cantilever2v-brake?

Data: 2010-09-04 12:55:34
Autor: Szuwarek
cantilever2v-brake?
Właśnie rozsypał mi się gwint śruby trzymającej linkę w przednim
canti. Mój kochany Trawersik potrzebuje więc nowego hampla. Myślałem o
przesiadce na V-ki. Klamkomanetki mam piękne (stare Altusy) i nie
bardzo chciałbym je zmieniać. Mniej chodzi o pieniądze, bardziej o
sentyment. Wrażenia że hamuję i tak nie odzyskam, bo w podstawowym
rowerze mam tarcze. Ma sens przeróbka z canti na V-ki, czy po prostu
szukać nowego/reanimować canti?

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2010-09-04 22:05:31
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
cantilever2v-brake?
Szuwarek pisze:
[...]

Problem polega na tym, że klamki canti nie bardzo chcą działać z v-kami.
Klamki będą potwornie miękkie, będą dochodzić do kiery.

Seco

Data: 2010-09-04 22:10:22
Autor: Wojtek Sobociński
cantilever2v-brake?

Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:i5u8qi$4ma$1inews.gazeta.pl...
Szuwarek pisze:
[...]

Seco ma rację. Ja bym zmienił razem z klamkami, v-ki są lepsze i tyle... Ale jak nie chcesz to zapraszam na priv, za koszty przesyłki mogę wysłać dźwignie canti (ostatnio zmieniałem paru osobom i mam w pudełku), nawet shimano alivio :D

--
Wojtek Sobociński
GG#3101892

Data: 2010-09-06 10:29:41
Autor: Jan Cytawa
cantilever2v-brake?
Wojtek Sobociński napisał:

Seco ma rację. Ja bym zmienił razem z klamkami, v-ki są lepsze i tyle... Ale jak

Prawidlowo ustawione canti hamuja rownie skutecznie co V-ki. Faktem jest
tylko, ze do ustawienia V-ek nie trzeba tyle uzywac mozgu. I dlatego
V-ki skutecznie wyparly canti.

Jan Cytawa

Data: 2010-09-06 10:58:41
Autor: Fabian
cantilever2v-brake?
W dniu 06.09.2010 10:29, Jan Cytawa pisze:
Wojtek Sobociński napisał:

[...]

Canti trzeba przede wszystkim częściej i dokładniej ustawiać. Przez to
też gorzej sobie radzi przy lekko rozcentrowanym kole.

Fabian.

Data: 2010-09-06 11:36:57
Autor: ...::QRT::...
cantilever2v-brake?
Dnia Mon, 06 Sep 2010 10:29:41 +0200, Jan Cytawa napisał(a):

Wojtek Sobociński napisał:

[...]

tyle tylko ze canti trzeba ustawiać w miare np zużywania klocków podczas
gdy w V wystarczy podciągnąc linkę.

Data: 2010-09-06 15:32:13
Autor: Andrzej Ozieblo
cantilever2v-brake?
....::QRT::... pisze:

tyle tylko ze canti trzeba ustawiać w miare np zużywania klocków podczas
gdy w V wystarczy podciągnąc linkę.

Hmm, przemysl sobie. Jakies 10 lat temu wyklocalem sie o to samo w tej grupie z Jasiem Cytawa. :) Tez mi sie wydawalo tak, jak piszesz. Geometria zuzycia klockow w canti i v-kach jest identyczna. Jedyna roznica tkwi w latwosci regulacji klockow. Na ogol (sa wyjatki) w V-kach robi sie to latwiej.

Data: 2010-09-06 16:28:52
Autor: ...::QRT::...
cantilever2v-brake?
Dnia Mon, 06 Sep 2010 15:32:13 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):

...::QRT::... pisze:

[...]

no gdzie tam :) jak w canti mocno zużyje klocki i po prostu podciągne srubą to zmiejsza mi
sie "podstawa trójkąta" i naciskanie klamki w wiekszym stopu działa na
ciągnięcie ramion do góry niż przysuwanie ich do obręczy.  Z resztą używam rowerów z canti do dzisiaj i to sie czuje - jak za bardzo
podciągne linkę to nie hamuje ale np. mocno naciskając klamkę to można np
wyrwać linkę ze śruby.

Data: 2010-09-06 17:08:26
Autor: Andrzej Ozieblo
cantilever2v-brake?
....::QRT::... pisze:

jak w canti mocno zużyje klocki i po prostu podciągne srubą to zmiejsza mi
sie "podstawa trójkąta" i naciskanie klamki w wiekszym stopu działa na
ciągnięcie ramion do góry niż przysuwanie ich do obręczy.

To prawda, ale klocek zuzywa sie identycznie jak w V-ce. Tzn. zjezdza w dol boku obreczy. Takie podciaganie linki w V-ce, bez regulacji polozenia klocka, to niechlujstwo. :) A w canti tez masz rozne systemy laczenia klockow. W typowych shimanowskich, nie masz mozliwosci regulacji dlugosci linki laczacej klocki, ale w tanszych rozwiazaniach mozna to robic.

Data: 2010-09-07 08:24:25
Autor: ...::QRT::...
cantilever2v-brake?
Dnia Mon, 06 Sep 2010 17:08:26 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):

...::QRT::... pisze:

[...]

To prawda. Aczkolwiek to "niechlujstwo" bym nazwał wiekszą bezobsługowością
:)

Data: 2010-09-07 09:48:16
Autor: Jan Cytawa
cantilever2v-brake?
Andrzej Ozieblo napisał:

[...]

Dzieki za przypomnienie naszej sterej dyskusji. To wszystko prawda i
koledzy tez w sumie maja troche racji. Tylko jak sie zastanowic, to
kazdy pisze o czyms innym. Niewatpliwie w dobrze zrobionych rowerach
regulacja V-ek jest zdecydowanie latwiejsza i tu nie ma dyskusji. Podam
przyklady, w ktorych canti jest lepsze a czasami jedyne. Bardzo waznym
parametrem ramy jest odleglosc piwotow od osi kola. Standartem jest
chyba 25.5 cm. Wtedy klocki hamulcowe przykreca sie mniej wiecej w
polowie zakresu regulacji. Lepiej jesli to jest 25 cm bo wtedy klocki
poruszaja sie po maksymalnie duzym promieniu i regulacja hamulca jest
bardzo latwa. Duzo gorzej jest gdy ta odleglosc jest powyzej 26. Wtedy
klocki poruszaja sie po bardzo malym okregu i spadaja z obreczy. Co
ciekawe nawet markowi producenci ram potrafia zle umiescic piwoty. A juz kompletna paranoja sa ramy o wydziwionych ksztaltach (rozne tzw.
fulle) gdzie piwot jest przyspawany nierownolegle do obreczy, gdzie
jeden koniec klocka praktycznie stale dotyka do obreczy.

Juz mialem takie sytuacje, ze tylko hamulce canti w polaczeniu z
klamkami od V-ek dawaly mozliwosc skutecznego ustawienia hamowania.

Jan Cytawa

Data: 2010-09-06 16:36:03
Autor: Fabian
cantilever2v-brake?
W dniu 06.09.2010 15:32, Andrzej Ozieblo pisze:
...::QRT::... pisze:

[...]

Aby dobrze zużywać klocki tak, ale zauważ, że Vki mają większy skok i
klocki hamulcowe mogą być bardziej oddalone od obręczy, a hamulec będzie
działać. W ostatnim roku powróciłem do canti (przełaj) i nie byłem za
bardzo z tego zadowolony ;)

Fabian.

Data: 2010-09-07 09:14:52
Autor: Tomek Banach
cantilever2v-brake?
W dniu 2010-09-06 15:32, Andrzej Ozieblo pisze:
....::QRT::... pisze:

[...]

hmm Andrzeju a co z systemami równoległego prowadzenia klocka ?

--
Tomek

Data: 2010-09-04 22:08:36
Autor: MadMan
cantilever2v-brake?
Dnia Sat, 4 Sep 2010 12:55:34 -0700 (PDT), Szuwarek napisał(a):

Ma sens przeróbka z canti na V-ki, czy po prostu
szukać nowego/reanimować canti?

Ja bym kupił po prostu nowy hamulec. Canti dalej można kupić, są używane
w cyclocrossie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-04 22:38:12
Autor: kml
cantilever2v-brake?

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:pn20yfedizn7.dlgrower.power.pl...
[...]

Ostatnio czytałem, ze ktoś sie na nimi ulitował w UCI i teraz mogą tarczówki sobie założyć :P

kml
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-09-04 22:45:13
Autor: MadMan
cantilever2v-brake?
Dnia Sat, 4 Sep 2010 22:38:12 +0200, kml napisał(a):

Ja bym kupił po prostu nowy hamulec. Canti dalej można kupić, są używane
w cyclocrossie.

Ostatnio czytałem, ze ktoś sie na nimi ulitował w UCI i teraz mogą tarczówki sobie założyć :P

To musiało być niedawno, bo parę miesięcy temu czytałem te przepisy,
było jasno napisane: tarczy w CX niet. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-05 09:26:02
Autor: kml
cantilever2v-brake?

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1tkobuvdkmi25$.dlgrower.power.pl...
[...]

Cholercia, czyżby mnie ktoś w błąd wprowadził :/

Data: 2010-09-05 11:02:40
Autor: MadMan
cantilever2v-brake?
Dnia Sun, 5 Sep 2010 09:26:02 +0200, kml napisał(a):

[...]

Nie, teraz poczytałem i rzeczywiście. W czerwcu wprowadzono kilka
modyfikacji - można mieć tarczę, maksymalna szerokość opony 33, jeśli
jesteś bardzo z tyłu to odpadasz i kilka innych. http://www.usacycling.org/news/user/story.php?id=5042

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-05 12:19:54
Autor: Andrzej Ozieblo
cantilever2v-brake?
Szuwarek pisze:

Ma sens przeróbka z canti na V-ki, czy po prostu
szukać nowego/reanimować canti?

Nie ma. Klamki do canti i V maja inny uciag. Hamowanie bedzie zbyt binarne. :)

Ale mozna kupic tanio bardzo porzadne canti. Wlasnie kupilem w Cyklocentrum w Krakowie na Wilenskiej do roweru zony. Porzadne Shimano STX RC ze starych dobrych czasow, z elegancka instrukcja montazu. Za jedyne 35 zl komplet. Z twardymi klockami z serii M. Troche zdzieraja obrecz, ale nie sa zle. Nie piszcza i niezle hamuja na mokro.

Data: 2010-09-05 12:26:54
Autor: MadMan
cantilever2v-brake?
Dnia Sun, 05 Sep 2010 12:19:54 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):

[...]

Można też kupić Avida Shorty - przynajmniej nie jest to leżak :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-06 07:23:59
Autor: ...::QRT::...
cantilever2v-brake?
Dnia Sun, 5 Sep 2010 12:26:54 +0200, MadMan napisał(a):

[...]

Shorty uzywają normalnych klocków od V. To ma dwie strony - z jedenej łatwo
kupić dobre kocki z drugiej jest problem z regulacją odległości klocka od
obręczy. W V nie ma problemu - porpostu naciąga sie linkę co nie wpływa na siłę
hgamowania ale przy canti zmienia to geometrie układu i naciąganie linki
powoduje osłabienie hamowania.

Data: 2010-09-06 07:51:57
Autor: Fabian
cantilever2v-brake?
W dniu 06.09.2010 07:23, ...::QRT::... pisze:
[...]

Można podkładkę(-ki) zastosować.

Fabian.

Data: 2010-09-06 16:27:13
Autor: mmateusz
cantilever2v-brake?
Szuwarek pisze:
> Ma sens przeróbka z canti na V-ki, czy po prostu
> szukać nowego/reanimować canti?
Nie ma. Klamki do canti i V maja inny uciag. Hamowanie bedzie zbyt binarne. :)

tu bym się kłócił.
ja mam z tyłu v-breaka Avida + klamkę XT canti i działa to bardzo dobrze*.
klamkę mam tak ustawioną, że dotykam jej koniuszka jednym palcem i hamulec łapie
dopiero blisko kierownicy, czyli dokładnie tak jak lubię. (klamka mocno do
środka kiery).
tak sobie ustawiłem, że dźwignia "bierze" w tym samym momencie, co przedni Avid
Elixir 185mm.
modulacja? jeżeli używasz tego jednym palcem, to jest naprawdę dobra.  wady: wymaga prostego koła  + tak jak wszystkie ham. obręczowe - przestaje
działać na błocie.

(* czytaj: idealnie tak jak ja lubię)
mk

Data: 2010-09-07 09:26:54
Autor: Jan Cytawa
cantilever2v-brake?
mmateusz@poczta.onet.pl napisał:

[...]

Zjezdzales kiedys z duzej gory? Wcale nie trzeba duzego blota by takie
hamulce zaraz przestaly hamowac. Znam takiego co sie szybko wyleczyl z
takiego zestawu, gdy zrobil na stromym zjezdzie OTB. Jak ktos napisal
taki zestaw jest zbyt binarny.

Jan Cytawa

Data: 2010-09-07 10:04:28
Autor: Tomek Banach
cantilever2v-brake?
W dniu 2010-09-07 09:26, Jan Cytawa pisze:

[...]

ja 2 lata tak jeździlem również w górach. Regulacja była upierdliwa i częsta ale dało się.

--
Tomek

Data: 2010-09-07 14:43:11
Autor: mmateusz
cantilever2v-brake?
[...]

Łysica, Turbacz, Przechyba, Skrzyczne, Barania Góra, Polica, Żar - czy to są
wystarczająco duże góry ;)
Ogólnie to jeżdżę 130/120mm fulem enduro, w którym już mi zaczyna brakować skoku
i zakładam ochraniacze na zjazdach, więc tak zjeżdżałem z dużej góry na takim
zestawie ;) - i MZ to działa na tyle dobrze, ze nie przesiadłem się na tarczę z
tyłu.
Tylko, że jest to tylko tylni hamulec - z przodu jest tarcza 185mm.
Do przodu bałbym się coś takiego założyć w prawdziwe góry.

Serdeczności,
--
mmateusz

Data: 2010-09-06 11:52:41
Autor: Tomasz Minkiewicz
cantilever2v-brake?
On Sat, 4 Sep 2010 12:55:34 -0700 (PDT)
Szuwarek <paraszu@gmail.com> wrote:

[...]
rowerze mam tarcze. Ma sens przerĂłbka z canti na V-ki, czy po prostu
szukać nowego/reanimować canti?

Nie wiem, jakiego obuwia używa ten Twój Trawersik, ale jeśli
wystarczająco wąskiego, to sprezentuj mu Tektro Mini-V.
To są vałki i takichż klocków używają, więc reguluje się je łatwo,
a uciąg mają cantiowy, więc nie będziesz musiał zmieniać ukochanych
klamek.
Co do wraĹźenia przy hamowaniu, to ja ich nie odbieram jako spowalniaczy
– to są całą gębą hamulce. Przy tym tanie.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-09-07 20:52:42
Autor: Rafał VFR
cantilever2v-brake?
Witam
Od jakiś nie wiem już sam ilu ale wielu lat używam klamkomanetek Alivio z 94 roku z V Deore LX.
Fabrycznie miałem tak jaka ty canti.
O sile hamowania krążą legendy ale moim zdaniem Vki są o niebo mocniejsze.
Klamka wcale nie jest miękka; inna sprawa, że kiedy pojaiwły się vki shimano ostrzegało przed montażem starych klamek z V - ze względu na inne wybranie linki i związaną z tym siłę hamowania.
Ja tak jeżdzę rowerem nr 2 który i w góry z foteikiem jest zabierany.
Jeśli masz sentyment i chcesz V - śmiało montuj.
Jeśli chcesz canti - nie dalej jak w zeszłym tygodniu na allegro widziałem nówki XT lub XTR nie pamiętam.
Aż myślałem żeby kupić - jak to ja - tylko nie wiem po co :-)

Rafal VFR
GG 85456
http://etacar.put.poznan.pl/rafal.kowalski/

cantilever2v-brake?