Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   cd. peknietych felg-fotki

cd. peknietych felg-fotki

Data: 2009-02-21 14:07:59
Autor: Malgorzata K.
cd. peknietych felg-fotki
-- -- - Original Message -- -- - From: "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Sent: Tuesday, February 17, 2009 3:39 PM
Subject: Re: spawac czy kupic uzywana felge?


Wymienić felg nie powinno się spawać to druciarstwo a w dodatku
niebezpieczne druciarstwo. Tylko pytanie dlaczego się tak stało?
Felgi same z siebie nie pękają. Możesz zamieścić jakieś fotki tych
pęknięć?

Przepraszam, ze tak pozno, ale do tej pory auto stalo i puch sniezny
zbieralo. :)
Dzis byla okazja wykonania fotek przednich peknietych felg

felga prawa - mniejsze pekniecie
http://img7.imageshack.us/img7/7200/felgaprawa.jpg

felga lewa, 2 ujecia - tragedia :(
http://img7.imageshack.us/img7/7206/felgalewa.jpg

http://img7.imageshack.us/img7/1890/felgalewa1.jpg

smutna Malgosia

Data: 2009-02-21 14:24:40
Autor: MarcinJM
cd. peknietych felg-fotki
Malgorzata K. pisze:
felga prawa - mniejsze pekniecie
http://img7.imageshack.us/img7/7200/felgaprawa.jpg

felga lewa, 2 ujecia - tragedia :(
http://img7.imageshack.us/img7/7206/felgalewa.jpg

http://img7.imageshack.us/img7/1890/felgalewa1.jpg

Pierwszy raz cos takiego widze.
Zdumiewajace, wyglada na wadliwie usniete naprezenia po tloczeniu.


--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-02-21 14:39:13
Autor: Malgorzata K.
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:gnove9$huh$1atlantis.news.neostrada.pl...
Malgorzata K. pisze:
felga prawa - mniejsze pekniecie
http://img7.imageshack.us/img7/7200/felgaprawa.jpg

felga lewa, 2 ujecia - tragedia :(
http://img7.imageshack.us/img7/7206/felgalewa.jpg

http://img7.imageshack.us/img7/1890/felgalewa1.jpg

Pierwszy raz cos takiego widze.
Zdumiewajace, wyglada na wadliwie usniete naprezenia po tloczeniu.

Salon Forda na Sokratesa w W-wie wypial sie... U nich w listopadzie '02 kupilam auto.
Pana zatkalo, jak sie zapytalam, jak mozemy to nieodplatnie zalatwic :)
Zamierzam napisac do Ford Polska w tej sprawie, bo to malo zabawna historia :(

Malgosia

Data: 2009-02-21 15:46:52
Autor: marcin.d
cd. peknietych felg-fotki
Salon Forda na Sokratesa w W-wie wypial sie... U nich w listopadzie '02 kupilam auto.
Pana zatkalo, jak sie zapytalam, jak mozemy to nieodplatnie zalatwic :)
Zamierzam napisac do Ford Polska w tej sprawie, bo to malo zabawna historia :(

Malgosia

Mimo wszystko felgi bym wymienil, balbym sie z czyms takim jezdzic

pzdr

Data: 2009-02-21 16:08:45
Autor: Malgorzata K.
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "marcin.d" <nazwiskoimie@aster.pl> napisał w wiadomoœci news:49a013cb$0$29469$f69f905mamut2.aster.pl...

Mimo wszystko felgi bym wymienil, balbym sie z czyms takim jezdzic

Ja juz nie zamierzam, brrr. zbyt duzo stresu
Czekam na inne

Malgosia

Data: 2009-02-21 16:13:09
Autor: venioo
cd. peknietych felg-fotki
Malgorzata K. pisze:
Salon Forda na Sokratesa w W-wie wypial sie... U nich w listopadzie '02 kupilam auto.
Pana zatkalo, jak sie zapytalam, jak mozemy to nieodplatnie zalatwic :)
Zamierzam napisac do Ford Polska w tej sprawie, bo to malo zabawna historia :(


Zanim dogadasz sie z dealerem wymien jak najszybciej te felgi na jakies uzywane chociaz, bo takie pekniecia to nie zarty.

--
venioo
Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung
Białe Mondeo 1.8 16V +LPG +PMS

Data: 2009-02-21 17:41:42
Autor: Malgorzata K.
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "venioo" <venioo@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:gnp66p$ndf$1nemesis.news.neostrada.pl...

Zanim dogadasz sie z dealerem wymien jak najszybciej te felgi na jakies
uzywane chociaz, bo takie pekniecia to nie zarty.

Wiem kochani.
Dlatego szukam uzywanych w rozsadnej cenie (a wlasciwie moj drogi
wulkanizator).
Auto na parkingu.
Ciekawe, co Ford odpisze.

pozdrawiam
Malgosia

Data: 2009-02-22 12:06:06
Autor: Malgorzata K.
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "venioo" <venioo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gnp66p$ndf$1nemesis.news.neostrada.pl...
Malgorzata K. pisze:

Zanim dogadasz sie z dealerem wymien jak najszybciej te felgi na jakies uzywane chociaz, bo takie pekniecia to nie zarty.

Baaardzo glupie pytanie :) wybaczcie i nie grzmijcie:
co to znaczy rozstaw srub? gdzie i jak mam zmierzyc, aby poznac wynik?

Malgosia, zawstydzona

Data: 2009-02-22 14:30:38
Autor: Grejon
cd. peknietych felg-fotki
Malgorzata K. pisze:

co to znaczy rozstaw srub?

Dokładnie to - rozstaw śrub. :)

> gdzie i jak mam zmierzyc, aby poznac wynik?

Przy parzystej liczbie śrub nie ma problemu, wystarczy zmierzyć odległość między 2 najdalszymi. Przy nieparzystej już kicha, najlepiej sprawdzić u źródła czyli u producenta lub w instrukcji samochodu. W ostateczności w sklepach z oponami i felgami sprawdzić w konfiguratorze.

Malgosia, zawstydzona

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-02-22 15:41:40
Autor: Qwinto
cd. peknietych felg-fotki
"Malgorzata K." <jar-jar@usun.to.z.tego.adresu.wp.pl> wrote in message news:gnrbjl$6h2$1inews.gazeta.pl...

Baaardzo glupie pytanie :) wybaczcie i nie grzmijcie:
co to znaczy rozstaw srub? gdzie i jak mam zmierzyc, aby poznac wynik?

http://www.tirerack.com/wheels/tech/techpage.jsp?techid=92&currentpage=101
Myślę, że to zobrazuje Twoje wątpliwości. Ale to to powinien wiedzieć tez Twój wulkanizator (wnioskuje z kontekstu). Powiedz mu ze istotna jest jeszcze wartość ET, oraz średnica otworu centrującego. :)

Z tego co widzę na http://www.opony.com.pl/opony,felgi,osobowe,do,ford,FIESTA%20III.html to powinno wyglądać to tak:
Szerokość felgi: 5,5"
Średnica felgi:  14"
Rozstaw śrub: 4x108mm
Średnica otworu: 63,3mm

--
Pozdrawiam
Qwinto
Czerwony Nissan Primera Invitation
www.nissanklub.pl

Data: 2009-02-22 17:11:51
Autor: Malgorzata K.
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "Qwinto" <qwinto@go2.pl> napisał w wiadomości news:gnro8u$2pn$1inews.gazeta.pl...

http://www.tirerack.com/wheels/tech/techpage.jsp?techid=92&currentpage=101
Myślę, że to zobrazuje Twoje wątpliwości. Ale to to powinien wiedzieć tez Twój wulkanizator (wnioskuje z kontekstu). Powiedz mu ze istotna jest jeszcze wartość ET, oraz średnica otworu centrującego. :)

hej hej hej, on to wie. :)
jako, ze w weekend buszowalam w sieci i znalazlam uzywane felgi,
chcialam sie sama czegos dowiedziec, taka 'gosia samosia' :)
Twoj link wyjasnil wszystko. Na szczescie mam 4 sruby.


Z tego co widzę na http://www.opony.com.pl/opony,felgi,osobowe,do,ford,FIESTA%20III.html to powinno wyglądać to tak:
Szerokość felgi: 5,5"
Średnica felgi:  14"
Rozstaw śrub: 4x108mm
Średnica otworu: 63,3mm

Jestes boski (wszyscy jestescie), dziekuje!!!!

malgosia

Data: 2009-02-21 18:29:01
Autor: JG
cd. peknietych felg-fotki
Malgorzata K. pisze:
Salon Forda na Sokratesa w W-wie wypial sie... U nich w listopadzie '02 kupilam auto.
Pana zatkalo, jak sie zapytalam, jak mozemy to nieodplatnie zalatwic :)
Zamierzam napisac do Ford Polska w tej sprawie, bo to malo zabawna historia :(
Auto Plaza jest niestety z tego znana. Może spróbuj podjechać do Lipskiego na Ostroroga? Moim zdaniem to jeden z lepszych serwisów w Warszawie - nigdy mi problemów natury gwarancyjnej nie robili.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-02-21 18:43:55
Autor: Malgorzata K.
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisał w wiadomości news:gnpdn8$38n$1inews.gazeta.pl...

Auto Plaza jest niestety z tego znana. Może spróbuj podjechać do Lipskiego na Ostroroga? Moim zdaniem to jeden z lepszych serwisów w Warszawie - nigdy mi problemów natury gwarancyjnej nie robili.

Ale tu nie ma 'natury gwarancyjnej' to raz :)
po drugie, juz sie nigdzie tym autem nie rusze.
chyba ze ciut blizoiutko do mojego wulkanizatora.
Zbyt cenie swoje i innych zycie.
Ale dziekuje za porade, zapamietam.
To w moich dalszych okolicach :)

malgosia

Data: 2009-02-21 18:46:41
Autor: JG
cd. peknietych felg-fotki
Malgorzata K. pisze:
Ale tu nie ma 'natury gwarancyjnej' to raz :)
Ja wiem, chodzi mi o rękojmię. Może się uda po prostu w innym serwisie :)

po drugie, juz sie nigdzie tym autem nie rusze.
chyba ze ciut blizoiutko do mojego wulkanizatora.
Zbyt cenie swoje i innych zycie.
Nie mówię, że teraz, ale felgi możesz wszak zawieźć później, zdemontowane.

Ale dziekuje za porade, zapamietam.
To w moich dalszych okolicach :)
Jak na Warszawę są dobrzy, choć raczej nie tani. Ale jeśli mam robić przegląd w stolicy, to właśnie tutaj (choć zwykle wybieram np. Częstochowę, gdzie mam ok. 2/3 wyjściowej ceny warszawskiej).

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-02-22 07:57:20
Autor: J.F.
cd. peknietych felg-fotki
On Sat, 21 Feb 2009 14:39:13 +0100,  Malgorzata K. wrote:
Salon Forda na Sokratesa w W-wie wypial sie... U nich w listopadzie '02 kupilam auto.
Pana zatkalo, jak sie zapytalam, jak mozemy to nieodplatnie zalatwic :)

No tak po prawdzie to jednak 6 lat .. gwarancje dali na rok ?
Zamierzam napisac do Ford Polska w tej sprawie, bo to malo zabawna historia :(

Ewentualnie jeszcze UOKiK, oni prowadza rejestr produktow
niebezpiecznych .. choc w sumie przy wlasciwym serwisowaniu to moze
takie niebezpieczne nie jest .. tzn felga sie nie rozpadnie w ciagu
15kkm ..

J.

Data: 2009-02-21 16:12:06
Autor: Tomasz Pyra
cd. peknietych felg-fotki
Malgorzata K. pisze:

felga lewa, 2 ujecia - tragedia :(
http://img7.imageshack.us/img7/7206/felgalewa.jpg

Też nigdy w życiu czegoś takiego nie widziałem.

Do huty z tym całym kompletem - coś takiego w ogóle nie ma prawa się wydarzyć i jest to ewidentny błąd w procesie produkcji.
Albo użyto niewłaściwej stali, albo coś innego zrobiono źle.

Data: 2009-02-22 16:30:40
Autor: kffiatek
cd. peknietych felg-fotki
W dniu 2009-02-21 14:07, Malgorzata K. pisze:
-- -- - Original Message -- -- -
From: "krzysiek82"<krzysiek_82@02.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Sent: Tuesday, February 17, 2009 3:39 PM
Subject: Re: spawac czy kupic uzywana felge?


Wymienić felg nie powinno się spawać to druciarstwo a w dodatku
niebezpieczne druciarstwo. Tylko pytanie dlaczego się tak stało?
Felgi same z siebie nie pękają. Możesz zamieścić jakieś fotki tych
pęknięć?

Przepraszam, ze tak pozno, ale do tej pory auto stalo i puch sniezny
zbieralo. :)
Dzis byla okazja wykonania fotek przednich peknietych felg

Właśnie sobie takie same felgi założyłem na zimę. Mam się zacząć bać, czy to jednorazowy wybryk Forda?

pozdrawiam
--
kffiatek

Data: 2009-02-22 17:15:37
Autor: Malgorzata K.
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "kffiatek" <kffiatek.no@spam.op.pl> napisał w wiadomości news:gnrr2u$2tk$1news.dialog.net.pl...
Właśnie sobie takie same felgi założyłem na zimę. Mam się zacząć bać, czy to jednorazowy wybryk Forda?

Nie mam pojecia, jak wczesniej napisalam, pan z Sokratesa wytrzeszczyl sliczne oczka
a potem niemalze sie udlawil wlasnym jezykiem, jak zapytalam o nieodplatne zalatwienie sprawy.
Rekompensaty wady fabrycznej lub cos w tym stylu.
Bo nowki a jakze, my baaardzo chetnie, do zaplaty....... tego nawet nie chcialam wiedzec.

Ogolnie, wszyscy, z ktorymi rozmawialam, wytrzeszczali oczka :)
Czekam na kontakt z Ford Polska, dostali milosny liscik :)

Malgosia

Data: 2009-02-22 21:39:24
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "Malgorzata K." <jar-jar@usun.to.z.tego.adresu.wp.pl> napisał w wiadomości news:gnrto6$ppn$1inews.gazeta.pl...


Ogolnie, wszyscy, z ktorymi rozmawialam, wytrzeszczali oczka :)
Czekam na kontakt z Ford Polska, dostali milosny liscik :)


My tez czekamy na odpowiedz, bo temat bardzo ciekawy :>
Czy te pekniecia powstaly w czasie jakis wiekszych mrozow?
IMHO cos material nie taki i moze pod wplywem dynamicznego obciazenia stal przeszla w stan kruchosci... pekniecie wyglada na kruche... niska temperatura mogla miec tez wplyw.







