ceny połączeń

Data: 2011-12-30 20:38:46
Autor: Jasio
ceny połączeń
http://tvp.info/informacje/biznes/rzad-oszczedzi-31-mln-na-telefonach-dla-administracji/6065488

stawka za minutę połączenia krajowego: 0,03 zł, stawka za SMS krajowy:
0,04 zł, oraz stawka za MMS krajowy: 0,33 zł.

3 gr netto za minutę to poniżej kosztów, czy płacąc 29gr brutto jestem
dymany w odbyt?

Data: 2011-12-30 20:13:13
Autor: Waldek Godel
ceny połączeń
Dnia Fri, 30 Dec 2011 20:38:46 +0100, Jasio napisał(a):

3 gr netto za minutę to poniżej kosztów, czy płac±c 29gr brutto jestem
dymany w odbyt?

Jeżeli twoje rachunki przekraczaj± 50 mln zł rocznie to zdecydowanie tak,
powiniene¶ renegocjować umowę.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-12-30 21:51:50
Autor: Jasio
ceny poł±czeń
W dniu 2011-12-30 21:13, Waldek Godel pisze:
[...]

a to ciekawe
29gr brutto to około 23,5 gr netto
załóżmy że dostali ofertę gdzie operator nie zarobi ani grosza
23,5/3 ~= 7,8

czyli płacę prawie 8 razy więcej niż duzi gracze.
auta za 100k nie kupisz za 12,5k przy dużym zakupie. przy większo¶ci
produktów masowych nie ma takich różnic.

Data: 2011-12-30 14:18:04
Autor: Marek Sondej
ceny poł±czeń
On 30 Gru, 21:51, Jasio <nie...@onet.pl> wrote:

[...]

Nauka liczenia na moim przykładzie:

Abonent indywidualny

Sieć: +
Abo: 48,7zł +VAT~60złbrutto - w pakiecie co miesi±c mam:
        5 numerów w plusie bez limitu
        300mmsów do plusa
        pakiet 15min/15sms
        pakiet 40min do wszyscy
        pakiet 150min/150sms

Ilo¶ć wychodz±cych godzin przez 7 m-cy: 52:55:21 (z licznika telefonu)
rachunki rzadko przekroczone, jaki¶ sms premium lub do niemiec.

czyli 53h/7m-cy=7,5h/m-c
A więc 60zł podzielić przez 450min wychodzi 13gr.

Nauczmy się liczyć.

Data: 2011-12-30 21:08:34
Autor: Waldek Godel
ceny poł±czeń
Dnia Fri, 30 Dec 2011 21:51:50 +0100, Jasio napisał(a):

a to ciekawe
29gr brutto to około 23,5 gr netto
załóżmy że dostali ofertę gdzie operator nie zarobi ani grosza

A kto powiedział, że nie zarobi?
Kto powiedział, że musi zarobić na stawce minutowej?

Jest tyle różnych sposobów zarabiania - choćby na pakietach minut w
abonamencie opłaconych a nie wydzwonionych. Choćby na poł±czeniach
przychodz±cych.
Oprócz tego tak duży klient generuje taki przychód, że nawet jeżeli nie
przynosi dochodów (co jest w zasadzie niemożliwe), to przynajmniej pokrywa
koszta utrzymania sieci, pensji pracowników itp. Co z kolei znaczy, że
każdy inny klient będzie przynosił sporo wyższy zysk (bo koszta pokrył już
kto inny).
Przypominam też, że już ładnych kilka lat temu duzi klienci (ale znacznie
mniejsi od tego) typu elektrownie czy banki dostawali oferty z kosztami
poł±czeń w okolicach 1 grosza za minutę. Podkre¶lam - LAT TEMU.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-12-30 22:19:57
Autor: Jasio
ceny poł±czeń
W dniu 2011-12-30 22:08, Waldek Godel pisze:

[...]

pokaż mi inn± masow± branżę, gdzie za duży zakup dostaniesz 23 razy
niższ± cenę...

Data: 2011-12-30 22:28:56
Autor: ALEX
ceny poł±czeń
W dniu Pt 30 12 2011 22:08, Waldek Godel pisze:

Przypominam też, że już ładnych kilka lat temu duzi klienci (ale znacznie
mniejsi od tego) typu elektrownie czy banki dostawali oferty z kosztami
poł±czeń w okolicach 1 grosza za minutę. Podkre¶lam - LAT TEMU.

Wewn±trz sieci, czy poza? Bo o poł±czeniach za 5 gr w sieci korporacyjnej to słyszałem dobre 10 lat temu, ale poza sieć? Czyli MTR jest dla maluczkich, władzy nie dotyczy.

--
ALEX generał lejtnant Pod Cusim± flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjsk±, zatopiła co¶ o wiele więcej: mit o wyższo¶ci białej rasy :-D

Data: 2011-12-30 21:40:39
Autor: Waldek Godel
ceny poł±czeń
Dnia Fri, 30 Dec 2011 22:28:56 +0100, ALEX napisał(a):

Wewn±trz sieci, czy poza? Bo o poł±czeniach za 5 gr w sieci korporacyjnej to słyszałem dobre 10 lat temu, ale poza sieć? Czyli MTR jest dla maluczkich, władzy nie dotyczy.

Podobno m±drej głowie do¶ć dwie słowie, widać nie każdemu starczy.
No to pro¶ciej:
biurwa ma 1000 minut w abonamencie po 3 grosze. W poprzednim miesi±cu
biurwa wydzwoniła 600 minut (z czego powiedzmy 50% poza sieć macierzyst± za
które to operator zapłacił innemu operatorowi po 3 grosze za minutę), ale
urz±d zgodnie z umow± zapłacił abonament za 1000 minut. Do tego biurwa odebrała 300 minut połaczeń (z czego powiedzmy 30% spoza
sieci macierzystej, za które operator otrzyma po 3 grosze od operatora z
którego sieci poł±czenie było inicjowane).
Policz czy operator zyska czy straci. Zadanie w zasadzie na poziomie
podstawówki. Jak już zaliczysz podstawówkę, to jeszcze pogadamy o opłatach
za DATA, SMS-y i inne sprawy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"i zrozumiesz iz BT to takie chodzenie pieszo na drugi koniec miasta po

Data: 2011-12-30 22:49:04
Autor: Jasio
ceny poł±czeń
W dniu 2011-12-30 22:40, Waldek Godel pisze:
[...]

no tak, bo mali klienci to nie odbieraj± rozmów z po za sieci oraz
zawsze wykorzystuj± abo co do minuty...

Data: 2011-12-30 22:02:51
Autor: Waldek Godel
ceny poł±czeń
Dnia Fri, 30 Dec 2011 22:49:04 +0100, Jasio napisał(a):

no tak, bo mali klienci to nie odbieraj± rozmów z po za sieci oraz
zawsze wykorzystuj± abo co do minuty...

A co to ma do rzeczy?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-12-30 23:17:41
Autor: Jasio
ceny poł±czeń
W dniu 2011-12-30 23:02, Waldek Godel pisze:
Dnia Fri, 30 Dec 2011 22:49:04 +0100, Jasio napisał(a):

no tak, bo mali klienci to nie odbieraj± rozmów z po za sieci oraz
zawsze wykorzystuj± abo co do minuty...

A co to ma do rzeczy?

no twierdzisz, że op może dać nisk± cenę, bo zarobi na m. in. na
przychodz±cych poł±czeniach i niewykorzystanym abo.
Skoro małym klientom daje 23 razy droższ± ofertę tzn. że albo mali tego
nie robi±, albo po prostu małych można dymać, bo jako¶ nie chcesz mi
podać innej masowej branży, gdzie za duży zakup dostanę 23 razy niższ±
cenę...

Data: 2011-12-30 22:40:56
Autor: Waldek Godel
ceny poł±czeń
Dnia Fri, 30 Dec 2011 23:17:41 +0100, Jasio napisał(a):

[...]

Brawo, wygrałe¶ talon na spacer dookoła parku.
Tak, małych można dymać. Bo chc± płacić 20 zł miesięcznie i mieć telefon za
złotówkę.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Paweł "robbo"

Data: 2011-12-30 23:48:44
Autor: Jasio
ceny poł±czeń
W dniu 2011-12-30 23:40, Waldek Godel pisze:
i mieć telefon za
złotówkę

no i czemu kłamiesz?

Data: 2011-12-30 23:24:48
Autor: ALEX
ceny poł±czeń
W dniu Pt 30 12 2011 22:40, Waldek Godel pisze:

[...]

No to pozwól że sprostuję:
Po pierwsze primo pytałem o to czy z te 3 gr netto to tylko w "korporacyjnej" sieci. "Korporacyjna" to urzędowa pula numerów, czy też z wyj¶ciem "na ¶wiat"
Po drugie primo nie pytałem czy plus na tym zarobi czy straci, bo mnie to wali. Ich problem nie mój.
Po trzecie primo jeżeli pytam o A, to znaczy że mnie interesuje A. Nie interesuje mnie B, nie interesuje mnie C, jak również nie interesuje mnie kto komu dał łapówkę i za co; i nie interesuje mnie kto z kim gdzie i ile razy.
Ja¶niej teraz?

Data: 2011-12-30 23:29:12
Autor: Jasio
ceny poł±czeń
W dniu 2011-12-30 23:24, ALEX pisze:
nie pytałem czy plus na tym zarobi czy straci, bo mnie to wali

szkoda, że mali nie mog± tak robić, bo ich potem ¶cigaj± za nieuczciw±
konkurencję...

Data: 2011-12-30 22:41:59
Autor: Waldek Godel
ceny poł±czeń
Dnia Fri, 30 Dec 2011 23:29:12 +0100, Jasio napisał(a):

szkoda, że mali nie mog± tak robić, bo ich potem ¶cigaj± za nieuczciw±
konkurencję...

to w końcu pytasz o małych klientów czy o małe firmy? Bo tak szybko
skaczesz z jednego aspektu na drugi, że już się gubię...

Data: 2011-12-30 23:51:11
Autor: Jasio
ceny poł±czeń
W dniu 2011-12-30 23:41, Waldek Godel pisze:
[...]

ale o czym Ty do mnie rozmawiasz?
gdyby¶ nie wyci±ł na co odpowiadałem to by¶ wiedział, że tu pisałem o
czym¶ zupełnie innym...

Data: 2011-12-31 14:44:12
Autor: John Kołalsky
ceny poł±czeń

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org>

[...]

Tym gorzej dla uzasadnienia takiej ceny skoro inni musz± składać się na tę nisk± cenę

Data: 2011-12-31 14:18:16
Autor: Waldek Godel
ceny poł±czeń
Dnia Sat, 31 Dec 2011 14:44:12 +0100, John Kołalsky napisał(a):

Tym gorzej dla uzasadnienia takiej ceny skoro inni musz± składać się na tę nisk± cenę

Jak widać nic nie zrozumiałe¶, szkoda.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Udzial Androida sie kurczy kosztem iOSa na rynku smartphonów" - Paweł

Data: 2011-12-31 16:05:24
Autor: tl
ceny poł±czeń

Użytkownik "John Kołalsky"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jdn3k8$d55$1@mx1.internetia.pl...

Tym gorzej dla uzasadnienia takiej ceny skoro inni musz± składać się na tę nisk± cenę

Chyba czas na rozmowę u¶wiadamiaj±c±. Widzisz, pieni±żki które urz±d przeleje na konto operatora bior± się nie z fabryki pieni±żków tylko ze składek zwanych podatkami i na te podatki musz± składać się wszyscy. Mamusia i tatu¶ też. Co z tego wynika ? Ano to, że ideałem dla mamusi i tatusia byłaby stawka 0 (zero) płacona przez urz±d zewnętrznemu operatorowi. Jasio też by skorzystał bo rodzice mieliby więcej pieni±żków na zabawki dla niego.

Data: 2011-12-31 16:09:57
Autor: John Kołalsky
ceny poł±czeń

Użytkownik "tl" <tl111@poczta.gazeta.pl>

[...]

No to teraz twoja mamusia i twój tatu¶ korzystaj±cy z komórek dopłacaj± do usługi realizowanej poniżej kosztów.

Data: 2011-12-31 15:25:09
Autor: Waldek Godel
ceny poł±czeń
Dnia Sat, 31 Dec 2011 16:09:57 +0100, John Kołalsky napisał(a):

No to teraz twoja mamusia i twój tatu¶ korzystaj±cy z komórek dopłacaj± do usługi realizowanej poniżej kosztów.

Z ramienia jakiej instytucji przeprowadzałe¶ audyt PTC?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-12-31 16:31:33
Autor: John Kołalsky
ceny poł±czeń

[...]

Tak brzmiał zarzut. Je¶li uważasz, że czyje¶ dopłacanie umniejsza mu to gratuluję rozumowania.

--
pt@
"Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2011-12-31 15:35:18
Autor: Waldek Godel
ceny poł±czeń
Dnia Sat, 31 Dec 2011 16:31:33 +0100, John Kołalsky napisał(a):

Z ramienia jakiej instytucji przeprowadzałe¶ audyt PTC?

Tak brzmiał zarzut. Je¶li uważasz, że czyje¶ dopłacanie umniejsza mu to gratuluję rozumowania.

Powtórzę pytanie: z ramienia jakiej instytucji przeprowadzałe¶ audyt PTC?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

Data: 2012-01-01 12:36:21
Autor: John Kołalsky
ceny poł±czeń

[...]

Co kogo obchodzi audyt ?! Durn± argumentację przedstawiasz do wydumanego założenia, że nie jest poniżej kosztów

Data: 2012-01-01 12:06:04
Autor: Waldek Godel
ceny poł±czeń
Dnia Sun, 1 Jan 2012 12:36:21 +0100, John Kołalsky napisał(a):

Co kogo obchodzi audyt ?! Durn± argumentację przedstawiasz do wydumanego założenia, że nie jest poniżej kosztów

Za to twoja teoria z czapy wzięta (przeprowadziłe¶ w końcu ten audyt?) że
jest poniżej kosztów jest zupełnie zasadna i rozs±dna... ech..
Po prostu pszemolisz. I to w najgorszym możliwym stylu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

Data: 2011-12-31 16:32:14
Autor: tl
ceny poł±czeń

Użytkownik "John Kołalsky"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jdn8l1$coo$1@mx1.internetia.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Ależ sk±d. Nie ma fizycznej możliwo¶ci żeby mój tatu¶ do czego¶ dopłacał, a mamusia jest w playu i nie nawi±zuje poł±czeń. Ja dzwonię.
Składamy się jedynie na te trzy grosze poprzez podatki. To tak nawi±zuj±c do Twojego obrazu ¶wiata. Bardziej jednak przemawia do mnie bilans przedstawiony przez Waldka.

Data: 2012-01-01 12:44:14
Autor: John Kołalsky
ceny poł±czeń

[...]

Przeczytaj pierwszy artykuł w w±tku. Chodziło o to, że kto¶ jest dymany a nie o to, że kto¶ dyma.

Data: 2012-01-01 12:07:10
Autor: Waldek Godel
ceny poł±czeń
Dnia Sun, 1 Jan 2012 12:44:14 +0100, John Kołalsky napisał(a):

Przeczytaj pierwszy artykuł w w±tku. Chodziło o to, że kto¶ jest dymany a nie o to, że kto¶ dyma.

Póki co, to ty, przez większ± czę¶ć w±tku dokonujesz brutalnego gwałtu na
faktach i zdrowym rozs±dku.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"G1 za 49zł to chyba dobry pomysl.  Tak tez i pomyslalem i kupilem a co" -

Data: 2012-01-02 12:18:40
Autor: tl
ceny poł±czeń

Użytkownik "John Kołalsky"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jdpgvb$u8$1@mx1.internetia.pl...

Przeczytaj pierwszy artykuł w w±tku. Chodziło o to, że kto¶ jest dymany a nie o to, że kto¶ dyma.

Czyli uważasz, że jeste¶ "dymany" bo rz±d nie zwiększy Ci przymusowego obci±żenia podatkowego aby zapłacić większ± cenę za minutę rozmowy urzędnika ? Na dodatek jeste¶ "dymany" bo jeste¶ zmuszany do zawierania umów z operatorami komórkowymi ? No i jeste¶ dymany bo operator nie traktuje Ciebie jak renomowanego klienta z portfelem grubo¶ci 20 mln ?  No, niestety, jeste¶ dymany. Ciekawi mnie jednak inna rzecz. Czy np. zgodziłby¶ się na płacenie za odbieran± rozmowę ?

Data: 2012-01-02 16:45:40
Autor: John Kołalsky
ceny poł±czeń

[...]

A mnie ciekawi gdzie siej± głupich

Data: 2012-01-03 09:00:38
Autor: tl
ceny poł±czeń

Użytkownik "John Kołalsky"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jdsjg2$osn$1@mx1.internetia.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Spytaj mamy lub taty.

Data: 2012-01-03 09:06:13
Autor: tl
ceny poł±czeń

Użytkownik "tl"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jducj9$je8$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Jednak lepiej pytanie zadaj tylko mamie. Na wszelki wypadek.

Data: 2012-01-10 08:44:12
Autor: _±ćęłń󶼿.
ceny poł±czeń
Ja bym się zgodził za płacenie mi za odbieran± przeze mnie rozmowę.
Gdzie jest jeszcze takie abo?

-- -- -

Data: 2011-12-31 16:50:35
Autor: J.F.
ceny poł±czeń
Dnia Fri, 30 Dec 2011 21:40:39 +0000, Waldek Godel napisał(a):
Podobno m±drej głowie do¶ć dwie słowie, widać nie każdemu starczy.
No to pro¶ciej:
biurwa ma 1000 minut w abonamencie po 3 grosze. W poprzednim miesi±cu

30 zl

biurwa wydzwoniła 600 minut (z czego powiedzmy 50% poza sieć macierzyst± za
które to operator zapłacił innemu operatorowi po 3 grosze za minutę),

9zl
[...]

3zl. Zostaje 24zl ... starczy ? Na utrzymanie infrastruktury pozwalajacej na 900
min rozmow ? A MTR naprawde juz 3gr ? Bo jesli np 12, to juz tylko 6zl zostanie.

J.

Data: 2011-12-31 16:33:57
Autor: Waldek Godel
ceny poł±czeń
Dnia Sat, 31 Dec 2011 16:50:35 +0100, J.F. napisał(a):

A MTR naprawde juz 3gr ? Bo jesli np 12, to juz tylko 6zl zostanie.

Choćby jeden grosz został - ważne, że zostaje. A 50 milionów przychodu zawsze się przyda. I to już sporo infrastruktury
utrzyma.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2012-01-01 15:19:09
Autor: J.F.
ceny poł±czeń
Dnia Sat, 31 Dec 2011 16:33:57 +0000, Waldek Godel napisał(a):
[...]

nie 50, a 18.9 (no chyba ze to w sumie wyjdzie wiecej). I byc moze trzeba za to wystawic 107 dodatkowych masztow, bo jak sie biurwy
rozgadaja .. I jeszcze zadbac o serwis, bo jak przerwac gadanie, to beda
prokuratorem staszyc.

Ale jesli to takie oplacalne, to czemu nie obnizyc wszystkim ? Albo promocje taka zrobic, dla 10 tys pierwszych klientow w nowym roku :-)

Nie, nie ma co spekulowac, najpierw trzeba przetarg odszukac.

J.

Data: 2012-01-01 16:05:21
Autor: Maciej Bebenek
ceny połączeń
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ale jesli to takie oplacalne, to czemu nie obnizyc wszystkim ? Albo promocje taka zrobic, dla 10 tys pierwszych klientow w nowym roku :-)

Mimo tego, że Nowy Rok i takie sobie, spróbuj włączyć odpowiedni moduł i
pomyśl, co oznacza określenie "koszt obsługi klienta" i co sie na niego
składa.
PodpowiedĹş: hurtownia, ceny hurtowe ;)

Data: 2012-01-01 19:03:49
Autor: J.F.
ceny poł±czeń
Dnia 1 Jan 2012 17:05:21 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale jesli to takie oplacalne, to czemu nie obnizyc wszystkim ? Albo promocje taka zrobic, dla 10 tys pierwszych klientow w nowym roku :-)

Mimo tego, że Nowy Rok i takie sobie, spróbuj wł±czyć odpowiedni moduł i
pomy¶l, co oznacza okre¶lenie "koszt obsługi klienta" i co sie na niego
składa.
PodpowiedĽ: hurtownia, ceny hurtowe ;)

Promocja tylko przez internet :-)

No dobra, zaczalem od
http://www.bip.cuw.gov.pl/portal/cuw/652/1624/Swiadczenie_uslug_telefonii_ruchomej_wraz_z_dostawa_telefonow_komorkowych__i_mod.html

po przeczytaniu kilku stwiedzam ze nie wiem co oni w koncu zamowili, ale
wydaje mi sie iz:
a) kryterium jest idiotyczne,
b) abonamenty sa bezminutowe, za to po mniej niz 4.10 zl,
c) rozmowy wewnatrz grupy darmowe i nielimitowane,
d) po ile rozmowy to nie wiem ... w/g ogolnego cennika ? Wyliczenia Waldka biora w leb.

J.

Data: 2011-12-31 14:35:38
Autor: John Kołalsky
ceny poł±czeń

[...]

A to nie jest hurtownia tylko klient końcowy

Data: 2011-12-30 21:16:56
Autor: ToMasz
ceny połączeń
W dniu 30.12.2011 20:38, Jasio pisze:
http://tvp.info/informacje/biznes/rzad-oszczedzi-31-mln-na-telefonach-dla-administracji/6065488

stawka za minutę połączenia krajowego: 0,03 zł, stawka za SMS krajowy:
0,04 zł, oraz stawka za MMS krajowy: 0,33 zł.
Nie wczytywałem się w tekst, ale przyszedł mi do głowy pomysł że operator sprzedaje hurtem tyle a tyle rozmów i smsów, ze jak się je wszystkie wykorzysta to ceny będą tak niskie. jak się ich nie wykorzysta -trudno, płacić trzeba

3 gr netto za minutę to poniżej kosztów, czy płacąc 29gr brutto jestem
dymany w odbyt?
a telefon za złotówkę dostałeś? jak nie, to jesteś dymany w portfel, bo na przełomie 2011/2012 rozmowy na poziomie 10-15 groszy to raczej standard, a żeby klient się "rzucił" na 2letni abo, trzeba mu dołożyć darmowe w sieci lub internet....

ToMasz

Data: 2011-12-30 21:47:37
Autor: Jasio
ceny połączeń
W dniu 2011-12-30 21:16, ToMasz pisze:
[...]

żadnego telefonu za darmo nie dostałem, mam prepaid.
to oświeć mnie gdzie będę miał 10-15 gr?
- tak, żeby do mnie dzwoniący nie płacili kilka razy więcej niż do
normalnych sieci
- i tak, żebym nie musiał codziennie śledzić strony operatora i wpisywać
co dwa dni jakieś śmieszne kody do miliarda promocji.

Data: 2011-12-30 22:19:13
Autor: Maciej Bebenek
ceny połączeń
Jasio <niemam@onet.pl> wrote:

[...]

Dwa-trzy lata temu, gdy korzystałem z Taktaka, średni koszt minuty
wychodził mi ok. 8,5 gr brutto przy +/- 250 minutach wychodzących i ~500
minutach przychodzących miesięcznie.

Data: 2011-12-30 23:27:26
Autor: Jasio
ceny połączeń
W dniu 2011-12-30 23:19, Maciej Bebenek pisze:

Dwa-trzy lata temu, gdy korzystałem z Taktaka, średni koszt minuty
wychodził mi ok. 8,5 gr brutto przy +/- 250 minutach wychodzących i ~500
minutach przychodzących miesięcznie.

właśnie wszedłem na stronę tak taka i wielkimi literami pytają się mnie,
czy chcę rozmawiać jedynie za 30 gr/min

to gdzie te 8,5 gr za minutÄ™?

Data: 2011-12-31 00:06:29
Autor: Maciej Bebenek
ceny połączeń
Jasio <niemam@onet.pl> wrote:
[...]

Wtedy było 29

to gdzie te 8,5 gr za minutÄ™?

Po pierwsze - regułą już chyba jest, że dwa razy w roku występuje zjawisko
p.t. podwójne doładowanie. I trzeba je wykorzystać maksymalnie, czyli 150
zł.
Po drugie, jak doładowywać, to tam, gdzie jest jeszcze dodatkowa premia,
np. na stronie Ery + 10%.
W ten sposĂłb otrzymujesz stawkÄ™ ~14,3 gr do obcych sieci.
Dla własnej sieci i stacjonarnych mamy połączenia przychodzące, a
dokładniej ówczesne erajednostki - za każde 2 minuty przychodzące jedna
minuta do wykorzystania.
I w ten sposób można osiągnąć wspomnianą ŚREDNIĄ cenę.

Data: 2011-12-31 14:33:35
Autor: John Kołalsky
ceny połączeń

UĹĽytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl>

[...]

A cena jaka jest ? Bo jak do normalnego sklepu idziesz to taka sama dla wszystkich.

Data: 2011-12-31 13:00:53
Autor: tl
ceny połączeń

UĹĽytkownik "Jasio"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jdl872$mal$1@node2.news.atman.pl...

żadnego telefonu za darmo nie dostałem, mam prepaid.
to oświeć mnie gdzie będę miał 10-15 gr?
- tak, żeby do mnie dzwoniący nie płacili kilka razy więcej niż do
normalnych sieci

I tu jest problem, żeby podtrzymać zyski operatora na obecnym poziomie ktoś musi je wygenerować. Ty albo Twoi znajomi. Zdecyduj się.
Play zdobywa rynek i działa na niskiej marży, reszta musi utrzymać wyniki żeby zasłużyć na premię i stołek. Mój syn z rachunku 70 pln w abo
zejdzie od stycznia do 10 pln w prepaidzie przy ok 250 min. Wszystko zaleĹĽy od dogadania siÄ™ ze znajomymi.

- i tak, żebym nie musiał codziennie śledzić strony operatora i wpisywać
co dwa dni jakieś śmieszne kody do miliarda promocji.

Jak wyżej. To dobry sposób na odsianie 80% ludków chcących płacić mniej niż 29 gr , a reszta jest usatysfakcjonowana.

Data: 2011-12-31 13:31:46
Autor: Jasio
ceny połączeń
W dniu 2011-12-31 13:00, tl pisze:
[...]

no w przypadku dziecka/nastolatka to ok, ale Ty chyba nie mĂłwisz
poważnie, że mam dzwonić do dorosłych ludzi i mówić im, pójdzie do play
to będzie taniej:D

 To dobry sposĂłb na
odsianie 80% ludków chcących płacić mniej niż 29 gr , a reszta jest
usatysfakcjonowana.

a na ile wyceniasz swój czas, który poświecisz na szukanie promocji,
liczenia jaka się bardziej opłaca i klepanie kodów. Już o pilnowaniu
terminów, kiedy się promocja kończy nie wspomnę

Data: 2011-12-31 14:22:17
Autor: Wojtek
ceny poł±czeń
Jasio wystukał, co następuje:

W dniu 2011-12-31 13:00, tl pisze:
I tu jest problem, żeby podtrzymać zyski operatora na obecnym poziomie
kto¶ musi je wygenerować. Ty albo Twoi znajomi. Zdecyduj się.
Play zdobywa rynek i działa na niskiej marży, reszta musi utrzymać
wyniki żeby zasłużyć na premię i stołek. Mój syn z rachunku 70 pln w abo
zejdzie od stycznia do 10 pln w prepaidzie przy ok 250 min. Wszystko
zależy od dogadania się ze znajomymi.

no w przypadku dziecka/nastolatka to ok, ale Ty chyba nie mówisz
poważnie, że mam dzwonić do dorosłych ludzi i mówić im, pójdzie do play
to będzie taniej:D

doro¶li ludzie nie maja problemów "ojoj, zapłacę grosika więcej" tylko dzwoni±...

 To dobry sposób na
odsianie 80% ludków chc±cych płacić mniej niż 29 gr , a reszta jest
usatysfakcjonowana.

a na ile wyceniasz swój czas, który po¶wiecisz na szukanie promocji,
liczenia jaka się bardziej opłaca i klepanie kodów. Już o pilnowaniu
terminów, kiedy się promocja kończy nie wspomnę

hm, kwestia tego czym się kto¶ interesuje... przegl±daj±c naweb pobieżnie w ramach prasówki portale telekomunikacyjne stosowne informacje s± dostarczane... można też zapytać na forum i często dostaje się gotow± wyliczankę. Klepanie kodów i pamiętanie? wpisanie do google kalendarza daty, dostaję powiadomienie, wybieram kod z ksi±żki adresowej. Cało¶ć to kilka sekund...
No ale jak kto¶ lubi płacić kilka razy więcej to jego wolna wola...

Data: 2011-12-31 15:58:05
Autor: tl
ceny połączeń

UĹĽytkownik "Jasio"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jdmvgq$ds6$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Syn założył rodzinę i na razie nie ma kasy do wyrzucania w błoto. Nie trzeba być nastolatkiem żeby umieć liczyć swoje pieniądze. Miał dwa lata na uświadomienie znajomym korzyści z przejścia do playa. Nie musial do nich dzwonić.

To dobry sposĂłb na
[...]

Czas spędzony na tym hobby cenię wyżej niż np. wjeżdżanie i zjeżdżanie z góry po śniegu. Traktuję to jak zabawę która daje mi satysfakcję.
W playu nie muszę się zbytnio wysilać. Te same zabawki od dwóch lat. Acha, też jestem w prepaidzie. Pilnowanie terminów ? Bez przesady, stać mnie na kilka połączeń za 29 gr. A gimnastyka pamięci też ma swoje zalety.

Data: 2011-12-31 19:24:36
Autor: ToMasz
ceny połączeń
W dniu 30.12.2011 21:47, Jasio pisze:
[...]

jeśli w sieci to w play, orange albo taktak
- tak, żeby do mnie dzwoniący nie płacili kilka razy więcej niż do
normalnych sieci
Ale co ja mam do tego że W3 ma rozmowy między sobą tanie, a do Play tanie+mtr+167%dotatku? Rzecznik Orange napisał: niema prawa które zmusza orange do obniżenie kosztów rozmów wraz z obniżeniem MTR
- i tak, żebym nie musiał codziennie śledzić strony operatora i wpisywać
co dwa dni jakieś śmieszne kody do miliarda promocji.
No nie musisz. za 12.5+vat możesz dostać jakieś 140 minut+100MB+(do negocjacji)1000min gratis w play(i czasami) na stacjonarne. Ja przy podobnym abonamencie wydzwaniam 40min do wszystkich i 300 gratisowych. nie daję rady wiecej, ale rzeczywiście najpierw wybieram stacjonarki potem komórki.
W prepaidzie możesz doładować tyle ile chcesz, nie przepadnie, a bonusy kupujesz krótkim kodem, tym samym, bez jakiegokolwiek szukania, kombinowania.... Za każde doładowanie - bonus - net, rozmowy albo smsy.

Zwróciłeś uwagę że nie chcesz kombinować. Ja też bym chciał żeby świat był taki, ale niestety,to tylko marzenia. Większość zakupów robię w promocyjnych cenach, czasami na allegro, a czasami nawet w szmateksie. Co stoi na przeszkodzie aby w taryfach telefonicznych szukać podobnych okazji?
ToMasz

Data: 2011-12-31 14:32:09
Autor: John Kołalsky
ceny połączeń

[...]