Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   chcÄ™ zmienić silnik spalinowy na parowy , wolno mi?

chcę zmienić silnik spalinowy na parowy , wolno mi?

Data: 2013-09-11 11:32:43
Autor: Maciek
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy , wolno mi?
Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):

(...)

Jestem ciekaw, czy starczy ci *pary*, zeby zrealizowac ten projekt. Jesli
tak, licze na wideo i dokladny opis.

Pytanie tylko, czy to ma sens ekonomiczny. W bardzo zaawansowanym
samochodzie parowym Doble'a w latach 20-tych XX w. palnik zuzywal ponoc
ponad 18 l nafty na 100 km. Jesli tego nie przebijesz o polowe, to bedzie
drozej niz na benzynie...


--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-09-11 13:10:34
Autor: Refleksyjny
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
W dniu 2013-09-11 11:32, Maciek pisze:
Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):

(...)

Jestem ciekaw, czy starczy ci *pary*, zeby zrealizowac ten projekt. Jesli
tak, licze na wideo i dokladny opis.

Pytanie tylko, czy to ma sens ekonomiczny. W bardzo zaawansowanym
samochodzie parowym Doble'a w latach 20-tych XX w. palnik zuzywal ponoc
ponad 18 l nafty na 100 km. Jesli tego nie przebijesz o polowe, to bedzie
drozej niz na benzynie...

A ja czytałem, że samochody parowe Doble zużywały 4l nafty na 100km.

Data: 2013-09-11 13:36:50
Autor: Maciek
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:10:34 +0200, Refleksyjny napisał(a):


A ja czytałem, że samochody parowe Doble zużywały 4l nafty na 100km.

Raczej 4 l wody na 100 km...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-09-11 14:04:53
Autor: Refleksyjny
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
W dniu 2013-09-11 13:36, Maciek pisze:
Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:10:34 +0200, Refleksyjny napisał(a):


A ja czytałem, że samochody parowe Doble zużywały 4l nafty na 100km.

Raczej 4 l wody na 100 km...


Nie.
Parowy Doble z 1924 roku jeĽdził 101 km na galon nafty, czyli 101 km na 3,78 litra nafty.

The 1924 model Doble steam car, which could run for 1,500 miles on a 24-gallon tank, had a flash boiler the could produce a working head of steam in one minute. It was a luxury car that film stars and royalty were proud to own.

Pokonywał 1500 mil na 24 galonach nafty, czyli 2400 km na 90,7 litrach nafty. Czyli 240 km na 9,0 litrach. Czyli 24 km na 0,9 litra. I tak dalej...
Zaokr±glaj±c, można mówić, że parowy Doble palił 4l taniej nafty o¶wietleniowej na 100 km :)
I to było w czasach gdy samochody spalinowe paliły po 20-30l/100km droższej benzyny! Gdyby ten silnik unowocze¶nić, zaizolować termicznie kocioł, dodać elektronikę steruj±c± palnikiem pod kotłem, usprawnić system odzyskiwania (skraplacz) gor±cej pary (ciepła) to na pewno spalanie jeszcze by spadło.


--
refleksyjny konstruktor

Data: 2013-09-11 14:13:51
Autor: Andrzej Lawa
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
W dniu 11.09.2013 14:04, Refleksyjny pisze:

Pokonywał 1500 mil na 24 galonach nafty, czyli 2400 km na 90,7 litrach
nafty. Czyli 240 km na 9,0 litrach. Czyli 24 km na 0,9 litra. I tak
dalej...
Zaokr±glaj±c, można mówić, że parowy Doble palił 4l taniej nafty
o¶wietleniowej na 100 km :)

Teraz poszukaj informacji przy jakiej prędko¶ci uzyskał taki wynik.

Bo ja uzyskuję w lekkim cyklu miejskim 4,5l/100km w najgorętsze dni w starym, wolnoss±cym dieslu.

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i głupoty na ¶rodku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumacz± to nowoczesno¶ci±...

Data: 2013-09-11 15:05:21
Autor: Maciek
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Dnia Wed, 11 Sep 2013 14:04:53 +0200, Refleksyjny napisał(a):

The 1924 model Doble steam car, which could run for 1,500 miles on a 24-gallon tank, had a flash boiler the could produce a working head of steam in one minute. It was a luxury car that film stars and royalty were proud to own.

Halo, halo!

Tu jest mowa o zbiorniku WODY.

http://groups.yahoo.com/neo/groups/doblesteamcars/info

Albo Google "Doble steam car"+"24 gallons of water"

Niestety sie mylisz...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-09-11 15:21:39
Autor: Refleksyjny
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
W dniu 2013-09-11 15:05, Maciek pisze:
Dnia Wed, 11 Sep 2013 14:04:53 +0200, Refleksyjny napisał(a):

The 1924 model Doble steam car, which could run for 1,500 miles on a
24-gallon tank, had a flash boiler the could produce a working head of
steam in one minute. It was a luxury car that film stars and royalty
were proud to own.

Halo, halo!

Tu jest mowa o zbiorniku WODY.

http://groups.yahoo.com/neo/groups/doblesteamcars/info

Albo Google "Doble steam car"+"24 gallons of water"

Niestety sie mylisz...

Faktycznie, przepraszam. Masz rację.
Rzeczywi¶cie, "24 gallons" odnosi się zapewne do zbiornika z wod±, zmyliło mnie przyzwyczajenie że zawsze gdy mowa o samochodach to w danych mówi± o paliwie.

http://www.automotivehalloffame.org/inductee/abner-doble/45/

Nigdzie jednak nie widzę ile prawdziego paliwa (np nafty) spalał, aby zagrzać parę na te 100km, podaj± tylko że konkurencyjne ilo¶ci wobec ówczesnych samochodów.

Data: 2013-09-11 15:43:15
Autor: Maciek
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Dnia Wed, 11 Sep 2013 15:21:39 +0200, Refleksyjny napisał(a):

Nigdzie jednak nie widzę ile prawdziego paliwa (np nafty) spalał

Podaja miedzy 10 a 15 mil na galonie nafty. Newykluczone, ze na innym
paliwie byloby wydajniej...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-09-11 13:56:40
Autor: ZIWK
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
W dniu 2013-09-11 13:10, Refleksyjny pisze:
W dniu 2013-09-11 11:32, Maciek pisze:
Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):

(...)

Jestem ciekaw, czy starczy ci *pary*, zeby zrealizowac ten projekt. Jesli
tak, licze na wideo i dokladny opis.

Pytanie tylko, czy to ma sens ekonomiczny. W bardzo zaawansowanym
samochodzie parowym Doble'a w latach 20-tych XX w. palnik zuzywal ponoc
ponad 18 l nafty na 100 km. Jesli tego nie przebijesz o polowe, to bedzie
drozej niz na benzynie...

A ja czytałem, że samochody parowe Doble zużywały 4l nafty na 100km.

Dla aut Stanleya jest podawana warto¶ć: 10 mil na galonie nafty, więc różowo nie jest...
A jak dodać jeszcze benzynowego "pilota" to się robi całkiem nieopłacalne.
Do tego woda - galon na 10 mil.
I jeszcze olej cylindrowy...

Robi się zabawka zdecydowanie piękna i nie do użytku...
Rozpalanie 15 minut...
--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-09-11 14:09:14
Autor: Refleksyjny
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
W dniu 2013-09-11 13:56, ZIWK pisze:
W dniu 2013-09-11 13:10, Refleksyjny pisze:
W dniu 2013-09-11 11:32, Maciek pisze:
Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):

(...)

Jestem ciekaw, czy starczy ci *pary*, zeby zrealizowac ten projekt.
Jesli
tak, licze na wideo i dokladny opis.

Pytanie tylko, czy to ma sens ekonomiczny. W bardzo zaawansowanym
samochodzie parowym Doble'a w latach 20-tych XX w. palnik zuzywal ponoc
ponad 18 l nafty na 100 km. Jesli tego nie przebijesz o polowe, to
bedzie
drozej niz na benzynie...

A ja czytałem, że samochody parowe Doble zużywały 4l nafty na 100km.

Dla aut Stanleya jest podawana warto¶ć: 10 mil na galonie nafty, więc
różowo nie jest...
A jak dodać jeszcze benzynowego "pilota" to się robi całkiem nieopłacalne.
Do tego woda - galon na 10 mil.
I jeszcze olej cylindrowy...

Robi się zabawka zdecydowanie piękna i nie do użytku...
Rozpalanie 15 minut...


:) spoko
Silnik braci Stanley to tylko wzorzec ogólny silnika parowego.
Silniki parowe Doble spalały 4 litry nafty na 100km. Wodę z powodu dostępno¶ci i tanio¶ci pomijam, bo 1 zbiornik wody wystarczał na przejechanie > 1000km, a rzadko tyle się jeĽdzi od razu.

Data: 2013-09-11 15:06:24
Autor: Maciek
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:56:40 +0200, ZIWK napisał(a):

Rozpalanie 15 minut...

Akurat to nieprawda - rozruch elektryczny, ponizej 2 minut.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-09-11 13:14:17
Autor: masti
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 15:06:24 +0200 osobnik zwany Maciek
napisał:

Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:56:40 +0200, ZIWK napisał(a):

Rozpalanie 15 minut...

Akurat to nieprawda - rozruch elektryczny, ponizej 2 minut.

i jeszcze szafę akumulatorówdo tego targać? genialny wynalazek.



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-09-11 15:18:42
Autor: Andrzej Lawa
chcę zmienić silnik spalinowy na par owy, wolno mi?
W dniu 11.09.2013 15:14, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 15:06:24 +0200 osobnik zwany Maciek
napisał:

Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:56:40 +0200, ZIWK napisał(a):

Rozpalanie 15 minut...

Akurat to nieprawda - rozruch elektryczny, ponizej 2 minut.

i jeszcze szafę akumulatorówdo tego targać? genialny wynalazek.

Jak już rozważamy różne dziwne alternatywne napędy, to może teraz idźmy w biotechnologię? Jakby tak wyizolować/wyhodować końskie tkanki i organy odpowiedzialne za trawienie trawy i produkcję energii dla mięśni... Wsypujesz do zasobnika skoszoną trawę, ta przechodzi przed wyprodukowany układ pokarmowy, napędza elektrycznie sterowane mięśnie, a na wyjściu masz nawóz do ogródka ;)

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Data: 2013-09-11 16:09:22
Autor: J.F
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
UĹĽytkownik "Andrzej Lawa"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Jak już rozważamy różne dziwne alternatywne napędy, to może teraz idźmy w biotechnologię? Jakby tak wyizolować/wyhodować końskie tkanki i organy odpowiedzialne za trawienie trawy i produkcję energii dla mięśni... Wsypujesz do zasobnika skoszoną trawę, ta przechodzi przed wyprodukowany układ pokarmowy, napędza elektrycznie sterowane mięśnie, a na wyjściu masz nawóz do ogródka ;)

Jak najbardziej tak, tylko:
a) nie jestem pewien jaka sprawnosc maja miesnie ... chyba mierna, bo oplacalo sie je zastapic maszyna parowa :-)
b) to w sumie reakcje chemiczne, wiec mozna by zrezygnowac z otoczki biologicznej przy trawieniu.
c) zamiast trawy proponuje stare gazety :-)

J.

Data: 2013-09-11 19:50:47
Autor: Andrzej Lawa
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
W dniu 11.09.2013 16:09, J.F pisze:

Jak najbardziej tak, tylko:
a) nie jestem pewien jaka sprawnosc maja miesnie ... chyba mierna, bo
oplacalo sie je zastapic maszyna parowa :-)

Pal licho sprawno¶ć - wszyscy posiadacze pedalskich trawniczków z całej okolicy, co musz± je co tydzień przycinać żeby były ładne i równe, z pocałowaniem ręki oddadz± ci swoje "zbiory"!

Paliwo gratis :)

A za nawóz ci jeszcze zapłac±!

b) to w sumie reakcje chemiczne, wiec mozna by zrezygnowac z otoczki
biologicznej przy trawieniu.

Jak proponujesz, hmm?

c) zamiast trawy proponuje stare gazety :-)

Z moich obserwacji wynika, że ludzie wyrzucaj± znacznie więcej skoszonej trawy niż gazet ;) Przynajmniej na terenach bardziej podmiejskich/wiejskich ;)

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i głupoty na ¶rodku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumacz± to nowoczesno¶ci±...

Data: 2013-09-11 15:20:07
Autor: Maciek
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:14:17 +0000 (UTC), masti napisał(a):
 
i jeszcze szafę akumulatorówdo tego targać? genialny wynalazek.

Kuzwa - na prad byla pompka i swieca zaplonowa.
Troche wyobrazni.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-09-11 13:21:12
Autor: masti
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 15:20:07 +0200 osobnik zwany Maciek
napisał:

Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:14:17 +0000 (UTC), masti napisał(a):
 
i jeszcze szafę akumulatorówdo tego targać? genialny wynalazek.

Kuzwa - na prad byla pompka i swieca zaplonowa. Troche wyobrazni.


i świeca zagrzeje wodę? nie. Więc 15 minut


--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-09-11 15:32:47
Autor: Refleksyjny
chcę zmienić silnik spalinowy na par owy, wolno mi?
W dniu 2013-09-11 15:21, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 15:20:07 +0200 osobnik zwany Maciek
napisał:

Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:14:17 +0000 (UTC), masti napisał(a):

i jeszcze szafę akumulatorówdo tego targać? genialny wynalazek.

Kuzwa - na prad byla pompka i swieca zaplonowa. Troche wyobrazni.


i świeca zagrzeje wodę? nie. Więc 15 minut

Akumulator startuje pompę i palnik, który zagrzewa wodę i wytwarza robocze ciśnienie pary w 2 minuty. Ciśnienie robocze pary maksymalne uzyskiwane jest po dłuższym czasie, ale po 2 minutach jest na tyle duże że można odjechać.

Data: 2013-09-11 13:57:00
Autor: masti
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 15:32:47 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
napisał:

W dniu 2013-09-11 15:21, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 15:20:07 +0200 osobnik zwany Maciek
napisał:

Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:14:17 +0000 (UTC), masti napisał(a):

i jeszcze szafę akumulatorówdo tego targać? genialny wynalazek.

Kuzwa - na prad byla pompka i swieca zaplonowa. Troche wyobrazni.


i świeca zagrzeje wodę? nie. Więc 15 minut

Akumulator startuje pompÄ™ i palnik, ktĂłry zagrzewa wodÄ™ i wytwarza
robocze ciśnienie pary w 2 minuty. Ciśnienie robocze pary maksymalne
uzyskiwane jest po dłuższym czasie, ale po 2 minutach jest na tyle duże
że można odjechać.


raczej odtoczyć


--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-09-11 19:06:11
Autor: Refleksyjny
chcę zmienić silnik spalinowy na par owy, wolno mi?
W dniu 2013-09-11 15:57, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 15:32:47 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
napisał:

W dniu 2013-09-11 15:21, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 15:20:07 +0200 osobnik zwany Maciek
napisał:

Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:14:17 +0000 (UTC), masti napisał(a):

i jeszcze szafę akumulatorówdo tego targać? genialny wynalazek.

