certyfikat zgodnosci CE

Data: 2009-09-28 20:09:14
Autor: Walter
certyfikat zgodnosci CE
Witam
Nie wiem jak to jest z maszynami, ale mogę troche powiedziec jak to jest z
elektroniką
Przed wprowadzeniem wyrobu na rynek, dobrze poszukac podobnych wyrobów
najlepiej tzw renomowanych producentów, nie trzeba ich kupowac wystarczy
pościągać dokumentacje i sprawdzić jakie normy ustrojstwo spełnia. Na niektóre
(myśle o normach) nie musisz robić badań w zewnętrznej firmie np normy
bezpieczeństwa - jeśli je znasz to wiesz że np odstęp pomiedzy takim a takim
napięciem wynosi tyle a tyle. Oczywiście lepiej mieć na to papier z
pieczątkami. Gorzej z normami dotyczącym np emisji zakłóceń tutaj jeśli nie
masz drogiego sprzetu to lepiej to zlecić firmie która zajmuje sie takimi
badaniami.
Kolejna rzecz którą wyczuwam w Twoim poście (ale mogę się mylić) to nadzieja
że jak już dostaniesz jakiś tam certyfikat to jesteś zwolniony z
odpowiedzialności za błedy w konstrukcji. Z tego co wiem odpowiedzialnść taką
ponosi tylko i wyłącznie producent. Jednostka certfikująca stwierdza tylko że
taki a taki wyrób został sprawdzony pod takim a takim kątem i spełnia lub nie
takie a takie wymagania. Koniec kropka.
Aha, i wpisz w google hasło "dyrektywa Maszynowa"

certyfikat zgodnosci CE