Data: 2010-09-04 12:55:34 | |
Autor: Szuwarek | |
cantilever2v-brake? | |
Właśnie rozsypał mi się gwint śruby trzymającej linkę w przednim
canti. Mój kochany Trawersik potrzebuje więc nowego hampla. Myślałem o przesiadce na V-ki. Klamkomanetki mam piękne (stare Altusy) i nie bardzo chciałbym je zmieniać. Mniej chodzi o pieniądze, bardziej o sentyment. Wrażenia że hamuję i tak nie odzyskam, bo w podstawowym rowerze mam tarcze. Ma sens przeróbka z canti na V-ki, czy po prostu szukać nowego/reanimować canti? -- Pozdrv! Andrzej http://glajty.w.interia.pl http://ump.waw.pl GF Cobia/Unibike Trawers |
|
Data: 2010-09-04 22:05:31 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
cantilever2v-brake? | |
Szuwarek pisze:
Właśnie rozsypał mi się gwint śruby trzymającej linkę w przednim Problem polega na tym, że klamki canti nie bardzo chcą działać z v-kami. Klamki będą potwornie miękkie, będą dochodzić do kiery. Seco |
|
Data: 2010-09-04 22:10:22 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
cantilever2v-brake? | |
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:i5u8qi$4ma$1inews.gazeta.pl... Szuwarek pisze: Seco ma rację. Ja bym zmienił razem z klamkami, v-ki są lepsze i tyle... Ale jak nie chcesz to zapraszam na priv, za koszty przesyłki mogę wysłać dźwignie canti (ostatnio zmieniałem paru osobom i mam w pudełku), nawet shimano alivio :D -- Wojtek Sobociński GG#3101892 |
|
Data: 2010-09-06 10:29:41 | |
Autor: Jan Cytawa | |
cantilever2v-brake? | |
Wojtek Sobociński napisał:
Seco ma rację. Ja bym zmienił razem z klamkami, v-ki są lepsze i tyle... Ale jak Prawidlowo ustawione canti hamuja rownie skutecznie co V-ki. Faktem jest tylko, ze do ustawienia V-ek nie trzeba tyle uzywac mozgu. I dlatego V-ki skutecznie wyparly canti. Jan Cytawa |
|
Data: 2010-09-06 10:58:41 | |
Autor: Fabian | |
cantilever2v-brake? | |
W dniu 06.09.2010 10:29, Jan Cytawa pisze:
Wojtek Sobociński napisał: Canti trzeba przede wszystkim częściej i dokładniej ustawiać. Przez to też gorzej sobie radzi przy lekko rozcentrowanym kole. Fabian. |
|
Data: 2010-09-06 11:36:57 | |
Autor: ...::QRT::... | |
cantilever2v-brake? | |
Dnia Mon, 06 Sep 2010 10:29:41 +0200, Jan Cytawa napisał(a):
Wojtek Sobociński napisał: tyle tylko ze canti trzeba ustawiać w miare np zużywania klocków podczas gdy w V wystarczy podciągnąc linkę. |
|
Data: 2010-09-06 15:32:13 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
cantilever2v-brake? | |
....::QRT::... pisze:
tyle tylko ze canti trzeba ustawiać w miare np zużywania klocków podczas Hmm, przemysl sobie. Jakies 10 lat temu wyklocalem sie o to samo w tej grupie z Jasiem Cytawa. :) Tez mi sie wydawalo tak, jak piszesz. Geometria zuzycia klockow w canti i v-kach jest identyczna. Jedyna roznica tkwi w latwosci regulacji klockow. Na ogol (sa wyjatki) w V-kach robi sie to latwiej. |
|
Data: 2010-09-06 16:28:52 | |
Autor: ...::QRT::... | |
cantilever2v-brake? | |
Dnia Mon, 06 Sep 2010 15:32:13 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):
...::QRT::... pisze: no gdzie tam :) jak w canti mocno zużyje klocki i po prostu podciągne srubą to zmiejsza mi sie "podstawa trójkąta" i naciskanie klamki w wiekszym stopu działa na ciągnięcie ramion do góry niż przysuwanie ich do obręczy. Z resztą używam rowerów z canti do dzisiaj i to sie czuje - jak za bardzo podciągne linkę to nie hamuje ale np. mocno naciskając klamkę to można np wyrwać linkę ze śruby. |
|
Data: 2010-09-06 17:08:26 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
cantilever2v-brake? | |
....::QRT::... pisze:
jak w canti mocno zużyje klocki i po prostu podciągne srubą to zmiejsza mi To prawda, ale klocek zuzywa sie identycznie jak w V-ce. Tzn. zjezdza w dol boku obreczy. Takie podciaganie linki w V-ce, bez regulacji polozenia klocka, to niechlujstwo. :) A w canti tez masz rozne systemy laczenia klockow. W typowych shimanowskich, nie masz mozliwosci regulacji dlugosci linki laczacej klocki, ale w tanszych rozwiazaniach mozna to robic. |
|
Data: 2010-09-07 08:24:25 | |
Autor: ...::QRT::... | |
cantilever2v-brake? | |
Dnia Mon, 06 Sep 2010 17:08:26 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):
...::QRT::... pisze: To prawda. Aczkolwiek to "niechlujstwo" bym nazwał wiekszą bezobsługowością :) |
|
Data: 2010-09-07 09:48:16 | |
Autor: Jan Cytawa | |
cantilever2v-brake? | |
Andrzej Ozieblo napisał:
To prawda, ale klocek zuzywa sie identycznie jak w V-ce. Tzn. zjezdza w dol boku obreczy. Takie podciaganie linki w V-ce, bez regulacji polozenia klocka, to niechlujstwo. :) A w canti tez masz rozne systemy laczenia klockow. W typowych shimanowskich, nie masz mozliwosci regulacji dlugosci linki laczacej klocki, ale w tanszych rozwiazaniach mozna to robic. Dzieki za przypomnienie naszej sterej dyskusji. To wszystko prawda i koledzy tez w sumie maja troche racji. Tylko jak sie zastanowic, to kazdy pisze o czyms innym. Niewatpliwie w dobrze zrobionych rowerach regulacja V-ek jest zdecydowanie latwiejsza i tu nie ma dyskusji. Podam przyklady, w ktorych canti jest lepsze a czasami jedyne. Bardzo waznym parametrem ramy jest odleglosc piwotow od osi kola. Standartem jest chyba 25.5 cm. Wtedy klocki hamulcowe przykreca sie mniej wiecej w polowie zakresu regulacji. Lepiej jesli to jest 25 cm bo wtedy klocki poruszaja sie po maksymalnie duzym promieniu i regulacja hamulca jest bardzo latwa. Duzo gorzej jest gdy ta odleglosc jest powyzej 26. Wtedy klocki poruszaja sie po bardzo malym okregu i spadaja z obreczy. Co ciekawe nawet markowi producenci ram potrafia zle umiescic piwoty. A juz kompletna paranoja sa ramy o wydziwionych ksztaltach (rozne tzw. fulle) gdzie piwot jest przyspawany nierownolegle do obreczy, gdzie jeden koniec klocka praktycznie stale dotyka do obreczy. Juz mialem takie sytuacje, ze tylko hamulce canti w polaczeniu z klamkami od V-ek dawaly mozliwosc skutecznego ustawienia hamowania. Jan Cytawa |
|
Data: 2010-09-06 16:36:03 | |
Autor: Fabian | |
cantilever2v-brake? | |
W dniu 06.09.2010 15:32, Andrzej Ozieblo pisze:
...::QRT::... pisze: Aby dobrze zużywać klocki tak, ale zauważ, że Vki mają większy skok i klocki hamulcowe mogą być bardziej oddalone od obręczy, a hamulec będzie działać. W ostatnim roku powróciłem do canti (przełaj) i nie byłem za bardzo z tego zadowolony ;) Fabian. |
|
Data: 2010-09-07 09:14:52 | |
Autor: Tomek Banach | |
cantilever2v-brake? | |
W dniu 2010-09-06 15:32, Andrzej Ozieblo pisze:
....::QRT::... pisze: hmm Andrzeju a co z systemami rĂłwnolegĹego prowadzenia klocka ? -- Tomek |
|
Data: 2010-09-04 22:08:36 | |
Autor: MadMan | |
cantilever2v-brake? | |
Dnia Sat, 4 Sep 2010 12:55:34 -0700 (PDT), Szuwarek napisał(a):
Ma sens przeróbka z canti na V-ki, czy po prostu Ja bym kupił po prostu nowy hamulec. Canti dalej można kupić, są używane w cyclocrossie. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-09-04 22:38:12 | |
Autor: kml | |
cantilever2v-brake? | |
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:pn20yfedizn7.dlgrower.power.pl... Dnia Sat, 4 Sep 2010 12:55:34 -0700 (PDT), Szuwarek napisał(a): Ostatnio czytałem, ze ktoś sie na nimi ulitował w UCI i teraz mogą tarczówki sobie założyć :P -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 12/08/2010 1 część tesu lampy Stork. |
|
Data: 2010-09-04 22:45:13 | |
Autor: MadMan | |
cantilever2v-brake? | |
Dnia Sat, 4 Sep 2010 22:38:12 +0200, kml napisał(a):
Ja bym kupił po prostu nowy hamulec. Canti dalej można kupić, są używane To musiało być niedawno, bo parę miesięcy temu czytałem te przepisy, było jasno napisane: tarczy w CX niet. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-09-05 09:26:02 | |
Autor: kml | |
cantilever2v-brake? | |
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1tkobuvdkmi25$.dlgrower.power.pl... Dnia Sat, 4 Sep 2010 22:38:12 +0200, kml napisał(a): Cholercia, czyżby mnie ktoś w błąd wprowadził :/ -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 12/08/2010 1 część tesu lampy Stork. |
|
Data: 2010-09-05 11:02:40 | |
Autor: MadMan | |
cantilever2v-brake? | |
Dnia Sun, 5 Sep 2010 09:26:02 +0200, kml napisał(a):
Ostatnio czytałem, ze ktoś sie na nimi ulitował w UCI i teraz mogą tarczówki Nie, teraz poczytałem i rzeczywiście. W czerwcu wprowadzono kilka modyfikacji - można mieć tarczę, maksymalna szerokość opony 33, jeśli jesteś bardzo z tyłu to odpadasz i kilka innych. http://www.usacycling.org/news/user/story.php?id=5042 -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-09-05 12:19:54 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
cantilever2v-brake? | |
Szuwarek pisze:
Ma sens przeróbka z canti na V-ki, czy po prostu Nie ma. Klamki do canti i V maja inny uciag. Hamowanie bedzie zbyt binarne. :) Ale mozna kupic tanio bardzo porzadne canti. Wlasnie kupilem w Cyklocentrum w Krakowie na Wilenskiej do roweru zony. Porzadne Shimano STX RC ze starych dobrych czasow, z elegancka instrukcja montazu. Za jedyne 35 zl komplet. Z twardymi klockami z serii M. Troche zdzieraja obrecz, ale nie sa zle. Nie piszcza i niezle hamuja na mokro. |
|
Data: 2010-09-05 12:26:54 | |
Autor: MadMan | |
cantilever2v-brake? | |
Dnia Sun, 05 Sep 2010 12:19:54 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):
Ale mozna kupic tanio bardzo porzadne canti. Wlasnie kupilem w Cyklocentrum w Krakowie na Wilenskiej do roweru zony. Porzadne Shimano STX RC ze starych dobrych czasow, z elegancka instrukcja montazu. Za jedyne 35 zl komplet. Z twardymi klockami z serii M. Troche zdzieraja obrecz, ale nie sa zle. Nie piszcza i niezle hamuja na mokro. Można też kupić Avida Shorty - przynajmniej nie jest to leżak :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-09-06 07:23:59 | |
Autor: ...::QRT::... | |
cantilever2v-brake? | |
Dnia Sun, 5 Sep 2010 12:26:54 +0200, MadMan napisał(a):
Dnia Sun, 05 Sep 2010 12:19:54 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a): Shorty uzywają normalnych klocków od V. To ma dwie strony - z jedenej łatwo kupić dobre kocki z drugiej jest problem z regulacją odległości klocka od obręczy. W V nie ma problemu - porpostu naciąga sie linkę co nie wpływa na siłę hgamowania ale przy canti zmienia to geometrie układu i naciąganie linki powoduje osłabienie hamowania. |
|
Data: 2010-09-06 07:51:57 | |
Autor: Fabian | |
cantilever2v-brake? | |
W dniu 06.09.2010 07:23, ...::QRT::... pisze:
Shorty uzywają normalnych klocków od V. To ma dwie strony - z jedenej łatwo Można podkładkę(-ki) zastosować. Fabian. |
|
Data: 2010-09-06 16:27:13 | |
Autor: mmateusz | |
cantilever2v-brake? | |
Szuwarek pisze: tu bym się kłócił. ja mam z tyłu v-breaka Avida + klamkę XT canti i działa to bardzo dobrze*. klamkę mam tak ustawioną, że dotykam jej koniuszka jednym palcem i hamulec łapie dopiero blisko kierownicy, czyli dokładnie tak jak lubię. (klamka mocno do środka kiery). tak sobie ustawiłem, że dźwignia "bierze" w tym samym momencie, co przedni Avid Elixir 185mm. modulacja? jeżeli używasz tego jednym palcem, to jest naprawdę dobra. wady: wymaga prostego koła + tak jak wszystkie ham. obręczowe - przestaje działać na błocie. (* czytaj: idealnie tak jak ja lubię) mk -- |
|
Data: 2010-09-07 09:26:54 | |
Autor: Jan Cytawa | |
cantilever2v-brake? | |
mmateusz@poczta.onet.pl napisał:
tu bym się kłócił..... wady: wymaga prostego koła + tak jak wszystkie ham. obręczowe - przestaje Zjezdzales kiedys z duzej gory? Wcale nie trzeba duzego blota by takie hamulce zaraz przestaly hamowac. Znam takiego co sie szybko wyleczyl z takiego zestawu, gdy zrobil na stromym zjezdzie OTB. Jak ktos napisal taki zestaw jest zbyt binarny. Jan Cytawa |
|
Data: 2010-09-07 10:04:28 | |
Autor: Tomek Banach | |
cantilever2v-brake? | |
W dniu 2010-09-07 09:26, Jan Cytawa pisze:
ja 2 lata tak jeĹşdzilem rĂłwnieĹź w gĂłrach. Regulacja byĹa upierdliwa i czÄsta ale daĹo siÄ. -- Tomek |
|
Data: 2010-09-07 14:43:11 | |
Autor: mmateusz | |
cantilever2v-brake? | |
mmateusz@poczta.onet.pl napisał: Łysica, Turbacz, Przechyba, Skrzyczne, Barania Góra, Polica, Żar - czy to są wystarczająco duże góry ;) Ogólnie to jeżdżę 130/120mm fulem enduro, w którym już mi zaczyna brakować skoku i zakładam ochraniacze na zjazdach, więc tak zjeżdżałem z dużej góry na takim zestawie ;) - i MZ to działa na tyle dobrze, ze nie przesiadłem się na tarczę z tyłu. Tylko, że jest to tylko tylni hamulec - z przodu jest tarcza 185mm. Do przodu bałbym się coś takiego założyć w prawdziwe góry. Serdeczności, -- mmateusz -- |
|
Data: 2010-09-06 11:52:41 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
cantilever2v-brake? | |
On Sat, 4 Sep 2010 12:55:34 -0700 (PDT)
Szuwarek <paraszu@gmail.com> wrote: WĹaĹnie rozsypaĹ mi siÄ gwint Ĺruby trzymajÄ cej linkÄ w przednim Nie wiem, jakiego obuwia uĹźywa ten TwĂłj Trawersik, ale jeĹli wystarczajÄ co wÄ skiego, to sprezentuj mu Tektro Mini-V. To sÄ vaĹki i takichĹź klockĂłw uĹźywajÄ , wiÄc reguluje siÄ je Ĺatwo, a uciÄ g majÄ cantiowy, wiÄc nie bÄdziesz musiaĹ zmieniaÄ ukochanych klamek. Co do wraĹźenia przy hamowaniu, to ja ich nie odbieram jako spowalniaczy â to sÄ caĹÄ gÄbÄ hamulce. Przy tym tanie. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-09-07 20:52:42 | |
Autor: Rafał VFR | |
cantilever2v-brake? | |
Witam
Od jakiś nie wiem już sam ilu ale wielu lat używam klamkomanetek Alivio z 94 roku z V Deore LX. Fabrycznie miałem tak jaka ty canti. O sile hamowania krążą legendy ale moim zdaniem Vki są o niebo mocniejsze. Klamka wcale nie jest miękka; inna sprawa, że kiedy pojaiwły się vki shimano ostrzegało przed montażem starych klamek z V - ze względu na inne wybranie linki i związaną z tym siłę hamowania. Ja tak jeżdzę rowerem nr 2 który i w góry z foteikiem jest zabierany. Jeśli masz sentyment i chcesz V - śmiało montuj. Jeśli chcesz canti - nie dalej jak w zeszłym tygodniu na allegro widziałem nówki XT lub XTR nie pamiętam. Aż myślałem żeby kupić - jak to ja - tylko nie wiem po co :-) -- Pozdrawiam Rafal VFR GG 85456 http://etacar.put.poznan.pl/rafal.kowalski/ |