzą. Na innych strona się w ogóle nie ładuje.

Była taka ładna stara strona to zjebaliście ją w niefunkcjonalną szarą szkaradę, która marnuje ekran.

Data: 2019-03-05 21:43:56
Autor: PiteR
PiteR pisze tak:

Dawid Rutkowski pisze tak:

[...]

Ostatnia wersja:

W odpowiedzi na Pana wiadomość dotycząca spłaty kredytu uprzejmie informuję, że dyspozycję wcześniejszej całkowitej spłaty kredytu niezbędne będzie złożenie dyspozycji w oddziale PKO Banku Polskiego.

Czyli bank gównoline. Trzeba przypomnieć sobie drogę, przylecieć do Polski, pożyczyć samochód, specjalnie zmarnować trzy dni a potem zmarnować kolejne trzy.

Jak coś bredzili o hasłach sms zamiast karty kodów to wariatom przytakiwałem. Zgubię telefon i będe ugotowany.

Jedna nie ma zielonego pojecia o swojej pracy doradca.
 Zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji dla kredytów mieszkaniowych, za wcześniejszą częściową spłatę kredytu pobierana jest prowizja w wysokości 1,5% kwoty spłaty, przy czym prowizja pobierana jest jedynie w ciągu trzech pierwszych lat spłaty kredytu.

Za dokonanie wcześniejszej całkowitej spłaty kredytu prowizja wynosi 2% nie mniej niż 200 PLN.

Niedość, że skurwysyny wzięły przez dziesięć lat ileśtam tys odsetek to jeszcze 200zł pazery.

Data: 2019-03-05 22:44:19
Autor: Dawid Rutkowski
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Ale ciągle nie rozumiem, po co upierasz się przy spłacie?
Chcesz sprzedać? Drugie kupić?
Bo jeśli tylko zamknąć konto to nie potrzebujesz spłacać.

Data: 2019-03-06 19:33:25
Autor: Alf/red/
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Chcesz sprzedać? Drugie kupić?

Ani w jednym, ani w drugim kredyt nie przeszkadza. No może trochę, ale niedużo.

--
Alf/red/

Data: 2019-03-06 20:43:56
Autor: PiteR
Dawid Rutkowski pisze tak:

Ale ciągle nie rozumiem, po co upierasz się przy spłacie?
Chcesz sprzedać?

nie chcę :)

Drugie kupić?

chcę :)

dobry zwyczaj nie pożyczaj ;)

Data: 2019-03-05 23:11:18
Autor: J.F.
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA09DD130A406PanElektronik@localhost.net...
[...]

Jest jeszcze porada w wersji amerykanskiej.

.... przestan placic raty.
Bank wysle jedno ponaglenie, drugie, az w koncu wypowie umowe i nakaze splacic w ciagu 2 tygodni.
I wtedy splacisz :-)

Z wad:
-zapewne wpisze Cie do BIK ... ale jak splacisz, to i usunac powinien, choc o niesplacaniu w terminie wpis chyba dluzej zostanie,
-umowy i regulaminy warto przeczytac, co w takim przypadku z oplatami dodatkowymi,
  wiec bedzie zajecie dla prawnikow :-)

-ktos musi te pisma odbierac.

[...]

Bank musi zarobic :-)

Ale jesli dobrze rozumiem ... koledzy dobrze radza - trzy lata minely, splac im 99%, bez oplat :)

J.

Data: 2019-03-08 15:12:17
Autor: Miroo
W dniu 2019-03-05 o 22:43, PiteR pisze:
Za dokonanie wcześniejszej całkowitej spłaty kredytu prowizja wynosi 2%
nie mniej niż 200 PLN.

Niedość, że skurwysyny wzięły przez dziesięć lat ileśtam tys odsetek to
jeszcze 200zł pazery.

Ja o tym pomyślałem przed wzięciem kredytu i zażądałem odpowiedniego wpisu w umowie (darmowe nadpłaty i całkowita spłata).
Oczywiście w PKO się nie dało (sztywny wzór itd itp), więc kredyt wziąłem gdzie indziej. Żałowałem wtedy, bo PKO dawał niezłe warunki w CHF, ale już nie żałuję :)

A najgorzej pod względem obsługi było w Deutsche Banku. Normalnie jakbym był w spółdzielni mieszkaniowej, a nie banku ;)

Pozdrawiam

Data: 2019-03-04 14:07:12
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-03-04, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

[...]

[...]

Ja mam tak, że _częściowa spłata_ jest za free po 2 latach,
a całkowita 1.5%, min. 200 zł (bez ograniczenia czasowego).
Więc można spłacić "prawie wszystko", a potem już zaakceptować
te 200 zł za spłatę.

Kredyt zawarty w 2012.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-03-04 20:31:27
Autor: PiteR
Wojciech Bancer pisze tak:

[...]

Widać też tak mam, tylko optymistycznie różowo okularowo zrównałem częściowa spłatę z całkowitą spłatą.

Więc można spłacić "prawie wszystko", a potem już zaakceptować
te 200 zł za spłatę.

Nom dokładnie. Tak zrobiłem.

Data: 2019-03-04 22:40:26
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-04 o 21:31, PiteR pisze:

Więc można spłacić "prawie wszystko", a potem już zaakceptować
te 200 zł za spłatę.

Nom dokładnie. Tak zrobiłem.

takie cuda tylko w PKO BP, oczywiście w przypadku starszych kredytów...

RobertS

Data: 2019-03-05 18:58:23
Autor: Alf/red/
W dniu 04.03.2019 o 22:40, RobertS pisze:
takie cuda tylko w PKO BP, oczywiście w przypadku starszych kredytów...

To znaczy że co? Banki nie pozwalają spłacić 99,8% sumy zadłużenia?

--
Alf/red/

Data: 2019-03-05 19:09:12
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-03-05, Alf/red/ <alf_1902@ump.waw.pl> wrote:

[...]

takie cuda tylko w PKO BP, oczywiście w przypadku starszych kredytów...
To znaczy że co? Banki nie pozwalają spłacić 99,8% sumy zadłużenia?

