Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   call centre jak audiotele ? !

call centre jak audiotele ? !

Data: 2010-01-05 06:20:44
Autor: andrzej
call centre jak audiotele ? !
Kilka razy dzwoniłem do wizz
i ze zdumieniem stwierdziłem że zapłaciłem za niC ( usługa tj
uzyskanie informacji nie wykonana  opłata pobrana ) zapewne ten numer
" W Polsce 0703 50 30 10
(Cena za minutę połączenia: 3,66 zł za minutę. Z tel. stacjonarnych i
komórkowych)
"
działa jak audiotele tzn oplata jest pobierana za każdą rozpoczętą
minutę bez względu czy dodzwoniłem się do konsultanta czy do św
Mikołaja ;)

Pytanie czy taki prezent jest zgodny z prawem skoro ani na stronie
https://wizzair.com/about_us/contact_us/
anie w zapowiedzi teleserwisu nie ma Wyraźnej INFORMACJI że połączenie
jest płatne niezależnie od tego czy dodzwonię się do konsultanta czy
nie ?

Akurat nie mam i nie muszę mię chyba wiedzy nt nr "specjalnych"

A mam prawo do rzetelnego  wykonania usługi ??

Data: 2010-01-05 08:34:22
Autor: witek
call centre jak audiotele ? !
andrzej wrote:

Akurat nie mam i nie muszę mię chyba wiedzy nt nr "specjalnych"

A mam prawo do rzetelnego  wykonania usługi ??


a przed polaczeniem nie ma informacji, ze bedzie platne i ile?
mieli to zdaje sie wprowadzic

Data: 2010-01-05 14:41:23
Autor: Olgierd
call centre jak audiotele ? !
Dnia Tue, 05 Jan 2010 08:34:22 -0600, witek napisał(a):

Akurat nie mam i nie muszę mię chyba wiedzy nt nr "specjalnych"
A mam prawo do rzetelnego  wykonania usługi ??

a przed polaczeniem nie ma informacji, ze bedzie platne i ile? mieli to
zdaje sie wprowadzic

W zasadzie to jest od dawna: art. 9 ust. 1 pkt 7 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl <==

Data: 2010-01-05 16:16:58
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
call centre jak audiotele ? !
On 2010-01-05 15:41, Olgierd wrote:

W zasadzie to jest od dawna: art. 9 ust. 1 pkt 7 ustawy o ochronie
niektórych praw konsumentów.


Prawo telekomunikacyjne, art. 64 ust. 1 i 2

Data: 2010-01-05 21:35:05
Autor: Olgierd
call centre jak audiotele ? !
Dnia Tue, 05 Jan 2010 16:16:58 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

W zasadzie to jest od dawna: art. 9 ust. 1 pkt 7 ustawy o ochronie
niektórych praw konsumentów.

Prawo telekomunikacyjne, art. 64 ust. 1 i 2

No właśnie, świtało mi, że tam też coś.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-01-05 16:14:36
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
call centre jak audiotele ? !
On 2010-01-05 15:34, witek wrote:
andrzej wrote:

Akurat nie mam i nie muszę mię chyba wiedzy nt nr "specjalnych"

A mam prawo do rzetelnego wykonania usługi ??


a przed polaczeniem nie ma informacji, ze bedzie platne i ile?
mieli to zdaje sie wprowadzic

Przed połączeniem powinna być zapowiedź o koszcie połączenia. Jeżeli była, to przegrałeś. Jeżeli nie, to najlepiej odżałuj kolejne 3,66, nagraj wybieranie numeru + początek połączenia i składaj reklamację do *swojego* operatora telefonicznego. WizzAir w takim przypadku nie jest stroną.

Data: 2010-01-05 08:34:17
Autor: andrzej
call centre jak audiotele ? !
On 5 Sty, 16:14, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
<maciej_...@tpsa.waw.pl> wrote:
On 2010-01-05 15:34, witek wrote:

> andrzej wrote:

>> Akurat nie mam i nie muszę mię chyba wiedzy nt nr "specjalnych"

>> A mam prawo do rzetelnego wykonania usługi ??

> a przed polaczeniem nie ma informacji, ze bedzie platne i ile?
> mieli to zdaje sie wprowadzic

Przed połączeniem powinna być zapowiedź o koszcie połączenia. Jeżeli
była, to przegrałeś. Jeżeli nie, to najlepiej odżałuj kolejne 3,66,
nagraj wybieranie numeru + początek połączenia i składaj reklamację do
*swojego* operatora telefonicznego. WizzAir w takim przypadku nie jest
stroną.

Nie przegapiłem,nagrałem
treść : połączenie jest płatne   ... rozmowa  będzie nagrywana ....
proszę czekać ... niestety wszyscy konsultanci za zajęci ... proszę
zadzwonić później .. EOT
całość trwa  ok 100 s i tak kilka razy

Data: 2010-01-05 21:43:42
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
call centre jak audiotele ? !
On 2010-01-05 17:34, andrzej wrote:
On 5 Sty, 16:14, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
<maciej_...@tpsa.waw.pl>  wrote:
On 2010-01-05 15:34, witek wrote:

andrzej wrote:

Akurat nie mam i nie muszę mię chyba wiedzy nt nr "specjalnych"

A mam prawo do rzetelnego wykonania usługi ??

a przed polaczeniem nie ma informacji, ze bedzie platne i ile?
mieli to zdaje sie wprowadzic

Przed połączeniem powinna być zapowiedź o koszcie połączenia. Jeżeli
była, to przegrałeś. Jeżeli nie, to najlepiej odżałuj kolejne 3,66,
nagraj wybieranie numeru + początek połączenia i składaj reklamację do
*swojego* operatora telefonicznego. WizzAir w takim przypadku nie jest
stroną.

