ceny samochodów

Data: 2017-07-11 14:25:07
Autor: ToMasz
ceny samochodów
Witam

na Demotywatorach, znalazłem jakąś śmiesznostkę, (zresztą wcale nie śmieszną) ale gość pisze w jednym ze zdań, że kupił w salonie nowe auto za 68tyś, a po 5 latach sprzedał za 49 tyś. chciałbym wiedzieć co to za auto, ewentualnie jakie auto ma najmniejszy spadek wartości (pytam o stosunkowo tanie auta, nie kolekcjonerskie nietypowe itp)

ToMasz

Data: 2017-07-11 15:01:41
Autor: Pszemol
ceny samochodów
ToMasz <Nieczytam@orange.pl> wrote:
[...]

W USA najlepiej trzymają cenę Hondy i Toyoty.

Data: 2017-07-11 15:48:05
Autor: LordBluzg(R)
ceny samochodów
W dniu 2017-07-11 o 14:25, ToMasz pisze:
Witam

na Demotywatorach, znalazłem jakąś śmiesznostkę, (zresztą wcale nie
śmieszną)

Śmieszną. Gość podał cenę zakupu i cenę sprzedazy. Zadał pytanie: ile stracił?...no więc ktoś mu odpowiedział że 19tys :)

[...]

Możesz kupić nowe w salonie za 100tys zł i sprzedasz za 50tys złotych, nawet na drugi dzień...to ja nie rozumiem gdzie tutaj widzisz obawy i sprzeczności. Jeśli sprzedajesz auto, to jest ono tyle warte ile za nie otrzymasz...no ale nie będę drążył tutaj logiki :)

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-11 15:01:42
Autor: Pszemol
ceny samochodów
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Znowu pijesz przy czytaniu albo coś wąchasz i pewnie oczy Ci łzawią, nie
rozumiesz co czytasz.

Data: 2017-07-11 17:22:15
Autor: LordBluzg(R)
ceny samochodów
W dniu 2017-07-11 o 17:01, Pszemol pisze:
[...]

Chyba jest odwrotnie. Nadal przeliczasz klucze calowe na mm? :D

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-11 19:22:43
Autor: ToMasz
ceny samochodów
W dniu 11.07.2017 o 17:22, LordBluzg(R) pisze:
[...]

nie nie lordzie. ja bym chętnie kupił auto w którym jest tak _mała_ utrata wartości. Dlatego na serio pytam. Bardzo na serio

ToMasz

Data: 2017-07-11 19:48:20
Autor: adam
ceny samochodów

[...]

Zauważyłem, że u nas niestety jest przesąd, że nowe auta są drogie. Bo tak jest, ale często dostajesz rabat, gratisy, ubezpieczenie.
Auto to pewnie toyota albo honda, ludzie dają się pociąć za takie auta na rynku wtórym, często nie wiedzą ile kosztował nowy, bo cena z cennika nijak ma się do ceny transakcyjnej i potem takie kwiatki.
Tu masz przykład
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civic-inspekcja-eksperta-motoryzacyjnego-certyfikat-jakosci-joymile-ID6yRRjR.html
Auto jako nowe kosztowało pewnie 55.000-58.000PLN
A po 6 latach 40.000 :)
Sam noszę się ze sprzedażą mojej Kijanki z 2010/2011 roku więc rynek obserwuję:)

pzdr
Adam

-- -
Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2017-07-11 17:58:18
Autor: Pszemol
ceny samochodów
adam <adabi@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Oj, Adamie, ale mi się ta Civic podoba! Zawsze się za nią obracam jak ją
widzę, tak mi w oko wpadła. Szkoda że tego hatchbacka nie sprzedawali w
USA!

Poważnie kupię ją nówkę w salonie w PL za 55 kafli??? Doradź jak to zrobić!

Sam noszę się ze sprzedażą mojej Kijanki z 2010/2011 roku więc rynek obserwuję:)

Co to kijanka? :-) Tak Civica nazywacie?

Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Czy zechciałbyś ustawić swój AVG aby tych śmieci z reklamami nie dolepiał
do każdej Twojej wypowiedzi? Dzięki!

Data: 2017-07-11 20:20:40
Autor: LordBluzg(R)
ceny samochodów
W dniu 2017-07-11 o 19:58, Pszemol pisze:

Co to kijanka? :-) Tak Civica nazywacie?

