cd. nt tzw. "nauczania" tzw. "religii" w szkołach.

Data: 2010-06-16 05:07:21
Autor: sofu
cd. nt tzw. "nauczania" tzw. "religii" w szkołach.

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Trybunał w Strasburgu rozpatrzył sprawę rodziców z Polski, których syn nie
miał możliwości uczenia się etyki

-- -- -- -- -- -- -- -- -- >
- Zarzut dyskryminacji, skoro jest możliwość wyboru etyki albo rezygnacji
zajęć, uważam za chybiony. Problemy są raczej na poziomie administracji i
wystarczy dobra wola, by je rozwiązać - komentuje dr Jerzy Lackowski,
dyrektor Studium Pedagogicznego UJ, były małopolski kurator oświaty. -
Nonsensem jest próba przeciwstawiania etyki religii. To może być odbierane
jako chęć stawiania do kąta większości wierzących Polaków.

"Stwierdzone naruszenie konwencji ma przyczyny w złej praktyce placówek, w
których naukę pobierał skarżący" - oświadczyło MSZ. Polski rząd może się
od
orzeczenia odwołać.

http://www.rp.pl/artykul/92106,494684.html

--

Onego czasu piewcy komunizmu uważali, że klasa robotnicza w naturalny sposób
jest lewicowa i prokomunistyczna.

sofu

Data: 2010-06-16 07:28:20
Autor: jadrys
W dniu 2010-06-16 05:07, sofu pisze:

--

Onego czasu piewcy komunizmu uważali, że klasa robotnicza w naturalny sposób
jest lewicowa i prokomunistyczna.
Rzeczywistość okazała się zupełnie inna.

sofu

Klasa robotnicza jest, była i będzie prokomunistyczna. Tylko że tego komunizmu nie było w PRL-u.

Data: 2010-06-16 07:45:44
Autor: kochamspamWYTNIJTO
Wszyscy jesteśmy komunistami

> [...]
>

> sofu

Klasa robotnicza jest, była i będzie prokomunistyczna. Tylko że tego komunizmu nie było w PRL-u.

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..

Klasa robotnicza już od dawna instaluje wyłącznie Linuksa!
I nie pije Coca- ani Pepsi- Coli.

Data: 2010-06-18 21:53:42
Autor: jadrys
W dniu 2010-06-16 07:45, kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
[...]

I słusznie, ale nie ze względu na ideologie a na swoje zdrowie.  Window$ może wykończyć psychicznie a Coca-cola fizycznie.

Data: 2010-06-16 09:04:56
Autor: Bombelek

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:hv9neq$bho$1news.onet.pl...
[...]

To niby co wtedy było? ;-)

--

Bąbel-ek

Data: 2010-06-18 21:51:33
Autor: jadrys
W dniu 2010-06-16 09:04, Bombelek pisze:

Klasa robotnicza jest, była i będzie prokomunistyczna. Tylko że tego komunizmu nie było w PRL-u.

To niby co wtedy było? ;-)

Takie coś pomiędzy - już nie kapitalizm, a jeszcze nie komunizm.

Data: 2010-06-18 22:50:30
Autor: marek czaplicki
W dniu 2010-06-16 07:28, jadrys pisze:
Klasa robotnicza jest, była i będzie prokomunistyczna. Tylko że tego
komunizmu nie było w PRL-u.
ciekawe. w PRL-u istniał wobec tego jaki system?

Data: 2010-06-19 00:34:05
Autor: kochamspamWYTNIJTO
> [...]
> komunizmu nie było w PRL-u.
ciekawe. w PRL-u istniał wobec tego jaki system?

O ile pamiętam (bo już niemal zapomniałem) dopiero budowano zaczątek komunizmu, czyli socjalizm. Oczywiście pod przewodem Polskiej Zjednoczonej Klasy Robotniczej i z braterską pomocą Związku Socjalistycznych Republik Rad.

"Komunizm jest to społeczeństwo, które raz na zawsze kładzie kres biedzie i nędzy, zapewniając dobrobyt wszystkim swoim obywatelom.
Odwieczne marzenie ludzi pracy o obfitości zostaje wcielone w życie. Drogę ku temu otwiera socjalistyczne przekształcenie społeczeństwa, które kładzie kres prywatnej własności środków produkcji, wyzyskowi człowieka przez człowieka, społecznym niesprawiedliwościom. Socjalistyczne przekształcenie społeczeństwa usuwa przeszkody hamujące rozwój sił wytwórczych, umożliwia stworzenie z czasem potężnej bazy materialno-technicznej, koniecznej do osiągnięcia obfitości dóbr materialnych."

"Troska o chleb powszedni była zawsze główną troską człowieka. Komunizm rozwiąże ten problem całkowicie i na zawsze."

"Żaden postęp techniczny i naukowy w warunkach kapitalistycznych nie może zapewnić wszystkim członkom społeczeństwa obfitości dóbr materialnych."

&#8222;W węższym i ściślejszym znaczeniu tego wyrazu praca komunistyczna jest to bezpłatna praca na rzecz społeczeństwa, praca wykonywana nie ze względu na określoną powinność, nie w celu uzyskania prawa do otrzymania określonych produktów, nie według z góry ustalonych i zatwierdzonych norm, lecz praca dobrowolna, praca niezależna od norm, praca wykonywana nie z uwagi na wynagrodzenie, nie przewidująca wynagrodzenia, wynikająca z nawyku do pracy dla dobra ogółu i oparta na świadomym stosunku (który stał się nawykiem) do niezbędności pracy dla dobra ogółu, praca jako potrzeba zdrowego organizmu&#8221;. (Lenin).

"Nie życie pańskie, w którym panuje lenistwo i nieróbstwo, będzie się wiodło w warunkach komunizmu, lecz robotnicze, pracowite, kulturalne i ciekawe!" (Chruszczow). "Komunizm jest najsprawiedliwszym ustrojem społecznym, który w pełni zrealizuje zasady równości i wolności, zapewni rozkwit indywidualności ludzkiej i przekształci społeczeństwo w sprawnie funkcjonujące zrzeszenie, we wspólnotę ludzi pracy."

Źródło"
http://kompol.org/historia/O%20spo%C5%82ecz%20komunist.html  --

cd. nt tzw. "nauczania" tzw. "religii" w szkołach.