Całkowita spłata płatna, częściowa - nie.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-03-05 20:32:42
Autor: Alf/red/
W dniu 05.03.2019 o 19:09, Wojciech Bancer pisze:
Całkowita spłata płatna, częściowa - nie.

Ferszteje, pytanie było o spłatę 99,8%, co nie jest spłatą całkowitą. RobertS skomentował, że tak się da tylko w PKO BP.

Nawiasem mówiąc leży właśnie przede mną (no, w innym okienku) świeżutkie zestawienie warunków kredytów hipotecznych w 10 bankach. Tylko jeden ma wpis "całkowita spłata = 2% przez pierwsze 3 lata".

--
Alf/red/

Data: 2019-03-05 21:01:19
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-03-05, Alf/red/ <alf_1902@ump.waw.pl> wrote:

[...]

Całkowita spłata płatna, częściowa - nie.

Ferszteje, pytanie było o spłatę 99,8%, co nie jest spłatą całkowitą. RobertS skomentował, że tak się da tylko w PKO BP.

Ja to rozumiem inaczej.

Że tak trzeba (w sensie cudować) tylko w PKO BP (bo pobiera opłatę za całkowitą spłatę). I tak, jest to cudowanie, przychodzi mi np. sytuacja w której dostaniesz przez to w tyłek (np. refinansowanie kredytu przez inny bank).

Nawiasem mówiąc leży właśnie przede mną (no, w innym okienku) świeżutkie zestawienie warunków kredytów hipotecznych w 10 bankach. Tylko jeden ma wpis "całkowita spłata = 2% przez pierwsze 3 lata".

Ale tu mówimy o starszych kredytach, a nie tegorocznych.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-03-05 19:00:19
Autor: J.F.
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA06951023E6APanElektronik@localhost.net...
[...]

Przeciez banki nie lubia ryzyka.
Zadnych alertow - odpowiedni zapis w umowie i wysoka prowizja :-)

J.

Data: 2019-03-05 20:34:05
Autor: Alf/red/
W dniu 05.03.2019 o 19:00, J.F. pisze:
Czy banki mają siły specjalne szybkiego reagowania wykrywające zamiar
spłaty kredytu?

Zadnych alertow - odpowiedni zapis w umowie i wysoka prowizja :-)

Ale jaka prowizja i jaki bank? Konkretnie proszę.

--
Alf/red/

Data: 2019-03-05 22:42:53
Autor: J.F.
Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q5mivd$89o$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Bank praktycznie kazdy, a prowizja od udzielenia kredytu.

Splacasz dlugo, czy krotko - bank swoje zarobil.

Tylko do wyjasnienia z KNF lub UOKiK, czy prowizja rozlozona na raty moze byc pobrana w calosci przy skroceniu okresu ... bo obecnie  jest.

J.

Data: 2019-03-13 10:13:33
Autor: Marek
On Tue, 5 Mar 2019 19:00:19 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Przeciez banki nie lubia ryzyka.
Zadnych alertow - odpowiedni zapis w umowie i wysoka prowizja :-)

zgodnie z nowym prawem nie może już byc prowizji od wczesnej spłaty.

--
Marek

Data: 2019-03-13 10:53:26
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5839386722059311896@news.neostrada.pl...
[...]

Dlatego prowizja jest na poczatku od udzielenia kredytu :-)

J.

Data: 2019-03-13 13:56:47
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-13 o 10:13, Marek pisze:

zgodnie z nowym prawem nie może już byc prowizji od wczesnej spłaty.

może być, ale tylko w ciągu pierwszych 3 lat

RobertS

Data: 2019-03-13 17:13:32
Autor: Marek
On Wed, 13 Mar 2019 13:56:47 +0100, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:
może być, ale tylko w ciągu pierwszych 3 lat

Podaj podstawę bo np .  PKO BP nic o tym nie wie i klientów informuje że zgodnie z obowiązującymi przepisami nie mogą choć by chcieli (w całym okresie).

--
Marek

Data: 2019-03-13 14:11:18
Autor: J.F.
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5839386722059311896@news.neostrada.pl...
zgodnie z nowym prawem nie może już byc prowizji od wczesnej spłaty.

Ktore to prawo i czy dotyczy tez dawniej zawartych kredytow ?
(Gdzie taka prowizja wpisana w umowe)

J.

Data: 2019-03-13 18:01:26
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-13 o 14:11, J.F. pisze:

Ktore to prawo i czy dotyczy tez dawniej zawartych kredytow ?
(Gdzie taka prowizja wpisana w umowe)

J.

wcześniejszych dotyczyć nie może, bo prawo (przynajmniej w teorii) nie działa wstecz

który bank? sprawdzę i dam znać jak to OBECNIE wygląda

RobertS

Data: 2019-03-13 18:03:26
Autor: J.F.
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q6bd16$qfc$1@sunflower.man.poznan.pl...
[...]

To w bardzo luznej teorii :-(

który bank? sprawdzę i dam znać jak to OBECNIE wygląda

Mnie przepis interesuje.
Prawo bankowe ?

J.

Data: 2019-03-13 18:15:17
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-13 o 18:03, J.F. pisze:

który bank? sprawdzę i dam znać jak to OBECNIE wygląda

Mnie przepis interesuje.
Prawo bankowe ?

J.

USTAWA
z dnia 23 marca 2017 r.
o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami

RobertS

Data: 2019-03-07 09:40:01
Autor: Poldek
W dniu 2019-03-02 o 15:39, PiteR pisze:
[...]

Wykalkulowałem sobie, że mając równowartość pozostałego kapitału na rachunku bilansującym płacę tylko ratę kapitałową, mam w każdej chwili na zawołanie dostępne pieniądze, a na wypadek zdarzenia objętego ubezpieczeniem moi spadkobiercy nie muszą dalej spłacać (bo spłaci ubezpieczyciel), czyli otrzymają spłacone mieszkanie plus jego równowartość w pieniądzach. Gdybym spłacił nagle całość, to mam spłacone mieszkanie, ale zostaję bez pieniędzy i gdym nagle zapragnął na coś pieniędzy "na już", to musiałbym brać kredyt, który by mnie drożej kosztował plus załatwianie. Spadkobiercy otrzymaliby tylko mieszkanie.
Podsumowując - moim zdaniem bardziej opłaca się spłacać kredyt przez 30 lat zgodnie z harmonogramem, a nadwyżki pieniężne lokować gdzie indziej, niż spłacić całość przed czasem.

Data: 2019-03-07 03:21:19
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 7 marca 2019 09:40:03 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

Wykalkulowałem sobie, że mając równowartość pozostałego kapitału na rachunku bilansującym płacę tylko ratę kapitałową, mam w każdej chwili

Kurtałka, całkiem fajny oscylatorek wymyśliłeś :)
Jedyna wada, jaka mi przychodzi do głowy, to strata zdolności kredytowej - ale to liczy się tylko przy braniu KK w promocjach i ew. kredytu na kolejną inwestycję.
A wychodzisz na tym na swoje?
Jeśli to nie tajemnica, to ile masz RRSO na hipotece i ile dodatkowych haraczy, typu ubezpieczenie, opłaty z obowiązkowe konto itp.?
Oraz gdzie trzymasz kasę na tym "bilansującym"?

Kiedyś coś takiego bez dodatkowych kombinacji miał w ofercie mBąk - jeśli trzymałeś kasę na eKoncie, to odsetki były wyliczane od salda kredytu pomniejszonego o saldo eKonta.
Oczywiście inną sprawą jest to, że wtedy oszczędzało się wg oprocentowania kredytu - a dla dobrej hipoteki można znaleźć KO o lepszym % niż koszt tej hipoteki.
A jakby jeszcze to KO mieć w tym samym banku, co kredyt... ;>

Data: 2019-03-08 16:41:49
Autor: RobertS
[...]

kojarzę dwa banki, które oficjalnie oferowały coś takiego jak rachunek bilansujący przy kredycie hipo

w pierwszym za korzystanie z ww. była wyższa marża na kredycie, a w drugim koszt prowadzenia rachunku ok. 100 zł/m-c

RobertS

Data: 2019-03-08 08:06:03
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 8 marca 2019 16:41:48 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

> [...]

w pierwszym za korzystanie z ww. była wyższa marża na kredycie, a w drugim koszt prowadzenia rachunku ok. 100 zł/m-c

Poldek nie odpowiedział, ale na 99% chodzi o "rachunek bilansujący", który sobie sam organizujesz w innym banku (ew. w tym samym, ale samodzielnie), a nie nabranie się na taką "łaskę" kredytującego banku, która kosztuje więcej niż daje.

Czyli po prostu zakładasz sam sobie w innym banku konto oszczędnościowe (lokatę raczej nie, bo jednak co miesiąc ratę trzeba spłacić, chyba żeby z bieżących dochodów spłacać) na które wpłacasz posiadaną gotówkę.
Grunt, by zbilansowało się tak, aby być na plus - czyli % z KO musi być większy niż % kredytu + dodatkowe haracze (pytanie, czy wliczać do tego obowiązkowe przy kredycie ubezpieczenie - zależy od tego, czy chcesz mieć ubezpieczenie czy nie).

Ze złotówkowym chyba się nie da przy obecnej ofercie rynkowej, z frankowym (pomijając jego wady związane z ryzykiem kursowym) powinno się dać.

A najlepsze by było, gdyby takie konto założyć w tym samym banku, w którym jest kredyt ;>

Data: 2019-03-08 17:11:45
Autor: RobertS
[...]

no właśnie, a gdzie się tak da zrobić?

obecnie oprocentowanie hipo to ok. 3,5% (marża + wibor), aby się równoważyło musiałbyć mieć KO na ok. 4,3% na którym byłaby kwota kapitału pozostałego do spłaty

Ze złotówkowym chyba się nie da przy obecnej ofercie rynkowej, z frankowym (pomijając jego wady związane z ryzykiem kursowym) powinno się dać.

na CHF bez żadnego problemu, jeżeli oprocentowanie np. 0,1% to praktycznie wszędzie na KO są lepsze warunki

A najlepsze by było, gdyby takie konto założyć w tym samym banku, w którym jest kredyt ;>

w tym samym czy innym banku, co za różnica?
te które dają dużo na KO nie udzielają tanich kredytów

RobertS

Data: 2019-03-08 08:23:22
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 8 marca 2019 17:11:44 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

> A najlepsze by było, gdyby takie konto założyć w tym samym banku, w którym jest kredyt ;>

w tym samym czy innym banku, co za różnica?
te które dają dużo na KO nie udzielają tanich kredytów

Różnica to bezcenna satysfakcja ;>
To, że nie udzielają, nie oznacza, że nie udzielały.
Niekoniecznie oscylatorek musi być do zrobienia dziś, może być do zrobienia na kredycie z lepszych czasów (np. sprzed 10 lat - bo to przecież 30-letnie kredyty), o mniejszej marży.
Najwięcej % na KO daje obecnie getout/idea - a kredytów naudzielali sporo i agresywnie.
Czy to etycznie wydoić LC?
Satysfakcja jednak mniejsza niż zagranicznego czy upolitycznionego krwiopijcę... ;>

Data: 2019-03-08 19:41:35
Autor: RobertS
[...]

10 lat temu marże na kredytach były nieco niższe, ale nie na tyle, aby dało się to teraz z KO (na dłużej) połaczyć
widzę, że GNB daje 3,4% na KO do 400kzł, ale tylko dla nowych środków i na 4 m-ce

Najwięcej % na KO daje obecnie getout/idea - a kredytów naudzielali sporo i agresywnie.

teraz ludziom się kończą RnS i część z pewnością zmieni bank na inny

Czy to etycznie wydoić LC?
Satysfakcja jednak mniejsza niż zagranicznego czy upolitycznionego krwiopijcę... ;>

kto, kogo doi?

zakładasz w ww. depo na ~4% a bank udziela z tego kredytów gotówkowych na kilkadziesiąt % RRSO...

RobertS

Data: 2019-03-08 20:48:27
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-03-08 o 19:41, RobertS pisze:
10 lat temu marże na kredytach były nieco niższe, ale nie na tyle, aby dało się to teraz z KO (na dłużej) połaczyć

Kredyt z 2011r. Właśnie dostałem pismo, że przez najbliższe 3 miesiące oprocentowanie mam 2,71% (Wibor + marża (0,99%)).
P.G.