Karolek

Data: 2009-02-22 21:44:42
Autor: Malgorzata K.
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gnsd6n$2j8f$1news.mm.pl...
Czy te pekniecia powstaly w czasie jakis wiekszych mrozow?

Kiedy dokladnie powstaly, nie wiem. Na 100% nie bylo ich przy wymianie
opon na zimowki i ok. m-ca temu, kiedy bylam z jakas drobnostka u wulkanizatora.
Zauwazono ok. tygodnia temu.
Zreszta, ta fiesta przeszla nie taaakie mrozy jak byly ostatnio w W-wie :)
Ale moze kielich kropelka przelala i poszlo.
Malgosia

Data: 2009-02-22 22:51:56
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "Malgorzata K." <jar-jar@usun.to.z.tego.adresu.wp.pl> napisał w wiadomości news:gnsdgi$715$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gnsd6n$2j8f$1news.mm.pl...
Czy te pekniecia powstaly w czasie jakis wiekszych mrozow?

Kiedy dokladnie powstaly, nie wiem. Na 100% nie bylo ich przy wymianie
opon na zimowki i ok. m-ca temu, kiedy bylam z jakas drobnostka u wulkanizatora.
Zauwazono ok. tygodnia temu.
Zreszta, ta fiesta przeszla nie taaakie mrozy jak byly ostatnio w W-wie :)
Ale moze kielich kropelka przelala i poszlo.


Hmm, a czy gumiarz nie mial problemu, ze sciagnieciem tych felg i w ruch nie poszedl mlot?
Zobacz czy od wewnetrznej strony nie jest felga poobijana... bo to wyjatkowo dziwne.





Karolek

Data: 2009-02-22 23:03:17
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gnshem$1qgo$1news.mm.pl...

Hmm, a czy gumiarz nie mial problemu, ze sciagnieciem tych felg i w ruch nie poszedl mlot?
Zobacz czy od wewnetrznej strony nie jest felga poobijana... bo to wyjatkowo dziwne.

I jeszcze jedno.
Czy ktos w cos nie przydzwonil konkretnie bo na zdjeciu felgalewa1 widac, ze rant felgi jest podgiety w gornej czesci zdjecia... moze ktos przywalil w cos z duza predkoscia?






Karolek

Data: 2009-02-22 23:38:39
Autor: Malgorzata K.
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gnsi40$262b$1news.mm.pl...

I jeszcze jedno.
Czy ktos w cos nie przydzwonil konkretnie bo na zdjeciu felgalewa1 widac, ze rant felgi jest podgiety w gornej czesci zdjecia... moze ktos przywalil w cos z duza predkoscia?

Nikt w nic nie przywalil z duza predkoscia, na 100%.

malgosia

ps. rant mozna przygiac nawet przy predk. 10 km/h o kraweznik. Niestety.
Zdarzylo mi sie to na prawym kole. Ale wtedy obie felgi byly cale.

Data: 2009-02-23 09:44:26
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "Malgorzata K." <jar-jar@usun.to.z.tego.adresu.wp.pl> napisał w wiadomości news:gnsk6c$7iq$1inews.gazeta.pl...

Nikt w nic nie przywalil z duza predkoscia, na 100%.

malgosia

ps. rant mozna przygiac nawet przy predk. 10 km/h o kraweznik. Niestety.
Zdarzylo mi sie to na prawym kole. Ale wtedy obie felgi byly cale.

Tak zapytalem, bo widze ze rant przygiety...
Warto zobaczyc czy gumiarz czasem nie przylozyl swojej reki do tego.





Karolek

Data: 2009-02-22 23:42:44
Autor: venioo
cd. peknietych felg-fotki
Karolek pisze:

Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gnshem$1qgo$1news.mm.pl...

Hmm, a czy gumiarz nie mial problemu, ze sciagnieciem tych felg i w ruch nie poszedl mlot?
Zobacz czy od wewnetrznej strony nie jest felga poobijana... bo to wyjatkowo dziwne.

I jeszcze jedno.
Czy ktos w cos nie przydzwonil konkretnie bo na zdjeciu felgalewa1 widac, ze rant felgi jest podgiety w gornej czesci zdjecia... moze ktos przywalil w cos z duza predkoscia?

mi to wyglada na jakas wade materialowa, na jakims wtraceniu niemetalicznym material utracil ciaglosc i na granicy ziaren pekl (calkiem mozliwe, ze od walniecia mlotem) - a pozniej to juz poszlo...
:)

--
venioo
Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung
Białe Mondeo 1.8 16V +LPG +PMS

Data: 2009-02-23 09:46:30
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "venioo" <venioo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gnskgm$305$1atlantis.news.neostrada.pl...

mi to wyglada na jakas wade materialowa, na jakims wtraceniu niemetalicznym material utracil ciaglosc i na granicy ziaren pekl (calkiem mozliwe, ze od walniecia mlotem) - a pozniej to juz poszlo...
:)

Mi to tak wyglada, ze ktos temu pomogl.






Karolek

Data: 2009-02-23 10:31:37
Autor: Mlody
cd. peknietych felg-fotki
Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gntnq0$21hf$1news.mm.pl...

Użytkownik "venioo" <venioo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gnskgm$305$1atlantis.news.neostrada.pl...

mi to wyglada na jakas wade materialowa, na jakims wtraceniu niemetalicznym material utracil ciaglosc i na granicy ziaren pekl (calkiem mozliwe, ze od walniecia mlotem) - a pozniej to juz poszlo...
:)

Mi to tak wyglada, ze ktos temu pomogl.

W jaki sposób?


Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
'97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977 nieoklejony :(
'87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A '70 VW 1200 mexykan :)
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

Data: 2009-02-23 10:52:56
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "Mlody" <mlody@h(tutaj wpisz zero).pl> napisał w wiadomości news:gntqhc$r17$1atlantis.news.neostrada.pl...

Mi to tak wyglada, ze ktos temu pomogl.

W jaki sposób?


Czytaj wyzej, juz pisalem o tym.
Dodam iz stal w niskiej temperaturze, pod dynamicznym obciazeniem moze przejsc w stan kruchosci... efekt - kruche pekniecie jak na zdjeciach.
A jak tego dokonac?
Wystarczy w czasie duzych mrozow mocno przywalic mlotem w felge, ktora siedzi zacisnieta na otworze centrujacym.
A moze po prostu za duzo wodoru w stali... tylko czemu wczesniej to nie wyszlo tylko po tylu latach?





Karolek

Data: 2009-02-23 22:12:20
Autor: venioo
cd. peknietych felg-fotki
Mlody pisze:
Mi to tak wyglada, ze ktos temu pomogl.

W jaki sposób?


Pierdyknac czyms (mlotem?) w czasie duzego mrozu...

--
venioo
Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung
Białe Mondeo 1.8 16V +LPG +PMS

Data: 2009-02-24 00:52:43
Autor: MarcinJM
cd. peknietych felg-fotki
venioo pisze:
Mlody pisze:
Mi to tak wyglada, ze ktos temu pomogl.

W jaki sposób?


Pierdyknac czyms (mlotem?) w czasie duzego mrozu...

Czlowieku, to nie jest rynna z pcv, tylko felga. Stalowa. Przynajmniej teoretycznie.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-02-24 21:42:08
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:gnvcvv$rh4$1atlantis.news.neostrada.pl...

Pierdyknac czyms (mlotem?) w czasie duzego mrozu...

Czlowieku, to nie jest rynna z pcv, tylko felga. Stalowa. Przynajmniej teoretycznie.

A co to ma do rzeczy?
Masz jakies konkretne zdanie na ten temat, czy tylko Ci sie wydaje, ze wiesz jak sie zachowuje stal?





Karolek

Data: 2009-02-25 04:55:15
Autor: MarcinJM
cd. peknietych felg-fotki
Karolek pisze:
A co to ma do rzeczy?
Masz jakies konkretne zdanie na ten temat, czy tylko Ci sie wydaje, ze wiesz jak sie zachowuje stal?


Znam wlasciwosci stali. Sa odmienne od tego co sugerujesz.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-02-25 21:54:20
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:go2fvs$71$1nemesis.news.neostrada.pl...
Karolek pisze:
A co to ma do rzeczy?
Masz jakies konkretne zdanie na ten temat, czy tylko Ci sie wydaje, ze wiesz jak sie zachowuje stal?


Znam wlasciwosci stali. Sa odmienne od tego co sugerujesz.

Jak znasz i twierdzisz, ze sa odmienne to sie podziel tymi rewelacjami. IMHO od razu widac, ze nie masz pojecia o temacie.
Proponuje Ci poczytac troche na ten temat... mozesz sie mocno zdziwic jakie sa wlasciwosci roznych stali w roznych warunkach.





Karolek

Data: 2009-02-25 22:55:00
Autor: venioo
cd. peknietych felg-fotki
MarcinJM pisze:
Karolek pisze:
A co to ma do rzeczy?
Masz jakies konkretne zdanie na ten temat, czy tylko Ci sie wydaje, ze wiesz jak sie zachowuje stal?


Znam wlasciwosci stali. Sa odmienne od tego co sugerujesz.


to proponuje sprawdzic udarnosc stopu zelazo-cementyt w temperaturach -15 do -20 st.C

--
venioo
Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung
Białe Mondeo 1.8 16V +LPG +PMS

Data: 2009-02-26 11:43:53
Autor: MarcinJM
cd. peknietych felg-fotki
venioo pisze:
MarcinJM pisze:
Karolek pisze:
A co to ma do rzeczy?
Masz jakies konkretne zdanie na ten temat, czy tylko Ci sie wydaje, ze wiesz jak sie zachowuje stal?


Znam wlasciwosci stali. Sa odmienne od tego co sugerujesz.


to proponuje sprawdzic udarnosc stopu zelazo-cementyt w temperaturach -15 do -20 st.C

No, moge sprawdzic jeszcze stop zelaza z gipsem, tylko co z tego?

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-02-26 12:49:55
Autor: JG
cd. peknietych felg-fotki
MarcinJM pisze:
to proponuje sprawdzic udarnosc stopu zelazo-cementyt w temperaturach -15 do -20 st.C

No, moge sprawdzic jeszcze stop zelaza z gipsem, tylko co z tego?
Kolega venioo ma akurat rację - cementyt ma duży wpływ na kruchość stali.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-02-26 20:28:24
Autor: venioo
cd. peknietych felg-fotki
MarcinJM pisze:
to proponuje sprawdzic udarnosc stopu zelazo-cementyt w temperaturach -15 do -20 st.C

No, moge sprawdzic jeszcze stop zelaza z gipsem, tylko co z tego?


Jakbys mial za grosz pojecia o materialoznawstwie, to bys wiedzial, ze jest to podstawowy stop w zaleznosci od ilosci wegla: od stali hirurgicznej po zeliwo szare, a z takiego materialu jest wykonana ta felga widoczna na zdjeciu.
Ew. z jakimis sladowymi domieszkami, chociaz po zdjeciu i rodzaju pekniecia nie wydaje mi sie.

--
venioo
Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung
Białe Mondeo 1.8 16V +LPG +PMS

Data: 2009-02-26 22:32:58
Autor: J.F.
cd. peknietych felg-fotki
On Thu, 26 Feb 2009 20:28:24 +0100,  venioo wrote:
Jakbys mial za grosz pojecia o materialoznawstwie, to bys wiedzial, ze jest to podstawowy stop w zaleznosci od ilosci wegla: od stali hirurgicznej po zeliwo szare, a z takiego materialu jest wykonana ta felga widoczna na zdjeciu.

Tzn ze stali czy z zeliwa szarego ? Z zeliwa to raczej nie.

J.

Data: 2009-02-26 23:13:50
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:2j2eq4t49rojgnv14e4q5r20ho0gfu9vek4ax.com...
On Thu, 26 Feb 2009 20:28:24 +0100,  venioo wrote:
Jakbys mial za grosz pojecia o materialoznawstwie, to bys wiedzial, ze
jest to podstawowy stop w zaleznosci od ilosci wegla: od stali
hirurgicznej po zeliwo szare, a z takiego materialu jest wykonana ta
felga widoczna na zdjeciu.

Tzn ze stali czy z zeliwa szarego ?

Z zeliwa to raczej nie.

No to chyba oczywiste.
On pisal o ukladzie Fe-Fe3C.
Nie wiem dokladnie z jakiej stali robia felgi, ale pewnie stal weglowa o zawartosci wegla w okolicach 0,2-0,3%
Moze zwykla St3.






Karolek

Data: 2009-02-27 00:28:17
Autor: venioo
cd. peknietych felg-fotki
J.F. pisze:
On Thu, 26 Feb 2009 20:28:24 +0100,  venioo wrote:
Jakbys mial za grosz pojecia o materialoznawstwie, to bys wiedzial, ze jest to podstawowy stop w zaleznosci od ilosci wegla: od stali hirurgicznej po zeliwo szare, a z takiego materialu jest wykonana ta felga widoczna na zdjeciu.

Tzn ze stali czy z zeliwa szarego ? Z zeliwa to raczej nie.


No z zeliwa to ona na pewno nie jest, raczej ze stali o niskiej zawartosci wegla (St3? St5?). Ale to pekniecie jest zastanawiajace - wlasnie takie jakby jakies wtracenie niemetaliczne bylo w materiale albo   jakos zle to ktos obrobil :|

--
venioo
Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung
Białe Mondeo 1.8 16V +LPG +PMS

Data: 2009-02-27 09:30:06
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
cd. peknietych felg-fotki
Dnia 27.02.2009 venioo <venioo@poczta.fm> napisał/a:
Tzn ze stali czy z zeliwa szarego ? Z zeliwa to raczej nie.


No z zeliwa to ona na pewno nie jest, raczej ze stali o niskiej zawartosci wegla (St3? St5?). Ale to pekniecie jest zastanawiajace - wlasnie takie jakby jakies wtracenie niemetaliczne bylo w materiale albo   jakos zle to ktos obrobil :|

Pozostaje kwestia jakości materiału (np. niepozadane dodatki stopowe -
siarka), jakości obróbki (pozostałe naprężenia). --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-02-27 08:30:01
Autor: MarcinJM
cd. peknietych felg-fotki
venioo pisze:
MarcinJM pisze:
to proponuje sprawdzic udarnosc stopu zelazo-cementyt w temperaturach -15 do -20 st.C

No, moge sprawdzic jeszcze stop zelaza z gipsem, tylko co z tego?


Jakbys mial za grosz pojecia o materialoznawstwie, to bys wiedzial, ze jest to podstawowy stop w zaleznosci od ilosci wegla: od stali hirurgicznej po zeliwo szare, a z takiego materialu jest wykonana ta felga widoczna na zdjeciu.

Ale ten podwatek jest o zachowaniu stali w temp -20 -30 stopni.
Bo sugestia byla, ze w tej temperaturze powinny sie dziac dantejskie sceny: felgi maja prawo pekac, samochody rozlamywac sie na pol, wal korbowy w ogole nie ma prawa przezyc takk "ekstremalnych" temperatur, a przeciez narazony jest na ogromna udarnosc.

Felgi, ktore mialem w swoim zyciu zaczyt zniszczyc, ZAWSZE sie giely. Oznacza to, ze nie sa wykonane ze stali wysokoweglowej. Wiec twierdze ponownie: albo zastosowany niewlasciwy material, albo kielich felgi nie zostal poprawnie odpuszczony po tloczeniu i pekniecie to jest wynikiem naprezen.

Z fotek widocznych na zdjeciu wynika, ze pekniecia sa spowodowane naprezeniami, poniewaz szczelina sie rozlazi. Przy zastosowaniu zbyt kruchej stali i braku naprezen pekniecie byloby bez szczeliny, jedynie rysa.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-02-27 09:05:34
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:go84tf$53v$1atlantis.news.neostrada.pl...

Ale ten podwatek jest o zachowaniu stali w temp -20 -30 stopni.

Wlasnie, a Ty nie wiesz jak sie zachowuje w takich temperaturach.

Bo sugestia byla, ze w tej temperaturze powinny sie dziac dantejskie sceny: felgi maja prawo pekac, samochody rozlamywac sie na pol, wal korbowy w ogole nie ma prawa przezyc takk "ekstremalnych" temperatur, a przeciez narazony jest na ogromna udarnosc.

Zrozum, ze sa przerozne stale... dla Ciebie chyba jednak stal to stal i jaka by to nie byla zachowuje sie tak samo, albo bardzo podobnie.
Jestes w bledzie.
Gwarantuje Ci, ze nikt nie stosuje super drogiej, wytrzymalej stali do zastosowan w niskich temperaturach na felgi samochodowe.
I o ile w normalnej jezdzie przy -30 taka stal wystarcza, to przy polaczeniu np. z jebnieciem w nia mlotem juz wytrzymac nie musi.
I o tym jest ten pod watek.


Felgi, ktore mialem w swoim zyciu zaczyt zniszczyc, ZAWSZE sie giely.

Widzisz, tutaj mogly zajsc specyficzne warunki, ktore daly taki, a nie inny efekt.

Oznacza to, ze nie sa wykonane ze stali wysokoweglowej. Wiec twierdze ponownie: albo zastosowany niewlasciwy material, albo kielich felgi nie zostal poprawnie odpuszczony po tloczeniu i pekniecie to jest wynikiem naprezen.

Albo obnizonej temperatury i dynamicznego obciazenia.


Z fotek widocznych na zdjeciu wynika, ze pekniecia sa spowodowane naprezeniami, poniewaz szczelina sie rozlazi. Przy zastosowaniu zbyt kruchej stali i braku naprezen pekniecie byloby bez szczeliny, jedynie rysa.

Czlowieku... nie rozumiesz problemu w ogole.
Przejdz sie na jakas uczelnie to moze Ci wytlumacza, bo ja juz nie mam sily.






Karolek

Data: 2009-02-27 11:01:17
Autor: MarcinJM
cd. peknietych felg-fotki
Karolek pisze:
Zrozum, ze sa przerozne stale... dla Ciebie chyba jednak stal to stal i jaka by to nie byla zachowuje sie tak samo, albo bardzo podobnie.
Jestes w bledzie.
Gwarantuje Ci, ze nikt nie stosuje super drogiej, wytrzymalej stali do zastosowan w niskich temperaturach na felgi samochodowe.
I o ile w normalnej jezdzie przy -30 taka stal wystarcza, to przy polaczeniu np. z jebnieciem w nia mlotem juz wytrzymac nie musi.
I o tym jest ten pod watek.

To ty masz jakies problemy z percepcja.
Pisalem, ze wszelkie felgi, ktore dane mi bylo uszkodzic (rowniez zima, w bardzo niskiej temperaturze) GIELY sie.
Zrozumiala osoba? Na chuj mi twoje teorie o roznych rodzajach stali, weglikach skoro na felge powinna byc uzyta stal o odpowiedniej jakosci, a samochody sa uzytkowane nawet w temperaturach -40, -50?

Znajdz felge stalowa, ktora po schlodzeniu do -30oC i "jebnieciu mlotem" peknie (bez odkszalcenia) a stawiam kratke dowolnie wybrane wodki. (pomijam nawet to, ze nie bylo ostatnio takich mrozow)



Felgi, ktore mialem w swoim zyciu zaczyt zniszczyc, ZAWSZE sie giely.

Widzisz, tutaj mogly zajsc specyficzne warunki, ktore daly taki, a nie inny efekt.

Jkaie, wymien. Chocby teoretycznie.


Oznacza to, ze nie sa wykonane ze stali wysokoweglowej. Wiec twierdze ponownie: albo zastosowany niewlasciwy material, albo kielich felgi nie zostal poprawnie odpuszczony po tloczeniu i pekniecie to jest wynikiem naprezen.

Albo obnizonej temperatury i dynamicznego obciazenia.

A szczelina powstala, bo tam sie material skurczyl. Od wilgoci zapewne.


Z fotek widocznych na zdjeciu wynika, ze pekniecia sa spowodowane naprezeniami, poniewaz szczelina sie rozlazi. Przy zastosowaniu zbyt kruchej stali i braku naprezen pekniecie byloby bez szczeliny, jedynie rysa.

Czlowieku... nie rozumiesz problemu w ogole.
Przejdz sie na jakas uczelnie to moze Ci wytlumacza, bo ja juz nie mam sily.


Ale ja cie nie prosze o zadne wytlumaczanie.
Sam sie wyrywasz.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-02-27 22:23:16
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:go8dp3$pcs$1atlantis.news.neostrada.pl...

To ty masz jakies problemy z percepcja.

To Ty masz problem.

Pisalem, ze wszelkie felgi, ktore dane mi bylo uszkodzic (rowniez zima, w bardzo niskiej temperaturze) GIELY sie.

Czy my tu dyskutujemy o Twoich pogietych felgach? Percepcja Cie mocno zawodzi.

Zrozumiala osoba? Na chuj mi twoje teorie o roznych rodzajach stali, weglikach skoro na felge powinna byc uzyta stal o odpowiedniej jakosci, a samochody sa uzytkowane nawet w temperaturach -40, -50?


Czlowieku Ty jestes chory.
Raz, ze to nie moje teorie, dwa ze robisz z siebie posmiewisko, bo nie masz za grosz wiedzy na ten temat, a pieprzysz jak potluczony.
Ja tam wierze w teorie wymyslone przez bystrzejszych odemnie, ktorzy przeanalizowali temat doglebnie, za to nie wierze takim siurkom ja Ty, ktorzy zgieli dwie felgi na krzyz na krawezniku i mysla, ze juz wszytsko wiedza.

Znajdz felge stalowa, ktora po schlodzeniu do -30oC i "jebnieciu mlotem" peknie (bez odkszalcenia) a stawiam kratke dowolnie wybrane wodki. (pomijam nawet to, ze nie bylo ostatnio takich mrozow)


Ale tego nie trzeba szukac, to jest fakt potwierdzony... owszem felga sie odksztalci w miejscu gdzie walniesz mlotem, ale w innym miejscu po prostu peknie o ile przywalisz dostatecznie mocno.
Niestety Twoja marna wiedza nie pozwala Ci pojac takich rzeczy i przyjac ich do wiadomosci.

Widzisz, tutaj mogly zajsc specyficzne warunki, ktore daly taki, a nie inny efekt.

Jkaie, wymien. Chocby teoretycznie.


Wymienilem. Problemy z rozumieniem slowa pisanego?
Mi mozesz nie wierzyc, ale wez sobie jakas madra ksiazke poruszajaca te zagadnienia, przeczytaj i wtedy przynajmniej wypadaloby uwierzyc.

Albo obnizonej temperatury i dynamicznego obciazenia.

A szczelina powstala, bo tam sie material skurczyl. Od wilgoci zapewne.


ROTFL :P
Nie badz smieszny... jestes laikiem w tej dziedzinie, a wyciagasz tak daleko idace wnioski... tego skurczu to juz w ogole nie bede komentowal.
Zwaz na to ze to jest felga, ktora nonstop pracuje...widac ewidentnie propagacje pekniecia, co jest domena kruchego pekania.
Kwestia otwarta (bo przeciez nie upieram sie przy swojej wersji... moze to byc rowniez wada materialu) jest to co zapoczatkowalo to pekniecie.
Ty niestety pokazujesz, ze nie masz najmniejszych szans, aby zglebic ten temat.

Czlowieku... nie rozumiesz problemu w ogole.
Przejdz sie na jakas uczelnie to moze Ci wytlumacza, bo ja juz nie mam sily.


Ale ja cie nie prosze o zadne wytlumaczanie.
Sam sie wyrywasz.

Co nie zmienia faktu, ze juz mnie rece opadaja...
Sie qrwa uparles, ze wiesz lepiej bo pare razy przywaliles w kraweznik i Ci sie tylko felga zgiela... no na takich fachowcow to nie ma argumentow :/




Karolek

Data: 2009-02-28 06:52:15
Autor: MarcinJM
cd. peknietych felg-fotki
Karolek pisze:
Karolek

(ziew)

A argumenty jakies masz?
Bo na razie sie ciskasz na wszystkie strony rozrzucajac kalumnie.
I w zasadzie nie bardzo wiem o co ci chodzi...

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-02-28 09:25:06
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:goaji4$1in$1atlantis.news.neostrada.pl...
Karolek pisze:
Karolek

(ziew)

A argumenty jakies masz?

Mnostwo, ale jak widac nie jestes w stanie ich ogarnac.

Bo na razie sie ciskasz na wszystkie strony rozrzucajac kalumnie.
I w zasadzie nie bardzo wiem o co ci chodzi...

Raczej o co Tobie chodzi.
Nie mas zielonego pojecia o zagadnieniu, a wyrokujesz z bardzo mocnym przekonaniem.
Takie zachowanie odpowiednio sie nazywa...ale juz podaruje sobie, bo ignoranta nic nie przekona.
Dla mnie EOT.





Karolek

Data: 2009-02-28 14:30:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
cd. peknietych felg-fotki
Hello MarcinJM,

Saturday, February 28, 2009, 6:52:15 AM, you wrote:

Karolek pisze:
Karolek
(ziew)
A argumenty jakies masz?
Bo na razie sie ciskasz na wszystkie strony rozrzucajac kalumnie.

http://rtfm.killfile.pl/#lajza

I w zasadzie nie bardzo wiem o co ci chodzi...

Co widać, słychać i czuć. Zrób sobie "stop żelaza z gipsem" - może wtedy
zaczniesz rozumieć.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :)

Data: 2009-02-28 15:09:34
Autor: MarcinJM
cd. peknietych felg-fotki
RoMan Mandziejewicz pisze:
I w zasadzie nie bardzo wiem o co ci chodzi...

Co widać, słychać i czuć. Zrób sobie "stop żelaza z gipsem" - może wtedy
zaczniesz rozumieć.

Napisales w tym watku 2 posty.
Oba nawet sie nie otarly o temat.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-02-28 15:27:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
cd. peknietych felg-fotki
Hello MarcinJM,

Saturday, February 28, 2009, 3:09:34 PM, you wrote:

I w zasadzie nie bardzo wiem o co ci chodzi...
Co widać, słychać i czuć. Zrób sobie "stop żelaza z gipsem" - może wtedy
zaczniesz rozumieć.
Napisales w tym watku 2 posty.

No i co z tego?

Oba nawet sie nie otarly o temat.

Za to ty się popisałeś brakiem _elementarnej_ wiedzy o stali. Zrobiłeś
już stop żelaza z gipsem?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :)

Data: 2009-02-26 22:11:14
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:go5rst$jqa$1atlantis.news.neostrada.pl...

No, moge sprawdzic jeszcze stop zelaza z gipsem, tylko co z tego?

To z tego, ze bys wniosl cos do watku, a nie pisal co Ci sie wydaje, a co nie...







Karolek

Data: 2009-02-27 01:32:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
cd. peknietych felg-fotki
Hello MarcinJM,

Thursday, February 26, 2009, 11:43:53 AM, you wrote:

[...]

Znam wlasciwosci stali. Sa odmienne od tego co sugerujesz.
to proponuje sprawdzic udarnosc stopu zelazo-cementyt w temperaturach
-15 do -20 st.C
No, moge sprawdzic jeszcze stop zelaza z gipsem, tylko co z tego?

No, toś się teraz faktycznie popisał znajomością właściwości stali...

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :)

Data: 2009-02-28 09:47:44
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:gnvcvv$rh4$1atlantis.news.neostrada.pl...
venioo pisze:
Mlody pisze:
Mi to tak wyglada, ze ktos temu pomogl.

W jaki sposób?


Pierdyknac czyms (mlotem?) w czasie duzego mrozu...

Czlowieku, to nie jest rynna z pcv, tylko felga. Stalowa. Przynajmniej teoretycznie.

Tak dla scislosci to nie znasz sie na stalach, ale na polimerach rowniez.
Wiec zapamietaj sobie nie "PCV" tylko PVC albo PCW i nie powielaj blednego nazewnictwa.





Karolek

Data: 2009-02-28 10:45:14
Autor: MarcinJM
cd. peknietych felg-fotki
Karolek pisze:
Czlowieku, to nie jest rynna z pcv, tylko felga. Stalowa. Przynajmniej teoretycznie.

Tak dla scislosci to nie znasz sie na stalach, ale na polimerach rowniez.
Wiec zapamietaj sobie nie "PCV" tylko PVC albo PCW i nie powielaj blednego nazewnictwa.


Ale chodzi wylacznie o to, abys podal najbardziej prawdopodobna przyczyne pekniecia. Takiego pekniecia jakie jest na zdjeciach.

Na razie uparles sie, ze mechanik w 30 stopniowym mrozie jebnal ja mlotem.

W polsce od lat nie bylo takiego mrozu, dawno nie bylo nawet -20.
Po 2: najglupszy mechanik widzac, ze od jebniecia mlotem pekla felga, nie staralby sie rozwalic drugiej. Po 3 (caly czas zakladam, ze twoj wywod jest prawdopodobny, ze zastosowano stal o tak wysokim punkcie kruchosci) walac mlotem (nie mlotkiem, tylko mlotem) od wewnatrz predzej uszkodzilby rant felgi, bo inne czesci sa niedostepne, a od zewnatrz walilby.. tez w rant, bo daje to najwieksza dzwignie wzgledem otworu centralnego. A walenie gdziekolwiek indziej nie ma wiekszego sensu. Ergo: przy uderzeniach w rant takie pekniecia sa maloprawdopodobne.
Wiedzialbys to, gdybys choc raz zmagal sie z taka zapieczona felga.

Czyli: Odrzucilem twoje argumenty, innych nie podales.
Gowno wiesz, gowno widziales, a srasz ogniem i oczekujesz poklasku.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-02-28 12:11:54
Autor: Malgorzata K.
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:gob1k0$dik$1nemesis.news.neostrada.pl...

Na razie uparles sie, ze mechanik w 30 stopniowym mrozie jebnal ja mlotem.
To wykluczylam, m.in. z powodu jak piszesz-braku temperatury. (a szkoda, bo lubie mrozek)

Po 2: najglupszy mechanik widzac, ze od jebniecia mlotem pekla felga, nie staralby sie rozwalic drugiej.
I tu polemizowalabym z Toba, a juz pisze dlaczego :)

Kiedys, jak sie nie dostalam do swojego wulkanizatora na czas-zimna nagla i kolejki jak pod Kasprowym :),
pojechalam na Powstancow Sl. do wulk., w okolicach strazy pozarnej, w kier. Dzwigowej, po lewej stronie.
(swoja droga przestrzegam).
Panowie zaczeli sciagac kola-urwali szpilke. Zaczeli z drugiej-kolejna urwali.
Zaczela sie mala awanturka. Oni z pyskiem, ze moj spieprzyl robote i zle przykrecil.
Pojechalam do swojego, odkrecil bez problemu. Przykrecil-wracam na Powstancow Sl., mowie jak bylo.
No to biora sie do odkrecania -3 poszla. No to ja prosze o zakup nowych, a oni-ze
do zaplaty tyle i tyle :O
No to mnie jasna ku......ca zalala. Zwykle mocno dyskutuje, ale kulturalnie wymieniam argumenty, ale wtedy
postanowilam zrobic widowisko. Buzia na caly regulator i sie wydzieram :)
Autentycznie, slac na nich wszystkie gromy! Czy byly wyrazy, ktorych kobiecie nie wypada uzywac-nie pamietam :)
Zrobilo sie ciekawie, klienci patrza -wariatka sie drze, pare osob oczekujacych w
kolejce slyszac-dlaczego, wrocilo do aut i odjechalo. Woleli nie ryzykowac. :)
Skonczylo sie na montazu nowych szpilek (po ich kosztach oczywiscie),
ale teraz nie pamietam, gdzie w koncu zmienilam opony.

Tak wiec widzisz, spieprzenie wlasnosci klienta nie powstrzymalo pracownikow od kontynuowania dziela zniszczenia :)

W polowie marca, jako ze Ford milczy, zaczynam papierowa wojne z nimi,
bo cos jest faktycznie nie tak z tymi felgami :(
Teraz juz zamontowalam uzywane, auto bedzie testowane przeze mnie po warszawskich sciezkach.

Pozdrawiam Was serdecznie, sledze z uwaga watek i Wasze argumenty beda na
100% pomocne w toczeniu boju, slowno-papierowo (sadowego?)

malgosia

Data: 2009-02-28 12:48:41
Autor: MarcinJM
cd. peknietych felg-fotki
Malgorzata K. pisze:

Panowie zaczeli sciagac kola-urwali szpilke. Zaczeli z drugiej-kolejna urwali.
Zaczela sie mala awanturka. Oni z pyskiem, ze moj spieprzyl robote i zle przykrecil.
Pojechalam do swojego, odkrecil bez problemu. Przykrecil-wracam na Powstancow Sl., mowie jak bylo.
No to biora sie do odkrecania -3 poszla. No to ja prosze o zakup nowych, a oni-ze


Eeeee.... cos to sie kupy nie trzyma.
;)


--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-02-28 22:47:40
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "Malgorzata K." <jar-jar@usun.to.z.tego.adresu.wp.pl> napisał w wiadomości news:gob662$510$1inews.gazeta.pl...

W polowie marca, jako ze Ford milczy, zaczynam papierowa wojne z nimi,
bo cos jest faktycznie nie tak z tymi felgami :(
Teraz juz zamontowalam uzywane, auto bedzie testowane przeze mnie po warszawskich sciezkach.

Pozdrawiam Was serdecznie, sledze z uwaga watek i Wasze argumenty beda na
100% pomocne w toczeniu boju, slowno-papierowo (sadowego?)


Moze oddac te felgi na jakas polibude do ekspertyzy?
Bedziesz miala jasnosc co do przyczyny pekniecia i duzo latwiej bedzie Ci walczyc z Fordem :>





Karolek

Data: 2009-03-01 09:36:40
Autor: J.F.
cd. peknietych felg-fotki
On Sat, 28 Feb 2009 22:47:40 +0100,  Karolek wrote:
Moze oddac te felgi na jakas polibude do ekspertyzy?
Bedziesz miala jasnosc co do przyczyny pekniecia i duzo latwiej bedzie Ci walczyc z Fordem :>

Tylko ze polibuda nie robi takich testow za darmo, a przynajmniej
niechetnie. Chyba ze nieoficjalnie, a to jest malo uzyteczne.
Z kolei oficjany rzeczoznawca wezmie chyba za to majatek.

To juz raczej odeslac te felgi do UOKiK z sugestia ze to jest produkt
niebezpieczny. Albo zalozyc najstarsze opony, przejechac przej jakas dziure, wezwac
policje .. i bedzie z tego przynajmniej jakas korzysc spoleczna :-)

J.

Data: 2009-03-01 10:40:21
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:avhkq4t57vhbhcdi8hcm49ob7sn6ger03f4ax.com...
On Sat, 28 Feb 2009 22:47:40 +0100,  Karolek wrote:
Moze oddac te felgi na jakas polibude do ekspertyzy?
Bedziesz miala jasnosc co do przyczyny pekniecia i duzo latwiej bedzie Ci
walczyc z Fordem :>

Tylko ze polibuda nie robi takich testow za darmo, a przynajmniej
niechetnie. Chyba ze nieoficjalnie, a to jest malo uzyteczne.
Z kolei oficjany rzeczoznawca wezmie chyba za to majatek.


Prawda... nic innego jednak mi do glowy nie przychodzi.
Bez oceny jakiejs instytucji do tego uprawnionej, pewnie nic nie zalatwi u Forda.

To juz raczej odeslac te felgi do UOKiK z sugestia ze to jest produkt
niebezpieczny.


Moze i to jest jakas mysl.


Albo zalozyc najstarsze opony, przejechac przej jakas dziure, wezwac
policje .. i bedzie z tego przynajmniej jakas korzysc spoleczna :-)

Tylko musi byc duza dziura coby dwie felgi zalatwic, albo na raty robic ;>




Karolek

Data: 2009-03-01 11:30:32
Autor: J.F.
cd. peknietych felg-fotki
On Sun, 1 Mar 2009 10:40:21 +0100,  Karolek wrote:
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
Albo zalozyc najstarsze opony, przejechac przej jakas dziure, wezwac
policje .. i bedzie z tego przynajmniej jakas korzysc spoleczna :-)

Tylko musi byc duza dziura coby dwie felgi zalatwic, albo na raty robic ;>

Albo dobrac dwie dziury w niewielkiej odleglosci :-)

Polecam droge Dzierzoniow-Lagiewniki - to co sie zrobilo po tej zimie
... przypomina to co bylo po poprzedniej prawdziwej zimie :)

J.

Data: 2009-02-28 12:23:39
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:gob1k0$dik$1nemesis.news.neostrada.pl...

Ale chodzi wylacznie o to, abys podal najbardziej prawdopodobna przyczyne pekniecia. Takiego pekniecia jakie jest na zdjeciach.

Na razie uparles sie, ze mechanik w 30 stopniowym mrozie jebnal ja mlotem.


Pokaz gdzie sie tak uparlem? bo klamiesz w zywe oczy.
Nigdzie sie nie upieram przy niczym, a juz napewno nie podawalem zadnej temperatury.
Wiec nie wciskaj kitu.

W polsce od lat nie bylo takiego mrozu, dawno nie bylo nawet -20.

Czlowieku pokaz cytat do ktorego sie odnosisz. Bo narazie to sobie dopowiadasz.

Po 2: najglupszy mechanik widzac, ze od jebniecia mlotem pekla felga, nie staralby sie rozwalic drugiej.

Wiesz, najglupszy student u mnie na kierunku wie, ze najpierw pojawi sie jakies mikropekniecie, ktore dziala jak karb.
W tym miejscu nastepuje spietrzenie naprezen i propagacja pekniecia. Jezeli uwazasz, ze jakis mechanik by to zauwazyl to gratuluje... szczegolnie ze zaden nawet nie wpadnie na pomysl, ze moze cos peknac.
Otwarta kwestia jest przyczyna zapoczatkowania pekniecia.
Ale komu ja to tlumacze...

Po 3 (caly czas zakladam, ze twoj wywod jest prawdopodobny, ze zastosowano stal o tak wysokim punkcie kruchosci) walac mlotem (nie mlotkiem, tylko mlotem) od wewnatrz predzej uszkodzilby rant felgi, bo inne czesci sa niedostepne, a od zewnatrz walilby.. tez w rant, bo daje to najwieksza dzwignie wzgledem otworu centralnego.

Zastosuje drewniany klocek i nie uszkodzi, za to sila z jaka pierdolnie moze byc naprawde spora.
Dlatego pisalem, aby zobaczyc czy czasem nie ma sladow uderzania mlotem w felge.

A walenie gdziekolwiek indziej nie ma wiekszego sensu. Ergo: przy uderzeniach w rant takie pekniecia sa maloprawdopodobne.
Wiedzialbys to, gdybys choc raz zmagal sie z taka zapieczona felga.


Ide o zaklad, ze widzialem zapieczonych felg wiecej niz Ty.
I to nie tylko aut osobowych.

Czyli: Odrzucilem twoje argumenty, innych nie podales.
Gowno wiesz, gowno widziales, a srasz ogniem i oczekujesz poklasku.

Jasne... tak sie sklada,  ze od dziecka mam kontakt z warsztatem samochodowym, a aktualnie mocno zglebiam zagadnienia inzynierii materialowej.
Odrzucajac argumenty, ktore przytoczylem, odrzucasz spory kawalek wiedzy inzynierskiej duzo madrzejszych od Ciebie ludzi... ale sorry sam przeciez zgieles pare felg to wiesz lepiej.
Ty zgiales dwie felgi swoja marna jazda i uwarzasz, ze profesorowie ktorzy glowia sie latami nad mechanika pekania sa baranami :P
Po prostu jestes mistrz i mysle, ze powinienes sie zatrudnic na jakiejs politechnice i im wytlumaczyc dlaczego to peka, bo widac tkwia w bledzie :P






Karolek

Data: 2009-02-28 12:43:41
Autor: MarcinJM
cd. peknietych felg-fotki
Karolek pisze:
Nigdzie sie nie upieram przy niczym, a juz napewno nie podawalem zadnej temperatury.
Wiec nie wciskaj kitu.

cytat:
"Gwarantuje Ci, ze nikt nie stosuje super drogiej, wytrzymalej stali do zastosowan w niskich temperaturach na felgi samochodowe.
I o ile w normalnej jezdzie przy -30 taka stal wystarcza, to przy polaczeniu np. z jebnieciem w nia mlotem juz wytrzymac nie musi."


Po prostu jestes mistrz i mysle, ze powinienes sie zatrudnic na jakiejs politechnice i im wytlumaczyc dlaczego to peka, bo widac tkwia w bledzie :P

Ale to ja prosze cie o racjonalne i prawdopodobne wyjasnienie pekniec.
Bo na razie jest hipoteza zawarta w cytacie powyzej i mnostwo pustych slow.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-02-28 22:45:06
Autor: Karolek
cd. peknietych felg-fotki

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:gob8i4$m94$1nemesis.news.neostrada.pl...
cytat:
"Gwarantuje Ci, ze nikt nie stosuje super drogiej, wytrzymalej stali do zastosowan w niskich temperaturach na felgi samochodowe.
I o ile w normalnej jezdzie przy -30 taka stal wystarcza, to przy polaczeniu np. z jebnieciem w nia mlotem juz wytrzymac nie musi."


No i to jest prawda, a to -30 to byl tylko przyklad.
Ale Ty tej prawdy nie uznajesz.

Po prostu jestes mistrz i mysle, ze powinienes sie zatrudnic na jakiejs politechnice i im wytlumaczyc dlaczego to peka, bo widac tkwia w bledzie :P

Ale to ja prosze cie o racjonalne i prawdopodobne wyjasnienie pekniec.
Bo na razie jest hipoteza zawarta w cytacie powyzej i mnostwo pustych slow.

Wyjasnilem najprosciej jak potrafilem.
Zdaje sobie sprawe ze dla laika, moze to byc trudne do ogarniecia.
Ale, zeby laik tak twardo obstawal przy swoim to juz jest nie zrozumiale.
Zawsze mozesz sobie kupic/wypozyczyc jakas madra ksiazke i moze wtedy troche Ci sie rozjasni.
Podejme jeszcze jedna probe i dam Ci wersje dla opornych.

Tu masz co to udarnosc:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Udarność

A tu masz pare wykresow, ktore moze uzmyslowia Ci jaki wplyw ma temperatura (trzymam kciuki, ze bedziesz potrafil poprawnie odczytac te wykresy):
http://www.mech.foliograf.pl/pafiledb/uploads/W.7.5.Stale%20stopowe%20konstrukcyjnedoc.doc

Zwroc uwage na stale weglowe o zawartosci wegla ok. 0,2% (bo pewnie takie stosuja na felgi) i co sie z nimi dzieje w okolicy 0 stopni celsjusza i poniezej 0.







Karolek

Data: 2009-02-23 07:58:47
Autor: J.F.
cd. peknietych felg-fotki
On Sun, 22 Feb 2009 16:30:40 +0100,  kffiatek wrote:
Dzis byla okazja wykonania fotek przednich peknietych felg

Właśnie sobie takie same felgi założyłem na zimę. Mam się zacząć bać,

Nie slyszy sie o tym czesto, wiec raczej nie.

czy to jednorazowy wybryk Forda?

Hm, produkcja seryjna. Powinno byc wiecej sp* J.

cd. peknietych felg-fotki

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona