ceny ON

Data: 2014-06-14 10:20:57
Autor: Czeslaw Wisniak
ceny ON
ceny ON opadaja i opadaja, i juz sporo tanszy od benzyny.

Co sie stalo ze sie kilkuletni trend odwrocil ?

Wyjatkowo ciepla zima byla i zapasy OO stoja, czy od paru lat na
zachodzie przestali diesle kupowac ?
Czy amerykanska gospodarka ruszyla ?

Bez przesady, caly czas >5zl i zaraz pojdzie do gory, ale jak bedzie po 4 to daj znac :)

Data: 2014-06-14 11:11:20
Autor: J.F.
ceny ON
Dnia Sat, 14 Jun 2014 10:20:57 +0200, Czeslaw Wisniak napisał(a):
[...]

Pod Zgorzelcem juz po 4.99, we wrocku wczoraj 5.01.

Ale mi bardziej chodzi o odwrocenie proporcji - przez ostatnie lata ON
mial cene benzyny lub nawet wyzsza, a teraz nizsza - co sie stalo ?

J.

Data: 2014-06-14 06:08:31
Autor: kogutek444
ceny ON
W dniu sobota, 14 czerwca 2014 11:11:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sat, 14 Jun 2014 10:20:57 +0200, Czeslaw Wisniak napisaďż˝(a):

> [...]

Ale mi bardziej chodzi o odwrocenie proporcji - przez ostatnie lata ON

mial cene benzyny lub nawet wyzsza, a teraz nizsza - co sie stalo ?

Za komuny tłumaczyli że na olej napędowy nie ma kartek bo z ropy można zrobić albo ileśtam benzyny albo z tej samej ilości ropy dwa razy więcej napędu niż benzyny. Jak widać po dzisiejszych cenach komuna kłamała i dotowała olej napędowy.

Data: 2014-06-14 15:27:48
Autor: Dariusz K. Ładziak
ceny ON
Użytkownik kogutek444@gmail.com napisał:
[...]

Nie, Kogutku - tym razem nie kłamała tylko ty znów nie rozumiesz tematu...

Z tony ropy można zrobić pewną ilość benzyny destylowanej i znacznie więcej destylowanego oleju napędowego - w technologii prostej i taniej, lub tez część frakcji ciężkich (tak właśnie z zakresu ON) poddać krakingowi i uzyskać z nich benzynę - ale to niestety dodatkowe procesy i dodatkowe koszty... A jak brakowało wszystkiego to starano się jak najlepiej wykorzystać to co było - i rezygnacja z krakingu była jak najbardziej uzasadniona.

--
Darek

Data: 2014-06-14 07:01:41
Autor: kogutek444
ceny ON
W dniu sobota, 14 czerwca 2014 15:27:48 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]

Z tony ropy można zrobić pewną ilość benzyny destylowanej i znacznie więcej destylowanego oleju napędowego - w technologii prostej i taniej, lub tez część frakcji ciężkich (tak właśnie z zakresu ON) poddać krakingowi i uzyskać z nich benzynę - ale to niestety dodatkowe procesy i dodatkowe koszty... A jak brakowało wszystkiego to starano się jak najlepiej wykorzystać to co było - i rezygnacja z krakingu była jak najbardziej uzasadniona.

I dizel jak pojedzie na oleju rzepakowym to nie pojedzie na oleju napędowym zrobionym w technologii prostej?

Data: 2014-06-14 15:23:34
Autor: Dariusz K. Ładziak
ceny ON
Użytkownik J.F. napisał:
Pod Zgorzelcem juz po 4.99, we wrocku wczoraj 5.01.

Takim to dobrze... A najgorzej maja ci z Płocka, Gdańska, Jasła...

--
Darek

Data: 2014-06-14 19:50:20
Autor: Cavallino
ceny ON

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:539c4cd6$0$2165$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik J.F. napisał:
Pod Zgorzelcem juz po 4.99, we wrocku wczoraj 5.01.

Takim to dobrze... A najgorzej maja ci z Płocka, Gdańska, Jasła...

Wczoraj pod Kamieniem Pomorskim tankowałem benzynę za 5,51

Data: 2014-06-14 15:26:25
Autor: Slavekk
ceny ON
W dniu 2014-06-14 11:11, J.F. pisze:
[...]

Nic się nie stało
Po prostu nie masz racji - ON ostatnimi laty był droższy od benzyny w zimie (w sezonie grzewczym dokładniej - patrz zużycie oleju opałowego) i tańszy poza nim.
A teraz jest początek lata i... jest jak zwykle.

Sławek

Data: 2014-06-14 16:17:10
Autor: zhbick
ceny ON
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ra1e1km46462$.1xzwvl031fvy2$.dlg@40tude.net...

Ale mi bardziej chodzi o odwrocenie proporcji - przez ostatnie lata ON
mial cene benzyny lub nawet wyzsza, a teraz nizsza - co sie stalo ?

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,16154980,_Wprost___Mamy_tasmy_kompromitujace_rzad_Tuska__Sienkiewicz.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10199882

Rotszyldowi jaja urwali i teraz trzeba jakoś lud udobruchać. Najłatwiej obniżkami.

Data: 2014-06-15 21:42:43
Autor: jerzu
ceny ON
On Sat, 14 Jun 2014 11:11:20 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Pod Zgorzelcem juz po 4.99, we wrocku wczoraj 5.01.

Pod Świeckiem 5,79 (!), Star (czyli Orlen) w Berlinie - 1,29 EUR.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-06-15 21:49:55
Autor: WOJO
ceny ON
Pod Świeckiem 5,79 (!), Star (czyli Orlen) w Berlinie - 1,29 EUR.

A gaz po ile - +/- 0,69 E?
I oczywiście nie należy zapominać, że tam zarabiamy w euro, tak jak w Polsce - też 2000...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-15 21:53:17
Autor: jerzu
ceny ON
On Sun, 15 Jun 2014 21:49:55 +0200, "WOJO"
<sorry@address.unknown.hehe> wrote:

A gaz po ile - +/- 0,69 E?

Nie zwróciłem uwagi.

I oczywiście nie należy zapominać, że tam zarabiamy w euro, tak jak w Polsce - też 2000...

Ano.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-06-15 22:41:01
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
ceny ON
W dniu 2014-06-15 21:49, WOJO pisze:
I oczywiście nie należy zapominać, że tam zarabiamy w euro, tak jak w
Polsce - też 2000...

Wg tego, tankowanie od rezerwy do pełna, powinno nam zjadać z portfela jakieś 60-80zł. A niestety, tak to tylko gaziarze mają. I to ci z nie za dużymi butlami.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2014-06-14 11:37:23
Autor: masti
ceny ON
Dnia pięknego Sat, 14 Jun 2014 10:20:57 +0200 osobnik zwany Czeslaw
Wisniak napisał:

[...]

przecież Prezes mówił, że bedzie po 6 :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-06-14 20:39:39
Autor: Myjk
ceny ON
Sat, 14 Jun 2014 11:37:23 +0000 (UTC), masti
przecież Prezes mówił, że bedzie po 6 :)

Ło, byli tu i tacy, co wietrzyli po 10. --
Pozdor Myjk

ceny ON