chainglider

Data: 2013-11-16 01:25:36
Autor: tadeklodz
chainglider
narobiłem sobie kłopotu a mianowicie:
kupiłem nową korbę z blatem 42 do roweru z przerzutką w piaście. Zaniedbałem / ne zrozumiałem/ informacji że grubość blatu jest 5 mm.Ząbki są węższe i pasują do łańcucha. Okazało się już w domu że chainglider jest tylko do grubości blatu 3 mm. W związku z tym mam pytanie co zrobić:
1/ wymiana nie jest prosta bo zakup z W. Brytanii
2/ zeszlifować z Chaingliedera po 1 mm z każdej połówki

3/ inne pomysły

Data: 2013-11-16 08:17:59
Autor: tadeklodz
chainglider
W dniu sobota, 16 listopada 2013 10:25:36 UTC+1 użytkownik tade...@poczta..onet.pl napisał:
[...]

zrobiłem chyba niepotrzebny alarm. Obejrzałem film instruktażowy na stronie Hebie i tam jest pokazane że montuje się to ustrojstwo na podobną do mojej zębatkę. W rowerze mam obecnie jakiś chłam wycięty z płaskiego arkusza blachy i stąd mój niepokój. Wszystko będzie chyba pasowało tylko muszę kupić osłonę na 42 zęby bo teraz jest na 44. Na wiosnę jak kupię stosowny suport i osłonę zainstaluję wszystko i wtedy będę wiedział jak to działa/ będzie porównanie do obecnego też/

Data: 2013-11-16 12:04:48
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
chainglider

Użytkownik <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ff6fb777-97b0-4d9d-bb75-951b8ce80dbc@googlegroups.com...
[...]

Sprzedać korbę na np. Allegro i kupić właściwą? Nie zamieściłeś zdjęć, nie napisałeś nic o materiale i grubości ścianki chaingliedera - trudno Ci coś doradzić innego.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-11-16 03:29:42
Autor: tadeklodz
chainglider
W dniu sobota, 16 listopada 2013 12:04:48 UTC+1 użytkownik Jarosław Augustyniak vel Kot Bury napisał:
> [...]

Sprzedać korbę na np. Allegro i kupić właściwą? Nie zamieściłeś zdjęć, nie napisałeś nic o materiale i grubości ścianki chaingliedera - trudno Ci coś doradzić innego.

-- Pozdrawiam

Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

korba i blat są z alu 7005 T6. Korba jest niesprzedawalna na allegro z powodu ceny  /wysokiej/. Chainglidwer ma szparę na blat szer. 4 mm i dlatego ogranicza grubość blatu do 3 mm. Ja się zastanawiam nad powiększeniem jej do 6 mm. Może ktoś coś kombinował z dopasowaniem tego wynalazku i podzieli się uwagami. Odpadła wersja wymiany blatu bo producent /Middleburn/ nie robi cieńszych.

Data: 2013-11-16 23:48:06
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
chainglider

Użytkownik <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fc907688-15e4-48cb-9d3a-5c2d0ea50ba2@googlegroups.com...
[...]

Pierwsza myśl to skoro korba nie zbywalna to może Chainglidwer da się sprzedać jako "używka". Szlifowanie Chainglidwera (nadal nie wiem z czego zbudowany i jakiej grubości ma ścianki) jest raczej trudne (zakładając, że możliwe). Raczej wchodzi w grę frezowanie lub szlif kamieniem trzpieniowym lub lepiej doniczkowym. Jedno i drugie wymaga sprzętu. Zeszlifować sensownie metodami chałupniczymi po 1mm z każdej części osłony nie polecam. Każda przyzwoita konstrukcja ma współczynnik bezpieczeństwa rzędu min. 1,2 -1,4. Teoretycznie więc można ryzykować wycienienie ścianki o 10% zachowując odpowiednio współczynnik bezpieczeństwa w granicach 1,1-1,3. Szlifowanie {frezowanie} mat carbonowych i innych laminatów z przyczyn oczywistych odpada. Można kombinować z wycienieniem blatu - ten jest z Alu - ale drogi. Nie znam ceny ani tej korby ani Chainglidwera a musisz się liczyć z faktem, że przeróbka może skończyć się z koniecznością wymiany elementu. Wybieraj to co tańsze. Reasumując to musisz policzyć ewentualne straty + koszty przeróbki i podejść do sprawy czysto ekonomicznie. Skoro już pochopnie kupiłeś korbę to teraz dobrze i spokojnie pomyśl co Ci się opłaca biorąc pod uwagę możliwość dalszych strat. Masz do wyboru (pesymistycznie):
- koszt korby + koszt usługi
- koszt Chainglidwera + koszt usługi
- różnica na odsprzedaży Chainglidwera i zakupie nowego.

 -- Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-11-17 10:23:11
Autor: tadeklodz
chainglider
W dniu sobota, 16 listopada 2013 23:48:06 UTC+1 użytkownik Jarosław Augustyniak vel Kot Bury napisał:

> [...]

- koszt korby + koszt usługi

- koszt Chainglidwera + koszt usługi

- różnica na odsprzedaży Chainglidwera i zakupie nowego.

czy miałeś w ręku Chainglidera?

Data: 2013-11-24 17:29:45
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
chainglider

Użytkownik <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:29a612cb-6459-4ea1-ad80-ce55fe3a28f8@googlegroups.com...
> [...]

- koszt korby + koszt usługi

- koszt Chainglidwera + koszt usługi

- różnica na odsprzedaży Chainglidwera i zakupie nowego.

Po niewczasie ale chorowałem. W ręku nie (mam na myśli rozebrane), choć parę widziałem (mam na myśli zamontowane na rowerze) i znam różnicę miedzy prowadnicą łańcucha (sliderem} a resztą konstrukcji. Ty chcesz obrabiać osłonę nie prowadnicę, a ta może być wykonana z różnych materiałów.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-11-18 14:59:34
Autor: AL
chainglider
On 2013-11-16 12:29, tadeklodz@poczta.onet.pl wrote:
[...]

Mysle, ze najlepszym wyjsciem bedzie zakup nowego chainglider'a.
Poniżej artykuł z linkami - pierwszy lin wykazuje, że nowy komplet kupisz za < 100pln.  Może tą drogą warto, niż szlifować/sprzedawać korbę ze stratą i kupować nową?
http://www.roweryholenderskie.net/montaz-oslony-hebie-chainglider

Data: 2013-11-16 15:16:50
Autor: ToMasz
chainglider
W dniu 16.11.2013 10:25, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
narobiłem sobie kłopotu a mianowicie:
kupiłem nową korbę z blatem 42 do roweru z przerzutką w piaście.

czy i jakie przerzutki ma TEN rower z tyłu?

ToMasz

Data: 2013-11-16 15:26:34
Autor: live_evil
chainglider
On 16.11.2013 15:16, ToMasz wrote:
W dniu 16.11.2013 10:25, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
narobiłem sobie kłopotu a mianowicie:
kupiłem nową korbę z blatem 42 do roweru z przerzutką w piaście.

czy i jakie przerzutki ma TEN rower z tyłu?

Oddowiedź masz w wiadomośći, którą cytujesz...
--
live_evil

Data: 2013-11-16 16:24:45
Autor: ToMasz
chainglider
W dniu 16.11.2013 15:26, live_evil pisze:
[...]

to czemu nie wsadzisz szerokiego łańcucha?
ToMasz

Data: 2013-11-16 16:57:21
Autor: Coaster
chainglider
ToMasz wrote:
[...]

Lancuch nic nie wadzi. Nie o lancuch tu chodzi. :-)
-- > http://tinyurl.com/chainglider

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-11-18 09:42:13
Autor: qrt
chainglider
Dnia Sat, 16 Nov 2013 01:25:36 -0800 (PST), tadeklodz@poczta.onet.pl
napisał(a):

[...]

co to za korba tak z ciekawości? to taka gdzie koronka jest "zintegrowana" z pająkiem?

chainglider