Kuzwa - na prad byla pompka i swieca zaplonowa. Troche wyobrazni.


i świeca zagrzeje wodę? nie. Więc 15 minut

Akumulator startuje pompÄ™ i palnik, ktĂłry zagrzewa wodÄ™ i wytwarza
robocze ciśnienie pary w 2 minuty. Ciśnienie robocze pary maksymalne
uzyskiwane jest po dłuższym czasie, ale po 2 minutach jest na tyle duże
że można odjechać.


raczej odtoczyć

DLaczego odtoczyć? Jak najbardziej odjechać.
A z każdą sekundą ciśnienie w kotle rosło, a tylko niewielka część pary jest potrzebna do zasilenia silnika. Przykładowo w silniku parowym Dobla z 1924 roku palnik pod kotłem się często wyłączał, bo ciśnienie pary było już wystarczające i mechanizm czasowo wyłączał palnik.
Parowy Doble na ówczesnych highways osiągał prędkości rzędu 80 mil/h, a przez to był jednym z najszybszych samochodów użytkowych swoich czasów, do tego bardzo cichym (porównując ze spalinowymi). Do setki przyśpieszał w 15 sekund, co na 1925 rok jest wynikiem rewelacyjnym. Bo przypominam, że ważył 2 tony, a silnik miał "tylko" 30KM, a karoseria kompletnie nieaerodynamiczna. Za to moment obrotowy miał nieosiągalny przez ówczesne spalinowe automobile. Silniki parowe to nie są takie prymitywne mechanizmy jak się obecnym kierowcom przyzwyczajonym tylko do silników spalinowych wydaje. :)

zastosowanie silnika parowego z 1963 roku w Fordzie:
http://www.youtube.com/watch?v=LJq2Hc_mXFI


rower napędzany silnikiem parowym:
http://www.youtube.com/watch?v=dqBKRo8q3rQ

samochĂłd Beslera z silnikiem parowym (85mil/h) z poczÄ…tku lat 30 XX wieku:
http://www.youtube.com/watch?v=N98mXwTsx5A
silniczek parowy w tescie:
http://www.youtube.com/watch?v=5F9nB69FQjc
i w uĹĽyciu:
http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_219675&feature=iv&src_vid=5F9nB69FQjc&v=WqwFYq86Zxs

I sporo innych fascynujących przykładów na YT :)



--
refleksyjny konstruktor

Data: 2013-09-11 19:20:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Hello Refleksyjny,

Wednesday, September 11, 2013, 7:06:11 PM, you wrote:

[...]

do tego bardzo cichym (porównuj±c ze spalinowymi). Do setki przy¶pieszał
w 15 sekund, co na 1925 rok jest wynikiem rewelacyjnym. Bo przypominam,
że ważył 2 tony, a silnik miał "tylko" 30KM,

Żeby rozpędzić masę 2000kg do 100km/h w 15 sekund, nie zauważaj±c
oporów, potrzeba mocy 51.44kW czyli 70KM. ¦rednio. To wiedza na
poziomie dawnej szkoły podstawowej a obecnie chyba gimnazjum.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2013-09-11 20:07:35
Autor: RadoslawF
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Dnia 2013-09-11 19:06, Użytkownik Refleksyjny napisał:


I sporo innych fascynuj±cych przykładów na YT :)

Na YT znajdziesz też sporo przykładów z pojazdami na wodór, to
najbardziej ekologiczne paliwo bo zero dymu i tlenków czy dwu tlenków
a tylko czysta woda. Ale nie da się zrobić funkcjonalnej maszyny
mog±cej bez tankowania przejechać 400 czy 500 kilometrów.
Podobnie jak samochodów na parę.


