ceny telefonów w Play co si? sta?o ?

Data: 2011-02-12 18:48:53
Autor: .
ceny telefonów w Play co si? sta?o ?
Czemy telefony w pakietach dla userów i firm tak drastycznie podrożały ?
Ceny praktycznie sklepowe, taki stary już Galaxy S w cenie ok 800 zł.... jeszcze z pół roku temu
kupowałem HTC Desire HD za ok 600 , po prostu szok :)

Data: 2011-02-12 20:03:18
Autor: michhallski

Użytkownik " ." <niemam@meila.pl> napisał w wiadomości news:ij6h63$1ggs$1newsread1.aster.pl...
[...]

Pewnie obrośli w piórka i równają do ogółu.

Data: 2011-02-13 00:51:05
Autor: J.F.
On Sat, 12 Feb 2011 20:03:18 +0100,  michhallski wrote:
[...]

Albo spadly im stawki MTR, bo UKE mialo przeciez jakis harmonogram.

J.

Data: 2011-02-13 08:36:27
Autor: TGor
On 2011-02-13 00:51, J.F. wrote:

Albo spadly im stawki MTR, bo UKE mialo przeciez jakis harmonogram.

Play ustamy niej. Gruszki, przecznika rasowego sieci zapowiadał, że sieć odejdzie od dawania "tanio" a zacznie dawać "więcej".

No, to zaczęli od więcej, za telefon. ;-)

Jak sięgnę pamięcią, to było tak i z Ideą - też się przez grupę przewaliła awantura. I pewnie nie tylko z Ideą - pomysł, żeby oferować więcej usług (czyli tego, czego sieć ma zwykle pod dostatkiem) podnosząc de facto ceny to ja już słyszałem parę razy.

Są tu sędziwi grupowicze, to pewnie powiedzą kiedy. Może ten, co "zakładał grupę" coś powie - się zna na wszystkim. ;-)

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-02-13 10:17:41
Autor: J.F.
On Sun, 13 Feb 2011 08:36:27 +0100,  TGor wrote:
On 2011-02-13 00:51, J.F. wrote:
[...]

Eter nie jest z gumy i nie jestem taki pewnien czy pod dostatkiem. Czasem sie dziwne rzeczy dzieja.

de facto ceny to ja już słyszałem parę razy.

Ostatnio raczej bylo odwrotnie - ceny uslug spadaly, a sieciom zalezy
na przychodach. A wiec dajemy wiecej ... aby utrzymac wysoki
abonament. Z Idea bylo odwrotnie - podniesli ceny jak juz mogli.
Ale wczesniej tez bylo "dajemy wiecej (minut) za tyle samo"

A potem nie ma z czego doplacac do telefonow :-)

J.

Data: 2011-02-13 10:28:34
Autor: TGor
On 2011-02-13 10:17, J.F. wrote:

Eter nie jest z gumy i nie jestem taki pewnien czy pod dostatkiem.
Czasem sie dziwne rzeczy dzieja.

Jasne, ale jak sieć ma odpowiednią pojemność, to można być hojnym w tym zakresie. Myślę, że to oczywiste, że niewielu wygada 500 minut + 1000 w sieci (choć tym, co tyle wygadują wydaje się inaczej). Czy ile tam jest teraz dużo.

Trochę tak, jak z all-you-can-eat. Za 10 Euro jesz ile chcesz - to w takich Niemczech nie majątej a i tak zarabiają.

Data: 2011-02-13 13:23:30
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-13 10:28, TGor pisze:
On 2011-02-13 10:17, J.F. wrote:

[...]

Tyle że Niemiec nie będzie głodował od rana, aby po południu nażreć się za 4 obiady i nie jeść nic do kolejnego dnia :)

--
Liwiusz

Data: 2011-02-13 14:00:47
Autor: TGor
On 2011-02-13 13:23, Liwiusz wrote:

Tyle że Niemiec nie będzie głodował od rana, aby po południu nażreć się
za 4 obiady i nie jeść nic do kolejnego dnia :)

Iluż naszych rodaków tak zrobi? ;-)
Ile razy, jak już?

Data: 2011-02-13 16:04:15
Autor: J.F.
On 2011-02-13 13:23, Liwiusz wrote:
Tyle że Niemiec nie będzie głodował od rana, aby po południu nażreć się
za 4 obiady i nie jeść nic do kolejnego dnia :)

Iluż naszych rodaków tak zrobi? ;-)
Ile razy, jak już?

Niektorzy w odpowiednich ukladach moze i czesto.

Ale u Niemcow widac nadprodukcje zywnosci i normalne porcje w
restauracji sa naprawde duze. Przynajmniej jak dla mnie ciut za duze.

No i efekt taki ze spoleczenstwo tyje :-)

J.

Data: 2011-02-13 18:15:53
Autor: TGor
On 2011-02-13 16:04, J.F. wrote:

Ale u Niemcow widac nadprodukcje zywnosci i normalne porcje w
restauracji sa naprawde duze. Przynajmniej jak dla mnie ciut za duze.

No i efekt taki ze spoleczenstwo tyje :-)

J.

Czyli nie zwariowałem... W jakiejś sypialni w Zagłębiu Ruhry za 18 EUR (czyli nie za drogo, nie za tanio) dostałem porcję mięsa dla 4 osób (a w Polsce pewnie dla 6) i to świeże. Do tego miska frytek.

W ślad za mną poszła reszta i wróciliśmy do hotelu z biersztuby z półmiskiem mięs na zimno dla jakiegoś rodaka-studenta z pobliskiego miasta, bo biedny był.

No ale to OT raczej taki.

Data: 2011-02-12 21:50:18
Autor: marcink
W dniu 2011-02-12 18:48,  . pisze:
[...]

TO samo zauważyłem w poprzedniej taryfie LongPlay Internet za 69+paczka za 30zl Desire HD był za 650zł a teraz w podobnej cenowo taryfie jest za 1150zł jakaś maskara wychodzi z tego że chyba play na Telefon już nikogo nie złapie.
Znaczy się nabór użytkowników zakończony przynajmniej tych bardziej świadomych. ;)

Data: 2011-02-13 10:21:10
Autor: J.F.
On Sat, 12 Feb 2011 21:50:18 +0100,  marcink wrote:
[...]

Ale im sie kiedys umowy skoncza i tez dostana nowe, "lepsze" oferty
:-)

Ciekawe czy im sie uda obnizyc ceny polaczen do siebie u innych
operatorow, bo chwilowo to ciagle jest odstreczajace.

J.

Data: 2011-02-13 13:25:58
Autor: Przemysław Kowalik
Użytkownik J.F. napisał:

Ciekawe czy im sie uda obnizyc ceny polaczen do siebie u innych
operatorow, bo chwilowo to ciagle jest odstreczajace.

Uda im się dopiero po zrównaniu MTRu. Ewentualnie może wylobbują jakiegoś przepisa, żeby różnice w cenach detalicznych w konkretnej taryfie nie były rażąco większe niż różnice w MTRze, jak to teraz bywa.

Przeme

Data: 2011-02-13 13:44:21
Autor: J.F.
On Sun, 13 Feb 2011 13:25:58 +0100,  Przemysław Kowalik wrote:
Użytkownik J.F. napisał:
[...]

No i wlasnie to drugie masm na mysli, bo MTR im chyba spada, a detal
... chyba zasluguje na ingerencje pani prezes.

J.

Data: 2011-02-13 13:33:16
Autor: Jarek
On 2011-02-13 10:21, J.F. wrote:
[...]

to wynika z postanowień UKE - stawki połączen MTR.
Teraz operatorzy mają do wyboru, albo będą spadały stawki połączeń między operatorami, albo wybudują więcej nadajników, co ciekawe, niektorzy operatorzy wolą uzupełniać białe plamy w środku lasu.

Z tego co wiem to Play chce 0 i plus chce 0
a PTC i PTK chcą stawiać nadajniki.

artykuł o asymetri:
http://www.telepolis.pl/news.php?id=19837

artykół o MTR-ach:
http://www.telepolis.pl/news.php?id=20427

Data: 2011-02-13 13:56:19
Autor: MarekM
ceny telefon??w w Play co siÄ? sta??o ?
W dniu 13.02.2011 13:33, Jarek pisze:

to wynika z postanowień UKE - stawki połączen MTR.

Jedna uwaga: UKE ustanawia MAKSYMALNE stawki MTR, jakie może pobierać operator. Jakoś tak dziwnie się składa, że żaden nie chce mniej ;-)

Marek

Data: 2011-02-13 16:08:37
Autor: J.F.
On Sun, 13 Feb 2011 13:56:19 +0100,  MarekM wrote:
[...]

Ale w tym przypadku chodzi o cenniki juz detaliczne, tu widac wladza
UKE nie bardzo siega, bo od pewnego czasu Play jest jakby
przesladowany przez innych.

No i cos mi sie widzi ze obecne stawki MTR dla wielkiej trojki sa juz
zblizone do "rzeczywistych", dalsze nieuzasadnione zmniejszanie moze
prowadzic do naduzyc ..

J.

Data: 2011-02-14 00:59:42
Autor: Przemysław Kowalik
Użytkownik J.F. napisał:
[...]

I słusznie się składa, a nie dziwnie. Gdyby którykolwiek op zaczął pobierać mniejszy MTR, nie mając gwarancji, że u pozostałych opów ceny detaliczne do niego zmniejszą się proporcjonalnie, to miałby mniejsze przychody nierekompensowane wzrostem popytu na połączenia do niego.

Ale w tym przypadku chodzi o cenniki juz detaliczne, tu widac wladza
UKE nie bardzo siega, bo od pewnego czasu Play jest jakby
przesladowany przez innych.

Ceny detaliczne są regulowane w przypadku euroroamingu oraz darmowości nrów alaramowych i chyba tyle.

No i cos mi sie widzi ze obecne stawki MTR dla wielkiej trojki sa
juz zblizone do "rzeczywistych", dalsze nieuzasadnione zmniejszanie
moze prowadzic do naduzyc ..

Do jakich nadużyć?

Przemek

Data: 2011-02-14 13:49:26
Autor: J.F.
On Mon, 14 Feb 2011 00:59:42 +0100,  Przemysław Kowalik wrote:
Użytkownik J.F. napisał:
[...]

Na inne rzeczy jakos UKE i UOKiK reaguja, to na to nie moga ?
No i cos mi sie widzi ze obecne stawki MTR dla wielkiej trojki sa
juz zblizone do "rzeczywistych", dalsze nieuzasadnione zmniejszanie
moze prowadzic do naduzyc ..

Do jakich nadużyć?

No np wymysle sobie "XXX stacjonarny", 500zl abonamentu, nielimitowane
rozmowy do wszystkich sieci, z wyjatkiem sieci XXX.
Oplaci mi sie :-)

Rozsadnie wysoki MTR nie jest zly. Tylko trzeba mocno pilnowac tego
"rozsadnie".

J.

Data: 2011-02-20 14:51:46
Autor: tl

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d09il6pgrsgtr6m90nqa8ongjmqa8knib64ax.com...

Rozsadnie wysoki MTR nie jest zly. Tylko trzeba mocno pilnowac tego
"rozsadnie".

Znaczy w takich USA zapanował kompletny brak razsądku ....

Data: 2011-02-20 16:08:00
Autor: J.F.
On Sun, 20 Feb 2011 14:51:46 +0100,  tl wrote:
Rozsadnie wysoki MTR nie jest zly. Tylko trzeba mocno pilnowac tego
"rozsadnie".

Znaczy w takich USA zapanował kompletny brak razsądku ....

tam nastapila najwyzsza forma rozsadku - MTR placi klient, a prawo
federalne zabrania mu d* zawracac bez potrzeby.

J.

Data: 2011-02-13 00:48:53
Autor: frank drebin
 . wrote:
[...]