Data: 2009-02-21 14:07:59 | |
Autor: Malgorzata K. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
-- -- - Original Message -- -- - From: "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody Sent: Tuesday, February 17, 2009 3:39 PM Subject: Re: spawac czy kupic uzywana felge? Wymienić felg nie powinno się spawać to druciarstwo a w dodatku Przepraszam, ze tak pozno, ale do tej pory auto stalo i puch sniezny zbieralo. :) Dzis byla okazja wykonania fotek przednich peknietych felg felga prawa - mniejsze pekniecie http://img7.imageshack.us/img7/7200/felgaprawa.jpg felga lewa, 2 ujecia - tragedia :( http://img7.imageshack.us/img7/7206/felgalewa.jpg http://img7.imageshack.us/img7/1890/felgalewa1.jpg smutna Malgosia |
|
Data: 2009-02-21 14:24:40 | |
Autor: MarcinJM | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Malgorzata K. pisze:
felga prawa - mniejsze pekniecie Pierwszy raz cos takiego widze. Zdumiewajace, wyglada na wadliwie usniete naprezenia po tloczeniu. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-02-21 14:39:13 | |
Autor: Malgorzata K. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:gnove9$huh$1atlantis.news.neostrada.pl... Malgorzata K. pisze: Salon Forda na Sokratesa w W-wie wypial sie... U nich w listopadzie '02 kupilam auto. Pana zatkalo, jak sie zapytalam, jak mozemy to nieodplatnie zalatwic :) Zamierzam napisac do Ford Polska w tej sprawie, bo to malo zabawna historia :( Malgosia |
|
Data: 2009-02-21 15:46:52 | |
Autor: marcin.d | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Salon Forda na Sokratesa w W-wie wypial sie... U nich w listopadzie '02 kupilam auto. Mimo wszystko felgi bym wymienil, balbym sie z czyms takim jezdzic pzdr |
|
Data: 2009-02-21 16:08:45 | |
Autor: Malgorzata K. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "marcin.d" <nazwiskoimie@aster.pl> napisał w wiadomoci news:49a013cb$0$29469$f69f905mamut2.aster.pl... Mimo wszystko felgi bym wymienil, balbym sie z czyms takim jezdzic Ja juz nie zamierzam, brrr. zbyt duzo stresu Czekam na inne Malgosia |
|
Data: 2009-02-21 16:13:09 | |
Autor: venioo | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Malgorzata K. pisze:
Salon Forda na Sokratesa w W-wie wypial sie... U nich w listopadzie '02 kupilam auto. Zanim dogadasz sie z dealerem wymien jak najszybciej te felgi na jakies uzywane chociaz, bo takie pekniecia to nie zarty. -- venioo Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung Białe Mondeo 1.8 16V +LPG +PMS |
|
Data: 2009-02-21 17:41:42 | |
Autor: Malgorzata K. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "venioo" <venioo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gnp66p$ndf$1nemesis.news.neostrada.pl... Zanim dogadasz sie z dealerem wymien jak najszybciej te felgi na jakies Wiem kochani. Dlatego szukam uzywanych w rozsadnej cenie (a wlasciwie moj drogi wulkanizator). Auto na parkingu. Ciekawe, co Ford odpisze. pozdrawiam Malgosia |
|
Data: 2009-02-22 12:06:06 | |
Autor: Malgorzata K. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "venioo" <venioo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gnp66p$ndf$1nemesis.news.neostrada.pl... Malgorzata K. pisze: Zanim dogadasz sie z dealerem wymien jak najszybciej te felgi na jakies uzywane chociaz, bo takie pekniecia to nie zarty. Baaardzo glupie pytanie :) wybaczcie i nie grzmijcie: co to znaczy rozstaw srub? gdzie i jak mam zmierzyc, aby poznac wynik? Malgosia, zawstydzona |
|
Data: 2009-02-22 14:30:38 | |
Autor: Grejon | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Malgorzata K. pisze:
co to znaczy rozstaw srub? Dokładnie to - rozstaw śrub. :) > gdzie i jak mam zmierzyc, aby poznac wynik? Przy parzystej liczbie śrub nie ma problemu, wystarczy zmierzyć odległość między 2 najdalszymi. Przy nieparzystej już kicha, najlepiej sprawdzić u źródła czyli u producenta lub w instrukcji samochodu. W ostateczności w sklepach z oponami i felgami sprawdzić w konfiguratorze. Malgosia, zawstydzona -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-02-22 15:41:40 | |
Autor: Qwinto | |
cd. peknietych felg-fotki | |
"Malgorzata K." <jar-jar@usun.to.z.tego.adresu.wp.pl> wrote in message news:gnrbjl$6h2$1inews.gazeta.pl...
http://www.tirerack.com/wheels/tech/techpage.jsp?techid=92¤tpage=101 Myślę, że to zobrazuje Twoje wątpliwości. Ale to to powinien wiedzieć tez Twój wulkanizator (wnioskuje z kontekstu). Powiedz mu ze istotna jest jeszcze wartość ET, oraz średnica otworu centrującego. :) Z tego co widzę na http://www.opony.com.pl/opony,felgi,osobowe,do,ford,FIESTA%20III.html to powinno wyglądać to tak: Szerokość felgi: 5,5" Średnica felgi: 14" Rozstaw śrub: 4x108mm Średnica otworu: 63,3mm -- Pozdrawiam Qwinto Czerwony Nissan Primera Invitation www.nissanklub.pl |
|
Data: 2009-02-22 17:11:51 | |
Autor: Malgorzata K. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "Qwinto" <qwinto@go2.pl> napisał w wiadomości news:gnro8u$2pn$1inews.gazeta.pl... http://www.tirerack.com/wheels/tech/techpage.jsp?techid=92¤tpage=101 hej hej hej, on to wie. :) jako, ze w weekend buszowalam w sieci i znalazlam uzywane felgi, chcialam sie sama czegos dowiedziec, taka 'gosia samosia' :) Twoj link wyjasnil wszystko. Na szczescie mam 4 sruby. Z tego co widzę na http://www.opony.com.pl/opony,felgi,osobowe,do,ford,FIESTA%20III.html to powinno wyglądać to tak: Jestes boski (wszyscy jestescie), dziekuje!!!! malgosia |
|
Data: 2009-02-21 18:29:01 | |
Autor: JG | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Malgorzata K. pisze:
Salon Forda na Sokratesa w W-wie wypial sie... U nich w listopadzie '02 kupilam auto.Auto Plaza jest niestety z tego znana. Może spróbuj podjechać do Lipskiego na Ostroroga? Moim zdaniem to jeden z lepszych serwisów w Warszawie - nigdy mi problemów natury gwarancyjnej nie robili. pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-02-21 18:43:55 | |
Autor: Malgorzata K. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisał w wiadomości news:gnpdn8$38n$1inews.gazeta.pl... Auto Plaza jest niestety z tego znana. Może spróbuj podjechać do Lipskiego na Ostroroga? Moim zdaniem to jeden z lepszych serwisów w Warszawie - nigdy mi problemów natury gwarancyjnej nie robili. Ale tu nie ma 'natury gwarancyjnej' to raz :) po drugie, juz sie nigdzie tym autem nie rusze. chyba ze ciut blizoiutko do mojego wulkanizatora. Zbyt cenie swoje i innych zycie. Ale dziekuje za porade, zapamietam. To w moich dalszych okolicach :) malgosia |
|
Data: 2009-02-21 18:46:41 | |
Autor: JG | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Malgorzata K. pisze:
Ale tu nie ma 'natury gwarancyjnej' to raz :)Ja wiem, chodzi mi o rękojmię. Może się uda po prostu w innym serwisie :) po drugie, juz sie nigdzie tym autem nie rusze.Nie mówię, że teraz, ale felgi możesz wszak zawieźć później, zdemontowane. Ale dziekuje za porade, zapamietam.Jak na Warszawę są dobrzy, choć raczej nie tani. Ale jeśli mam robić przegląd w stolicy, to właśnie tutaj (choć zwykle wybieram np. Częstochowę, gdzie mam ok. 2/3 wyjściowej ceny warszawskiej). pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-02-22 07:57:20 | |
Autor: J.F. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
On Sat, 21 Feb 2009 14:39:13 +0100, Malgorzata K. wrote:
Salon Forda na Sokratesa w W-wie wypial sie... U nich w listopadzie '02 kupilam auto. No tak po prawdzie to jednak 6 lat .. gwarancje dali na rok ? Zamierzam napisac do Ford Polska w tej sprawie, bo to malo zabawna historia :( Ewentualnie jeszcze UOKiK, oni prowadza rejestr produktow niebezpiecznych .. choc w sumie przy wlasciwym serwisowaniu to moze takie niebezpieczne nie jest .. tzn felga sie nie rozpadnie w ciagu 15kkm .. J. |
|
Data: 2009-02-21 16:12:06 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Malgorzata K. pisze:
felga lewa, 2 ujecia - tragedia :( Też nigdy w życiu czegoś takiego nie widziałem. Do huty z tym całym kompletem - coś takiego w ogóle nie ma prawa się wydarzyć i jest to ewidentny błąd w procesie produkcji. Albo użyto niewłaściwej stali, albo coś innego zrobiono źle. |
|
Data: 2009-02-22 16:30:40 | |
Autor: kffiatek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
W dniu 2009-02-21 14:07, Malgorzata K. pisze:
-- -- - Original Message -- -- - WĹaĹnie sobie takie same felgi zaĹoĹźyĹem na zimÄ. Mam siÄ zaczÄ Ä baÄ, czy to jednorazowy wybryk Forda? pozdrawiam -- kffiatek |
|
Data: 2009-02-22 17:15:37 | |
Autor: Malgorzata K. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "kffiatek" <kffiatek.no@spam.op.pl> napisał w wiadomości news:gnrr2u$2tk$1news.dialog.net.pl... Właśnie sobie takie same felgi założyłem na zimę. Mam się zacząć bać, czy to jednorazowy wybryk Forda? Nie mam pojecia, jak wczesniej napisalam, pan z Sokratesa wytrzeszczyl sliczne oczka a potem niemalze sie udlawil wlasnym jezykiem, jak zapytalam o nieodplatne zalatwienie sprawy. Rekompensaty wady fabrycznej lub cos w tym stylu. Bo nowki a jakze, my baaardzo chetnie, do zaplaty....... tego nawet nie chcialam wiedzec. Ogolnie, wszyscy, z ktorymi rozmawialam, wytrzeszczali oczka :) Czekam na kontakt z Ford Polska, dostali milosny liscik :) Malgosia |
|
Data: 2009-02-22 21:39:24 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "Malgorzata K." <jar-jar@usun.to.z.tego.adresu.wp.pl> napisał w wiadomości news:gnrto6$ppn$1inews.gazeta.pl...
My tez czekamy na odpowiedz, bo temat bardzo ciekawy :> Czy te pekniecia powstaly w czasie jakis wiekszych mrozow? IMHO cos material nie taki i moze pod wplywem dynamicznego obciazenia stal przeszla w stan kruchosci... pekniecie wyglada na kruche... niska temperatura mogla miec tez wplyw. Karolek |
|
Data: 2009-02-22 21:44:42 | |
Autor: Malgorzata K. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gnsd6n$2j8f$1news.mm.pl... Czy te pekniecia powstaly w czasie jakis wiekszych mrozow? Kiedy dokladnie powstaly, nie wiem. Na 100% nie bylo ich przy wymianie opon na zimowki i ok. m-ca temu, kiedy bylam z jakas drobnostka u wulkanizatora. Zauwazono ok. tygodnia temu. Zreszta, ta fiesta przeszla nie taaakie mrozy jak byly ostatnio w W-wie :) Ale moze kielich kropelka przelala i poszlo. Malgosia |
|
Data: 2009-02-22 22:51:56 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "Malgorzata K." <jar-jar@usun.to.z.tego.adresu.wp.pl> napisał w wiadomości news:gnsdgi$715$1inews.gazeta.pl...
Hmm, a czy gumiarz nie mial problemu, ze sciagnieciem tych felg i w ruch nie poszedl mlot? Zobacz czy od wewnetrznej strony nie jest felga poobijana... bo to wyjatkowo dziwne. Karolek |
|
Data: 2009-02-22 23:03:17 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gnshem$1qgo$1news.mm.pl... Hmm, a czy gumiarz nie mial problemu, ze sciagnieciem tych felg i w ruch nie poszedl mlot? I jeszcze jedno. Czy ktos w cos nie przydzwonil konkretnie bo na zdjeciu felgalewa1 widac, ze rant felgi jest podgiety w gornej czesci zdjecia... moze ktos przywalil w cos z duza predkoscia? Karolek |
|
Data: 2009-02-22 23:38:39 | |
Autor: Malgorzata K. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gnsi40$262b$1news.mm.pl... I jeszcze jedno. Nikt w nic nie przywalil z duza predkoscia, na 100%. malgosia ps. rant mozna przygiac nawet przy predk. 10 km/h o kraweznik. Niestety. Zdarzylo mi sie to na prawym kole. Ale wtedy obie felgi byly cale. |
|
Data: 2009-02-23 09:44:26 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "Malgorzata K." <jar-jar@usun.to.z.tego.adresu.wp.pl> napisał w wiadomości news:gnsk6c$7iq$1inews.gazeta.pl...
Tak zapytalem, bo widze ze rant przygiety... Warto zobaczyc czy gumiarz czasem nie przylozyl swojej reki do tego. Karolek |
|
Data: 2009-02-22 23:42:44 | |
Autor: venioo | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Karolek pisze:
mi to wyglada na jakas wade materialowa, na jakims wtraceniu niemetalicznym material utracil ciaglosc i na granicy ziaren pekl (calkiem mozliwe, ze od walniecia mlotem) - a pozniej to juz poszlo... :) -- venioo Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung Białe Mondeo 1.8 16V +LPG +PMS |
|
Data: 2009-02-23 09:46:30 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "venioo" <venioo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gnskgm$305$1atlantis.news.neostrada.pl... mi to wyglada na jakas wade materialowa, na jakims wtraceniu niemetalicznym material utracil ciaglosc i na granicy ziaren pekl (calkiem mozliwe, ze od walniecia mlotem) - a pozniej to juz poszlo... Mi to tak wyglada, ze ktos temu pomogl. Karolek |
|
Data: 2009-02-23 10:31:37 | |
Autor: Mlody | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gntnq0$21hf$1news.mm.pl...
W jaki sposób? Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977 nieoklejony :( '87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A '70 VW 1200 mexykan :) ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" |
|
Data: 2009-02-23 10:52:56 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "Mlody" <mlody@h(tutaj wpisz zero).pl> napisał w wiadomości news:gntqhc$r17$1atlantis.news.neostrada.pl... Mi to tak wyglada, ze ktos temu pomogl. Czytaj wyzej, juz pisalem o tym. Dodam iz stal w niskiej temperaturze, pod dynamicznym obciazeniem moze przejsc w stan kruchosci... efekt - kruche pekniecie jak na zdjeciach. A jak tego dokonac? Wystarczy w czasie duzych mrozow mocno przywalic mlotem w felge, ktora siedzi zacisnieta na otworze centrujacym. A moze po prostu za duzo wodoru w stali... tylko czemu wczesniej to nie wyszlo tylko po tylu latach? Karolek |
|
Data: 2009-02-23 22:12:20 | |
Autor: venioo | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Mlody pisze:
Mi to tak wyglada, ze ktos temu pomogl. Pierdyknac czyms (mlotem?) w czasie duzego mrozu... -- venioo Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung Białe Mondeo 1.8 16V +LPG +PMS |
|
Data: 2009-02-24 00:52:43 | |
Autor: MarcinJM | |
cd. peknietych felg-fotki | |
venioo pisze:
Mlody pisze: Czlowieku, to nie jest rynna z pcv, tylko felga. Stalowa. Przynajmniej teoretycznie. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-02-24 21:42:08 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:gnvcvv$rh4$1atlantis.news.neostrada.pl... Pierdyknac czyms (mlotem?) w czasie duzego mrozu... A co to ma do rzeczy? Masz jakies konkretne zdanie na ten temat, czy tylko Ci sie wydaje, ze wiesz jak sie zachowuje stal? Karolek |
|
Data: 2009-02-25 04:55:15 | |
Autor: MarcinJM | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Karolek pisze:
A co to ma do rzeczy? Znam wlasciwosci stali. Sa odmienne od tego co sugerujesz. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-02-25 21:54:20 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:go2fvs$71$1nemesis.news.neostrada.pl... Karolek pisze: Jak znasz i twierdzisz, ze sa odmienne to sie podziel tymi rewelacjami. IMHO od razu widac, ze nie masz pojecia o temacie. Proponuje Ci poczytac troche na ten temat... mozesz sie mocno zdziwic jakie sa wlasciwosci roznych stali w roznych warunkach. Karolek |
|
Data: 2009-02-25 22:55:00 | |
Autor: venioo | |
cd. peknietych felg-fotki | |
MarcinJM pisze:
Karolek pisze: to proponuje sprawdzic udarnosc stopu zelazo-cementyt w temperaturach -15 do -20 st.C -- venioo Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung Białe Mondeo 1.8 16V +LPG +PMS |
|
Data: 2009-02-26 11:43:53 | |
Autor: MarcinJM | |
cd. peknietych felg-fotki | |
venioo pisze:
MarcinJM pisze: No, moge sprawdzic jeszcze stop zelaza z gipsem, tylko co z tego? -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-02-26 12:49:55 | |
Autor: JG | |
cd. peknietych felg-fotki | |
MarcinJM pisze:
Kolega venioo ma akurat rację - cementyt ma duży wpływ na kruchość stali.to proponuje sprawdzic udarnosc stopu zelazo-cementyt w temperaturach -15 do -20 st.C pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-02-26 20:28:24 | |
Autor: venioo | |
cd. peknietych felg-fotki | |
MarcinJM pisze:
to proponuje sprawdzic udarnosc stopu zelazo-cementyt w temperaturach -15 do -20 st.C Jakbys mial za grosz pojecia o materialoznawstwie, to bys wiedzial, ze jest to podstawowy stop w zaleznosci od ilosci wegla: od stali hirurgicznej po zeliwo szare, a z takiego materialu jest wykonana ta felga widoczna na zdjeciu. Ew. z jakimis sladowymi domieszkami, chociaz po zdjeciu i rodzaju pekniecia nie wydaje mi sie. -- venioo Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung Białe Mondeo 1.8 16V +LPG +PMS |
|
Data: 2009-02-26 22:32:58 | |
Autor: J.F. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
On Thu, 26 Feb 2009 20:28:24 +0100, venioo wrote:
Jakbys mial za grosz pojecia o materialoznawstwie, to bys wiedzial, ze jest to podstawowy stop w zaleznosci od ilosci wegla: od stali hirurgicznej po zeliwo szare, a z takiego materialu jest wykonana ta felga widoczna na zdjeciu. Tzn ze stali czy z zeliwa szarego ? Z zeliwa to raczej nie. J. |
|
Data: 2009-02-26 23:13:50 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:2j2eq4t49rojgnv14e4q5r20ho0gfu9vek4ax.com... On Thu, 26 Feb 2009 20:28:24 +0100, venioo wrote: No to chyba oczywiste. On pisal o ukladzie Fe-Fe3C. Nie wiem dokladnie z jakiej stali robia felgi, ale pewnie stal weglowa o zawartosci wegla w okolicach 0,2-0,3% Moze zwykla St3. Karolek |
|
Data: 2009-02-27 00:28:17 | |
Autor: venioo | |
cd. peknietych felg-fotki | |
J.F. pisze:
On Thu, 26 Feb 2009 20:28:24 +0100, venioo wrote: No z zeliwa to ona na pewno nie jest, raczej ze stali o niskiej zawartosci wegla (St3? St5?). Ale to pekniecie jest zastanawiajace - wlasnie takie jakby jakies wtracenie niemetaliczne bylo w materiale albo jakos zle to ktos obrobil :| -- venioo Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung Białe Mondeo 1.8 16V +LPG +PMS |
|
Data: 2009-02-27 09:30:06 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Dnia 27.02.2009 venioo <venioo@poczta.fm> napisał/a:
Tzn ze stali czy z zeliwa szarego ? Z zeliwa to raczej nie. Pozostaje kwestia jakości materiału (np. niepozadane dodatki stopowe - siarka), jakości obróbki (pozostałe naprężenia). -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net |
|
Data: 2009-02-27 08:30:01 | |
Autor: MarcinJM | |
cd. peknietych felg-fotki | |
venioo pisze:
MarcinJM pisze: Ale ten podwatek jest o zachowaniu stali w temp -20 -30 stopni. Bo sugestia byla, ze w tej temperaturze powinny sie dziac dantejskie sceny: felgi maja prawo pekac, samochody rozlamywac sie na pol, wal korbowy w ogole nie ma prawa przezyc takk "ekstremalnych" temperatur, a przeciez narazony jest na ogromna udarnosc. Felgi, ktore mialem w swoim zyciu zaczyt zniszczyc, ZAWSZE sie giely. Oznacza to, ze nie sa wykonane ze stali wysokoweglowej. Wiec twierdze ponownie: albo zastosowany niewlasciwy material, albo kielich felgi nie zostal poprawnie odpuszczony po tloczeniu i pekniecie to jest wynikiem naprezen. Z fotek widocznych na zdjeciu wynika, ze pekniecia sa spowodowane naprezeniami, poniewaz szczelina sie rozlazi. Przy zastosowaniu zbyt kruchej stali i braku naprezen pekniecie byloby bez szczeliny, jedynie rysa. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-02-27 09:05:34 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:go84tf$53v$1atlantis.news.neostrada.pl... Ale ten podwatek jest o zachowaniu stali w temp -20 -30 stopni. Wlasnie, a Ty nie wiesz jak sie zachowuje w takich temperaturach. Bo sugestia byla, ze w tej temperaturze powinny sie dziac dantejskie sceny: felgi maja prawo pekac, samochody rozlamywac sie na pol, wal korbowy w ogole nie ma prawa przezyc takk "ekstremalnych" temperatur, a przeciez narazony jest na ogromna udarnosc. Zrozum, ze sa przerozne stale... dla Ciebie chyba jednak stal to stal i jaka by to nie byla zachowuje sie tak samo, albo bardzo podobnie. Jestes w bledzie. Gwarantuje Ci, ze nikt nie stosuje super drogiej, wytrzymalej stali do zastosowan w niskich temperaturach na felgi samochodowe. I o ile w normalnej jezdzie przy -30 taka stal wystarcza, to przy polaczeniu np. z jebnieciem w nia mlotem juz wytrzymac nie musi. I o tym jest ten pod watek.
Widzisz, tutaj mogly zajsc specyficzne warunki, ktore daly taki, a nie inny efekt. Oznacza to, ze nie sa wykonane ze stali wysokoweglowej. Wiec twierdze ponownie: albo zastosowany niewlasciwy material, albo kielich felgi nie zostal poprawnie odpuszczony po tloczeniu i pekniecie to jest wynikiem naprezen. Albo obnizonej temperatury i dynamicznego obciazenia.
Czlowieku... nie rozumiesz problemu w ogole. Przejdz sie na jakas uczelnie to moze Ci wytlumacza, bo ja juz nie mam sily. Karolek |
|
Data: 2009-02-27 11:01:17 | |
Autor: MarcinJM | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Karolek pisze:
Zrozum, ze sa przerozne stale... dla Ciebie chyba jednak stal to stal i jaka by to nie byla zachowuje sie tak samo, albo bardzo podobnie. To ty masz jakies problemy z percepcja. Pisalem, ze wszelkie felgi, ktore dane mi bylo uszkodzic (rowniez zima, w bardzo niskiej temperaturze) GIELY sie. Zrozumiala osoba? Na chuj mi twoje teorie o roznych rodzajach stali, weglikach skoro na felge powinna byc uzyta stal o odpowiedniej jakosci, a samochody sa uzytkowane nawet w temperaturach -40, -50? Znajdz felge stalowa, ktora po schlodzeniu do -30oC i "jebnieciu mlotem" peknie (bez odkszalcenia) a stawiam kratke dowolnie wybrane wodki. (pomijam nawet to, ze nie bylo ostatnio takich mrozow)
Jkaie, wymien. Chocby teoretycznie.
A szczelina powstala, bo tam sie material skurczyl. Od wilgoci zapewne.
Ale ja cie nie prosze o zadne wytlumaczanie. Sam sie wyrywasz. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-02-27 22:23:16 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:go8dp3$pcs$1atlantis.news.neostrada.pl... To ty masz jakies problemy z percepcja. To Ty masz problem. Pisalem, ze wszelkie felgi, ktore dane mi bylo uszkodzic (rowniez zima, w bardzo niskiej temperaturze) GIELY sie. Czy my tu dyskutujemy o Twoich pogietych felgach? Percepcja Cie mocno zawodzi. Zrozumiala osoba? Na chuj mi twoje teorie o roznych rodzajach stali, weglikach skoro na felge powinna byc uzyta stal o odpowiedniej jakosci, a samochody sa uzytkowane nawet w temperaturach -40, -50? Czlowieku Ty jestes chory. Raz, ze to nie moje teorie, dwa ze robisz z siebie posmiewisko, bo nie masz za grosz wiedzy na ten temat, a pieprzysz jak potluczony. Ja tam wierze w teorie wymyslone przez bystrzejszych odemnie, ktorzy przeanalizowali temat doglebnie, za to nie wierze takim siurkom ja Ty, ktorzy zgieli dwie felgi na krzyz na krawezniku i mysla, ze juz wszytsko wiedza. Znajdz felge stalowa, ktora po schlodzeniu do -30oC i "jebnieciu mlotem" peknie (bez odkszalcenia) a stawiam kratke dowolnie wybrane wodki. (pomijam nawet to, ze nie bylo ostatnio takich mrozow) Ale tego nie trzeba szukac, to jest fakt potwierdzony... owszem felga sie odksztalci w miejscu gdzie walniesz mlotem, ale w innym miejscu po prostu peknie o ile przywalisz dostatecznie mocno. Niestety Twoja marna wiedza nie pozwala Ci pojac takich rzeczy i przyjac ich do wiadomosci. Widzisz, tutaj mogly zajsc specyficzne warunki, ktore daly taki, a nie inny efekt. Wymienilem. Problemy z rozumieniem slowa pisanego? Mi mozesz nie wierzyc, ale wez sobie jakas madra ksiazke poruszajaca te zagadnienia, przeczytaj i wtedy przynajmniej wypadaloby uwierzyc. Albo obnizonej temperatury i dynamicznego obciazenia. ROTFL :P Nie badz smieszny... jestes laikiem w tej dziedzinie, a wyciagasz tak daleko idace wnioski... tego skurczu to juz w ogole nie bede komentowal. Zwaz na to ze to jest felga, ktora nonstop pracuje...widac ewidentnie propagacje pekniecia, co jest domena kruchego pekania. Kwestia otwarta (bo przeciez nie upieram sie przy swojej wersji... moze to byc rowniez wada materialu) jest to co zapoczatkowalo to pekniecie. Ty niestety pokazujesz, ze nie masz najmniejszych szans, aby zglebic ten temat. Czlowieku... nie rozumiesz problemu w ogole. Co nie zmienia faktu, ze juz mnie rece opadaja... Sie qrwa uparles, ze wiesz lepiej bo pare razy przywaliles w kraweznik i Ci sie tylko felga zgiela... no na takich fachowcow to nie ma argumentow :/ Karolek |
|
Data: 2009-02-28 06:52:15 | |
Autor: MarcinJM | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Karolek pisze:
Karolek (ziew) A argumenty jakies masz? Bo na razie sie ciskasz na wszystkie strony rozrzucajac kalumnie. I w zasadzie nie bardzo wiem o co ci chodzi... -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-02-28 09:25:06 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:goaji4$1in$1atlantis.news.neostrada.pl... Karolek pisze: Mnostwo, ale jak widac nie jestes w stanie ich ogarnac. Bo na razie sie ciskasz na wszystkie strony rozrzucajac kalumnie. Raczej o co Tobie chodzi. Nie mas zielonego pojecia o zagadnieniu, a wyrokujesz z bardzo mocnym przekonaniem. Takie zachowanie odpowiednio sie nazywa...ale juz podaruje sobie, bo ignoranta nic nie przekona. Dla mnie EOT. Karolek |
|
Data: 2009-02-28 14:30:58 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Hello MarcinJM,
Saturday, February 28, 2009, 6:52:15 AM, you wrote: Karolek pisze: http://rtfm.killfile.pl/#lajza I w zasadzie nie bardzo wiem o co ci chodzi... Co widać, słychać i czuć. Zrób sobie "stop żelaza z gipsem" - może wtedy zaczniesz rozumieć. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :) |
|
Data: 2009-02-28 15:09:34 | |
Autor: MarcinJM | |
cd. peknietych felg-fotki | |
RoMan Mandziejewicz pisze:
I w zasadzie nie bardzo wiem o co ci chodzi... Napisales w tym watku 2 posty. Oba nawet sie nie otarly o temat. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-02-28 15:27:06 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Hello MarcinJM,
Saturday, February 28, 2009, 3:09:34 PM, you wrote: Napisales w tym watku 2 posty.I w zasadzie nie bardzo wiem o co ci chodzi...Co widać, słychać i czuć. Zrób sobie "stop żelaza z gipsem" - może wtedy No i co z tego? Oba nawet sie nie otarly o temat. Za to ty się popisałeś brakiem _elementarnej_ wiedzy o stali. Zrobiłeś już stop żelaza z gipsem? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :) |
|
Data: 2009-02-26 22:11:14 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:go5rst$jqa$1atlantis.news.neostrada.pl... No, moge sprawdzic jeszcze stop zelaza z gipsem, tylko co z tego? To z tego, ze bys wniosl cos do watku, a nie pisal co Ci sie wydaje, a co nie... Karolek |
|
Data: 2009-02-27 01:32:41 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Hello MarcinJM,
Thursday, February 26, 2009, 11:43:53 AM, you wrote: [...] No, moge sprawdzic jeszcze stop zelaza z gipsem, tylko co z tego?Znam wlasciwosci stali. Sa odmienne od tego co sugerujesz.to proponuje sprawdzic udarnosc stopu zelazo-cementyt w temperaturach No, toś się teraz faktycznie popisał znajomością właściwości stali... -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :) |
|
Data: 2009-02-28 09:47:44 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:gnvcvv$rh4$1atlantis.news.neostrada.pl... venioo pisze: Tak dla scislosci to nie znasz sie na stalach, ale na polimerach rowniez. Wiec zapamietaj sobie nie "PCV" tylko PVC albo PCW i nie powielaj blednego nazewnictwa. Karolek |
|
Data: 2009-02-28 10:45:14 | |
Autor: MarcinJM | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Karolek pisze:
Czlowieku, to nie jest rynna z pcv, tylko felga. Stalowa. Przynajmniej teoretycznie. Ale chodzi wylacznie o to, abys podal najbardziej prawdopodobna przyczyne pekniecia. Takiego pekniecia jakie jest na zdjeciach. Na razie uparles sie, ze mechanik w 30 stopniowym mrozie jebnal ja mlotem. W polsce od lat nie bylo takiego mrozu, dawno nie bylo nawet -20. Po 2: najglupszy mechanik widzac, ze od jebniecia mlotem pekla felga, nie staralby sie rozwalic drugiej. Po 3 (caly czas zakladam, ze twoj wywod jest prawdopodobny, ze zastosowano stal o tak wysokim punkcie kruchosci) walac mlotem (nie mlotkiem, tylko mlotem) od wewnatrz predzej uszkodzilby rant felgi, bo inne czesci sa niedostepne, a od zewnatrz walilby.. tez w rant, bo daje to najwieksza dzwignie wzgledem otworu centralnego. A walenie gdziekolwiek indziej nie ma wiekszego sensu. Ergo: przy uderzeniach w rant takie pekniecia sa maloprawdopodobne. Wiedzialbys to, gdybys choc raz zmagal sie z taka zapieczona felga. Czyli: Odrzucilem twoje argumenty, innych nie podales. Gowno wiesz, gowno widziales, a srasz ogniem i oczekujesz poklasku. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-02-28 12:11:54 | |
Autor: Malgorzata K. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:gob1k0$dik$1nemesis.news.neostrada.pl... Na razie uparles sie, ze mechanik w 30 stopniowym mrozie jebnal ja mlotem.To wykluczylam, m.in. z powodu jak piszesz-braku temperatury. (a szkoda, bo lubie mrozek) Po 2: najglupszy mechanik widzac, ze od jebniecia mlotem pekla felga, nie staralby sie rozwalic drugiej.I tu polemizowalabym z Toba, a juz pisze dlaczego :) Kiedys, jak sie nie dostalam do swojego wulkanizatora na czas-zimna nagla i kolejki jak pod Kasprowym :), pojechalam na Powstancow Sl. do wulk., w okolicach strazy pozarnej, w kier. Dzwigowej, po lewej stronie. (swoja droga przestrzegam). Panowie zaczeli sciagac kola-urwali szpilke. Zaczeli z drugiej-kolejna urwali. Zaczela sie mala awanturka. Oni z pyskiem, ze moj spieprzyl robote i zle przykrecil. Pojechalam do swojego, odkrecil bez problemu. Przykrecil-wracam na Powstancow Sl., mowie jak bylo. No to biora sie do odkrecania -3 poszla. No to ja prosze o zakup nowych, a oni-ze do zaplaty tyle i tyle :O No to mnie jasna ku......ca zalala. Zwykle mocno dyskutuje, ale kulturalnie wymieniam argumenty, ale wtedy postanowilam zrobic widowisko. Buzia na caly regulator i sie wydzieram :) Autentycznie, slac na nich wszystkie gromy! Czy byly wyrazy, ktorych kobiecie nie wypada uzywac-nie pamietam :) Zrobilo sie ciekawie, klienci patrza -wariatka sie drze, pare osob oczekujacych w kolejce slyszac-dlaczego, wrocilo do aut i odjechalo. Woleli nie ryzykowac. :) Skonczylo sie na montazu nowych szpilek (po ich kosztach oczywiscie), ale teraz nie pamietam, gdzie w koncu zmienilam opony. Tak wiec widzisz, spieprzenie wlasnosci klienta nie powstrzymalo pracownikow od kontynuowania dziela zniszczenia :) W polowie marca, jako ze Ford milczy, zaczynam papierowa wojne z nimi, bo cos jest faktycznie nie tak z tymi felgami :( Teraz juz zamontowalam uzywane, auto bedzie testowane przeze mnie po warszawskich sciezkach. Pozdrawiam Was serdecznie, sledze z uwaga watek i Wasze argumenty beda na 100% pomocne w toczeniu boju, slowno-papierowo (sadowego?) malgosia |
|
Data: 2009-02-28 12:48:41 | |
Autor: MarcinJM | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Malgorzata K. pisze:
Panowie zaczeli sciagac kola-urwali szpilke. Zaczeli z drugiej-kolejna urwali. Eeeee.... cos to sie kupy nie trzyma. ;) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-02-28 22:47:40 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "Malgorzata K." <jar-jar@usun.to.z.tego.adresu.wp.pl> napisał w wiadomości news:gob662$510$1inews.gazeta.pl... W polowie marca, jako ze Ford milczy, zaczynam papierowa wojne z nimi, Moze oddac te felgi na jakas polibude do ekspertyzy? Bedziesz miala jasnosc co do przyczyny pekniecia i duzo latwiej bedzie Ci walczyc z Fordem :> Karolek |
|
Data: 2009-03-01 09:36:40 | |
Autor: J.F. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
On Sat, 28 Feb 2009 22:47:40 +0100, Karolek wrote:
Moze oddac te felgi na jakas polibude do ekspertyzy? Tylko ze polibuda nie robi takich testow za darmo, a przynajmniej niechetnie. Chyba ze nieoficjalnie, a to jest malo uzyteczne. Z kolei oficjany rzeczoznawca wezmie chyba za to majatek. To juz raczej odeslac te felgi do UOKiK z sugestia ze to jest produkt niebezpieczny. Albo zalozyc najstarsze opony, przejechac przej jakas dziure, wezwac policje .. i bedzie z tego przynajmniej jakas korzysc spoleczna :-) J. |
|
Data: 2009-03-01 10:40:21 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:avhkq4t57vhbhcdi8hcm49ob7sn6ger03f4ax.com... On Sat, 28 Feb 2009 22:47:40 +0100, Karolek wrote: Prawda... nic innego jednak mi do glowy nie przychodzi. Bez oceny jakiejs instytucji do tego uprawnionej, pewnie nic nie zalatwi u Forda. To juz raczej odeslac te felgi do UOKiK z sugestia ze to jest produkt Moze i to jest jakas mysl.
Tylko musi byc duza dziura coby dwie felgi zalatwic, albo na raty robic ;> Karolek |
|
Data: 2009-03-01 11:30:32 | |
Autor: J.F. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
On Sun, 1 Mar 2009 10:40:21 +0100, Karolek wrote:
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci Albo dobrac dwie dziury w niewielkiej odleglosci :-) Polecam droge Dzierzoniow-Lagiewniki - to co sie zrobilo po tej zimie ... przypomina to co bylo po poprzedniej prawdziwej zimie :) J. |
|
Data: 2009-02-28 12:23:39 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:gob1k0$dik$1nemesis.news.neostrada.pl... Ale chodzi wylacznie o to, abys podal najbardziej prawdopodobna przyczyne pekniecia. Takiego pekniecia jakie jest na zdjeciach. Pokaz gdzie sie tak uparlem? bo klamiesz w zywe oczy. Nigdzie sie nie upieram przy niczym, a juz napewno nie podawalem zadnej temperatury. Wiec nie wciskaj kitu. W polsce od lat nie bylo takiego mrozu, dawno nie bylo nawet -20. Czlowieku pokaz cytat do ktorego sie odnosisz. Bo narazie to sobie dopowiadasz. Po 2: najglupszy mechanik widzac, ze od jebniecia mlotem pekla felga, nie staralby sie rozwalic drugiej. Wiesz, najglupszy student u mnie na kierunku wie, ze najpierw pojawi sie jakies mikropekniecie, ktore dziala jak karb. W tym miejscu nastepuje spietrzenie naprezen i propagacja pekniecia. Jezeli uwazasz, ze jakis mechanik by to zauwazyl to gratuluje... szczegolnie ze zaden nawet nie wpadnie na pomysl, ze moze cos peknac. Otwarta kwestia jest przyczyna zapoczatkowania pekniecia. Ale komu ja to tlumacze... Po 3 (caly czas zakladam, ze twoj wywod jest prawdopodobny, ze zastosowano stal o tak wysokim punkcie kruchosci) walac mlotem (nie mlotkiem, tylko mlotem) od wewnatrz predzej uszkodzilby rant felgi, bo inne czesci sa niedostepne, a od zewnatrz walilby.. tez w rant, bo daje to najwieksza dzwignie wzgledem otworu centralnego. Zastosuje drewniany klocek i nie uszkodzi, za to sila z jaka pierdolnie moze byc naprawde spora. Dlatego pisalem, aby zobaczyc czy czasem nie ma sladow uderzania mlotem w felge. A walenie gdziekolwiek indziej nie ma wiekszego sensu. Ergo: przy uderzeniach w rant takie pekniecia sa maloprawdopodobne. Ide o zaklad, ze widzialem zapieczonych felg wiecej niz Ty. I to nie tylko aut osobowych. Czyli: Odrzucilem twoje argumenty, innych nie podales. Jasne... tak sie sklada, ze od dziecka mam kontakt z warsztatem samochodowym, a aktualnie mocno zglebiam zagadnienia inzynierii materialowej. Odrzucajac argumenty, ktore przytoczylem, odrzucasz spory kawalek wiedzy inzynierskiej duzo madrzejszych od Ciebie ludzi... ale sorry sam przeciez zgieles pare felg to wiesz lepiej. Ty zgiales dwie felgi swoja marna jazda i uwarzasz, ze profesorowie ktorzy glowia sie latami nad mechanika pekania sa baranami :P Po prostu jestes mistrz i mysle, ze powinienes sie zatrudnic na jakiejs politechnice i im wytlumaczyc dlaczego to peka, bo widac tkwia w bledzie :P Karolek |
|
Data: 2009-02-28 12:43:41 | |
Autor: MarcinJM | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Karolek pisze:
Nigdzie sie nie upieram przy niczym, a juz napewno nie podawalem zadnej temperatury. cytat: "Gwarantuje Ci, ze nikt nie stosuje super drogiej, wytrzymalej stali do zastosowan w niskich temperaturach na felgi samochodowe. I o ile w normalnej jezdzie przy -30 taka stal wystarcza, to przy polaczeniu np. z jebnieciem w nia mlotem juz wytrzymac nie musi." Po prostu jestes mistrz i mysle, ze powinienes sie zatrudnic na jakiejs politechnice i im wytlumaczyc dlaczego to peka, bo widac tkwia w bledzie :P Ale to ja prosze cie o racjonalne i prawdopodobne wyjasnienie pekniec. Bo na razie jest hipoteza zawarta w cytacie powyzej i mnostwo pustych slow. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-02-28 22:45:06 | |
Autor: Karolek | |
cd. peknietych felg-fotki | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:gob8i4$m94$1nemesis.news.neostrada.pl... cytat: No i to jest prawda, a to -30 to byl tylko przyklad. Ale Ty tej prawdy nie uznajesz. Po prostu jestes mistrz i mysle, ze powinienes sie zatrudnic na jakiejs politechnice i im wytlumaczyc dlaczego to peka, bo widac tkwia w bledzie :P Wyjasnilem najprosciej jak potrafilem. Zdaje sobie sprawe ze dla laika, moze to byc trudne do ogarniecia. Ale, zeby laik tak twardo obstawal przy swoim to juz jest nie zrozumiale. Zawsze mozesz sobie kupic/wypozyczyc jakas madra ksiazke i moze wtedy troche Ci sie rozjasni. Podejme jeszcze jedna probe i dam Ci wersje dla opornych. Tu masz co to udarnosc: http://pl.wikipedia.org/wiki/Udarność A tu masz pare wykresow, ktore moze uzmyslowia Ci jaki wplyw ma temperatura (trzymam kciuki, ze bedziesz potrafil poprawnie odczytac te wykresy): http://www.mech.foliograf.pl/pafiledb/uploads/W.7.5.Stale%20stopowe%20konstrukcyjnedoc.doc Zwroc uwage na stale weglowe o zawartosci wegla ok. 0,2% (bo pewnie takie stosuja na felgi) i co sie z nimi dzieje w okolicy 0 stopni celsjusza i poniezej 0. Karolek |
|
Data: 2009-02-23 07:58:47 | |
Autor: J.F. | |
cd. peknietych felg-fotki | |
On Sun, 22 Feb 2009 16:30:40 +0100, kffiatek wrote:
Dzis byla okazja wykonania fotek przednich peknietych felg Nie slyszy sie o tym czesto, wiec raczej nie. czy to jednorazowy wybryk Forda? Hm, produkcja seryjna. Powinno byc wiecej sp* J. |