Pozdrawiam

Data: 2013-09-11 17:36:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Hello masti,

Wednesday, September 11, 2013, 3:21:12 PM, you wrote:

i jeszcze szafę akumulatorówdo tego targać? genialny wynalazek.
Kuzwa - na prad byla pompka i swieca zaplonowa. Troche wyobrazni.
i ¶wieca zagrzeje wodę? nie. Więc 15 minut

Nie ma problemu z grzaniem wody - to naprawdę mogło trwać mniej niż
1.5minuty. --
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2013-09-11 15:37:36
Autor: ZIWK
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
W dniu 2013-09-11 15:06, Maciek pisze:
Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:56:40 +0200, ZIWK napisał(a):

Rozpalanie 15 minut...

Akurat to nieprawda - rozruch elektryczny, ponizej 2 minut.
Ja znalazłem akurat dane 15 minut,

A jak pr±dem chcesz szybko nagrzać kilkadziesi±t litrów H20 od np 15 stopni do znacznie ponad 100... i jeszcze łagodnie, tak aby nie powodować zbytnich obci±żeń termicznych elementów obiegu pary?

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-09-11 15:45:53
Autor: Maciek
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Dnia Wed, 11 Sep 2013 15:37:36 +0200, ZIWK napisał(a):

A jak pr±dem chcesz szybko nagrzać kilkadziesi±t litrów H20 od np 15 stopni do znacznie ponad 100... i jeszcze łagodnie, tak aby nie powodować zbytnich obci±żeń termicznych elementów obiegu pary?

Nie pradem - obejrzyj wideo Jaya Leno na YT (wszystko pieknie pokazane)
albo przeczytaj - tam byl palnik odpalany swieca, a ilosc wody podgrzewanej
na raz byla na tyle mala, ze juz po 2 minutach mozna bylo ruszyc.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-09-11 22:53:47
Autor: Tomasz Pyra
chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:10:34 +0200, Refleksyjny napisał(a):

W dniu 2013-09-11 11:32, Maciek pisze:
Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):

(...)

Jestem ciekaw, czy starczy ci *pary*, zeby zrealizowac ten projekt. Jesli
tak, licze na wideo i dokladny opis.

Pytanie tylko, czy to ma sens ekonomiczny. W bardzo zaawansowanym
samochodzie parowym Doble'a w latach 20-tych XX w. palnik zuzywal ponoc
ponad 18 l nafty na 100 km. Jesli tego nie przebijesz o polowe, to bedzie
drozej niz na benzynie...

A ja czytałem, że samochody parowe Doble zużywały 4l nafty na 100km.

Obawiam się że one tak zużywały 4l nafty jak dzisiejsze samochody zużywaj±
2l/100km...
Np.
http://www.mototok.pl/Skoda-Fabia-Greenline-z-rekordem-spalania-221-l100-km-a600
Nie mówi±c o prototypach i rekordzie pojazdu napędzanego silnikiem
spalinowym wynosz±cym 0.018l/100km
http://pl.wikipedia.org/wiki/Eco-marathon


Silnik parowy w samochodzie nie wydaje się szczególnie oszczędny, dochodzi
w sumie jedna przemiana więcej, a to raczej nie zwiększa sprawno¶ci.
W silniku spalinowym masz spalanie paliwa które bezpo¶rednio powoduje
wzrost ci¶nienia nad tłokiem.
W silniku parowym masz jeszcze jedn± operację zwi±zan± z grzaniem wody.

Silnik parowy (a i to nie tłokowy, a raczej turbina parowa), zaczyna mieć
sens tam gdzie masz blok elektrowni, czyli wszystko jest wielkie, można to
doskonale izolować itp. itd.
A i to tam gdzie paliwo to węgiel czy reaktor atomowy.
Bo już tam gdzie paliwo jest lekkie - w elektrowniach gazowych to już
pewnie turbina gazowa będzie najlepsza.

Co do legalno¶ci pomysłu, to obawiam się że przerobienie go na węgiel,
będzie tak samo potraktowane przez urzędy jakby¶ przerobił go na olej
opałowy - chociaż tu pewny nie jestem.

chcę zmienić silnik spalinowy na parowy , wolno mi?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona