centrum

Data: 2015-05-28 04:43:36
Autor: Olivander
centrum
Byłem ostatnio na zjeździe w Kopenhadze i Oslo. Jako jedyny uczestnik wziąłem ze sobą rower. Kilka wolnych chwil spędziłem zwiedzając. Dawno tam nie byłem, zmieniło się. Po powrocie przejrzałem fotki i pozwalam sobie pokazać jedną, zrobioną przypadkowo telefonem, z naniesionymi moimi komentarzami. My nawet w Gdańsku jeszcze długo nie osiągniemy tego poziomu infry i cywilizacji komunikacyjnej. Ale jest do czego dążyć.

Niepotrzebne są kolorowe asfalty, albo złażąca farba, by uzyskać separację ruchu. Niekonieczne są rowery publiczne i gigantyczna forsa.

Data: 2015-05-28 04:53:05
Autor: Olivander
centrum
się nie wkleiło
http://galeria.mojeosiedle.pl/album_page.php?pic_id=16486
robione przez okno busa, tanim telefonem

Data: 2015-05-28 07:11:12
Autor: Pszemol
centrum
"Olivander" <tchod@wp.eu> wrote in message news:a1603b67-4fe3-49c8-9a7f-88bdf2408c79googlegroups.com...
się nie wkleiło
http://galeria.mojeosiedle.pl/album_page.php?pic_id=16486
robione przez okno busa, tanim telefonem

No ale nie bardzo rozumiem czemu Cię to dziwi że ludzie
jeżdzą w normalnych ubraniach i normalnych kaskach
czy też że rowery mają lampki i nie są góralem na korkach...
Rower jaki widziałeś to środek transportu miejskiego.
Aby dojechać do pracy czy do sklepu parę kilometrów
nie potrzeba rowerowych lajkrów z pampersem ani
rowera jakiego używasz do górskich zjazdów po kamieniach.

Podobne obrazki mamy w USA, w rejonach Chicago.
Może tylko jezdnia jest gorzej przygotowana (bez krawężników).
Czasem bez wydzielonego pasa nawet, co jest bolesne... :-(

Data: 2015-05-28 14:14:43
Autor: bans
centrum
W dniu 2015-05-28 o 13:53, Olivander pisze:
się nie wkleiło
http://galeria.mojeosiedle.pl/album_page.php?pic_id=16486
robione przez okno busa, tanim telefonem

Nie rozumiem tylko, czemu ma służyć opis "pan w cywilnym kasku". Z tyłu jedzie pani bez i jakoś tego nie zaznaczyłeś.
Czyżbym wyczuwał Kaskowego Działacza?

--
bans

Data: 2015-05-28 05:52:27
Autor: Jacek G.
centrum
W dniu czwartek, 28 maja 2015 14:15:49 UTC+2 użytkownik bans napisał:
> [...]

Nie rozumiem tylko, czemu ma służyć opis "pan w cywilnym kasku". Z tyłu jedzie pani bez i jakoś tego nie zaznaczyłeś.
To znaczy, że aby osiągnąć poziom skandynawski musisz sobie oprócz kasku sportowego kupić kask cywilny (no i cywilny rower) jak chcesz się po mieście przejechać ;)
A poza tym, to ja na tym zdjęciu żadnych rewelacji nie widzę, choć zdaję sobie sprawę, że na zachodzie infrastruktura rowerowa jest znacznie lepsza.
--
Jacek G.

Data: 2015-05-28 06:03:31
Autor: Olivander
centrum
W dniu czwartek, 28 maja 2015 14:15:49 UTC+2 użytkownik bans napisał:
Czyżbym wyczuwał Kaskowego Działacza?
Wręcz antykaskowego. Jeżdżę do pracy w cywilkach, a nawet w (innych) cywilkach jeżdżę się wyszaleć w teren. Tyle, że u nas w 3M ("rowerowey stolycy krayu" = powinno ich być mniej)
obciślaków jakby więcej. Jest teoria że nadreprezentacja obciślaków
w boratkach z podpaską i we wściekle kolorowych kaskami ultrawyczynowych
nie świadczy dobrze o mieście, skoro rowerują tylko profi-kamikaze.

Mam koleżankę która czasem dla zgrywy jeździ w szpileczkach i wąskiej kiecy
midi na szosie (jej szpileczki maja zaczep look). Ale to tylko demonstracja..
W Kopenhadze wąska kieca to naturalność. A te dwa niziutkie krawężniki - można polubić.

Data: 2015-05-28 15:07:14
Autor: Andrzej Ozieblo
centrum

Rowerowe eldorado. W zimie tez tam jezdza. Podobno. :) Jak ja. http://rowery.pinger.pl/m/736616

Data: 2015-05-28 14:45:15
Autor: Piotr Rogoza
centrum
Dnia Thu, 28 May 2015 15:07:14 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):

Rowerowe eldorado. W zimie tez tam jezdza. Podobno. :) Jak ja. http://rowery.pinger.pl/m/736616

Pamiętam jak mieszkałem w Koszalinie to tam o jeżdżących w zimie wypowiadali się że kandydaci do nagrody Darwina. W 3mieście też nie za dużo zimową porą.

Mi belgijskie ścieżki przypadły do gustu, nie idealne ale lepsze od naszych. Ale nawet u nich nie wszyscy jeżdżą po ścieżkach, w sumie nie dziwię się.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-28 18:04:39
Autor: Piotr Rogoza
centrum
Dnia Thu, 28 May 2015 14:45:15 +0000, Piotr Rogoza napisał(a):

Pamiętam jak mieszkałem w Koszalinie to tam o jeżdżących w zimie wypowiadali się że kandydaci do nagrody Darwina. W 3mieście też nie za dużo zimową porą.
Czy mi czegoś nie zjadło?

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-28 19:10:02
Autor: 2late
centrum
On 28/05/15 14:07, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]

Nie wiem jak to jest z zima w Kopenhadze, nigdy nie bylem, ale jesli jest tak jak w UK, to tez nie ma powodow zeby robic sobie jakies zimowe przerwy.
Takiej zimy jak na obrazku to srednio 2 dni w roku sie zdarzaja.

Data: 2015-05-28 15:26:31
Autor: Maciek
centrum
My nawet w Gdańsku jeszcze długo nie osiągniemy tego poziomu infry i cywilizacji komunikacyjnej. Ale jest do czego dążyć.

Polecam pooglądać sobie street view w różnych miastach, oj fakt, jest do czego dążyć. Wręcz szczęka opada.

Przykładowo, rondko jakich wiele ;-)
http://goo.gl/maps/NvwZj

Data: 2015-05-30 14:46:14
Autor: Gotfryd Smolik news
centrum
On Thu, 28 May 2015, Maciek wrote:

Przykładowo, rondko jakich wiele ;-)
http://goo.gl/maps/NvwZj

  Dobry przykład - m.in. do dyskusji z Marcinem Hyłą, do problemu
parkowania na ścieżkach.
  Objaśniam co jest podstawowym plusem takiego przypadku.
  Otóż, jeśli - jak na widocznej na wprost prawej stronie drogi,
tej odchodzącej od ronda - samochody parkują "przybierając" DDR,
to kierowcy nie ośmielają się trąbić, jeśli rowerzysta jedzie
zahaczając z kolei o jezdnię.
  Nawet w Polsce!

  Oczywiście najważniejsze fakty (że rowery jadą "w jezdni", dobrze
widoczne i *przewidywalnie* dla samochodów) są już poza konkursem.

  Mam jeszcze jedno pytanie, w kontekście niedawnej dyskusji: czy ktoś
z oglądaczy zapodanego ronda ma najmniejsze wątpliwości "ilokierunkowe"
są te pasy rowerowe?
(pytanie pomocnicze, dlaczego rowerzyści nie są nauczeni jeździć *po
lewej* kwalifikuje się już na wnioski).

pzdr, Gotfryd

centrum