cena LPG

Data: 2016-12-06 12:57:43
Autor: miumiu
cena LPG
Dokąd to k*/#%$ zmierza? Dzisiaj widziałem po 2,55, 20groszy drożej niż tydzień temu. Oni sie juz nie pierdolą i walą po 5-10% tygodniowo. Od wakacji to jest już 55-60% W mediach kompletna cisza. UOKIK to samo. Jest zajebiście.

Pzdr

Data: 2016-12-06 13:04:22
Autor: Trybun
cena LPG
W dniu 2016-12-06 o 12:57, miumiu pisze:
[...]

Dzisiaj tankowałem po 2,15. A organy kontrolne tak są skonstruowane że ukarać mogą tylko za zbyt niskie ceny,.

Data: 2016-12-06 13:11:21
Autor: J.F.
cena LPG
Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o2693t$gq7$1@node1.news.atman.pl...
[...]

a) na zime LPG zawsze drozal (i OO/ON tez).
b) teraz jeszcze ropa drozeje ..

J.

Data: 2016-12-06 13:36:59
Autor: sirapacz
cena LPG

a) na zime LPG zawsze drozal (i OO/ON tez).
b) teraz jeszcze ropa drozeje ..

i dolar wystrzelił - to odczujemy dopiero za jakiś czas, więc najlepsze przed nami dopiero:)

Data: 2016-12-06 07:27:32
Autor: Skolmi
cena LPG
To wina rządu!

Data: 2016-12-06 17:46:44
Autor: ToMasz
cena LPG
W dniu 06.12.2016 o 16:27, Skolmi pisze:
To wina rządu!

jeśli juz to pośrednio. Rząd jakoś tam spełnia życzenia większości wyborców. Jak wyborcy chcą "darmowej" kiełbasy, to z czegoś ją trzeba finansować. jak wyborcy nie będą chcieli nic za darmo, rząd, pis po nowoczesna, solidarność, psl a nawet Korwin, banknotami w piecu palić nie będą. obniżą "podatki"

ToMasz

Data: 2016-12-06 21:14:00
Autor: RadoslawF
cena LPG
W dniu 2016-12-06 o 17:46, ToMasz pisze:

[...]

Nie obniżą.
Zafundują nam jeszcze droższe drogi, większą armię lub jeszcze
coś innego wymyślą.

Pozdrawiam

Data: 2016-12-07 13:13:09
Autor: Chris
cena LPG
W dniu 2016-12-06 o 16:27, Skolmi pisze:
To wina rządu!

Wina Tuska :)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-06 23:16:08
Autor: Tomasz Pyra
cena LPG
Dnia Tue, 6 Dec 2016 13:36:59 +0100, sirapacz napisał(a):

a) na zime LPG zawsze drozal (i OO/ON tez).
b) teraz jeszcze ropa drozeje ..

i dolar wystrzelił - to odczujemy dopiero za jakiś czas, więc najlepsze przed nami dopiero:)

A obiecywali że jak Trump wygra, to USD będzie po 2.50zł ;)

Data: 2016-12-07 09:53:33
Autor: T.
cena LPG
W dniu 2016-12-06 o 13:36, sirapacz pisze:

a) na zime LPG zawsze drozal (i OO/ON tez).
b) teraz jeszcze ropa drozeje ..

i dolar wystrzelił - to odczujemy dopiero za jakiś czas, więc najlepsze
przed nami dopiero:)

Za to ropa staniała :)
T.

Data: 2016-12-06 14:06:15
Autor: Zenek Kapelinder
cena LPG
Dziennik trzeba bylo ogladac. Cement i lpg byly dodatkami do fajek. Co mieli gaz do atmosfery wypuszczac jak sie sprzedac dalo.

Data: 2016-12-06 18:13:11
Autor: Zyga
cena LPG
miumiu wrote:
[...]

Na tym nie koniec, ceny paliw idą w góre.

Poniżej średnia detaliczna cena LPG w poszczególnych województwach w dniu 2016-12-02
http://nafta.wnp.pl/ceny_paliw/det_lpg.html
http://nafta.wnp.pl/ceny_paliw/

Data: 2016-12-06 22:39:03
Autor: Scobowski
cena LPG
W dniu 06.12.2016 o 12:57, miumiu pisze:
[...]

Na zimę jest więcej propanu, mniej butanu. Podobno. I dlatego gaz na zimę drożeje. Podobno :)

Data: 2016-12-06 23:19:30
Autor: Tomasz Pyra
cena LPG
Dnia Tue, 6 Dec 2016 22:39:03 +0100, Scobowski napisał(a):

[...]

Różnice w mieszance na cenę wpływają minimalnie - to raczej jakąś "gałkę" w
rafinerii przekręcają i produkują jednego trochę więcej, innego trochę
mniej.

Moim zdaniem bardziej istotne jest zwiększenie zużycia, bo jednak dość
sporo LPG idzie na cele grzewcze.
A wraz ze spadkiem ilości towaru w magazynach - cena rośnie.

Data: 2016-12-11 11:25:40
Autor: Mateusz Bogusz
cena LPG
Moim zdaniem bardziej istotne jest zwiększenie zużycia, bo jednak dość
sporo LPG idzie na cele grzewcze.
A wraz ze spadkiem ilości towaru w magazynach - cena rośnie.

I to będzie najbardziej trafiona diagnoza moim zdaniem. Bo w Krakowie i innych gminach zaczynają na poważnie walczyć z węglem, a z własnego doświadczenia wiem że najczęściej ludzie zastępują go właśnie gazem (także płynnym).

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-12-12 14:10:13
Autor: J.F.
cena LPG
Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o2j9j8$t5q$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Tylko te przydomowe zbiorniki dosc duze, i czesto w dzierzawie.
Jak sie skonczy, to uzupelniaja, i zapas moze starczyc na dlugo, w efekcie tankowac moga np w kwietniu.

J.

Data: 2016-12-15 20:37:42
Autor: Mateusz Bogusz
cena LPG
Tylko te przydomowe zbiorniki dosc duze, i czesto w dzierzawie.
Jak sie skonczy, to uzupelniaja, i zapas moze starczyc na dlugo, w
efekcie tankowac moga np w kwietniu.

I tu Cię zaskoczę, bo nie pisze o przydomowych zbiornikach. Popularne są teraz pakiety butli po 33kg propanu. Umówmy się że LPG nie bierze ktoś dlatego że będzie taniej, tylko dlatego że nie ma jeszcze gazu ziemnego. Biorą ludzie te butle z nadzieją że za rok, za dwa uda się dochapać podłączenia.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-12-11 11:23:55
Autor: Mateusz Bogusz
cena LPG
Na zimę jest więcej propanu, mniej butanu. Podobno.

Butan ma temperaturę wrzenia -2*C, propan coś poniżej -40*C. Propan jest droższy (o ile nie wiem, ale pewnie grosze), za to jest kaloryczniejszy. Dlatego:

- w lecie jest go mniej, bo można zaoferować niższą cenę na stacji
- w zimie trzeba go dodać, bo poniżej -2*C butan nie parowałby w butli i nie auto by nie jechało na gazie
- w ziemie przez to że jest propan w mieszance który jest bardziej kaloryczny, paradoksalnie spalanie może nieznacznie spaść.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-12-12 14:12:00
Autor: J.F.
cena LPG
Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o2j9fv$t5q$1@node2.news.atman.pl...
Na zimę jest więcej propanu, mniej butanu. Podobno.

Butan ma temperaturę wrzenia -2*C, propan coś poniżej -40*C. Propan jest droższy (o ile nie wiem, ale pewnie grosze), za to jest kaloryczniejszy.

Kaloryczniejszy na kg, bo na litr to juz nie - lzejszy.

J.

Data: 2016-12-15 20:35:41
Autor: Mateusz Bogusz
cena LPG
Kaloryczniejszy na kg, bo na litr to juz nie - lzejszy.

Ja tankuje kilogramy. Widzę przecież że auto siada po tankowaniu :-P

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

cena LPG