Data: 2019-03-08 20:52:48
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-08 o 20:48, Piotr Gałka pisze:
W dniu 2019-03-08 o 19:41, RobertS pisze:
10 lat temu marże na kredytach były nieco niższe, ale nie na tyle, aby dało się to teraz z KO (na dłużej) połaczyć

teraz najniższa marża to 1,39%, kredyt bez prowizji, ale na tym się dobre informacje kończą...

Kredyt z 2011r. Właśnie dostałem pismo, że przez najbliższe 3 miesiące oprocentowanie mam 2,71% (Wibor + marża (0,99%)).
P.G.

a jaką miałeś prowizję za przyznanie tego kredytu?
jakie usługi dodatkowe?

marża to nie wszystko...

kojarzę oferty nawet z marżą 0,8% ale na starcie prowizja 5%...

RobertS

Data: 2019-03-09 11:58:35
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-03-08 o 20:52, RobertS pisze:

[...]

Ogólnie tak, ale jak się mówi o starym kredycie, gdy prowizja już zapłacona to dla decyzji spłacać/nie spłacać liczy się tylko marża i ewentualne opłaty za nadpłacanie.

kojarzę oferty nawet z marżą 0,8% ale na starcie prowizja 5%...

Już tu kilka razy pisałem.
Przed wzięciem kredytu zrobiłem rozpoznanie (spacer od banku do banku) i wpisałem oferty kilkunastu banków do spreadsheeta. Wyszło mi, że banki mogę podzielić na te z wyższą marżą i mniejszą prowizją i te co mają odwrotnie. Żaden nie miał jednocześnie marży i prowizji w przedziale zakwalifikowanym przeze mnie jako niższe.
BZWBK miał 0,99% marży i wysoką prowizję (chyba 3,5%).
Wybrałem się na targi mieszkaniowe. BZWBK miał akurat taką promocję, że jak się wypełni ankietę na targach i w ciągu miesiąca weźmie kredyt to prowizja 0% (ale ta marża 0,99 to jakoś była uznaniowo - większość dostanie, ale bez gwarancji).
Wypełniłem, za jakiś czas dostałem info, że dostanę te 0,99%.
Potem jeszcze było trochę zamieszania ale w sumie wziąłem kredyt 0% prowizji i 0,99% marży.

Ta marża jest trochę oszukana (już też dokładnie tu kiedyś wyliczałem) i w zasadzie obecnie można uznać, że do porównania z innymi ofertami trzeba przyjąć że jest 1%, a może 1,01%. Ale jak się zmieni WIBOR to wpłynie to też minimalnie na marżę (nie nominalną bo ta pozostanie 0,99%, ale faktyczną - do porównania z innymi bankami).
P.G.

Data: 2019-03-09 21:08:38
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-09 o 11:58, Piotr Gałka pisze:

Wypełniłem, za jakiś czas dostałem info, że dostanę te 0,99%.
Potem jeszcze było trochę zamieszania ale w sumie wziąłem kredyt 0% prowizji i 0,99% marży.

ale i tam masz bdb warunki, obecnie banki nie udzielają takich kredytów...

RobertS

Data: 2019-03-11 10:46:56
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-03-09 o 21:08, RobertS pisze:
[...]

Wiem, ale dyskusja dotyczy całkowitego spłacania nie obecnie zaciąganego kredytu, tylko jakiegoś zaciągniętego dawniej.
Odezwałem się dlatego, że napisałeś, że 10 lat temu marże były tylko nieco niższe.
Nie mam rozeznania jakie są obecnie, wrzuciłem tylko info o marży KH zaciągniętego w 2011r. A ocenę czy to jest tylko nieco niżej zostawiam tym co wiedzą jakie są warunki obecnie.
Nie mam kasy, aby go nadpłacać, ale jakbym miał to wcale nie wiem czy bym nadpłacał. Na jakichś lokatach/KO wyciągnąłbym pewnie nieco mniej niż odsetki od KH. Musiałbym podjąć decyzję, czy pozostała różnica (strzelam, że rzędu 0,4%) jest akceptowalną ceną, za posiadanie bufora na wszelki przypadek.
P.G.

Data: 2019-03-11 14:58:50
Autor: Pete
całkowita spłata kredytu hipotecznego
W dniu 2019-03-08 o 20:52, RobertS pisze:
teraz najniższa marża to 1,39%, kredyt bez prowizji, ale na tym się dobre informacje kończą...

A jaki to bank?

--
Pete

Data: 2019-03-11 07:08:30
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 14:58:49 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
W dniu 2019-03-08 o 20:52, RobertS pisze:
> teraz najniższa marża to 1,39%, kredyt bez prowizji, ale na tym się > dobre informacje kończą...

A jaki to bank?

Też miałem zapytać - oraz jakie są pozostałe złe informacje?

Ogólnie to łobuzeria, że kredyt hipo ma marże 1-2%, a pożyczka koło 4%.
Czym się niby taka sytuacja różni?
Zapewne tylko tym, że na rynku kredytów jest konkurencja, a pożyczki to nisza.
Hmmm, może sprzedać mieszkanie samemu sobie? Ale i tak 2% PCCP będzie, więc tak czy siak marnie.

Data: 2019-03-11 15:56:32
Autor: RobertS
[...]

Raiffeisen Polbank w obecnej promocji (do 31.03), bez prowizji, ale trzeba wykupić UnŻ oraz ub. od utraty pracy...

same składki to miesięcznie 240 zł przy racie miesięcznej ok. 1680 zł (300kzł na 20 lat, LTV 75%)

Ogólnie to łobuzeria, że kredyt hipo ma marże 1-2%, a pożyczka koło 4%.
Czym się niby taka sytuacja różni?

kredyt hipo ma cel mieszkaniowy czyli kasę musisz wydać na zakup, budowę, modernizację itp...bank musi dokładnie wiedzieć na co pieniądze wydasz + zostaniesz z tego rozliczony

a w przypadku pożyczki: kasa na konto i nikt nie pyta co dalej...

Zapewne tylko tym, że na rynku kredytów jest konkurencja, a pożyczki to nisza.
Hmmm, może sprzedać mieszkanie samemu sobie? Ale i tak 2% PCCP będzie, więc tak czy siak marnie.

prawie wszystkie (nie kojarzę, który nie) banki, które oferują kredyt hipo mają też w ofercie pożyczkę

róznica to cena i LTV, cały proces wygląda dokładnie tak samo

RobertS

Data: 2019-03-11 19:06:14
Autor: Alf/red/
W dniu 11.03.2019 o 15:56, RobertS pisze:
Raiffeisen Polbank w obecnej promocji (do 31.03), bez prowizji, ale trzeba wykupić UnŻ oraz ub. od utraty pracy...

same składki to miesięcznie 240 zł przy racie miesięcznej ok. 1680 zł (300kzł na 20 lat, LTV 75%)

Czyli - licząc na oko - to samo w sensie miesięcznych opłat, co kredyt z marżą 2,20-2,30% bez takich ubezpieczeń.

--
Alf/red/

Data: 2019-03-11 20:42:18
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-11 o 19:06, Alf/red/ pisze:

Czyli - licząc na oko - to samo w sensie miesięcznych opłat, co kredyt z marżą 2,20-2,30% bez takich ubezpieczeń.

dokładnie, ale bank to nazywa promocją marcową i b.niską marżą i bez prowizji ;-)

czy przekaz promocyjny jest prawdziwy? tak, ale trzeba doczytać, że obligatoryjne są ww. ubezpieczenia

i teraz wyobraźcie sobie np. emeryta (niektórzy są dość młodzi), w jakiej sytuacji zadziała u niego ubezpieczenie od utraty pracy?

RobertS

Data: 2019-03-08 19:46:45
Autor: Kamil Jońca
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

[...]

Chyba, że wziąłeś kredyt odpowiednio dawno w m(ulti)banku - wtedy marża
była porównywalna z innymi, a opłaty tez nie było. Później m*banki sie
zbiesiły.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Q: What is green and lives in the ocean?

Data: 2019-03-08 19:53:28
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-08 o 19:46, Kamil Jońca pisze:

[...]

ale to było naprawdę b.dawno...i nie jestem pewien czy opłat nie było, kojarzę tylko, że opłacało się dość średnio

ps
teraz mbąk ma całkiem przyjemne promocje na hipo

RobertS

Data: 2019-03-08 20:04:51
Autor: Kamil Jońca
[...]

Nie wiem co rozumiesz, przez "średnio się opłacało". Marże były rynkowe,
a za darmo bilansowanie.
Wadą było oprocentowanie zarządu (ale stosunkowo szybko można było
zrobić aneks na wibor + marża, co oczywiście zrobiłem)

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
My life is a patio of fun!

Data: 2019-03-08 20:11:11
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-08 o 20:04, Kamil Jońca pisze:

[...]

i korzystałeś z tego?

mam dane z 2014 r. i już wtedy za to konto kasowali 99 zł, czy wcześniej było za darmo? tego już niestety nie wiem...

RobertS

Data: 2019-03-08 20:17:39
Autor: Kamil Jońca
[...]

Oczywiście. Bardzo sobie chwaliłem. (Był, co prawda krótki, okres, że na
lokacie dawali więcej, niż wynosiło oprocentowanie kredytu.) A jak
jeszcze dali mi karty kredytowe z odpowiednim limitem, który przelewałem
przez bluecash (pamięta ktoś?) na rachunek bilansujący, to w ogóle był
cud, miód i orzeszki. :)

mam dane z 2014 r. i już wtedy za to konto kasowali 99 zł, czy
wcześniej było za darmo? tego już niestety nie wiem...

Ekhem. Ja kredyt wziąłem w 2006 :)
KJ

QOTD:
The only easy way to tell a hamster from a gerbil is that the
gerbil has more dark meat.

Data: 2019-03-08 20:29:13
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-08 o 20:17, Kamil Jońca pisze:

przez bluecash (pamięta ktoś?) na rachunek bilansujący, to w ogóle był
cud, miód i orzeszki. :)

bluecash ;-)
generalnie wszelkie przelewy z KK (bez % prowizji) były super

Ekhem. Ja kredyt wziąłem w 2006 :)
KJ

w PLN? nadasz go masz?

RobertS

Data: 2019-03-08 20:41:24
Autor: Kamil Jońca
[...]

Nie. Już spłaciłem. Ale długo sie zastanawiałem nad
rozwiązaniem "zostawiam kredyt, a na rachunku bilansującym trzymam tyle,
ile saldo kredytu + ?".
KJ

Be careful when you bite into your hamburger.
-- Derek Bok

Data: 2019-03-08 20:43:29
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-08 o 20:41, Kamil Jońca pisze:

Nie. Już spłaciłem. Ale długo sie zastanawiałem nad
rozwiązaniem "zostawiam kredyt, a na rachunku bilansującym trzymam tyle,
ile saldo kredytu + ?".
KJ

i uważasz, że obecnie dałbyś radę powiązać kredyt z depozytem, aby nam tym wychodzić chociaż na 0?

patrząc na to jakie miałeś warunki kredytu i co teraz daje rynek?

RobertS

Data: 2019-03-08 20:56:48
Autor: Kamil Jońca
[...]

A gdzie ja coś takiego napisałem? Nie wkładaj w moje usta czegoś czego
nie powiedziałem.

Przy MOIM kredycie bilansowanie było zaj...ą sprawą. (Nawet bez bluecash)
Teraz bilansowania nie ma. Kropka.

A Twoje pytanie wiąże się poniekąd z moimi wątpliwościami czy spłacać
kredyt czy nie (bo już wtedy m*banki zaczynały kombinować prz
bilansowaniu dla nowych klientów)

KJ
A pat on the back is only a few centimeters from a kick in the pants.

