ceny tesli 3s

Data: 2019-03-06 15:13:23
Autor: J.F.
ceny tesli 3s
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:081b324a-2110-4855-8a13-48f2d28d4759@googlegroups.com...
Standard Range: 220mi, $35k
Standard Range Plus: 240mi, $37k
Mid Range: 264mi, $40k
Long Range: 325mi, $43k
Long Range AWD: 310mi, $47k
Performance AWD: 310mi, $58k, 0-60 mph in 3.2s!

https://twitter.com/Tesla/status/1101273665943961600

czyli za 350 km zasięgu trzeba zapłacić 133x1,23=166 tys

Moja stara mazda z LPG ma tyle pewnego zasiegu
(zawsze mogę przełaczyć na benzyne)
A nowa gdzieś tak 130 tys kosztuje:

Czyli cena podobna jak Tesla ? (130/3.8 = 34k$)

To sie robi ciekawie ...

Ale ten to chyba dobrego interesu nie zrobil
https://elektrowoz.pl/blog/kupilem-tesle-s-po-taxi-z-500-000-km-przebiegu-i-nigdy-nie-bylem-bardziej-szczesliwy-czytelnik/

"Samochody, których pozbywało się lotnisko Schiphol (Amsterdam, Holandia) miały co najmniej 250 tysięcy kilometrów przebiegu i pochodziły z 2014 roku. W momencie wystawienia na aukcję, najtańsza Tesla S kosztowała 35 495 euro, co dawało równowartość około 150 tysięcy złotych. Ich ceny stopniowo spadały.
Swoją Teslę Model S 85 kupiłem w październiku 2018 za 26 500 euro, co daje równowartość 114 tysięcy złotych.

Samochód ma 525 000 kilometrów - ponad pół miliona! - przebiegu,

Bateria jednak nadal jest oryginalna, nigdy nie była wymieniana. Nominalnie ten samochód powinien mieć 426 kilometrów zasięgu (realnego). Sprawdziłem: jest 365 kilometrów (85,7 procent). Czyli auto z przebiegiem ponad 0,5 miliona kilometrów utracił nieco ponad 14 procent zasięgu.

Ale żeby nie było tak różowo, to dowiedziałem się, że w mojej Tesli dwa razy wymieniono silnik: przy 120 i 190 tysiącach kilometrów.
To zresztą dość częsta przypadłość w starszych Teslach na początku eksploatacji: gdy tylko silniki zaczynały stukać lub wydawać dziwne odgłosy, producent natychmiast je wymieniał.
Na gwarancji."

Ale w Europie ceny chyba duzo wyzsze ?

J.

Data: 2019-03-06 12:39:08
Autor: sczygiel
ceny tesli 3s
W dniu środa, 6 marca 2019 08:14:46 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:

[...]

O ile sie te gwarancje mialo.
Na jutubie jest pare kanalow i tam relatywnie czesto temat silnikow sie pojawia.

A nawet jak to nie wada fabryczna to po paru setkach tysiecy km lozyska w takim silniku beda do wymiany.
I wtedy trza liczyc sie z wydatkiem na poziomie 4-9kUSD (czy jakos tak, pamietam zgrubsza).

Wiec jak ktos piszczy ze wtryski padaja czy dwumasa to przy tesli slychac go nie bedzie bo piski beda w ultradzwiekach...

Data: 2019-03-06 17:49:21
Autor: T.
ceny tesli 3s
W dniu 2019-03-06 o 15:13, J.F. pisze:
[...]

Czy pojemność baterii spada w czasie liniowo?
T.

Data: 2019-03-06 12:35:52
Autor: sczygiel
ceny tesli 3s
W dniu środa, 6 marca 2019 10:49:22 UTC-6 użytkownik T. napisał:
> [...]
> To zresztą dość częsta przypadłość w starszych Teslach na początku > eksploatacji: gdy tylko silniki zaczynały stukać lub wydawać dziwne > odgłosy, producent natychmiast je wymieniał.

Nie. I raczej ich trwalosc jest nie zwiazana z tym jak sie je uzywa ani ile laduje.
Wieksza korelacja jest z czasem od wyprodukowania.

Tak przynajmniej jest przy LiIon uzywanych w komputerach i komorkach.

O ile ogniwa typu 18650 sa relatywnie dostepne w niezbyt starym wieku o tyle juz akumulatory do komorek to zazwyczaj lezaki magazynowe. A przynajmniej u nas.

Data: 2019-03-06 21:54:48
Autor: kk
ceny tesli 3s
On 2019-03-06 21:35, sczygiel@gmail.com wrote:

[...]

Leżaki w nowym telefonie komórkowym? Skąd by one tam wzięły się?

Data: 2019-03-06 13:14:48
Autor: sczygiel
ceny tesli 3s
On 2019-03-06 21:35, sczygiel@gmail.com wrote:

> Wieksza korelacja jest z czasem od wyprodukowania.

Leżaki w nowym telefonie komórkowym? Skąd by one tam wzięły się?

Mialem na mysli baterie kupowane na wymiane. Po tym jak fabryczna padnie.

Nowe sa zazwyczaj swieze. Potem korzystasz z fona te 2 lata i jak bateria zdycha to probujesz kupic nowa na wymiane na jakims alegro czy w punkcie gsm.. A tam zonk.
Dotychczasowa jest z 2015-02 a ta "nowa" z 2015-11
Jak nie spojrzysz/sprawdzisz przed zakupem to kupujesz stara i po roku znowu do wymiany.
I sie dziwisz co to sie stanelo...

Data: 2019-03-07 00:20:50
Autor: kk
ceny tesli 3s
On 2019-03-06 21:35, sczygiel@gmail.com wrote:

[...]

Ale fabryczne też raczej nie wytrzymują 10 lat

Nowe sa zazwyczaj swieze. Potem korzystasz z fona te 2 lata i jak bateria zdycha to probujesz kupic nowa na wymiane na jakims alegro czy w punkcie gsm. A tam zonk.

No widzisz 2 lata a mowa o tym jakoby w elektrykach baterie wytrzymywały 10 lat bez istotnego pogorszenia właściwości.

Dotychczasowa jest z 2015-02 a ta "nowa" z 2015-11
Jak nie spojrzysz/sprawdzisz przed zakupem to kupujesz stara i po roku znowu do wymiany.
I sie dziwisz co to sie stanelo...

Możemy sprawdzić ile podziała. Zmieniałem w poprzednie wakacje.

Data: 2019-03-07 05:59:50
Autor: Budzik
ceny tesli 3s
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

[...]

Zmieniałem 2 lata temu baterie w jakiejs mega starej nokii i wytrzymała dokładnie 2 lata bo juz nadaje sie do ponownej wymiany.

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2019-03-08 11:28:52
Autor: Myjk
ceny tesli 3s
Thu, 7 Mar 2019 00:20:50 +0100, kk
Ale fabryczne też raczej nie wytrzymują 10 lat

Bo nie muszą, większość ludzi wymienia telefon najdalej po 3 latach a i
sama bateria nie kosztuje 50 tys. zł tylko w porywach 50 zł. Ergo, nie ma
sensu się przesadnie spuszczać nad jej wytrzymałością, w przeciwieństwie do
baterii w samochodach. --
Pozdor
Myjk

ceny tesli 3s