cementowo-wapienne zacieki - podsumowanie

Data: 2009-04-05 21:03:21
Autor: Wojtek Ant
cementowo-wapienne zacieki - podsumowanie
Czołem!
Podsumowanie moich weekendowych prób usuwania zacieków proponowanymi przez Was sposobami:
1. H2O+CO2 spowodowało tylko konieczność suszenia mokrej ścierki (coca-cola tak samo)
2. cytryna dała podobny efekt jak płyn do ptasich odchodów i smoły - chwilowy miły zapach na powierzchni lakieru ;)
3. zwycięsko z pojedynku z "wapniakami" wyszła drobnoziarnista pasta w tubce za 12zł, niestety tylko częściowo, bo o ile z lakierowanego metalu zaciek zniknął nie pozostawiając śladu rozpoznawalnego nawet przez moją żonę, ja z bardzo bliska (przytykając prawie nos do blachy) potrafię zlokalizować miejsce co do mm i widzę ślad polerowania (a może to autosugestia?), o tyle na lakierowane plastikowe elementy pasta się średnio nadaje, zostawia ślady widoczne dla wtajemniczonych :[

Tak więc dzięki za podpowiedzi, pomysły i porady.
Z racji, że nie mam na razie innych problemów z autem, pozostawiłem sobie jeden zaciek na szybie, aby dalej poszukiwać bezinwazyjnego sposobu usuwania bez polerowania ;)

--
z pozdrowieniami
wojtek ant - laguna kombi 3

cementowo-wapienne zacieki - podsumowanie