OMB...KIA (Kijanka)

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-11 20:31:22
Autor: LordBluzg(R)
ceny samochodów
W dniu 2017-07-11 o 19:22, ToMasz pisze:

nie nie lordzie. ja bym chętnie kupił auto w którym jest tak _mała_
utrata wartości. Dlatego na serio pytam. Bardzo na serio

Doskonale wiem co masz na myśli ale to jest niestety lekko złudne. Są oczywiście rankingi, wystarczy sięgnąć do google. Niestety zmienia się to jak w kalejdoskopie. Dzisiaj kupisz nowe auto (markę) która w rankingach (strata wartości) stoi wysoko a po 5 latach okaże się że wartość spadła dość znacznie. Generalnie Twoje pytanie jest z zakresu wróżbiarstwa :) Nie można dzisiaj określić, które auto/marka za 5 lat wyjdzie najlepiej bo zbyt dużo jest tych marek na rynku. Możesz oczywiście posłużyć się Allegro czy Otomoto, gratka itp, wpisać sobie rok pojazdu 2012 i zobaczyć co jest w cenie w stosunku do ceny zakupu jaka obowiązywała w 2012 (procentowa utrata wartości)

Przykładowe linki masz poniżej ale moje doświadczenie, jak wspomniałem to obserwacja rynku od kilkudziesięciu lat i zupełnie inne doznania.
Osobiście nie kupię chyba nigdy nowego auta. Wolę kilkuletnie pojazdy bardzo dobrze utrzymane z małym przebiegiem. Tutaj raczej nie ma ryzyka utraty sporej wartości pojazdu. Chociaż, to co się nagle zdarzyło na przestrzeni 2 lat...gdzie spada zainteresowanie dieslem, to mam pewne wątpliwości.

http://moto.onet.pl/raporty/top-10-inwestuj-w-te-auta-malo-traca-na-wartosci-i-latwo-je-sprzedac/s80prq

https://moto.wp.pl/ktore-auta-najmniej-a-ktore-najwiecej-traca-na-wartosci-po-3-latach-6062060125160065g

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-11 19:02:21
Autor: Pszemol
ceny samochodów
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
Chociaż, to co się nagle zdarzyło na przestrzeni 2 lat...gdzie spada zainteresowanie dieslem, to mam pewne wątpliwości.

Podobne wątpliwości długoterminowe (a 7 lat przy zakupie samochodu to
przecież bardzo długo!) ma obecna ekspansja na rynek aut elektrycznych. Może się więc okazać, że za 7 lat nie będzie dużego popytu na samochody
spalinowe i ich cena znacznie spadnie w stosunku do cen jakie mają
dzisiejsze 7-latki.

Na 2019-2020 zapowiadane jest dużo nowinek z dziedziny EV a Ty chcesz
przewidzieć co będzie za 7 lat, gdy te nowinki zaleją rynek jako tanie już
wtedy 4-5 latki elektryczne.

Data: 2017-07-11 22:27:28
Autor: LordBluzg(R)
ceny samochodów
W dniu 2017-07-11 o 21:02, Pszemol pisze:
[...]

Ja chcę przewidzieć? Pszemol, nie chlej. Od samego poczatku i w tym wątku, nie wiesz co czytasz i nie wiesz co piszesz. Powoli zaczynam stawiać tezę ze zwyczajnie jesteś naćpany :)

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-11 20:32:46
Autor: Pszemol
ceny samochodów
[...]

Nie. Jestem trzeźwy. To było "chcesz" retoryczne. Niekoniecznie do Ciebie
adresowane ale tak ogólnie :-) Na zasadzie "jak nie chcesz się osikać to
nie sikaj pod wiatr", kapujesz?

A wracając do planów na kupowanie nowego auta na 7 lat przez ToMasza, to ma
to dziś jeszcze większe znaczenie gdy ktoś kupuje auto nowe na kredyt.
Zwłaszcza długi karkołomny kredyt na dłużej niż 3 lata, taki na 84 miechy
:-)

Szybko się okaże że auto Ci się znudzi po 5 latach a masz do spłacenia 2x
tyle ile Twój 5-6 latek jest wart i nie sprzedasz, nie zamienisz -
umoczysz.

