cementowo-wapienne zacieki

Data: 2009-04-03 08:11:01
Autor: luis
cementowo-wapienne zacieki

Użytkownik "Wojtek Ant" <wojtekant@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr3978$7di$1news.onet.pl...
Czołem!
Był dzień prawie wiosenny, w którym garaż podziemny zaczął przeciekać, a konkretnie zaczęła przesączać się woda z zawartością wapiennego tynku. Pokapało to sobie na samochód i zaschło zostawiając siwe zacieki.
Czym to usunąć z praktycznie nowego jeszcze lakieru?
Woda, autoszampon i gąbka nie robi na tym żadnego wrażenia. Płyn do usuwania owadów również.
CIF może dałby radę, ale szkoda lakieru. Chyba żeby mleczko?
Znacie bezpieczne sposoby?

--

Ocet lub roztór kwasku cytrynowego, myślę że dla lakieru powinien byc bezpieczny.

Data: 2009-04-03 19:52:48
Autor: Wojtek Ant
Użytkownik "luis" napisał w wiadomości news:
Ocet lub roztór kwasku cytrynowego, myślę że dla lakieru powinien byc bezpieczny.

właśnie sobie przypomniałem, że gdzieś mam płyn oparty na kwasach cytrusowych, a przeznaczony do czyszczenia przerzutek w rowerze i łańcucha, muszę poszukać i wypróbować na zderzaku, ale najpierw sposób z wodą gazowaną ;)

--
z pozdrowieniami
wojtek ant - laguna kombi 3

Data: 2009-04-03 20:50:17
Autor: JKK

Użytkownik "Wojtek Ant" <wojtekant@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr5ief$ifm$1news.onet.pl...
[...]

Co do cytrusów to nie wiem ;-),
natomiast faktycznie za pomocą octu usprawniłem
"zabetonowane" szybkozłączki do węży budowlano-ogrodniczych.

Pzdr

JKK

cementowo-wapienne zacieki