chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z u bezpieczeniem

Data: 2011-12-14 18:09:06
Autor: s2k
chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z u bezpieczeniem
Chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu. Włożyłem nowy aku, zalałem v powera i zapalił bez problemowo. Samochód od dwóch lat nie ma przeglądu ani ubezpieczenia. Chciał bym legalnie nim podjechać po nowe opony i na przegląd, żeby sprawdzić czy nadaje się on jeszcze do jazdy. Czy ktoś zna jakaś możliwość wykupienia ubezpieczenia na miesiąc na taki samochód żebym mógł legalnie podjechać do stacji kontroli? Dzwoniłem po agentach ubezpieczeniowych twierdzą że mają jedynie w ofercie ubezpieczenia na rok czasu. Jak tą sprawę ugryźć by nie płakać ?

Data: 2011-12-14 18:15:50
Autor: radekp@konto.pl
chce kupiæ samochód który sta³ przez 2 lata nieje¿d¿ony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
Wed, 14 Dec 2011 18:09:06 +0100, w
<4ee8d82e$0$1186$65785112@news.neostrada.pl>, s2k <s2k@donikad.pl> napisa³(-a):

Dzwoni³em po agentach ubezpieczeniowych twierdz± ¿e maj± jedynie w ofercie ubezpieczenia na rok czasu. Jak t± sprawê ugry¼æ by nie p³akaæ ?

A Uniqa nie ma miesiêcznego? Kupi³em miesi±c temu bez problemu. 65z³

Data: 2011-12-14 18:53:01
Autor: s2k
W dniu 2011-12-14 18:15, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Dziêki za podpowiedz, jutro zadzwoniê.
Pozdrawiam Piotr

Data: 2011-12-14 19:07:56
Autor: radekp@konto.pl
chce kupiæ samochód który sta³ przez 2 lata nieje¿d¿ony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
Wed, 14 Dec 2011 18:53:01 +0100, w
<4ee8e279$0$1206$65785112@news.neostrada.pl>, s2k <s2k@donikad.pl> napisa³(-a):

> [...]
>
> A Uniqa nie ma miesiêcznego? Kupi³em miesi±c temu bez problemu. 65z³

Mo¿e byæ problem, bo:
"Od pocz±tku 2011 r nie mo¿na wykupowaæ OC miesiêcznego dla osób fizycznych nie
posiadaj±cych dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z obrotem samochodami.
Oc komis obowi±zuje tak samo jak zwyk³e OC roczne. Mo¿na na nim je¼dziæ do
koñca wa¿no¶ci polisy,a osoba prywatna NIE MO¯E GO PRZED£U¯YÆ!"

ale:

http://www.favore.pl/214033_ubezpieczenia-miesieczne-tylko-45-zl-oc-ac-nw-krakow-malopolskie.html

Data: 2011-12-14 19:12:49
Autor: Big Jack
chce kupiæ samochód który sta³ przez 2 lata nieje¿d¿ony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
W wiadomo¶ci
*s2k* napisa³(-a):

Czy kto¶ zna jaka¶ mo¿liwo¶æ wykupienia
ubezpieczenia na miesi±c na taki samochód ¿ebym móg³ legalnie
podjechaæ do stacji kontroli?

Czêsto jest tak, ¿e miesiêczne ubezpieczenie mog± zawieraæ podmioty, których dzia³alno¶ci± jest handel pojazdami. Mo¿e w jakim¶ autokomisie handlarz zrobi³by Ci t± uporzejmo¶æ i zawar³ takie ubezpieczenie?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-14 19:15:01
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 19:12, Big Jack pisze:
[...]

Przede wszystkim nale¿y siê zastanowiæ, czy samochód faktycznie nie ma ubezpieczenia (z mocy prawa umowa automatycznie przed³u¿a siê na kolejny rok).

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 18:22:25
Autor: AZ
On 2011-12-14, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Przede wszystkim należy się zastanowić, czy samochód faktycznie nie ma ubezpieczenia (z mocy prawa umowa automatycznie przedłuża się na kolejny rok).

Pierwszy rok a i owszem, na nastepny firma moze rozwiazac umowe.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 18:23:46
Autor: AZ
On 2011-12-14, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Przede wszystkim należy się zastanowić, czy samochód faktycznie nie ma ubezpieczenia (z mocy prawa umowa automatycznie przedłuża się na kolejny rok).

Pierwszy rok a i owszem, na nastepny firma moze rozwiazac umowe.