Jak przyjmą się elektryki za 2-3 lata to się może okazać że mocno, mocno
umoczysz kupując dziś nowego benzyniaka na kredyt.

Data: 2017-07-12 00:08:33
Autor: LordBluzg(R)
ceny samochodów
"Pszemol" wydumał(a) w wiadomości ID news:ok3cle$qnu$1dont-email.me
[...]

Przecież to kurwa napisałem. Wiem, nie umiesz kliknąć w moją odpowiedź, czego wyraz dałes niejednokrotnie, to Ci kurwa zacytuję:

Cykurwatytat:
"Jeśli sprzedajesz auto, to jest ono tyle warte ile za nie otrzymasz...no ale nie będę drążył tutaj logiki :)"

DRUGI Cykurwacytat:
[...]

Tego nie ma w ofercie sprzedaży wymienionego. Ktoś sprzedaje i wyznacza cenę, ktoś kupuje i chce wydać tyle ile mu się opłaca (nie tyle ile może, chyba że jest kretynem).

Szybko się okaże że auto Ci się znudzi po 5 latach a masz do spłacenia 2x
tyle ile Twój 5-6 latek jest wart i nie sprzedasz, nie zamienisz -
umoczysz.

Też nie do końca. Znam momenty, że auto kupione NOWE zostało sprzedane w rodzinie/sąsiadowi, który z boku doglądał a marketing właściciela polegał na tym, że był przebiegły i ciągle chwalił jakitokurwa mega zajebisty sprzęt. Opierdolił go w maksymalnej cenie, no bo z Allegro to chuj wie a od handlarza to kręcone :)...no i sprzedał z minimalną stratą.

Jak przyjmą się elektryki za 2-3 lata to się może okazać że mocno, mocno
umoczysz kupując dziś nowego benzyniaka na kredyt.

Wspomnij tego posta za 10 lat hasztag: #elektrykilordbluzg

Elektryki NIE osiągną nawet 35% produkcji światowej. Wspomnij, nie pytaj teraz bo nie chce mi się wyjaśniać :)

--
LordBluzg(R)(TM)
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)(R)(TM)+

Data: 2017-07-11 22:57:35
Autor: Pszemol
ceny samochodów
[...]

Wiesz, jak wszędzie będziesz mógł kupić 7-letniego Passata za 15-20
tysiaków a Ty będziesz chciał za niego 30-40 tysiaków to sobie będziesz
mógł do woli wyceniać jak tylko chcesz, ale chętnych ze świecą będziesz
szukał...

[...]

No to dobrze mieć takiego sąsiada... Ale 5 lat go systematycznie urabiać?
:-)

Jak przyjmą się elektryki za 2-3 lata to się może okazać że mocno, mocno
umoczysz kupując dziś nowego benzyniaka na kredyt.

Wspomnij tego posta za 10 lat hasztag: #elektrykilordbluzg

Za 10 lat??? Człowieku, ja nie pamiętam już co na śniadanie jadłem! :-) Z
byka spadłeś? :-)

Elektryki NIE osiągną nawet 35% produkcji światowej. Wspomnij, nie pytaj
teraz bo nie chce mi się wyjaśniać :)

Nie muszą nawet 10% osiągać aby wpłynąć znacznie na ruch cen aut
benzynowych. Oraz wpłynąć na długoterminowe decyzje zakupu benzyniaków.

Data: 2017-07-12 01:49:07
Autor: LordBluzg(R)
ceny samochodów
W dniu 2017-07-12 o 00:57, Pszemol pisze:
[...]
[...]

Chyba jesteś jednak kretynem. Przecież sąsiad nie ślini się przez 5 lat ale ujeżdża jakiś stary model i go naprawia, co wynika z okresu eksploatacji. Nie każdego stać na nowy samochód z wielu względów. Wiekszość ujeżdża własnie takie pięciolatki po 5 latach sprzedają i kupują następnego 5 latka. Nawet dłużej trzymają auta, do wieku 15-17 lat od daty produkcji. Obejrzyj sobie statystyki ale nie każ mi podawać na tacy. Znajdź sobie bo mi się nie chce.

Jak dziecku, kurwa, jak dziecku :)...

[...]

Widocznie masz zjebaną pamięć krótkotrwałą :]

[...]

Bredzisz. Ceny benzyniaków niewiele jednak drgną. Przewaga nad elektrykami jest jak dotąd megapoważna. Nie da się zatankować elektryka w 10min a to w przypadku Kowalskiego, który musi mieć zaraz albo jeszcze wcześniej to podstawa. Pomijam również gromadzenie paliwa itp w przypadku jakiegoś krachu. To nie jest smartfon, że możesz sobie doładować podczas jazdy. Zapomnisz podłączyć i dupa. Ponadto reszta produkcji samochodów nadal będzie się opierała o 80% części tych samych co obecnie, czyli blacharka, zawieszenie, opony itd.
Już pisałem że nie chce mi się wyjaśniać a ty zwyczajnie tego nie zrozumiesz, czego dowody dałeś dotychczas w konwersacjach. Nię męcz mnie. Masz takie same internety jak inni więc czytaj obiektywne wypowiedzi, skoro logika u ciebie nie istnieje :)

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-13 16:29:36
Autor: Shrek
ceny samochodów
W dniu 11.07.2017 o 21:02, Pszemol pisze:

Może się więc okazać, że za 7 lat nie będzie dużego popytu na samochody
spalinowe i ich cena znacznie spadnie w stosunku do cen jakie mają
dzisiejsze 7-latki.

Tajest. Kupuj już tą teslę (taniej już nie będzie) i sprzedaj hondziawkę póki czas.

Shrek

Data: 2017-07-13 14:41:18
Autor: Pszemol
ceny samochodów
Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Ani moja Honda 2004 ani moja Acura 2007 ani nawet nowonabyty w maju Passat
2004 nie stracą wiele na wartości przez kolejnych kilka lat, nie ma paniki.
W tym wieku samochody dobrze pielęgnowane niewiele już tracą - co miały
stracić to już dawno straciły. A sądzę że Passat sporo w krótce zyska na wartości jak mu wreszcie poświęcę
kilka godzin czasu i hamulce naprawię i wreszcie przestanie zgrzytać :-)

Data: 2017-07-11 17:38:22
Autor: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obrQ1|B‰çČó!/Ä
ceny samochodów
to Ci powiem, że miałem kolegę (niestety z platformy obywatelskiej) który dla zabawy kupował samochody - sporo letnie, ale w dobrym stanie - trochę się znał - po czym jak mu się znudził to sprzedawał... za cenę zakupu...

np. opel kadet w automacie, jakiś merc, coś tam jeszcze...

Data: 2017-07-11 15:59:23
Autor: Pszemol
ceny samochodów
onny 'POPIS/EU <NOSPAMtestowanije@go2.pl> wrote:
[...]

To akurat mnie nie dziwi - zwłaszcza gdy się znał na samochodach i umiał
poprawić stan auta przed sprzedażą w stosunku do stanu auta przed jego
kupnem - w pewnym wieku (powiedzmy >12 lat) cena auta bardziej wynika z
jego aktualnego stanu technicznego niż rocznika czy przebiegu.

Sytuacja jest inna w autach 3-7 letnich, gdzie wartość jeszcze szybko wciąż
spada wraz z upływem lat i nabijaniem kilometrow.

Nie tak szybko jak w autach 0-3 lat ale wciąż szybko.

Ja niedawno w USA kupiłem 2004 VW Passat V6 z przebiegiem <150 tyś mil za
$500 - auto było w bardzo złym stanie, kosmetycznym i technicznym. Nie było
nawet na chodzie. Gdyby to samo auto z takim samym przebiegiem było
wystawione na sprzedaż w stanie idealnym to jego cena byłaby rzędu
$3300-3600. Więc jestem prawie pewny, że sprzedam go za dużo więcej niż za
niego dałem - może nie za $3000 (bo nie chce mi się bawić z tym gratem aż
tyle aby go do stanu idealnego doprowadzić) ale sądzę że między $1500-2000
powinienem dostać.

Data: 2017-07-11 19:24:54
Autor: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obrQ1|B‰çČó!/Ä
ceny samochodów
nie, on kupował auta w dobrym stanie których nie trzeba było robić (ten opel miał wosk na silniku) jeździł aż coś się zaczynało psuć (automat) po czym zawsze znalazł debila który kupił od niego po cenie zakupu...

Data: 2017-07-11 19:41:37
Autor: t-1
ceny samochodów
W dniu 2017-07-11 o 17:38, wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU pisze:
[...]

