camping

Data: 2016-01-23 22:08:13
Autor: tadeklodz
camping
Data: 2016-01-24 10:01:50
Autor: P.B.
camping
Dnia Sat, 23 Jan 2016 22:08:13 -0800 (PST), tadeklodz@poczta.onet.pl
napisał(a):

obejrzyjcie sobie ciekawostkę
http://ebike-news.de/camping-auf-zwei-raedern-ebike-caravan/117608/

Pomysłowe, ale chyba wolałbym spać w namiocie, niż ci±gn±ć za sob± taki
żagiel :)

  --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-01-24 08:29:34
Autor: Olivander
camping
its soooo German

typowe z kraju ktory przez swe prawo blokowal migajace swiatla rowerowe, by wspierac swych producentow ciężkich pr±dnic, a teraz idzie w ebajki, pedeleki i z dziesięć innych sposobow by zrobić i sprzedać rower w cenie samochodu

hergestellt in ojropa. nie potępiam, tylko obserwuję. jak uchodĽcy

Data: 2016-01-24 08:31:23
Autor: Olivander
camping

Data: 2016-01-24 08:35:19
Autor: tadeklodz
camping
W dniu niedziela, 24 stycznia 2016 17:29:38 UTC+1 użytkownik Olivander napisał:
[...]

zobacz "ciężkie" dynamo niemieckie
http://www.nabendynamo.de/produkte/SONdelux.html

Data: 2016-01-24 19:54:44
Autor: Piotr aka dracorp
camping
Dnia Sun, 24 Jan 2016 08:35:19 -0800, tadeklodz napisal(a):

zobacz "ciężkie" dynamo niemieckie
http://www.nabendynamo.de/produkte/SONdelux.html
Kiedyś chciałem kupić te ciężkie dynamo ale skończyłem na lekkim japończyku.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-24 21:41:47
Autor: tadeklodz
camping
W dniu niedziela, 24 stycznia 2016 20:57:35 UTC+1 użytkownik Piotr aka dracorp napisał:
Dnia Sun, 24 Jan 2016 08:35:19 -0800, tadeklodz napisal(a):

> zobacz "ciężkie" dynamo niemieckie
> http://www.nabendynamo.de/produkte/SONdelux.html
Kiedy¶ chciałem kupić te ciężkie dynamo ale skończyłem na lekkim japończyku.

-- piecia aka dracorp

Ja tam jeżdżę na tym "ciężkim" dynamie raptem 40dkg, wolę od japończyka

Data: 2016-01-25 17:25:03
Autor: Piotr aka dracorp
camping
Dnia Sun, 24 Jan 2016 21:41:47 -0800, tadeklodz napisal(a):

Ja tam jeżdżę na tym "ciężkim" dynamie raptem 40dkg, wolę od japończyka
A gdzie kupowałeś? --
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-25 09:33:31
Autor: tadeklodz
camping
W dniu poniedziałek, 25 stycznia 2016 18:27:53 UTC+1 użytkownik Piotr aka dracorp napisał:
Dnia Sun, 24 Jan 2016 21:41:47 -0800, tadeklodz napisal(a):

> Ja tam jeżdżę na tym "ciężkim" dynamie raptem 40dkg, wolę od japończyka
A gdzie kupowałe¶? -- piecia aka dracorp

w niemieckim sklepie internetowym.

Data: 2016-01-25 09:34:45
Autor: tadeklodz
camping
> [...]

> Ja tam jeżdżę na tym "ciężkim" dynamie raptem 40dkg, wolę od japończyka
A gdzie kupowałe¶? -- piecia aka dracorp

teraz się nie opłaca kupować w Niemczech ze względu na kurs euro

Data: 2016-01-25 22:14:07
Autor: Jawi
camping
W dniu 2016-01-25 o 06:41, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
Ja tam jeżdżę na tym "ciężkim" dynamie raptem 40dkg, wolę od japończyka
A w czym lepsze od Japończyka? Pytam serio. Bo jak na te wykresiki patrzę to wcale nie lepsze albo ja ich czytać nie potrafię.
Jak kiedy¶ szukałem to te niemieckie droższe były i to dużoooo.

że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na ni±"

Data: 2016-01-26 00:19:16
Autor: tadeklodz
camping
W dniu poniedziałek, 25 stycznia 2016 22:14:12 UTC+1 użytkownik Jawi napisał:
> [...]
Jak kiedy¶ szukałem to te niemieckie droższe były i to dużoooo.

-- "Lubię pracować, a nawet palę się do roboty. Praca tak mnie urzeka,
że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na ni±"

Maj± mniejsze opory toczenia "luzem" i mniejsze opory przy produkcji pr±du ale te róż nice nie s± duże w przypadku najlepszych Shimano natomiast przy np tych tańszych n30 czyjako¶ tak s± duże ni i waga ok 80 dkg

Data: 2016-01-26 18:26:37
Autor: Jawi
camping
W dniu 2016-01-26 o 09:19, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
Maj± mniejsze opory toczenia "luzem" i mniejsze opory przy produkcji pr±du ale te róż nice nie s± duże w
>przypadku najlepszych Shimano natomiast przy np tych tańszych n30 czyjako¶ tak s± duże ni i waga ok 80 dkg

no fakt, opory toczenia shimano ma duże na luzie, podobno lepiej jak dynamo obci±żone z racji tego że jest to generator pr±du, a nie napięcia.
Muszę kiedy¶ zweryfikować czy odczuwalne różnice będ±.
Dzięki za info.

że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na ni±"

Data: 2016-01-26 21:28:29
Autor: Piotr aka dracorp
camping
Dnia Tue, 26 Jan 2016 18:26:37 +0100, Jawi napisal(a):

Fakt, opory toczenia shimano ma duĹĽe na luzie, podobno lepiej jak
dynamo obciÄ…ĹĽone z racji tego ĹĽe jest to generator prÄ…du, a nie
napięcia.
Że co? Generuje prąd bez napięcia? Coś nie tego.

Muszę kiedyś zweryfikować czy odczuwalne różnice będą.
Dzięki za info.
Do tego to przydałby się jakiś miernik. Bo ja nie czuję różnicy a mam raczej zwykłą prądnicę: DH-3D32, jedyną jaką mi się udało znaleźć do tarcz na 6 śrub.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-28 03:25:14
Autor: Jawi
camping
W dniu 2016-01-26 o 22:28, Piotr aka dracorp pisze:
> [...]
>napięcia.
Że co? Generuje prąd bez napięcia? Coś nie tego.

a bo źle się wyraziłem widać, chodzi o to, że prądnica ta, pracuje bardziej jak źródło prądowe.
jej parametry pracy szybko są osiągalne przy stosunkowo małych obrotach, tzn daje te swoje 6V i 500mA prądu. I to jest główna zaleta prądnic w pieście, mają małe potrzeby na prędkość obrotową. Generując raczej stałą wydajność prądową.

Data: 2016-01-28 08:14:59
Autor: cytawa
camping
Piotr aka dracorp pisze:

[...]

To pewno troche skrot myslowy. Ale cos jest na rzeczy. Bo i to faktycznie generator pradu z wewnetrzna sila elektromotoryczna. A napiecie to sprawa wtorna zalezna od obciazenia.

Jan Cytawa

Data: 2016-01-24 21:25:33
Autor: PeJot
camping
napisał(a):

obejrzyjcie sobie ciekawostkę
http://ebike-news.de/camping-auf-zwei-raedern-ebike-caravan/117608/

Pomysłowe, ale chyba wolałbym spać w namiocie, niż ci±gn±ć za sob± taki
żagiel :)

60 kilo na haku...

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

camping