Ale sprawdzic mozna sobie w UFG czy faktycznie jest.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 20:45:02
Autor: Big Jack
chce kupiæ samochód który sta³ przez 2 lata nieje¿d¿ony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
W wiadomo¶ci
*AZ* napisa³(-a):

Pierwszy rok a i owszem, na nastepny firma moze rozwiazac umowe.

Nawet nie tyle mo¿e, co z mocy prawa sama siê rozwi±zuje

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-14 19:51:02
Autor: AZ
On 2011-12-14, Big Jack <aaaaa@bbbbb.zz> wrote:

Pierwszy rok a i owszem, na nastepny firma moze rozwiazac umowe.

Nawet nie tyle może, co z mocy prawa sama się rozwiązuje

Dzieki za doprecyzowanie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 22:01:38
Autor: s2k
W dniu 2011-12-14 19:15, Liwiusz pisze:
[...]

Jeden rok, kolejny jak nie by³o zap³acone za poprzedni, ju¿ sie nie przed³u¿a.

Data: 2011-12-14 19:20:03
Autor: Liwiusz
[...]

A po co komu¶ ubezpieczenie zawarte na jakiego¶ handlarza?

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 18:23:25
Autor: AZ
On 2011-12-14, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Często jest tak, że miesięczne ubezpieczenie mogą zawierać podmioty,
których działalnością jest handel pojazdami. Może w jakimś autokomisie
handlarz zrobiłby Ci tą uporzejmość i zawarł takie ubezpieczenie?

A jaka roznica na kogo zawarte jest OC?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 19:33:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 19:23, AZ pisze:
On 2011-12-14, Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

Obowiązkowe OC musi mieć wykupione posiadacz, a nie dowolna osoba.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 19:44:31
Autor: Cavallino
On 2011-12-14, Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

Samochód.
A ubezpieczający nie musi być tożsamy z ubezpieczonym, już nie wspominając o tym, że posiadacza i właściciel to dwie różne rzeczy.

Data: 2011-12-14 19:52:33
Autor: neoniusz
W dniu 14.12.2011 19:33, Liwiusz pisze:
[...]

LOL!  Wedlug twojej teorii musialbym kupowac swoje OC na pozyczone auto, bo wtedy jestem jego posiadaczem w danym momencie.

Data: 2011-12-14 20:47:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 19:52, neoniusz pisze:
[...]

Mniej więcej tak to działa. Dlatego musisz kupować OC, nawet jeśli samochód należy do banku (leasing).

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 20:49:59
Autor: neoniusz
W dniu 14.12.2011 20:47, Liwiusz pisze:
[...]

Mniej więcej tak to działa.

Nie, to tak nie dziala.

Data: 2011-12-14 20:52:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 20:49, neoniusz pisze:
[...]

Tak to działa. Posiadacz jest zobowiązany wykupić OC.

Dlatego zamiast pożyczać i być posiadaczem, lepiej być dzierżycielem.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-15 15:04:47
Autor: Waldemar Krzok
Am 14.12.2011 20:52, schrieb Liwiusz:
[...]

Nie każdy posiadacz musi wykupić OC. Na przykład dzierżyciel też jest posiadaczem (zależnym). Tak samo mój syn, jak pożyczy mój samochód jest jego posiadaczem (pełni faktyczną władzę nad ww samochodem), a nie musi mieć OC (bo ja je mam, też na osoby obce). Jak już dzielisz włoski, to proszę dokładnie.

Waldek

Data: 2011-12-15 21:06:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-15 15:04, Waldemar Krzok pisze:
[...]

Ja tylko uczciwie cytujÄ™ ustawÄ™ :)

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 19:31:17
Autor: radekp@konto.pl
chce kupiæ samochód który sta³ przez 2 lata nieje¿d¿ony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
Wed, 14 Dec 2011 19:20:03 +0100, w <jcapcg$pgu$1@inews.gazeta.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³(-a):

> [...]
> handlarz zrobi³by Ci t± uporzejmo¶æ i zawar³ takie ubezpieczenie?

A po co komu¶ ubezpieczenie zawarte na jakiego¶ handlarza?

Handlarz ma tylko prawo do wystawiania polis, umowa jest na Ciebie.

Data: 2011-12-14 20:47:15
Autor: Big Jack
chce kupiæ samochód który sta³ przez 2 lata nieje¿d¿ony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
W wiadomo¶ci
*Liwiusz* napisa³(-a):

A po co komu¶ ubezpieczenie zawarte na jakiego¶ handlarza?

Ubezpieczaj±cym jest handlarz, ubezpieczonym - w³a¶ciciel pojazdu.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-14 19:52:21
Autor: AZ
On 2011-12-14, Big Jack <aaaaa@bbbbb.zz> wrote:

Ubezpieczającym jest handlarz, ubezpieczonym - właściciel pojazdu.

Ubezpieczonym jest samochod.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 21:01:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
chce kupiæ samochód który sta³ przez 2 lata nieje¿d¿ony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
Hello AZ,

A po co komu¶ ubezpieczenie zawarte na jakiego¶ handlarza?
Ubezpieczaj±cym jest handlarz, ubezpieczonym - w³a¶ciciel pojazdu.
Ubezpieczonym jest samochod.

Samochód jest przedmiotem a nie podmiotem umowy. Ubezpieczonym jest
w³a¶ciciel.

--
Best regards,

Data: 2011-12-14 21:07:29
Autor: Liwiusz
[...]

Ubezpieczonym jest posiadacz, ³±cznie z konsekwencjami braku ubezpieczenia.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 21:45:45
Autor: Big Jack
chce kupiæ samochód który sta³ przez 2 lata nieje¿d¿ony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
W wiadomo¶ci
*AZ* napisa³(-a):

Ubezpieczonym jest samochod.

Samóchód nie ponosi odpwiedzialno¶ci cywilnej  :-P

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-14 20:49:41
Autor: AZ
On 2011-12-14, Big Jack <aaaaa@bbbbb.zz> wrote:
Ubezpieczonym jest samochod.

Samóchód nie ponosi odpwiedzialnoÅ›ci cywilnej  :-P

Odpowiedzialnosc cywilna za samochod ponosi ubezpieczyciel ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 21:54:16
Autor: Big Jack
chce kupiæ samochód który sta³ przez 2 lata nieje¿d¿ony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
W wiadomo¶ci
*AZ* napisa³(-a):

Odpowiedzialnosc cywilna za samochod ponosi ubezpieczyciel ;-)

A w³a¶ciciel (posiadacz) od tej odpwiedzialno¶ci siê ubezpiecza (albo nie)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-14 20:54:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 20:47, Big Jack pisze:
W wiadomo¶ci
*Liwiusz* napisa³(-a):

A po co komu¶ ubezpieczenie zawarte na jakiego¶ handlarza?

Ubezpieczaj±cym jest handlarz, ubezpieczonym - w³a¶ciciel pojazdu.

Umowê ma obowi±zek zawrzeæ posiadacz.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 21:52:21
Autor: Big Jack
*Liwiusz* napisa³(-a):

Umowê ma obowi±zek zawrzeæ posiadacz.

No to wybieg wcze¶niej zaproponowany przeze mnie nie ma zastosowania. Chyba, ¿e autko na moment ubezpieczenia bêdzie wstawione w komis i wtedy w majestacie prawa handlarz mo¿e je ubezpieczyæ jako posiadacz =]

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-14 22:02:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 21:52, Big Jack pisze:
[...]

No wtedy to bêdzie mo¿liwe i nawet jest powszechnie praktykowane.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 21:58:54
Autor: Cavallino
chce kupiæ samochód który sta³ przez 2 lata nieje¿d¿ony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jcautu$d3a$3inews.gazeta.pl...
[...]

Bzdura.
Posiadacz ma MIEÆ auto z zawart± umow± ubezpieczenia OC.
Kto j± zawar³ - nie ma ¿adnego znaczenia.

Data: 2011-12-14 22:05:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 21:58, Cavallino pisze:
[...]

Mo¿esz napisaæ nowy komentarz do ustawy:

Art. 23. 1. *Posiadacz* pojazdu mechanicznego jest obowi±zany *zawrzeæ* *umowê* obowi±zkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powsta³e w zwi±zku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 22:08:29
Autor: Cavallino
[...]

Sugerujesz, ¿e jak bêdzie zawarta przez w³a¶ciciela (albo na jego rzecz) to posiadaæ musi kupiæ drug±?
Suchy przepis jak widaæ to zbyt ma³o, ¿eby nim tak mocno szermowaæ....

Data: 2011-12-14 22:23:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 22:08, Cavallino pisze:
[...]

Sugerujê, ¿e pojêcie posiadacza w sensie potocznym (czyli: dzier¿yciela, w³ada samochodem, ale w imieniu innej osoby) jest inne, ni¿ pojêcie posiadacza w rozumieniu ustawy.

Jak równie¿: sugerujê, ¿e wielu posiadaczy w my¶l ustawy (po¿yczyli samochód, w³adaj± nim jak w³a¶ciciel, s± posiadaczami zale¿nymi) nie przyznaje siê do tego, ¿e s± posiadaczami (albo: nikt tego tak dok³adnie nie sprawdza).

Suchy przepis jak widaæ to zbyt ma³o, ¿eby nim tak mocno szermowaæ....

To zapomnij wykupiæ ubezpieczenie za leasingowany samochód i zobacz kto zap³aci karê z tego tytu³u.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 23:04:50
Autor: Cavallino
[...]

A co, zdefiniowali je na u¿ytek tej ustawy inaczej ni¿ kodeks cywilny?

[...]

Posiadanie to nie tylko leasing, racz o tym pamiêtaæ.

Data: 2011-12-14 23:22:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 23:04, Cavallino pisze:
[...]

Nie zdefiniowali inaczej - i tak napisa³em, rozró¿niaj±c dzier¿yciela od posiadacza.

[...]

Nie twierdzê, ¿e tylko. Podajê tylko wystêpuj±cy w praktyce przyk³ad dowodz±cy ciê¿aru ubezpieczenia na posiadaczu, a nie w³a¶cicielu.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 23:28:47
Autor: Cavallino
[...]

Ale te¿ napisa³e¶ co¶, czego w ustawie nie ma.
¯e w³a¶ciciel nie mo¿e ubezpieczyæ swojego pojazdu, a posiadaczowi nie bêd±cemu w³a¶cicielem nie wystarczy, je¶li pojazd jest ju¿ ubezpieczony w inny sposób.
A to jest nieprawda - i na tym polega spór.

To ¿e auto musi byæ ubezpieczone i odpowiedzialny za to jest posiadacz, jest poza sporem.

Nie twierdzê, ¿e tylko. Podajê tylko wystêpuj±cy w praktyce przyk³ad dowodz±cy ciê¿aru ubezpieczenia na posiadaczu, a nie w³a¶cicielu.

Nikt temu nie zaprzecza.
Ty natomiast zaprzeczy³e¶, ¿e posiadaczowi wystarczy ubezpieczenie, w którym ubezpieczonym jest w³a¶ciciel, a którego nie zawar³ posiadacz.

Moim zdaniem po prostu siê mylisz - takie ubezpieczenie wystarczy i równie dobrze mo¿e je zawrzeæ komis czy inny handlarz.

Data: 2011-12-15 15:26:36
Autor: radekp@konto.pl
chce kupiæ samochód który sta³ przez 2 lata nieje¿d¿ony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
Wed, 14 Dec 2011 20:54:41 +0100, w <jcautu$d3a$3@inews.gazeta.pl>, Liwiusz
> [...]

> W wiadomo¶ci
> *Liwiusz* napisa³(-a):

> Ubezpieczaj±cym jest handlarz, ubezpieczonym - w³a¶ciciel pojazdu.

Inaczej -- handlarz jest po¶rednikiem. A czêsto i nie -- zadzwoni³, pojecha³em
do agencji, ubezpieczono mi auto na 1 m-c. Zapytano tylko "pan od kogo".

Data: 2011-12-14 19:13:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 18:09, s2k pisze:
[...]

http://www.cuk.com.pl/static.php?dokument=88&pierwszy=4&dzial=60

Umowa standardowa zawierana jest na 12 miesięcy.

Umowę krótkoterminową można zawrzeć jedynie w przypadkach ściśle określonych w ustawie:
1. Przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą polegającą na kupnie i sprzedaży pojazdów lub podmioty pośredniczące w takich transakcjach, np. komisy i salony samochodowe
2. Przez każdą osobę posiadającą pojazd zarejestrowany na okres czasowy (pozwolenie czasowe)
3. Przy przekraczaniu granicy na pojazdy zarejestrowane za granicą a nie posiadające umowy OC bądź Zielonej Karty (ZK) lub jeśli w czasie przebywania na terenie RP pojazdu zarejestrowanego za granicą ulegnie rozwiązaniu umowa ubezpieczenia granicznego lub ZK.
4. Na pojazdy historyczne. Pojazdami takimi w świetle obowiązujących przepisów są:- pojazdy zabytkowe (zgodnie z Prawem o ruchu drogowym)- pojazdy wpisane do księgi inwentarza muzealiów- pojazdy co najmniej 40-letnie- pojazdy co najmniej 25-letnie, które są uznane za pojazdy unikatowe lub mające szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji.W powyższych przypadkach polisa nie może być zawarta na okres krótszy niż 30 dni.
5. Na pojazdy wolnobieżne, z wykluczeniem pojazdów wolnobieżnych będących w posiadaniu rolników posiadających gospodarstwo rolne i użytkowanych w związku z tym gospodarstwem. Jednak na pojazdy wolnobieżne, które są w posiadaniu rolników a nie będące użytkowane w związku z posiadaniem gospodarstwa można zawrzeć krótkoterminową umowę OC.Tu polisa obowiązkowego ubezpieczenia nie może być zawarta na okres krótszy niż 3 miesiące.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 19:54:31
Autor: ToMasz
W dniu 14.12.2011 18:09, s2k pisze:
[...]
musi jechać na lawecie.
1 stare ubezpieczenie tak czy siak będzie trzeba zapłacić (być może tylko rok)
2 Tak czy siak nowe będzie trzeba kupić żeby go sprzedać. jak ma stać kolejny rok, to będzie dużo tańszy, wiec w interesie właściciela jest aby ubezpieczenie załatwić...
3 auto bez przeglÄ…du wprawdzie jechać może, ale jak kogoÅ› stukniesz, to tak jakbyÅ› ubezpieczenia nie miaÅ‚. Ubezpieczyciel każe  sprawcy zapÅ‚acić 100% szkody  i wygra to przed sÄ…dem.

Tak wiec jak szykuje Ci siÄ™ dobry ineres to bierz lawete, albo kupuj w ciemno.

ToMasz

Data: 2011-12-14 19:15:00
Autor: AZ
On 2011-12-14, ToMasz <twitek4@> wrote:

3 auto bez przeglÄ…du wprawdzie jechać może, ale jak kogoÅ› stukniesz, to tak jakbyÅ› ubezpieczenia nie miaÅ‚. Ubezpieczyciel każe  sprawcy zapÅ‚acić 100% szkody  i wygra to przed sÄ…dem.

Bez przesady. Jeszcze tak chory ten kraj nie jest. Jezeli udowodnisz
przed sadem, ze samochod byl sprawny a brak przegladu (niesprawnosc)
nie mogl wplynac na wypadek to mozesz wygrac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 20:36:57
Autor: ToMasz
On 2011-12-14, ToMasz<twitek4@>  wrote:

3 auto bez przeglądu wprawdzie jechać może, ale jak kogoś stukniesz, to
[...]

nie twierdzę ze nie masz racji, ale w umowie OC jest napisane że owa umowa nie działa (*) w przypadku:
(..)
braku przeglÄ…du.

Tak więc jak Ty byś się zemną umówił ze ja Ci coś zapłacę jak będizesz miał pieczątkę w dokumentach, to by mnie G...Obchodziło czy cośtam jest sprawne czy nie - pieczątka ma być
ToMasz

PS ubezpieczyciel zapłaci, ale odbierze swoje. to się chyba regres nazywa

Data: 2011-12-14 20:47:50
Autor: neoniusz
W dniu 14.12.2011 20:36, ToMasz pisze:
3 auto bez przeglądu wprawdzie jechać może, ale jak kogoś stukniesz, to
tak jakbyś ubezpieczenia nie miał. Ubezpieczyciel każe sprawcy zapłacić
[...]

Pisac to sobie moga wszystko, nawet opowiesci o rozowych sloniach. OC reguluje ustawa i tylko to sie liczy. Przeglad nic nie ma do OC - oprocz tego, ze mozesz dostac mandat. Odszkodowanie bedzie wyplacone bez problemu.

Data: 2011-12-14 21:06:00
Autor: ToMasz
W dniu 14.12.2011 20:47, neoniusz pisze:
[...]

Masz racje. Ubezpieczenie zostanie wypłacone. Czyli właściwie nie muszę jeździć na przegląd - bo policja sprawdza moje dokumenty raz na 10 lat? Może wogóle lepiej budować wehikuły ubezpieczać i nie rejestrować?

Poczytałem co na to google. I znowu napiszę: masz racje. Wiekszość pytających nie miała przeglądu i im ktoś wjechał, albo ten co wiechał nie miał przeglądu. Tak czy siak ubezpieczyciel zapłaci, ale obstaję przy swoim - są przypadki kiedy sprawca będzie musiał za wszystko zapłacić z własnej kieszeni.
ToMasz

Data: 2011-12-14 20:11:30
Autor: AZ
On 2011-12-14, ToMasz <twitek4@> wrote:

[...]

Kiedy?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 21:59:39
Autor: Cavallino
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:jcavti$kl9$5node2.news.atman.pl...
On 2011-12-14, ToMasz <twitek4@> wrote:

[...]

Auto kradzione, sprawca pijany itd

Data: 2011-12-14 21:06:17
Autor: AZ
On 2011-12-14, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
On 2011-12-14, ToMasz <twitek4@> wrote:

[...]

No ale mowa byla o OBT.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 22:10:27
Autor: s2k
On 2011-12-14, ToMasz <twitek4@> wrote:

[...]

Najgorzej bez ubezpieczenia jadać 3 km do przeglądu trafić na kontrole bardzo skrupulatnego Policjanta, który poinformuje Fundusz Gwarancyjny i wtedy z urzędu bez pytań 2000 do wpłaty i tyle z okazji zakupienia 4 kółek do dojazdu do pracy;]

Data: 2011-12-14 21:14:57
Autor: AZ
On 2011-12-14, s2k <s2k@donikad.pl> wrote:

[...]

A mogl jeszcze lawete zamowic :P

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 21:50:20
Autor: Hants
"s2k" <s2k@donikad.pl> wrote in message news:4ee8d82e$0$1186$65785112news.neostrada.pl...
Jak tą sprawę ugryźć by nie płakać ?

Wrzuc na lawetÄ™, albo przyczepkÄ™.

Data: 2011-12-14 22:35:05
Autor: Bydlê
On 2011-12-14 17:09:06 +0000, s2k <s2k@donikad.pl> said:

Chce

Kto?

Chcia³

Kto?

 legalnie nim podjechaæ po nowe opony i na przegl±d

To gdy kupisz, ubezpieczysz (i ewentualnie) zarejstrujesz.

, ¿eby sprawdziæ czy nadaje siê on jeszcze do jazdy.

Chcesz jechaæ samochodzem, by sprawdziæ, czy mo¿na nim je¼dziæ?
Zrób rundê na parkingu...

Jak t±

 sprawê ugry¼æ by nie p³akaæ ?

Nie kupowaæ, dopóki w³a¶ciel nie uzupe³ni braków.

--
Bydlê

Data: 2011-12-15 11:03:40
Autor: J.F
chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
Użytkownik "s2k"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
[...]

Ale chcesz go kupic, czy sprawdzic przed zakupem ?
Jesli kupujesz nieubezpieczony - musisz ubezpieczyc w dniu zakupu. I nie radze sie spozniac ani dnia.

A poprzedni wlasciciel ... chyba bedzie mial klopoty.

J.

Data: 2011-12-15 15:22:17
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-12-15 11:03, J.F pisze:

A poprzedni wlasciciel ... chyba bedzie mial klopoty.

BTW: a jeśli poprzedni właścicel nie żyje, zaś sprawy i podział spadku trwały dwa lata?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-12-15 18:08:05
Autor: J.F
chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2011-12-15 11:03, J.F pisze:
A poprzedni wlasciciel ... chyba bedzie mial klopoty.
BTW: a jeśli poprzedni właścicel nie żyje, zaś sprawy i podział spadku trwały dwa lata?

to:
a) skonsultowac z adwokatem jak sie uchronic od sciagniecia naleznosci z masy spadkowej,
b) ubezpieczyc w dniu objecia spadku :-)

J.

Data: 2011-12-15 19:19:11
Autor: Cezary Daniluk
[...]

Odpowiem tak jak ja bym zrobił.
Jeśli by mi się podobał kupiłbym go, natychmiast tego samego dnia co kupiłem wykupiłbym na ten samochód ubezpieczenie na swoje imię i nazwisko i na numery tego samochodu.
Pojechałbym na przegląd (oczywiście po zrobieniu tego co trzeba zrobić) i wtedy przerejestrował.
Po przerejestrowaniu poszedł do ubezpieczyciela zmienił numer rejestracyjny (o ile przy rejestrowaniu zostałby zmieniony).
Sprawę bym zakończył.
Jeśli samochód nie ma OC - Ciebie nie będzie nikt ścigał, Ty po kupieniu pojazdu wykupiłeś to co masz mieć. Sprawa zaległości w płatnościach i ewentualna kara za "niemanie" OC to sprawa poprzedniego właściciela ;)

Pozdrawiam !

chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z u bezpieczeniem