Data: 2010-05-02 22:15:21 | |
Autor: Niewe | |
[tech] chainsuck | |
Co może być przyczyną tego, że łańcuch regularnie klinuje mi sie pomiędzy średnią, a dużą tarczą z przodu? I to zarówno podczas redukcji jak i zmiany na wyższy bieg. Zaciąga dołem i klinuje się pomiędzy tarczami. Przestawiałem już przednią przerzutkę w trzech płaszczyznach i ciągle to samo :/
|
|
Data: 2010-05-02 22:16:58 | |
Autor: Wojek | |
[tech] chainsuck | |
Niewe pisze:
Co może być przyczyną tego, że łańcuch regularnie klinuje mi sie pomiędzy średnią, a dużą tarczą z przodu? I to zarówno podczas redukcji jak i zmiany na wyższy bieg. Zaciąga dołem i klinuje się pomiędzy tarczami. Przestawiałem już przednią przerzutkę w trzech płaszczyznach i ciągle to samo :/ Ile masz z tyłu zębatek? pozdr. w. |
|
Data: 2010-05-02 22:32:34 | |
Autor: Niewe | |
[tech] chainsuck | |
Wojek pisze:
Ile masz z tyłu zębatek? To podchwytliwe pytanie? Dziewięć ich mam. Chyba ;) |
|
Data: 2010-05-02 23:53:20 | |
Autor: Wojek | |
[tech] chainsuck | |
Niewe pisze:
Wojek pisze: Nie, nie podchwytliwe, łańcuch ma różną szerokość w zależności od liczby zębatek z tyłu. A możesz jeszcze podać model korby żeby było łatwiej? pozdr. w. |
|
Data: 2010-05-02 15:02:57 | |
Autor: tadek | |
chainsuck | |
On 2 Maj, 23:53, Wojek <wo...@wywal.to> wrote:
Niewe pisze: mam zestaw XT łańcuch 70701 NOWE przebieg góra 400 km i przy zrzucani z dużej na średnią tarczę wciąga mi łańcuch w przerzutkę przód. |
|
Data: 2010-05-03 02:33:58 | |
Autor: Niewe | |
[tech] chainsuck | |
Wojek pisze:
Niewe pisze: Korba XT, w miarę nowa. Myślę, że ok 2000 przebiegu. |
|
Data: 2010-05-02 22:52:50 | |
Autor: kosik | |
[tech] chainsuck | |
Użytkownik "Niewe" <niewe@beztegoitamtegoo2.pl> napisał w wiadomości news:hrkmgs$61d$1portraits.wsisiz.edu.pl... Co może być przyczyną tego, że łańcuch regularnie klinuje mi sie pomiędzy średnią, a dużą tarczą z przodu? I to zarówno podczas redukcji jak i zmiany na wyższy bieg. Zaciąga dołem i klinuje się pomiędzy tarczami. Przestawiałem już przednią przerzutkę w trzech płaszczyznach i ciągle to samo :/ A w jakim stanie masz napęd? Chainsucki są zwykle spowodowane zużyciem zębatki - robią się haczyki na końcach zębów i łańcuch nie schodzi gładko. Może pora wziąć pilnik w dłoń :) Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2010-05-02 23:06:22 | |
Autor: MadMan | |
[tech] chainsuck | |
Dnia Sun, 2 May 2010 22:52:50 +0200, kosik napisał(a):
A w jakim stanie masz napęd? Chainsucki są zwykle spowodowane zużyciem zębatki - robią się haczyki na końcach zębów i łańcuch nie schodzi gładko. Może pora wziąć pilnik w dłoń :) Ja miewam chainsucki na w miarę nowym napędzie (ze 2000 km dopiero ma - łańcuch XT + kaseta LX + zębatki LX/Middleburn). Nie wiem dlaczego. Być może korba Truvativa nie lubi się ze środkową zębatką LX (ze środkową zębatką Truvativa nic się nie działo). Być może to przez takie dziwne cosie które chyba mają ułatwiać wrzucenie z małej na średnią - nie wiem. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-05-03 08:26:50 | |
Autor: kml | |
[tech] chainsuck | |
Użytkownik "Niewe" <niewe@beztegoitamtegoo2.pl> napisał w wiadomości news:hrkmgs$61d$1portraits.wsisiz.edu.pl... Co może być przyczyną tego, że łańcuch regularnie klinuje mi sie pomiędzy średnią, a dużą tarczą z przodu? I to zarówno podczas redukcji jak i zmiany na wyższy bieg. Zaciąga dołem i klinuje się pomiędzy tarczami. Przestawiałem już przednią przerzutkę w trzech płaszczyznach i ciągle to samo :/ Rozbierz korbę na części pierwsze i bardzo dokładnie obejrzyj koła zębate. Szukaj rantu na krawędzi zębów. Motyw jest taki, że łańcuch opierając się o koło zębate "przepycha" materiał do przodu i towrzy się rant o który łapie się łańcuch i masz chainsucka. Jest to jedna z najbardziej wkurfiających rzeczy jakie są. Szlifowanie polega na spiłowaniu tego rantu oraz pogłębieniu "siodełek pomiędzy zębami" Bez pilnika okrągłego i płaskiego się nie obędzie. Druga sprawa: sprawdź czy tarcze są założone prawidłowo. Jeżeli pochodzą od jednego producenta to nie powinno być problemu ale jeżeli od różnych to może przetłoczenia oraz inne elementy, które ułatwiają przerzucanie, jakoś ze sobą kolidują. Ostatnia sprawa: sprawdź czy łańcucha jest prawidłowo skuty i sworznie nie wystają poza obrys ogniwa. U mnie dwa razy pomagało szlifowanie a potem już tylko nowe koło zębate. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-03 11:26:10 | |
Autor: Niewe | |
[tech] chainsuck | |
kml pisze:
Rozbierz korbę na części pierwsze i bardzo dokładnie obejrzyj koła zębate. Szukaj rantu na krawędzi zębów. Motyw jest taki, że łańcuch opierając się o koło zębate "przepycha" materiał do przodu i towrzy się rant o który łapie się łańcuch i masz chainsucka. Jest to jedna z najbardziej wkurfiających rzeczy jakie są. Ooo święte słowa. Na ostatnim maratonie w wyniku chainsucka "ukręciłem" łańcuch jakieś 2 kilo przed metą. Wkurfiające jak mało co. Ale wracając do tematu, dokładne oględziny korby ujawniły jedną rzecz. Nie miałem jednej z czterech śrub mocujących dużą zębatkę, a druga była poluzowana. Wstępnie wygląda na to, że po solidnych dokręceniu wszystkich śrub problem jakby zniknął. Nie chcę zapeszać, pełną prawdę ujawni dopiero test terenowy. Ale wygląda na to, że to to. BTW można dokupić samą taką śrubę? Pozdrawiam i dzięki wielkie za rzeczową pomoc. |
|
Data: 2010-05-03 11:49:13 | |
Autor: kosik | |
[tech] chainsuck | |
Użytkownik "Niewe" <niewe@beztegoitamtegoo2.pl> napisał w wiadomości news:hrm4rl$uu9$1portraits.wsisiz.edu.pl... wszystkich śrub problem jakby zniknął. Nie chcę zapeszać, pełną prawdę ujawni dopiero test terenowy. Ale wygląda na to, że to to. Śrube można dokupić, a brak śruby jak najbardziej pasuje mi jako powód wciągania łańcucha :) Pozdrawiam kosik |
|