Data: 2009-11-22 19:43:41 | |
Autor: kml | |
chainsuck | |
Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:hebufq$qum$1nemesis.news.neostrada.pl... czy jest jakaś skuteczna w 100 % metoda aby się zabezpieczyć przed wmieleniem łańcucha pomiędzy tarcze korby a widełki? Oczywicie poza sposobem posiadania zawsze nowego i wzorowo nasmarowanego łańcucha i zębatek bo tak się nie da. Łańcuch nowy jest tylko przez powiedzmy 500 km a wzorowo nasmarowany do pierwszego bajora. Ja miewam zassania wtedy kiedy koło zębate w korbie wymaga poprawienia "zębów". ISO Flow przezył już dwa piłowania i jest ok, ale uważam że trzeba bardzo pilnować rozciągnięcia łańcucha. Niestety taki urok napędu zewnętrzenego :| Płytkę możesz sobie sam zrobić tylko do czego zamierzasz ją _SOLIDNIE_ przymocować? Taki motyw wymaga dospawania jakiś mocowań na śruby etc. Sama osłona musiałaby być idealnie wyprofilowana i bardzo mocna żeby stawić czoło zakleszczonemu łańuchowi, który koło zębate ciągnie do góry - jej oberwanie/poluzowanie i wkręcenie pomiędzy łańuch-korbę i ramę mogłoby w konsekwencji zabić ramę. Najlepiej pilnować wyciągnięcia łańcucha i dbać o czystość napędu. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 15/11/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy. |
|
Data: 2009-11-22 20:41:13 | |
Autor: mariuszmo | |
chainsuck | |
Najlepiej pilnować wyciągnięcia łańcucha i dbać o czystość napędu.uzywam trzech łańcuchow przemiennie , no teraz juz 2 sztuk bo jeden odszedł i chciałem je zajeździć totalnie i nowe elementy załozyć na wiosnę ale zachowuje sie to na tyle nieprzewidywalnie , że musze zmienić już :( jako zapezpieczenie dolnej rury przy korbie uzywam folii typu bike shields i polecam bo ochrania lakier przed zniszczeniem ale nie eliminuje samego efektu zaciągnięcia. zastanawiam się jak wygląda zaciągnięcie np w takich np santa cruz gdzie często mają dolne widełki nad korbą, czy tam jak dobrze złapie to urywa przerzutkę? |
|
Data: 2009-11-22 20:46:47 | |
Autor: kml | |
chainsuck | |
Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:hec49k$7u3$1atlantis.news.neostrada.pl... uzywam trzech łańcuchow przemiennie , no teraz juz 2 sztuk bo jeden odszedł i chciałem je zajeździć totalnie i nowe elementy załozyć na wiosnę ale zachowuje sie to na tyle nieprzewidywalnie , że musze zmienić już :( Ja pilnuje wyciągnięcia i zakładam nowy. Nie chce mi się rotować. jako zapezpieczenie dolnej rury przy korbie uzywam folii typu bike shields i polecam bo ochrania lakier przed zniszczeniem ale nie eliminuje samego efektu zaciągnięcia. A ja mam taką łatkę karbonową z naklejką i jeszcze dodatkowe warstwy ale poza ochroną lakieru to nie daje absolutnie nic. zastanawiam się jak wygląda zaciągnięcie np w takich np santa cruz gdzie często mają dolne widełki nad korbą, czy tam jak dobrze złapie to urywa przerzutkę? Zapytaj się kogoś kto to przerabiał :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 15/11/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy. |
|
Data: 2009-11-22 21:46:26 | |
Autor: mariuszmo | |
chainsuck | |
daje nieodrapany sprzęt :) brak odrapań to ewentualnie latwiej sprzedać itp. bo alu ramy poza względami estetyki chyba nie da się uszkodzić zaciągniętym łańcuchem. ryzykowałbym stwierdzenie, że taka markowa dobrej jakości naklejona gruba łatka może ochronić nawet ramę karbonową przed fizycznymi uszkodzeniami, nie wszyscy producenci zabezpieczają fabrycznie te miejsca a karbon po x razach z łańcuchem może się uszkodzić |
|
Data: 2009-11-22 22:20:41 | |
Autor: kml | |
chainsuck | |
Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:hec8jf$46f$1nemesis.news.neostrada.pl... ryzykowałbym stwierdzenie, że taka markowa dobrej jakości naklejona gruba łatka może ochronić nawet ramę karbonową przed fizycznymi uszkodzeniami, nie wszyscy producenci zabezpieczają fabrycznie te miejsca a karbon po x razach z łańcuchem może się uszkodzić Jezeli masz chainsucki i nic z tym nie robisz to przy odpowiednio dużej ilości powtórzeń nawet chuju-muju-dzikie-weże cudowne naklejki nie pomogą - w końcu zrobi się dziura, ale to wymaga naprawdę zaparacia i cierpliwości. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 15/11/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy. |
|
Data: 2009-11-22 22:57:54 | |
Autor: mariuszmo | |
chainsuck | |
tzn jak to robisz co ile musisz je zmieniać i jakiej klasy łańcuchów używasz? ile łańcuchow w takiej sytuacji przeżyje korba i kaseta? po którym kaseta mówi dość? chyba równie drażliwe jak chainsuck jest przeskakiwanie na kasecie przy przyspieszaniu. |
|
Data: 2009-11-23 00:05:47 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
chainsuck | |
Dnia 22.11.2009 22:57 użytkownik mariuszmo napisał :
Różnie to wychodzi, jak zwykle najwięcej zależy od warunków jazdy i dbania o napęd. W sumie to wydaje mi się, że rotowanie jak i wymiana łańcuchów po kolei powinna dać z grubsza ten sam przebieg, ale rotowanie ma tę zaletę, że łatwiej dbać o czystość i nasmarowanie. Jeśli będziesz zmieniać łańcuchy po kolei, to teoretycznie napęd powinien chodzić w nieskończoność, w praktyce to jeszcze nie udało mi się tego sprawdzić, ale dzięki rotacji na razie udało mi się zrobić ok. 35 Mm. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-11-23 06:31:27 | |
Autor: kml | |
chainsuck | |
Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:fnsot6-kkk.ln1menek.one.pl... Różnie to wychodzi, jak zwykle najwięcej zależy od warunków jazdy i dbania o napęd. W sumie to wydaje mi się, że rotowanie jak i wymiana łańcuchów po kolei powinna dać z grubsza ten sam przebieg, ale rotowanie ma tę zaletę, że łatwiej dbać o czystość i nasmarowanie. Jeśli będziesz zmieniać łańcuchy po kolei, to teoretycznie napęd powinien chodzić w nieskończoność, w praktyce to jeszcze nie udało mi się tego sprawdzić, ale dzięki rotacji na razie udało mi się zrobić ok. 35 Mm. Dokładnie tak, ale 35 Milionów metrów robi wrażenie :D -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 15/11/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy. |
|
Data: 2009-11-23 06:38:33 | |
Autor: kml | |
chainsuck | |
Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:heccpf$6lg$1nemesis.news.neostrada.pl... tzn jak to robisz co ile musisz je zmieniać i jakiej klasy łańcuchów używasz? Ostatnio kmc padł po 1041km ale to był swoisty rekord niskiego przebiegu. Genralnie to w tej chwili jeżdze na alivio i tego będę sie trzymał z racji dobrego stosunku jakości do ceny no i stopniowanie shimano odpowiada mi o niebo bardziej niż obecny sram. Rozciągnięcie sprawdzam przymiarem i na jego podstawie zmieniam łańcuch na nowy z tym, że wiem iż jest on daleko mniej precyzyjny niż rohloff więc nie jak osiągnę 0,75 to od razu wymiana. Co do trwałości kasety to też nie moge się wypowiedzieć inaczej niż: sram jest ultra miękki i dlatego wróciłem do shiamno. Jeżeli kaseta (alivio za ok 50 PLN) przetrzyma 3 łańcuchy to będzie ok, ale dopiero co zacząłem ten napęd użytkować więc za wcześnie na jakieś konkerty. Teraz jestem mądrzejszy i na bieżąco wszystkie przebiegi zapisuje więc jak coś padnie to dam znać :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 15/11/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy. |
|
Data: 2009-11-23 13:32:47 | |
Autor: amrac | |
chainsuck | |
kml pisze:
Ja pilnuje wyciągnięcia i zakładam nowy. Nie chce mi się rotować. A dla mnie do dosyć naturalne, po prostu praktycznie każda wycieczka, a raczej maraton, kończy się totalnym zabłoceniem wymagającym zdejmowania [i czyszczenia] łańcucha. Po umyciu zakładam po prostu inny łańcuch (z 3ch). Zaleta kilku łańcuchów też taka, że można hurtem kilka umyć i potem jak rower przychodzi ubłocony "wystarczy": go umyć i oszczędzam czas bo zakładam już gotowy łańcuch. |