Nie przegapiłem,nagrałem
treść : połączenie jest płatne   ... rozmowa  będzie nagrywana ...
proszę czekać ... niestety wszyscy konsultanci za zajęci ... proszę
zadzwonić później .. EOT
całość trwa  ok 100 s i tak kilka razy

No to jeszcze raz, bo z Towjego opisu niewiele wynika.
1. Po wybraniu numeru, a przed połączeniem powinien być komunikat typu "połączenie jest płatne 3 zł netto 3,66 zł brutto za każdą minutę" (art. 64.2 PT).
2. W trakcie połaczenia może być zapowiedź, że połaczenie jest płatne/

W przypadku braku #1, masz uzasadnione podstawy do reklamacji u operatora.

Data: 2010-01-05 20:50:57
Autor: Jacek_P
call centre jak audiotele ? !
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" napisal:
[ ciach ]

Z przytoczonego opisu wynika, ze delikwent nie rzuca
sie o fakt platnosci polaczenia, ale o to, ze taryfikowany
jest juz za polaczenie z centrala call-centre i wysluchiwanie
muzyczki, a nie za realna usluge konsultanta.

Pytanie brzmi: czy oczekiwanie na usluge w takim przypadku
moze byc taryfikowane? W koncu usluga nie zostala zrealizowana,
bo to nie byla usluga sluchania muzyczki wgranej do pbxa...
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-01-05 23:07:17
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
call centre jak audiotele ? !
On 2010-01-05 21:50, Jacek_P wrote:
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" napisal:
[ ciach ]

Z przytoczonego opisu wynika, ze delikwent nie rzuca
sie o fakt platnosci polaczenia, ale o to, ze taryfikowany
jest juz za polaczenie z centrala call-centre i wysluchiwanie
muzyczki, a nie za realna usluge konsultanta.

Pytanie brzmi: czy oczekiwanie na usluge w takim przypadku
moze byc taryfikowane? W koncu usluga nie zostala zrealizowana,
bo to nie byla usluga sluchania muzyczki wgranej do pbxa...

Odpowiedź brzmi: dzwoniący na party line nie płaci za żadną usługę, tylko za czas połączenia.

Data: 2010-01-05 23:22:34
Autor: ikarek
call centre jak audiotele ? !
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:hi0d6n$tcv$1news.onet.pl...
On 2010-01-05 21:50, Jacek_P wrote:
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" napisal:
[ ciach ]

Z przytoczonego opisu wynika, ze delikwent nie rzuca
sie o fakt platnosci polaczenia, ale o to, ze taryfikowany
jest juz za polaczenie z centrala call-centre i wysluchiwanie
muzyczki, a nie za realna usluge konsultanta.

Pytanie brzmi: czy oczekiwanie na usluge w takim przypadku
moze byc taryfikowane? W koncu usluga nie zostala zrealizowana,
bo to nie byla usluga sluchania muzyczki wgranej do pbxa...

Odpowiedź brzmi: dzwoniący na party line nie płaci za żadną usługę, tylko za czas połączenia.


OK, ale to jest problem, np. gdy dotyczy operatora telekom.,
który podaje numer telefonu, przeznaczony do zgłaszania awarii.

I teraz wyobraź sobie, że dzwonisz pod ten numer (płatny za każdą
rozpoczątą minutę), przez 15 minut słuchasz melodyjki, po czym
połączenie zostaje rozłączone. Więc dzwonisz drugi, trzeci,... 10-ty
raz, o różnych porach - i zawsze jest to samo.

Przykład nie jest wydumany, tylko wzięty z autopsji, tzn. moich prób
kontaktu z operatorem Multimo. Kosztowało mnie to kilkadziesiąt
złotych, a nie udało mi się zamienić z nimi ani jednego słowa.

Data: 2010-01-06 09:31:34
Autor: Henry(k)
call centre jak audiotele ? !
Dnia Tue, 5 Jan 2010 20:50:57 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

Pytanie brzmi: czy oczekiwanie na usluge w takim przypadku
moze byc taryfikowane? W koncu usluga nie zostala zrealizowana,
bo to nie byla usluga sluchania muzyczki wgranej do pbxa...

Tak jest taryfikowane - dla Twojego operatora połączenie już jest nawiązane i centrala oznacza je jako udane - więc usługa jest
zrealizowana (pamiętaj że płacisz swojemu operatorowi). To że trafiasz na
automat a nie na ludzia to kwestia firmy na końcu - może dało by się ją
zaskarżyć - robienie infolinii z 70* brzydko pachnie...

W bardziej zaawansowanych usługach jest możliwość różnych wycen
dla czekania w kolejce i połączenia z konsultantem - ale w PL
chyba nikt się w to nie bawi.

Pozdrawiam,
                 Henry

Data: 2010-01-05 19:49:25
Autor: Henry(k)
call centre jak audiotele ? !
Dnia Tue, 5 Jan 2010 06:20:44 -0800 (PST), andrzej napisał(a):

Akurat nie mam i nie muszę mię chyba wiedzy nt nr "specjalnych"

Cennik zaakceptowałeś zapewne podpisując umowę ze swoim operatorem
- więc go powinieneś znać. Pozdrawiam,
                 Henry

call centre jak audiotele ? !

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona