ceny dysków twardych

Data: 2011-12-12 22:09:33
Autor: Nunez
ceny dysków twardych
jak my¶licie, ceny dysków twardych spadn± trochę, czy raczej odwrotnie
wzrosn±?

IMHO w okolicach lutego/marca wszystko wróci do normy.

--
Pozdrowienia.
Nunez

Data: 2011-12-13 00:34:23
Autor: nadir
ceny dysków twardych
IMHO w okolicach lutego/marca wszystko wróci do normy.

Pewnie tak. Tylko, którego roku?;)

Data: 2011-12-12 23:49:18
Autor: Sergiusz Rozanski
ceny dyskĂłw twardych
Dnia 12.12.2011 nadir <none@hell.org> napisał/a:
IMHO w okolicach lutego/marca wszystko wrĂłci do normy.

Pewnie tak. Tylko, ktĂłrego roku?;)

2012 - bez przesady, prawo popytu nie przestało chyba działać przez powódź.
Pewnie nie wrĂłcÄ… od razu ceny z przed powodzi, ale sytuacja zacznie
wyglądać bardziej zgodnie z ekonomią niż z zakłuceniem.

Sam bym pewnie już na dyski wydał z 500-600zł, ale nie zrobiłem tego, jak
takich jak ja jest więcej to pewnie niedługo nie będą mieli dla kogo
produkować :)

Data: 2011-12-13 13:16:35
Autor: nadir
ceny dysków twardych
2012 - bez przesady, prawo popytu nie przestało chyba działać przez powódĽ.
Pewnie nie wróc± od razu ceny z przed powodzi, ale sytuacja zacznie
wygl±dać bardziej zgodnie z ekonomi± niż z zakłuceniem.

No jako¶ na ceny paliw to prawo popytu nie wpływa.
Ale trzymam Cię za słowo, poczekam do kwietnia.....pierwszego. :)

Data: 2011-12-13 12:47:36
Autor: Sergiusz Rozanski
ceny dyskĂłw twardych
Dnia 13.12.2011 nadir <none@hell.org> napisał/a:
[...]

Nie porównuj cen paliw, w cenie paliwa masz więcej podatków/akcyz/narzutów/
pitów/citów/zusów/drogowego/transportu/łapówek/marketingu niż kosztu samego
paliwa.

Ale trzymam Cię za słowo, poczekam do kwietnia.....pierwszego. :)

Obecnie masz około 400zł/1TB w 3.5" greenie (od ręki):

http://www.proline.pl/?p=SEAGATE+ST31000524AS

1 kwietnia kupisz taki hdd za 250-300zł, przed powodzi± kosztował
około 190zł.

I to już będzie powrót do jako takiej ekonomii bez zakłuceń. No chyba
że w między czasie będzie kolejna awaria jakiej¶ fabryki - tego nie
uwzględniam w przepowiedni :)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2011-12-13 14:39:13
Autor: nadir
ceny dysków twardych
Nie porównuj cen paliw, w cenie paliwa masz więcej podatków/akcyz/narzutów/
pitów/citów/zusów/drogowego/transportu/łapówek/marketingu niż kosztu samego
paliwa.

No ale te zusy/akcyze/vat-y i inne łapówki nie jest tak łatwo zmienić, w naszym przypadku musi to być ustawa przegłosowane przez Sejm i przyklepana przez Prezydenta. Nie robi się tego codziennie, a jednak ceny paliw z dnia na dzień rosn±.

[...]

Tylko, że z różnych Ľródeł czytałem, że pozalewało fabryki WDC i Seagata, których produkcja stanowiła 20-25% ogólnej liczby produkowanych przez nich dysków.
Sam podajesz przykład że cena wzrosła nie o 25%, ale o 100% i tak to wygl±da wszędzie.
Pomijam fakt, że ceny dysków Hitachi też urosły o 100%, a nic się nie słyszy, żeby ich też podtopiło.
To nie ma nic wspólnego z prawem popytu i podaży, to czysta spekulacja.

Data: 2011-12-13 15:02:50
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
ceny dysków twardych

Powitanko,

No ale te zusy/akcyze/vat-y i inne łapówki nie jest tak łatwo zmienić

Tak OT, z podatkow, ktore wymieniles tylko VAT wymaga dluzszej drogi.
ZUS rosnie co kwartal, tak poprostu. Akcyze (jako jedyny podatek) ustala rzad, poprostu dzwoni Vincent do Donalda:
- Sluchaj, kasy mi brakuje
- To sobie wez
- Ale nie mi, tylko w budzecie, moge podniesc akcyze?
- Stary, co mi d* zawracasz pierdolami, jasne, ze podnos, nikt nie zaprotestuje.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2011-12-13 14:26:48
Autor: Radosław Sokół
ceny dysków twardych
W dniu 13.12.2011 13:16, nadir pisze:
No jako¶ na ceny paliw to prawo popytu nie wpływa.

Zupełnie czym innym jest dobro trwałe i zużywany surowiec.

Bez nowego dysku możesz korzystać z komputera nawet parę
lat (chyba, że wcze¶niej ulegnie uszkodzeniu), a więc w
efekcie bojkotować producentów. Bez kupowania paliwa masz
całkowicie unieruchomiony samochód już po kilkuset kilo-
metrach jazdy, co czasem da się zrobić w kilkana¶cie godzin.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-12-13 07:51:35
Autor: Rafal Lukawski
ceny dyskĂłw twardych

Data: 2011-12-13 16:06:28
Autor: qwerty
ceny dyskĂłw twardych
UĹĽytkownik "Rafal Lukawski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jc6sls$teu$2@usenet.news.interia.pl...
Pewnie tak. Tylko, ktĂłrego roku?;)

2012

A w grudniu koniec świata. :)

Data: 2011-12-13 20:33:26
Autor: gadacz
ceny dyskĂłw twardych
W dniu 2011-12-13 16:06, qwerty pisze:
Użytkownik "Rafal Lukawski" napisał w wiadomości grup
Pewnie tak. Tylko, ktĂłrego roku?;)

2012

A w grudniu koniec świata. :)

no to pozamiatałeś ;)