|
Data: 2013-11-16 01:25:36 |
Autor: tadeklodz |
chainglider |
narobiłem sobie kłopotu a mianowicie:
kupiłem nową korbę z blatem 42 do roweru z przerzutką w piaście. Zaniedbałem / ne zrozumiałem/ informacji że grubość blatu jest 5 mm.Ząbki są węższe i pasują do łańcucha. Okazało się już w domu że chainglider jest tylko do grubości blatu 3 mm. W związku z tym mam pytanie co zrobić:
1/ wymiana nie jest prosta bo zakup z W. Brytanii
2/ zeszlifować z Chaingliedera po 1 mm z każdej połówki
3/ inne pomysły
|
|
|
Data: 2013-11-16 08:17:59 |
Autor: tadeklodz |
chainglider |
W dniu sobota, 16 listopada 2013 10:25:36 UTC+1 użytkownik tade...@poczta..onet.pl napisał:
narobiłem sobie kłopotu a mianowicie:
kupiłem nową korbę z blatem 42 do roweru z przerzutką w piaście.. Zaniedbałem / ne zrozumiałem/ informacji że grubość blatu jest 5 mm.Ząbki są węższe i pasują do łańcucha. Okazało się już w domu że chainglider jest tylko do grubości blatu 3 mm. W związku z tym mam pytanie co zrobić:
1/ wymiana nie jest prosta bo zakup z W. Brytanii
2/ zeszlifować z Chaingliedera po 1 mm z każdej połówki
3/ inne pomysły
zrobiłem chyba niepotrzebny alarm. Obejrzałem film instruktażowy na stronie Hebie i tam jest pokazane że montuje się to ustrojstwo na podobną do mojej zębatkę. W rowerze mam obecnie jakiś chłam wycięty z płaskiego arkusza blachy i stąd mój niepokój. Wszystko będzie chyba pasowało tylko muszę kupić osłonę na 42 zęby bo teraz jest na 44. Na wiosnę jak kupię stosowny suport i osłonę zainstaluję wszystko i wtedy będę wiedział jak to działa/ będzie porównanie do obecnego też/
|
|
|
Data: 2013-11-16 12:04:48 |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
chainglider |
Użytkownik <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ff6fb777-97b0-4d9d-bb75-951b8ce80dbc@googlegroups.com...
narobiłem sobie kłopotu a mianowicie:
kupiłem nową korbę z blatem 42 do roweru z przerzutką w piaście. Zaniedbałem / ne zrozumiałem/ informacji że grubość blatu jest 5 mm.Ząbki są węższe i pasują do łańcucha. Okazało się już w domu że chainglider jest tylko do grubości blatu 3 mm. W związku z tym mam pytanie co zrobić:
1/ wymiana nie jest prosta bo zakup z W. Brytanii
2/ zeszlifować z Chaingliedera po 1 mm z każdej połówki
3/ inne pomysły
Sprzedać korbę na np. Allegro i kupić właściwą? Nie zamieściłeś zdjęć, nie napisałeś nic o materiale i grubości ścianki chaingliedera - trudno Ci coś doradzić innego.
--
Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
|
|
Data: 2013-11-16 03:29:42 |
Autor: tadeklodz |
chainglider |
W dniu sobota, 16 listopada 2013 12:04:48 UTC+1 użytkownik Jarosław Augustyniak vel Kot Bury napisał:
Użytkownik <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ff6fb777-97b0-4d9d-bb75-951b8ce80dbc@googlegroups.com...
> narobiłem sobie kłopotu a mianowicie:
> kupiłem nową korbę z blatem 42 do roweru z przerzutką w piaście. > Zaniedbałem / ne zrozumiałem/ informacji że grubość blatu jest 5 mm.Ząbki > są węższe i pasują do łańcucha. Okazało się już w domu że chainglider jest > tylko do grubości blatu 3 mm. W związku z tym mam pytanie co zrobić:
> 1/ wymiana nie jest prosta bo zakup z W. Brytanii
> 2/ zeszlifować z Chaingliedera po 1 mm z każdej połówki
>
> 3/ inne pomysły
Sprzedać korbę na np. Allegro i kupić właściwą? Nie zamieściłeś zdjęć, nie napisałeś nic o materiale i grubości ścianki chaingliedera - trudno Ci coś doradzić innego.
-- Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
korba i blat są z alu 7005 T6. Korba jest niesprzedawalna na allegro z powodu ceny /wysokiej/. Chainglidwer ma szparę na blat szer. 4 mm i dlatego ogranicza grubość blatu do 3 mm. Ja się zastanawiam nad powiększeniem jej do 6 mm. Może ktoś coś kombinował z dopasowaniem tego wynalazku i podzieli się uwagami. Odpadła wersja wymiany blatu bo producent /Middleburn/ nie robi cieńszych.
|
|
|
Data: 2013-11-16 23:48:06 |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
chainglider |
Użytkownik <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fc907688-15e4-48cb-9d3a-5c2d0ea50ba2@googlegroups.com...
korba i blat są z alu 7005 T6. Korba jest niesprzedawalna na allegro z powodu ceny /wysokiej/. Chainglidwer ma szparę na blat szer. 4 mm i dlatego ogranicza grubość blatu do 3 mm. Ja się zastanawiam nad powiększeniem jej do 6 mm. Może ktoś coś kombinował z dopasowaniem tego wynalazku i podzieli się uwagami. Odpadła wersja wymiany blatu bo producent /Middleburn/ nie robi cieńszych.
Pierwsza myśl to skoro korba nie zbywalna to może Chainglidwer da się sprzedać jako "używka". Szlifowanie Chainglidwera (nadal nie wiem z czego zbudowany i jakiej grubości ma ścianki) jest raczej trudne (zakładając, że możliwe). Raczej wchodzi w grę frezowanie lub szlif kamieniem trzpieniowym lub lepiej doniczkowym. Jedno i drugie wymaga sprzętu. Zeszlifować sensownie metodami chałupniczymi po 1mm z każdej części osłony nie polecam. Każda przyzwoita konstrukcja ma współczynnik bezpieczeństwa rzędu min. 1,2 -1,4. Teoretycznie więc można ryzykować wycienienie ścianki o 10% zachowując odpowiednio współczynnik bezpieczeństwa w granicach 1,1-1,3. Szlifowanie {frezowanie} mat carbonowych i innych laminatów z przyczyn oczywistych odpada. Można kombinować z wycienieniem blatu - ten jest z Alu - ale drogi. Nie znam ceny ani tej korby ani Chainglidwera a musisz się liczyć z faktem, że przeróbka może skończyć się z koniecznością wymiany elementu. Wybieraj to co tańsze. Reasumując to musisz policzyć ewentualne straty + koszty przeróbki i podejść do sprawy czysto ekonomicznie. Skoro już pochopnie kupiłeś korbę to teraz dobrze i spokojnie pomyśl co Ci się opłaca biorąc pod uwagę możliwość dalszych strat. Masz do wyboru (pesymistycznie):
- koszt korby + koszt usługi
- koszt Chainglidwera + koszt usługi
- różnica na odsprzedaży Chainglidwera i zakupie nowego.
-- Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
|
|
|
Data: 2013-11-17 10:23:11 |
Autor: tadeklodz |
chainglider |
W dniu sobota, 16 listopada 2013 23:48:06 UTC+1 użytkownik Jarosław Augustyniak vel Kot Bury napisał:
Użytkownik <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fc907688-15e4-48cb-9d3a-5c2d0ea50ba2@googlegroups.com...
>> korba i blat są z alu 7005 T6. Korba jest niesprzedawalna na allegro z >> powodu ceny /wysokiej/. Chainglidwer ma szparę na blat szer. 4 mm i >> dlatego ogranicza grubość blatu do 3 mm. Ja się zastanawiam nad >> powiększeniem jej do 6 mm. Może ktoś coś kombinował z dopasowaniem tego >> wynalazku i podzieli się uwagami. Odpadła wersja wymiany blatu bo >> producent /Middleburn/ nie robi cieńszych.
Pierwsza myśl to skoro korba nie zbywalna to może Chainglidwer da się sprzedać jako "używka". Szlifowanie Chainglidwera (nadal nie wiem z czego zbudowany i jakiej grubości ma ścianki) jest raczej trudne (zakładając, że możliwe). Raczej wchodzi w grę frezowanie lub szlif kamieniem trzpieniowym lub lepiej doniczkowym. Jedno i drugie wymaga sprzętu. Zeszlifować sensownie metodami chałupniczymi po 1mm z każdej części osłony nie polecam. Każda przyzwoita konstrukcja ma współczynnik bezpieczeństwa rzędu min. 1,2 -1,4. Teoretycznie więc można ryzykować wycienienie ścianki o 10% zachowując odpowiednio współczynnik bezpieczeństwa w granicach 1,1-1,3. Szlifowanie {frezowanie} mat carbonowych i innych laminatów z przyczyn oczywistych odpada. Można kombinować z wycienieniem blatu - ten jest z Alu - ale drogi. Nie znam ceny ani tej korby ani Chainglidwera a musisz się liczyć z faktem, że przeróbka może skończyć się z koniecznością wymiany elementu. Wybieraj to co tańsze. Reasumując to musisz policzyć ewentualne straty + koszty przeróbki i podejść do sprawy czysto ekonomicznie. Skoro już pochopnie kupiłeś korbę to teraz dobrze i spokojnie pomyśl co Ci się opłaca biorąc pod uwagę możliwość dalszych strat. Masz do wyboru (pesymistycznie):
- koszt korby + koszt usługi
- koszt Chainglidwera + koszt usługi
- różnica na odsprzedaży Chainglidwera i zakupie nowego.
-- Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
czy miałeś w ręku Chainglidera?
|
|
|
Data: 2013-11-24 17:29:45 |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
chainglider |
Użytkownik <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:29a612cb-6459-4ea1-ad80-ce55fe3a28f8@googlegroups.com...
W dniu sobota, 16 listopada 2013 23:48:06 UTC+1 użytkownik Jarosław Augustyniak vel Kot Bury napisał:
Użytkownik <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:fc907688-15e4-48cb-9d3a-5c2d0ea50ba2@googlegroups.com...
>> korba i blat są z alu 7005 T6. Korba jest niesprzedawalna na allegro z
>> powodu ceny /wysokiej/. Chainglidwer ma szparę na blat szer. 4 mm i
>> dlatego ogranicza grubość blatu do 3 mm. Ja się zastanawiam nad
>> powiększeniem jej do 6 mm. Może ktoś coś kombinował z dopasowaniem >> tego
>> wynalazku i podzieli się uwagami. Odpadła wersja wymiany blatu bo
>> producent /Middleburn/ nie robi cieńszych.
Pierwsza myśl to skoro korba nie zbywalna to może Chainglidwer da się
sprzedać jako "używka". Szlifowanie Chainglidwera (nadal nie wiem z czego
zbudowany i jakiej grubości ma ścianki) jest raczej trudne (zakładając, że
możliwe). Raczej wchodzi w grę frezowanie lub szlif kamieniem trzpieniowym
lub lepiej doniczkowym. Jedno i drugie wymaga sprzętu. Zeszlifować sensownie
metodami chałupniczymi po 1mm z każdej części osłony nie polecam. Każda
przyzwoita konstrukcja ma współczynnik bezpieczeństwa rzędu min. 1,2 -1,4.
Teoretycznie więc można ryzykować wycienienie ścianki o 10% zachowując
odpowiednio współczynnik bezpieczeństwa w granicach 1,1-1,3. Szlifowanie
{frezowanie} mat carbonowych i innych laminatów z przyczyn oczywistych
odpada. Można kombinować z wycienieniem blatu - ten jest z Alu - ale drogi.
Nie znam ceny ani tej korby ani Chainglidwera a musisz się liczyć z faktem,
że przeróbka może skończyć się z koniecznością wymiany elementu. Wybieraj to
co tańsze. Reasumując to musisz policzyć ewentualne straty + koszty
przeróbki i podejść do sprawy czysto ekonomicznie. Skoro już pochopnie
kupiłeś korbę to teraz dobrze i spokojnie pomyśl co Ci się opłaca biorąc pod
uwagę możliwość dalszych strat. Masz do wyboru (pesymistycznie):
- koszt korby + koszt usługi
- koszt Chainglidwera + koszt usługi
- różnica na odsprzedaży Chainglidwera i zakupie nowego.
-- Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
czy miałeś w ręku Chainglidera?
Po niewczasie ale chorowałem. W ręku nie (mam na myśli rozebrane), choć parę widziałem (mam na myśli zamontowane na rowerze) i znam różnicę miedzy prowadnicą łańcucha (sliderem} a resztą konstrukcji. Ty chcesz obrabiać osłonę nie prowadnicę, a ta może być wykonana z różnych materiałów.
--
Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
|
|
|
Data: 2013-11-18 14:59:34 |
Autor: AL |
chainglider |
On 2013-11-16 12:29, tadeklodz@poczta.onet.pl wrote:
W dniu sobota, 16 listopada 2013 12:04:48 UTC+1 użytkownik Jarosław Augustyniak vel Kot Bury napisał:
Użytkownik <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ff6fb777-97b0-4d9d-bb75-951b8ce80dbc@googlegroups.com...
narobiłem sobie kłopotu a mianowicie:
kupiłem nową korbę z blatem 42 do roweru z przerzutką w piaście.
Zaniedbałem / ne zrozumiałem/ informacji że grubość blatu jest 5 mm.Ząbki
są węższe i pasują do łańcucha. Okazało się już w domu że chainglider jest
tylko do grubości blatu 3 mm. W związku z tym mam pytanie co zrobić:
1/ wymiana nie jest prosta bo zakup z W. Brytanii
2/ zeszlifować z Chaingliedera po 1 mm z każdej połówki
3/ inne pomysły
Sprzedać korbę na np. Allegro i kupić właściwą? Nie zamieściłeś zdjęć, nie
napisałeś nic o materiale i grubości ścianki chaingliedera - trudno Ci coś
doradzić innego.
--
Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
korba i blat są z alu 7005 T6. Korba jest niesprzedawalna na allegro z powodu ceny /wysokiej/. Chainglidwer ma szparę na blat szer. 4 mm i dlatego ogranicza grubość blatu do 3 mm. Ja się zastanawiam nad powiększeniem jej do 6 mm. Może ktoś coś kombinował z dopasowaniem tego wynalazku i podzieli się uwagami. Odpadła wersja wymiany blatu bo producent /Middleburn/ nie robi cieńszych.
Mysle, ze najlepszym wyjsciem bedzie zakup nowego chainglider'a.
Poniżej artykuł z linkami - pierwszy lin wykazuje, że nowy komplet kupisz za < 100pln. Może tą drogą warto, niż szlifować/sprzedawać korbę ze stratą i kupować nową?
http://www.roweryholenderskie.net/montaz-oslony-hebie-chainglider
|
|
Data: 2013-11-16 15:16:50 |
Autor: ToMasz |
chainglider |
W dniu 16.11.2013 10:25, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
narobiłem sobie kłopotu a mianowicie:
kupiłem nową korbę z blatem 42 do roweru z przerzutką w piaście.
czy i jakie przerzutki ma TEN rower z tyłu?
ToMasz
|
|
Data: 2013-11-16 15:26:34 |
Autor: live_evil |
chainglider |
On 16.11.2013 15:16, ToMasz wrote:
W dniu 16.11.2013 10:25, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
narobiłem sobie kłopotu a mianowicie:
kupiłem nową korbę z blatem 42 do roweru z przerzutką w piaście.
czy i jakie przerzutki ma TEN rower z tyłu?
Oddowiedź masz w wiadomośći, którą cytujesz...
--
live_evil
|
|
|
Data: 2013-11-16 16:24:45 |
Autor: ToMasz |
chainglider |
W dniu 16.11.2013 15:26, live_evil pisze:
On 16.11.2013 15:16, ToMasz wrote:
W dniu 16.11.2013 10:25, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
narobiłem sobie kłopotu a mianowicie:
kupiłem nową korbę z blatem 42 do roweru z przerzutką w piaście.
czy i jakie przerzutki ma TEN rower z tyłu?
Oddowiedź masz w wiadomośći, którą cytujesz...
to czemu nie wsadzisz szerokiego łańcucha?
ToMasz
|
|
|
Data: 2013-11-16 16:57:21 |
Autor: Coaster |
chainglider |
ToMasz wrote:
W dniu 16.11.2013 15:26, live_evil pisze:
On 16.11.2013 15:16, ToMasz wrote:
W dniu 16.11.2013 10:25, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
narobiłem sobie kłopotu a mianowicie:
kupiłem nową korbę z blatem 42 do roweru z przerzutką w piaście.
czy i jakie przerzutki ma TEN rower z tyłu?
Oddowiedź masz w wiadomośći, którą cytujesz...
to czemu nie wsadzisz szerokiego łańcucha?
Lancuch nic nie wadzi. Nie o lancuch tu chodzi. :-)
-- > http://tinyurl.com/chainglider
--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
|
|
|
Data: 2013-11-18 09:42:13 |
Autor: qrt |
chainglider |
Dnia Sat, 16 Nov 2013 01:25:36 -0800 (PST), tadeklodz@poczta.onet.pl
napisał(a):
narobiłem sobie kłopotu a mianowicie:
kupiłem nową korbę z blatem 42 do roweru z przerzutką w piaście. Zaniedbałem / ne zrozumiałem/ informacji że grubość blatu jest 5 mm.Ząbki są węższe i pasują do łańcucha. Okazało się już w domu że chainglider jest tylko do grubości blatu 3 mm. W związku z tym mam pytanie co zrobić:
1/ wymiana nie jest prosta bo zakup z W. Brytanii
2/ zeszlifować z Chaingliedera po 1 mm z każdej połówki
3/ inne pomysły
co to za korba tak z ciekawości? to taka gdzie koronka jest "zintegrowana" z pająkiem?
|