Data: 2019-03-08 21:07:36
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-08 o 20:56, Kamil Jońca pisze:

[...]

sorki, źle mnie zrozumiałeś
wcale tego nie twierdzę, to było pytanie czy teraz dałbyś radę (w kontekście tejże dyskusji)

Przy MOIM kredycie bilansowanie było zaj...ą sprawą. (Nawet bez bluecash)
Teraz bilansowania nie ma. Kropka.

nie ma i już, widocznie bankom to się nie opłacało, a patrząc z mojej strony to zainteresowanie było znikome, nawet pracownicy banków nie znali tej oferty...

A Twoje pytanie wiąże się poniekąd z moimi wątpliwościami czy spłacać
kredyt czy nie (bo już wtedy m*banki zaczynały kombinować prz
bilansowaniu dla nowych klientów)

uwaga ogólna:
jeżeli jesteś wyciągnąć w stanie (bez jakiegoś mega ryzyka) więcej na inwestycji/oszczędzaniu niż płacisz odsetek to dlaczego nie?

chociaż znam takich, dla których kredyt to mega wielkie zło, robią wszystko aby spłacić i mieć spokój, chociaż ekonomicznie nie musi im się to opłacać

RobertS

Data: 2019-03-08 21:16:17
Autor: Kamil Jońca
[...]

Jakby to powiedzieć.
Nie uwzględniasz kosztów "psychicznych".
Ludzie to nie maszyny.
Ludzie mogą się źle czuć wiedząc, że mają zobowiązanie.
Ludzie mają dzieci, które mogą ich skłonić do głupich zachowań.
itd.
dlatego ja doskonale rozumiem ludzi którzy spłacają kredyt, mimo, że
może im się to "nie opłacać"

To tak samo, jak z ... np. tankowaniem.
na stacji A paliwo jest tańsze o 1gr. niż na B.

Ale trzeba tam jechać 15 godzin.

Pojechałbyś?

Czy jednak byś stwierdził, że Twój czas jest cenniejszy?

W naszym przypadku różnica jest bardziej subtelna, ale ...
KJ

Envy, n.:
Wishing you'd been born with an unfair advantage,
instead of having to try and acquire one.

Data: 2019-03-08 22:07:44
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-08 o 21:16, Kamil Jońca pisze:

[...]

również ich rozumiem, gdyż nie wszystko musi być opłacalne z powodu ekonomicznego, ale czasem trafiają się sytuacje kuriozalne:
klient nadpłaca kredyt hipo (oprocentowanie 3,5%), ale za chwilę potrzebuje kupić auto i zaciąga kredyt na np. 12%

To tak samo, jak z ... np. tankowaniem.
na stacji A paliwo jest tańsze o 1gr. niż na B.

Ale trzeba tam jechać 15 godzin.

no może nie 15h, ale uwierz mi (jestem z Poznania), że czasem klient nie kupi u mnie ubezpieczenia, bo jest np. 20 zł (rocznie) droższe, tylko jedzie do innego agenta na drugi koniec miasta, bo...tam jest przecież taniej
przejazd, czas...dla niektórych nie mają znaczenia

Pojechałbyś?

Czy jednak byś stwierdził, że Twój czas jest cenniejszy?

W naszym przypadku różnica jest bardziej subtelna, ale ...
mój czas jest cenny, koszt alternatywny z szukania benzyny tańszej o 1gr byłby niebagatelny

RobertS

Data: 2019-03-09 00:28:08
Autor: Dawid Rutkowski
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Nie. Już spłaciłem. Ale długo sie zastanawiałem nad
rozwiązaniem "zostawiam kredyt, a na rachunku bilansującym trzymam
tyle, ile saldo kredytu + ?".

Co masz na myśli pod tą sigmą(?)?

Data: 2019-03-09 09:42:04
Autor: Kamil Jońca
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

Nie. Już spłaciłem. Ale długo sie zastanawiałem nad
rozwiązaniem "zostawiam kredyt, a na rachunku bilansującym trzymam
tyle, ile saldo kredytu + ?".

Co masz na myśli pod tą sigmą(?)?

To miał być epsilon :)
Nigdy się nie spotkałeś ze sformułowaniem
"coś tam, coś tam + epsilon" ?

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Keyboard error press F1 continue

Data: 2019-03-09 05:17:05
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 9 marca 2019 09:49:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> Co masz na myśli pod tą sigmą(?)?

To miał być epsilon :)
Nigdy się nie spotkałeś ze sformułowaniem
"coś tam, coś tam + epsilon" ?

Z wiki najbardziej pasuje dowolnie mała liczba dodatnia (choć nie pamiętam tego z żadnego dowodu).
Bo raczej nie string (też pierwsze słyszę).

Data: 2019-03-07 11:24:42
Autor: ń
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Gdzie i jakie ubezpieczenie?

-- -- -
na wypadek zdarzenia objętego ubezpieczeniem moi spadkobiercy nie muszą dalej spłacać

Data: 2019-03-07 12:35:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c80d8de$0$519$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale moze bys nie potrzebowal.
Odsetki spadaja, zalatwianie ponoc coraz szybsze ...

Spadkobiercy otrzymaliby tylko mieszkanie.

Mozesz sie ubezpieczyc na zycie.
Dostana mieszkanie i pieniadze.

Jesli jednak masz malo ryzykowna prace - lepiej nie placic ubezpieczenia i za 30 lat przekazac im/sobie ladny kapitalik :-)

Podsumowując - moim zdaniem bardziej opłaca się spłacać kredyt przez 30 lat zgodnie z harmonogramem, a nadwyżki pieniężne lokować gdzie indziej, niż spłacić całość przed czasem.

A tak, to placisz roznice odsetkowe caly czas.

No coz, kazdy musi sobie sam wykoncypowac.
Mozna nie trzymac w banku tylko dobrze zainwestowac i jeszcze na tym zarobic ... albo stracic i to nie drobne roznice, ale grube pieniadze :-)

Z praktyki znajomego - posiadanie mieszkania jakos nie chcialo zmniejszyc raty kredytu na drugie. Widac to kiepskie zabezpieczenie, a moze wcale im na zabezpieczeniu nie zalezy.
Gotowka na wiekszy udzial wlasny by zmniejszyla.
Ale czy by dostal kredyt, gdyby jeden juz mial ?

J.

Data: 2019-03-07 18:54:51
Autor: Alf/red/
W dniu 07.03.2019 o 12:35, J.F. pisze:
Z praktyki znajomego - posiadanie mieszkania jakos nie chcialo zmniejszyc raty kredytu na drugie. Widac to kiepskie zabezpieczenie, a moze wcale im na zabezpieczeniu nie zalezy.

No przecież mają zabezpieczenie tym drugim. Jak wpisanie hipoteki na pierwsze mieszkanie miałoby ograniczyć ryzyko banku?

Gotowka na wiekszy udzial wlasny by zmniejszyla.

No bo widać, że klient jednak był na tyle ogarnięty, że potrafił zebrać więcej - więc rokuje na przyszłość, znaczy mniejsze ryzyko, znaczy potencjalnie mniejsza rata kredytu. W praktyce tak można utargować 0,1pp (między maniem 10% a maniem 20%). Co się przekłada na jakieś powiedzmy 20 zł miesięcznie.

Ale czy by dostal kredyt, gdyby jeden juz mial ?

Dostałby. Przecież już to pisałem. Ludzie dostają dziesięć kredytów na kolejne mieszkania. Z tego co słyszałem, to do czwartego kredytu żaden bank nie kręci nosem. Aby była zdolność. A jeśli te mieszkania zarabiają, to jest większy przychód, to i większa zdolność na kolejne kredyty.

--
Alf/red/

Data: 2019-03-08 00:32:04
Autor: J.F.
Dnia Thu, 7 Mar 2019 18:54:51 +0100, Alf/red/ napisał(a):
[...]

No patrz frankowicze - ale tu byl akurat PLN.
I jak dolicza odsetki, to juz moze nie starczyc.

J.

Data: 2019-03-08 16:43:16
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-07 o 18:54, Alf/red/ pisze:
W dniu 07.03.2019 o 12:35, J.F. pisze:
Z praktyki znajomego - posiadanie mieszkania jakos nie chcialo zmniejszyc raty kredytu na drugie. Widac to kiepskie zabezpieczenie, a moze wcale im na zabezpieczeniu nie zalezy.

jaki kredyt hipo się opłaca zaciągać?

przede wszystkim 20% wkładu własnego

czy spłacać wcześniej? jeżeli na kapitale jesteś w stanie zarobić więcej niż oddajesz do banku odsetek to jak najbardziej...

RobertS

Data: 2019-03-08 08:00:11
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 8 marca 2019 16:43:16 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

jaki kredyt hipo się opłaca zaciągać?

przede wszystkim 20% wkładu własnego

czy spłacać wcześniej? jeżeli na kapitale jesteś w stanie zarobić więcej niż oddajesz do banku odsetek to jak najbardziej...

A jak wygląda rynek ofert na kredyty hipo pod zastaw własnego mieszkania (czyli takiego, które kupiłeś za gotówkę - nie quasi-własnego, czyli kupowanego za kasę z kredytu od poprzedniego właściciela czy dewelopera)?

Data: 2019-03-08 17:06:35
Autor: RobertS
[...]

masz na myśli: kupuję mieszkanie X, ale hipoteka na mieszkaniu Y (które już posiadam)?

w praktyce taki proces, cena zupełnie się nie różni od nabywania na kredyt i zabezpieczania na tej samej nieruchomości

a nabycie mieszkania które ma już hipo na rzecz banku poprzedniego właściciela?

takich transakcji jest najwięcej, hipoteka musi zostać spłącona więc czyli dodatkowo promesa z poprzedniego banku dot. zwolnienia hipo

RobertS

Data: 2019-03-08 08:19:39
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 8 marca 2019 17:06:35 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
> masz na myśli: kupuję mieszkanie X, ale hipoteka na mieszkaniu Y (które już posiadam)?

Nie - mam mieszkanie X bez hipoteki i chcę na konto kasę (choćby po to, żeby zrobić oscylatorek Poldka), zabezpieczeniem kredytu jest zaś posiadane mieszkanie.

Data: 2019-03-08 17:26:29
Autor: Alf/red/
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Nie - mam mieszkanie X bez hipoteki i chcę na konto kasę

To się nazywa "pożyczka hipoteczna". Nie proś mnie, bym Ci podawał linki do ofert banków :-D

--
Alf/red/

Data: 2019-03-08 08:40:02
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 8 marca 2019 17:26:30 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:
> Nie - mam mieszkanie X bez hipoteki i chcę na konto kasę

To się nazywa "pożyczka hipoteczna". Nie proś mnie, bym Ci podawał linki do ofert banków :-D

Cóż, wrodzone lenistwo urodzonego w Niedzielę Wielkanocną każe mieć nadzieję, że może ktoś po przeczytaniu pomysłu Poldka zrobił przegląd obecnych ofert banków i najlepszą podstawi na talerzu ;>

Data: 2019-03-08 17:50:01
Autor: ń
całkowita spłata kredytu hipotecznego
PeKaO BH SA?

Data: 2019-03-08 19:46:54
Autor: RobertS
całkowita spłata kredytu hipotecznego
W dniu 2019-03-08 o 17:50, ń pisze:
PeKaO BH SA?

mają fajną ofertę na kredyt hipo, pożyczki najlepsze robi ING i mBank

prowizja odpowiednio: 1,90 i 1,2% a marża 4,1 i 3,7%

RobertS

Data: 2019-03-08 21:17:36
Autor: ń
całkowita spłata kredytu hipotecznego
+ Libor czy + Wibor?

-- -- -
marża 4,1 i 3,7%

Data: 2019-03-08 22:08:43
Autor: RobertS
całkowita spłata kredytu hipotecznego
W dniu 2019-03-08 o 21:17, ń pisze:
+ Libor czy + Wibor?

-- -- -
marża 4,1 i 3,7%

wibor oczywiście

kredyty walutowe to obecnie (bieżąca oferta) rzadkość

RobertS

Data: 2019-03-08 22:37:19
Autor: ń
całkowita spłata kredytu hipotecznego
W 2008 było to (pożyczki hipoteczne w BPH BH) 1,5%-1,6% marży + Libor.
A udzielają gdzieś w polskim banku pożyczki pod hipotekę jachtu morskiego?

-- -- -
kredyty walutowe to obecnie rzadkość

Data: 2019-03-09 10:22:02
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-08 o 22:37, ń pisze:
W 2008 było to (pożyczki hipoteczne w BPH BH) 1,5%-1,6% marży + Libor.
A udzielają gdzieś w polskim banku pożyczki pod hipotekę jachtu morskiego?

hipoteka jest zabezpieczeniem na nieruchomości

a czym jest jacht?

RobertS

Data: 2019-03-09 14:20:03
Autor: ń
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Lub na statku morskim tzw. hipoteka morska, jacht (wpisany do odpowiedniego rejestru) jest takim statkiem.
Można kupować mieszkanie/lokal pod wynajem, można kupować jacht/statek pod czarter.

-- -- -

Data: 2019-03-09 09:49:12
Autor: Dawid Rutkowski
całkowita spłata kredytu hipotecznego
P.T. Barnum dostał kredyt pod taki rejestr.
Bank nie wiedział, że wszystkie te statki leżą na dnie Morza Południowochińskiego... ;>

Data: 2019-03-11 12:17:37
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:69da6598-8135-42d4-ac31-be18e35dfc26@googlegroups.com...
P.T. Barnum dostał kredyt pod taki rejestr.
Bank nie wiedział, że wszystkie te statki leżą na dnie Morza Południowochińskiego... ;>

No ale to juz nieruchomosc :-)

J.

Data: 2019-03-12 07:50:24
Autor: ń
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Jaki Barnum?

-- -- -
P.T. Barnum dostał kredyt pod taki rejestr.

Data: 2019-03-09 21:06:38
Autor: RobertS
W dniu 2019-03-09 o 14:20, ń pisze:
Lub na statku morskim tzw. hipoteka morska, jacht (wpisany do odpowiedniego rejestru) jest takim statkiem.
Można kupować mieszkanie/lokal pod wynajem, można kupować jacht/statek pod czarter.

nie słyszałem o czymś takim

RobertS

Data: 2019-03-08 19:47:55
Autor: RobertS
całkowita spłata kredytu hipotecznego
W dniu 2019-03-08 o 17:50, ń pisze:
PeKaO BH SA?

jeszcze Millennium
prowizja 0% i marża 4,05%

ale + konto z wpływem wynagrodzenia, obrót debetówką min. 500 zł/m-c i UnŻ

RobertS

Data: 2019-03-08 19:44:59
Autor: RobertS
całkowita spłata kredytu hipotecznego

Nie - mam mieszkanie X bez hipoteki i chcę na konto kasę (choćby po to, żeby zrobić oscylatorek Poldka), zabezpieczeniem kredytu jest zaś posiadane mieszkanie.

czyli pożyczka hipoteczna, jak najbardziej, ale tutaj oprocentowanie już wyższe niż na hipo, marża ok. 4% (+ wibor)
pomijam inne koszty (wycena, sąd, prowizja bankowa)

czyli oscylatora z ww. na KO nie zrobisz, no chyba że ktoś lubi ryzykować z funduszami

ale brać kasę z pożyczki hipotecznej, aby pójść w fundusze? raczej bym nie zaryzykował...

RobertS

Data: 2019-03-07 12:40:56
Autor: PiteR
Poldek pisze tak:

Podsumowując - moim zdaniem bardziej opłaca się spłacać kredyt
przez 30 lat zgodnie z harmonogramem, a nadwyżki pieniężne lokować
gdzie indziej, niż spłacić całość przed czasem.

Dobrze, że ja mam brak wątpliwości co robić ;)

Data: 2019-03-07 19:21:44
Autor: ń
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Generalnie to najbardziej się opłaca nabrać kredytów na 15 baniek (walutę wstawić wg wyboru), pożyć po pachy i umrzeć przed spłatą ;-)

Data: 2019-03-08 01:25:44
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 7 marca 2019 19:21:46 UTC+1 użytkownik ń napisał:
Generalnie to najbardziej się opłaca nabrać kredytów na 15 baniek (walutę wstawić wg wyboru), pożyć po pachy i umrzeć przed spłatą ;-)

Ta, jak w "Armageddonie" - ale to jest już rodzaj insider trading, wykorzystujesz poufną informację. No i koleś miał problem, bo jednak Ziemię uratowali...

Data: 2019-03-08 20:05:54
Autor: RobertS
całkowita spłata kredytu hipotecznego
w 2014 r. napisałem text do gazety nt. mechanizmu bilansującego w kredycie hipotecznym na podstawie dostępnych na rynku ofert

gdyby ktoś chciał poczytać to mogę podesłać ;-)
oczywiście wszystkie dane na sierpień 2014 r.

RobertS

Data: 2019-03-08 21:07:49
Autor: PiteR
ń pisze tak:

Generalnie to najbardziej się opłaca nabrać kredytów na 15 baniek
(walutę wstawić wg wyboru), pożyć po pachy i umrzeć przed spłatą ;-)

Znam takich co tak zrobili. Tylko z tym umieraniem im nie wychodzi ;)

Data: 2019-03-08 22:40:25
Autor: ń
całkowita spłata kredytu hipotecznego
Może banki za nimi jakąś ochronę ślą, szczególnie w piątki po południu?
To byłoby lepsze, niż NFZ ;-)

-- -- -

Data: 2019-03-13 08:26:26
Autor: Miroo
W dniu 2019-03-08 o 22:40, ń pisze:
Może banki za nimi jakąś ochronę ślą, szczególnie w piątki po południu?
To byłoby lepsze, niż NFZ ;-)

Ale się pozmieniało.. Kiedyś przestrzeliwali kolana i obcinali palce ;)
Oczywiście wiem to tylko z filmów...

Pozdrawiam

Data: 2019-03-13 10:11:59
Autor: Marek
On Sat, 02 Mar 2019 14:39:12 GMT, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
Jak wy spłacaliście? Pastwiliście się nad kredytem czy bez emocji?
Klik klik i już?

Kilk, trzeci kredyt, drugi klik - spłata pierwszego z tego trzeciego.

--
Marek

całkowita spłata kredytu hipotecznego