Data: 2010-09-04 22:05:31 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
cantilever2v-brake? | |
Szuwarek pisze:
Właśnie rozsypał mi się gwint śruby trzymającej linkę w przednim Problem polega na tym, że klamki canti nie bardzo chcą działać z v-kami. Klamki będą potwornie miękkie, będą dochodzić do kiery. Seco |
|
Data: 2010-09-04 22:10:22 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
cantilever2v-brake? | |
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:i5u8qi$4ma$1inews.gazeta.pl... Szuwarek pisze: Seco ma rację. Ja bym zmienił razem z klamkami, v-ki są lepsze i tyle... Ale jak nie chcesz to zapraszam na priv, za koszty przesyłki mogę wysłać dźwignie canti (ostatnio zmieniałem paru osobom i mam w pudełku), nawet shimano alivio :D -- Wojtek Sobociński GG#3101892 |
|
Data: 2010-09-06 10:29:41 | |
Autor: Jan Cytawa | |
cantilever2v-brake? | |
Wojtek Sobociński napisał:
Seco ma rację. Ja bym zmienił razem z klamkami, v-ki są lepsze i tyle... Ale jak Prawidlowo ustawione canti hamuja rownie skutecznie co V-ki. Faktem jest tylko, ze do ustawienia V-ek nie trzeba tyle uzywac mozgu. I dlatego V-ki skutecznie wyparly canti. Jan Cytawa |
|
Data: 2010-09-06 10:58:41 | |
Autor: Fabian | |
cantilever2v-brake? | |
W dniu 06.09.2010 10:29, Jan Cytawa pisze:
Wojtek Sobociński napisał: Canti trzeba przede wszystkim częściej i dokładniej ustawiać. Przez to też gorzej sobie radzi przy lekko rozcentrowanym kole. Fabian. |
|
Data: 2010-09-06 11:36:57 | |
Autor: ...::QRT::... | |
cantilever2v-brake? | |
Dnia Mon, 06 Sep 2010 10:29:41 +0200, Jan Cytawa napisał(a):
Wojtek Sobociński napisał: tyle tylko ze canti trzeba ustawiać w miare np zużywania klocków podczas gdy w V wystarczy podciągnąc linkę. |
|
Data: 2010-09-06 15:32:13 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
cantilever2v-brake? | |
....::QRT::... pisze:
tyle tylko ze canti trzeba ustawiać w miare np zużywania klocków podczas Hmm, przemysl sobie. Jakies 10 lat temu wyklocalem sie o to samo w tej grupie z Jasiem Cytawa. :) Tez mi sie wydawalo tak, jak piszesz. Geometria zuzycia klockow w canti i v-kach jest identyczna. Jedyna roznica tkwi w latwosci regulacji klockow. Na ogol (sa wyjatki) w V-kach robi sie to latwiej. |
|
Data: 2010-09-06 16:28:52 | |
Autor: ...::QRT::... | |
cantilever2v-brake? | |
Dnia Mon, 06 Sep 2010 15:32:13 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):
...::QRT::... pisze: no gdzie tam :) jak w canti mocno zużyje klocki i po prostu podciągne srubą to zmiejsza mi sie "podstawa trójkąta" i naciskanie klamki w wiekszym stopu działa na ciągnięcie ramion do góry niż przysuwanie ich do obręczy. Z resztą używam rowerów z canti do dzisiaj i to sie czuje - jak za bardzo podciągne linkę to nie hamuje ale np. mocno naciskając klamkę to można np wyrwać linkę ze śruby. |
|
Data: 2010-09-06 17:08:26 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
cantilever2v-brake? | |
....::QRT::... pisze:
jak w canti mocno zużyje klocki i po prostu podciągne srubą to zmiejsza mi To prawda, ale klocek zuzywa sie identycznie jak w V-ce. Tzn. zjezdza w dol boku obreczy. Takie podciaganie linki w V-ce, bez regulacji polozenia klocka, to niechlujstwo. :) A w canti tez masz rozne systemy laczenia klockow. W typowych shimanowskich, nie masz mozliwosci regulacji dlugosci linki laczacej klocki, ale w tanszych rozwiazaniach mozna to robic. |
|
Data: 2010-09-07 08:24:25 | |
Autor: ...::QRT::... | |
cantilever2v-brake? | |
Dnia Mon, 06 Sep 2010 17:08:26 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):
...::QRT::... pisze: To prawda. Aczkolwiek to "niechlujstwo" bym nazwał wiekszą bezobsługowością :) |
|
Data: 2010-09-07 09:48:16 | |
Autor: Jan Cytawa | |
cantilever2v-brake? | |
Andrzej Ozieblo napisał:
To prawda, ale klocek zuzywa sie identycznie jak w V-ce. Tzn. zjezdza w dol boku obreczy. Takie podciaganie linki w V-ce, bez regulacji polozenia klocka, to niechlujstwo. :) A w canti tez masz rozne systemy laczenia klockow. W typowych shimanowskich, nie masz mozliwosci regulacji dlugosci linki laczacej klocki, ale w tanszych rozwiazaniach mozna to robic. Dzieki za przypomnienie naszej sterej dyskusji. To wszystko prawda i koledzy tez w sumie maja troche racji. Tylko jak sie zastanowic, to kazdy pisze o czyms innym. Niewatpliwie w dobrze zrobionych rowerach regulacja V-ek jest zdecydowanie latwiejsza i tu nie ma dyskusji. Podam przyklady, w ktorych canti jest lepsze a czasami jedyne. Bardzo waznym parametrem ramy jest odleglosc piwotow od osi kola. Standartem jest chyba 25.5 cm. Wtedy klocki hamulcowe przykreca sie mniej wiecej w polowie zakresu regulacji. Lepiej jesli to jest 25 cm bo wtedy klocki poruszaja sie po maksymalnie duzym promieniu i regulacja hamulca jest bardzo latwa. Duzo gorzej jest gdy ta odleglosc jest powyzej 26. Wtedy klocki poruszaja sie po bardzo malym okregu i spadaja z obreczy. Co ciekawe nawet markowi producenci ram potrafia zle umiescic piwoty. A juz kompletna paranoja sa ramy o wydziwionych ksztaltach (rozne tzw. fulle) gdzie piwot jest przyspawany nierownolegle do obreczy, gdzie jeden koniec klocka praktycznie stale dotyka do obreczy. Juz mialem takie sytuacje, ze tylko hamulce canti w polaczeniu z klamkami od V-ek dawaly mozliwosc skutecznego ustawienia hamowania. Jan Cytawa |
|
Data: 2010-09-06 16:36:03 | |
Autor: Fabian | |
cantilever2v-brake? | |
W dniu 06.09.2010 15:32, Andrzej Ozieblo pisze:
...::QRT::... pisze: Aby dobrze zużywać klocki tak, ale zauważ, że Vki mają większy skok i klocki hamulcowe mogą być bardziej oddalone od obręczy, a hamulec będzie działać. W ostatnim roku powróciłem do canti (przełaj) i nie byłem za bardzo z tego zadowolony ;) Fabian. |
|
Data: 2010-09-07 09:14:52 | |
Autor: Tomek Banach | |
cantilever2v-brake? | |
W dniu 2010-09-06 15:32, Andrzej Ozieblo pisze:
....::QRT::... pisze: hmm Andrzeju a co z systemami rĂłwnolegĹego prowadzenia klocka ? -- Tomek |