chc? zmieni? silnik spalinowy na parowy, wolno mi?

Data: 2013-09-11 13:25:46
Autor: A.L.
chc? zmieni? silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
On Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny
<nomail@poetico.org.pl> wrote:

Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy. Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania. Biorąc pod uwagę obecne koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.

Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata, czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?

To nie taki glupi pomysl. Samochody parowe maja dobra pzreszlosc

http://www.steamautomobile.com/lcc/index.htm

a i przyszlosc tez wyglada ciekawie

http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_car#Modern_steam_cars

Przy okazji, jak idzie o "alternatywna energie"... Gdy za stanu
wojennego benzyna byla na kartki, pewien czlowiek pzrerobil malego
Fiata 126p na "holzgaz" czyli gaz uzyskiwany z suchej destylacji
drewna. Wtrwornica byla ciagnieta za samochodem na malej przyczepce.
Samochody pedzone "holzgazem" byly popularne podczas drugiej wojny
swiatowej. Napedzano w ten sposob ciezarowki. Demobilowe byly uzywane
do poznych lat 50, co jako male dziecie pamietam.

Niesttey, nie moge znalezc informacji o tym Fiacie na holzgas. Za to
troche informacji tutaj

http://www.forumsamochodowe.com/problemy-z-lpg/560-zrob-sam-holzgas.html

A.L.

Data: 2013-09-11 21:15:01
Autor: Refleksyjny
W dniu 2013-09-11 20:25, A.L. pisze:

To nie taki glupi pomysl. Samochody parowe maja dobra pzreszlosc

http://www.steamautomobile.com/lcc/index.htm

a i przyszlosc tez wyglada ciekawie

http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_car#Modern_steam_cars

:) zgadza się

[...]

Święte słowa. Czytałem o tym przypadkiem w literaturze o II wojnie Św. Takie przeróbki na holgaz były szczególnie bardzo popularne w Norwegii i całej Skandynawii, bo drzewa tam mieli taniego pełno.

Niesttey, nie moge znalezc informacji o tym Fiacie na holzgas. Za to
troche informacji tutaj

http://www.forumsamochodowe.com/problemy-z-lpg/560-zrob-sam-holzgas.html

Super, dzięki za linki i ciekawe info  :)

chc? zmieni? silnik spalinowy na parowy, wolno mi?