To każdy handlarz potrafi, a nawet więcej bo zarobi.

Data: 2017-07-11 18:56:01
Autor: Maciek
ceny samochodów
Dnia Tue, 11 Jul 2017 14:25:07 +0200, ToMasz napisał(a):

(...)

Chyba będzie ciężko. Myślałem, że może jakiś maluch, który jest akurat b.
popularny, np. Honda Jazz - ale wg ogłoszeń przez 5 lat tracą od 40 do 50%.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-07-11 17:25:58
Autor: Pszemol
ceny samochodów
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Mógł okazyjnie kupić w salonie jakieś "nowe" auto, czyli jakieś demo z
5-10k km na liczniku, wcześniejszy rocznik lub końcówkę modelu, itp.

A więc mógł startować już z pułapu z obniżoną ceną zakupu "nowego", a
właściwie już kupował przecież auto używane z przebiegiem i adekwatnym
dyskontem.

Data: 2017-07-11 19:41:40
Autor: J.F.
ceny samochodów
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5964c3a3$0$643$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Honda, Skoda, Toyota ?

Wez jeszcze pod uwage, ze kiedys 1 euro kosztowalo 3 zl, a 1$ 2zl,  a teraz sporo  wiecej.
A ceny salonowe az tak bardzo sie nie zmienily ... IMO.

Ktos doplaca, czy my doplacalismy ?

J.

Data: 2017-07-13 11:51:08
Autor: J.F.
ceny samochodów
[...]

Malucha bylo kupic

https://www.youtube.com/watch?v=1WWIL9V5nYs

.... ale jak go tam wstawili ? :-)

J.

Data: 2017-07-13 15:53:01
Autor: re
ceny samochodów

Użytkownik "J.F."

https://youtu.be/27jOvMaxyyo?t=106 :-)))

Data: 2017-07-13 14:12:41
Autor: Pszemol
ceny samochodów
re <re@re.invalid> wrote:

Użytkownik "J.F."

[...]

"Pokój jest długi, odsuwam sobie fotele i mogę sobie pojeździć,
przyhamować".

"Lubię czyścić samochody. Czasem go czyszczę kilka dni nie wychodząc z
domu".

"Czy bym sprzedał? Może... napewno będę płakał".

Ten film na pewno znalazłby użytek jako film edukacyjny dla studentów na
Klinice Psychiatrii... Jestem pewny, że przypadek tego pana ma jakąś
fachową nazwę, tylko jaką?

Data: 2017-07-13 16:25:02
Autor: J.F.
ceny samochodów
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ok7v4p$spo$1@dont-email.me...
re <re@re.invalid> wrote:
[...]

Oj tam - chcial miec malucha, to ma, w pokoju.

A nie tam ze chcial miec Tesle, marzy o niej, ale nie kupuje :-P

J.

Data: 2017-07-13 14:34:41
Autor: Pszemol
ceny samochodów
re <re@re.invalid> wrote:
[...]

Obiecuję Ci, że jak kupię Teslę i postawię ją sobie w living room potem
przez 30 lat będę na nią tylko patrzył lub jeździł 10 metrów po parkietach
i mył ściereczką 3 dni pod rząd nie wychodząc z domu to sam się oddam w
ręce psychiatry :-)))

Przyznaj że ten facio nie miał zbyt dobrze pod kopułą poukładane.

Data: 2017-07-13 17:01:22
Autor: J.F.
ceny samochodów
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ok80e1$1ki$1@dont-email.me...
[...]

Tak bedzie, bo strach dalej pojechac, jesli nie ma jak naladowac :-P

Przyznaj że ten facio nie miał zbyt dobrze pod kopułą poukładane.

Oj tam, chcial miec malucha, to ma, stac go :-)
I przyznaje, ze maluch lepszy niz inne, bo malo miejsca zajmuje, szybciej sie poleruje itp :-)
A jezdzic tym i tak nie warto :-)

J.

Data: 2017-07-13 17:02:11
Autor: RadoslawF
ceny samochodów
re <re@re.invalid> wrote:
[...]

Miał dobrze. Chciał samochód to go sobie kupił a nie tylko brandzlował
się samą chęcią posiadania i obwieszczał to wszystkim na usenecie.

Pozdrawiam

ceny samochodów