[tech] chainsuck

Data: 2010-05-02 22:15:21
Autor: Niewe
[tech] chainsuck
Co może być przyczyną tego, że łańcuch regularnie klinuje mi sie pomiędzy średnią, a dużą tarczą z przodu? I to zarówno podczas redukcji jak i zmiany na wyższy bieg. Zaciąga dołem i klinuje się pomiędzy tarczami. Przestawiałem już przednią przerzutkę w trzech płaszczyznach i ciągle to samo :/

Data: 2010-05-02 22:16:58
Autor: Wojek
[tech] chainsuck
Niewe pisze:
[...]

Ile masz z tyłu zębatek?

pozdr.
w.

Data: 2010-05-02 22:32:34
Autor: Niewe
[tech] chainsuck
Wojek pisze:
Ile masz z tyłu zębatek?

To podchwytliwe pytanie? Dziewięć ich mam. Chyba ;)

Data: 2010-05-02 23:53:20
Autor: Wojek
[tech] chainsuck
Niewe pisze:
Wojek pisze:
Ile masz z tyłu zębatek?

To podchwytliwe pytanie? Dziewięć ich mam. Chyba ;)

Nie, nie podchwytliwe, łańcuch ma różną szerokość w zależności od liczby zębatek z tyłu. A możesz jeszcze podać model korby żeby było łatwiej?

pozdr.
w.

Data: 2010-05-02 15:02:57
Autor: tadek
chainsuck
On 2 Maj, 23:53, Wojek <wo...@wywal.to> wrote:
Niewe pisze:

> [...]

Nie, nie podchwytliwe, łańcuch ma różną szerokość w zależności od liczby
zębatek z tyłu. A możesz jeszcze podać model korby żeby było łatwiej?

mam zestaw XT łańcuch 70701 NOWE przebieg góra 400 km i przy zrzucani
z dużej na średnią tarczę wciąga mi łańcuch w przerzutkę przód.

Data: 2010-05-03 02:33:58
Autor: Niewe
[tech] chainsuck
Wojek pisze:
Niewe pisze:
Wojek pisze:
[...]

Korba XT, w miarę nowa. Myślę, że ok 2000 przebiegu.

Data: 2010-05-02 22:52:50
Autor: kosik
[tech] chainsuck

Użytkownik "Niewe" <niewe@beztegoitamtegoo2.pl> napisał w wiadomości news:hrkmgs$61d$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

A w jakim stanie masz napęd? Chainsucki są zwykle spowodowane zużyciem zębatki - robią się haczyki na końcach zębów i łańcuch nie schodzi gładko. Może pora wziąć pilnik w dłoń :)

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-05-02 23:06:22
Autor: MadMan
[tech] chainsuck
Dnia Sun, 2 May 2010 22:52:50 +0200, kosik napisał(a):

A w jakim stanie masz napęd? Chainsucki są zwykle spowodowane zużyciem zębatki - robią się haczyki na końcach zębów i łańcuch nie schodzi gładko. Może pora wziąć pilnik w dłoń :)

Ja miewam chainsucki na w miarę nowym napędzie (ze 2000 km dopiero ma -
łańcuch XT + kaseta LX + zębatki LX/Middleburn). Nie wiem dlaczego. Być
może korba Truvativa nie lubi się ze środkową zębatką LX (ze środkową
zębatką Truvativa nic się nie działo). Być może to przez takie dziwne
cosie które chyba mają ułatwiać wrzucenie z małej na średnią - nie wiem. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-03 08:26:50
Autor: kml
[tech] chainsuck

[...]

Rozbierz korbę na części pierwsze i bardzo dokładnie obejrzyj koła zębate. Szukaj rantu na krawędzi zębów. Motyw jest taki, że łańcuch opierając się o koło zębate "przepycha" materiał do przodu i towrzy się rant o który łapie się łańcuch i masz chainsucka. Jest to jedna z najbardziej wkurfiających rzeczy jakie są. Szlifowanie polega na spiłowaniu tego rantu oraz pogłębieniu "siodełek pomiędzy zębami" Bez pilnika okrągłego i płaskiego się nie obędzie.

Druga sprawa: sprawdź czy tarcze są założone prawidłowo. Jeżeli pochodzą od jednego producenta to nie powinno być problemu ale jeżeli od różnych to może przetłoczenia oraz inne elementy, które ułatwiają przerzucanie, jakoś ze sobą kolidują.

Ostatnia sprawa: sprawdź czy łańcucha jest prawidłowo skuty i sworznie nie wystają poza obrys ogniwa.

U mnie dwa razy pomagało szlifowanie a potem już tylko nowe koło zębate.

kml
Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit

Data: 2010-05-03 11:26:10
Autor: Niewe
[tech] chainsuck
kml pisze:
[...]

Ooo święte słowa.
Na ostatnim maratonie w wyniku chainsucka "ukręciłem" łańcuch jakieś 2 kilo przed metą. Wkurfiające jak mało co.
Ale wracając do tematu, dokładne oględziny korby ujawniły jedną rzecz. Nie miałem jednej z czterech śrub mocujących dużą zębatkę, a druga była poluzowana. Wstępnie wygląda na to, że po solidnych dokręceniu wszystkich śrub problem jakby zniknął. Nie chcę zapeszać, pełną prawdę ujawni dopiero test terenowy. Ale wygląda na to, że to to.
BTW można dokupić samą taką śrubę?
Pozdrawiam
i dzięki wielkie za rzeczową pomoc.

Data: 2010-05-03 11:49:13
Autor: kosik
[tech] chainsuck

Użytkownik "Niewe" <niewe@beztegoitamtegoo2.pl> napisał w wiadomości news:hrm4rl$uu9$1portraits.wsisiz.edu.pl...
wszystkich śrub problem jakby zniknął. Nie chcę zapeszać, pełną prawdę ujawni dopiero test terenowy. Ale wygląda na to, że to to.
BTW można dokupić samą taką śrubę?

Śrube można dokupić, a brak śruby jak najbardziej pasuje mi jako powód wciągania łańcucha :)

Pozdrawiam
kosik

[tech] chainsuck