Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   [tech] chainsuck

[tech] chainsuck

Data: 2010-05-03 08:26:50
Autor: kml
[tech] chainsuck

Użytkownik "Niewe" <niewe@beztegoitamtegoo2.pl> napisał w wiadomości news:hrkmgs$61d$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Co może być przyczyną tego, że łańcuch regularnie klinuje mi sie pomiędzy średnią, a dużą tarczą z przodu? I to zarówno podczas redukcji jak i zmiany na wyższy bieg. Zaciąga dołem i klinuje się pomiędzy tarczami. Przestawiałem już przednią przerzutkę w trzech płaszczyznach i ciągle to samo :/

Rozbierz korbę na części pierwsze i bardzo dokładnie obejrzyj koła zębate. Szukaj rantu na krawędzi zębów. Motyw jest taki, że łańcuch opierając się o koło zębate "przepycha" materiał do przodu i towrzy się rant o który łapie się łańcuch i masz chainsucka. Jest to jedna z najbardziej wkurfiających rzeczy jakie są. Szlifowanie polega na spiłowaniu tego rantu oraz pogłębieniu "siodełek pomiędzy zębami" Bez pilnika okrągłego i płaskiego się nie obędzie.

Druga sprawa: sprawdź czy tarcze są założone prawidłowo. Jeżeli pochodzą od jednego producenta to nie powinno być problemu ale jeżeli od różnych to może przetłoczenia oraz inne elementy, które ułatwiają przerzucanie, jakoś ze sobą kolidują.

Ostatnia sprawa: sprawdź czy łańcucha jest prawidłowo skuty i sworznie nie wystają poza obrys ogniwa.

U mnie dwa razy pomagało szlifowanie a potem już tylko nowe koło zębate.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit

Data: 2010-05-03 11:26:10
Autor: Niewe
[tech] chainsuck
kml pisze:
Rozbierz korbę na części pierwsze i bardzo dokładnie obejrzyj koła zębate. Szukaj rantu na krawędzi zębów. Motyw jest taki, że łańcuch opierając się o koło zębate "przepycha" materiał do przodu i towrzy się rant o który łapie się łańcuch i masz chainsucka. Jest to jedna z najbardziej wkurfiających rzeczy jakie są.


Ooo święte słowa.
Na ostatnim maratonie w wyniku chainsucka "ukręciłem" łańcuch jakieś 2 kilo przed metą. Wkurfiające jak mało co.
Ale wracając do tematu, dokładne oględziny korby ujawniły jedną rzecz. Nie miałem jednej z czterech śrub mocujących dużą zębatkę, a druga była poluzowana. Wstępnie wygląda na to, że po solidnych dokręceniu wszystkich śrub problem jakby zniknął. Nie chcę zapeszać, pełną prawdę ujawni dopiero test terenowy. Ale wygląda na to, że to to.
BTW można dokupić samą taką śrubę?
Pozdrawiam
i dzięki wielkie za rzeczową pomoc.

Data: 2010-05-03 11:49:13
Autor: kosik
[tech] chainsuck

Użytkownik "Niewe" <niewe@beztegoitamtegoo2.pl> napisał w wiadomości news:hrm4rl$uu9$1portraits.wsisiz.edu.pl...
wszystkich śrub problem jakby zniknął. Nie chcę zapeszać, pełną prawdę ujawni dopiero test terenowy. Ale wygląda na to, że to to.
BTW można dokupić samą taką śrubę?

Śrube można dokupić, a brak śruby jak najbardziej pasuje mi jako powód wciągania łańcucha :)

Pozdrawiam
kosik

[tech] chainsuck

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona