chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem

Data: 2011-12-14 19:12:49
Autor: Big Jack
chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
W wiadomo¶ci
*s2k* napisał(-a):

Czy kto¶ zna jaka¶ możliwo¶ć wykupienia
ubezpieczenia na miesi±c na taki samochód żebym mógł legalnie
podjechać do stacji kontroli?

Często jest tak, że miesięczne ubezpieczenie mog± zawierać podmioty, których działalno¶ci± jest handel pojazdami. Może w jakim¶ autokomisie handlarz zrobiłby Ci t± uporzejmo¶ć i zawarł takie ubezpieczenie?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-14 19:15:01
Autor: Liwiusz
*s2k* napisał(-a):

[...]

Przede wszystkim należy się zastanowić, czy samochód faktycznie nie ma ubezpieczenia (z mocy prawa umowa automatycznie przedłuża się na kolejny rok).

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 18:22:25
Autor: AZ
On 2011-12-14, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Przede wszystkim należy się zastanowić, czy samochód faktycznie nie ma ubezpieczenia (z mocy prawa umowa automatycznie przedłuża się na kolejny rok).

Pierwszy rok a i owszem, na nastepny firma moze rozwiazac umowe.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 18:23:46
Autor: AZ
On 2011-12-14, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Przede wszystkim należy się zastanowić, czy samochód faktycznie nie ma ubezpieczenia (z mocy prawa umowa automatycznie przedłuża się na kolejny rok).

Pierwszy rok a i owszem, na nastepny firma moze rozwiazac umowe.

Ale sprawdzic mozna sobie w UFG czy faktycznie jest.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 20:45:02
Autor: Big Jack
*AZ* napisał(-a):

Pierwszy rok a i owszem, na nastepny firma moze rozwiazac umowe.

Nawet nie tyle może, co z mocy prawa sama się rozwi±zuje

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-14 19:51:02
Autor: AZ
On 2011-12-14, Big Jack <aaaaa@bbbbb.zz> wrote:

Pierwszy rok a i owszem, na nastepny firma moze rozwiazac umowe.

Nawet nie tyle moĹĽe, co z mocy prawa sama siÄ™ rozwiÄ…zuje

Dzieki za doprecyzowanie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 22:01:38
Autor: s2k
*s2k* napisał(-a):

[...]

Jeden rok, kolejny jak nie było zapłacone za poprzedni, już sie nie przedłuża.

Data: 2011-12-14 19:20:03
Autor: Liwiusz
[...]

A po co komu¶ ubezpieczenie zawarte na jakiego¶ handlarza?

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 18:23:25
Autor: AZ
On 2011-12-14, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Często jest tak, że miesięczne ubezpieczenie mogą zawierać podmioty,
których działalnością jest handel pojazdami. Może w jakimś autokomisie
handlarz zrobiłby Ci tą uporzejmość i zawarł takie ubezpieczenie?

A jaka roznica na kogo zawarte jest OC?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 19:33:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 19:23, AZ pisze:
On 2011-12-14, Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

Obowiązkowe OC musi mieć wykupione posiadacz, a nie dowolna osoba.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 19:44:31
Autor: Cavallino
On 2011-12-14, Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

SamochĂłd.
A ubezpieczający nie musi być tożsamy z ubezpieczonym, już nie wspominając o tym, że posiadacza i właściciel to dwie różne rzeczy.

Data: 2011-12-14 19:52:33
Autor: neoniusz
W dniu 14.12.2011 19:33, Liwiusz pisze:
[...]

LOL!  Wedlug twojej teorii musialbym kupowac swoje OC na pozyczone auto, bo wtedy jestem jego posiadaczem w danym momencie.

Data: 2011-12-14 20:47:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 19:52, neoniusz pisze:
[...]

Mniej więcej tak to działa. Dlatego musisz kupować OC, nawet jeśli samochód należy do banku (leasing).

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 20:49:59
Autor: neoniusz
W dniu 14.12.2011 20:47, Liwiusz pisze:
[...]

Mniej więcej tak to działa.

Nie, to tak nie dziala.

Data: 2011-12-14 20:52:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 20:49, neoniusz pisze:
[...]

Tak to działa. Posiadacz jest zobowiązany wykupić OC.

Dlatego zamiast pożyczać i być posiadaczem, lepiej być dzierżycielem.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-15 15:04:47
Autor: Waldemar Krzok
Am 14.12.2011 20:52, schrieb Liwiusz:
[...]

Nie każdy posiadacz musi wykupić OC. Na przykład dzierżyciel też jest posiadaczem (zależnym). Tak samo mój syn, jak pożyczy mój samochód jest jego posiadaczem (pełni faktyczną władzę nad ww samochodem), a nie musi mieć OC (bo ja je mam, też na osoby obce). Jak już dzielisz włoski, to proszę dokładnie.

Waldek

Data: 2011-12-15 21:06:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-15 15:04, Waldemar Krzok pisze:
[...]

posiadaczem (zaleĹĽnym). Tak samo mĂłj syn, jak poĹĽyczy mĂłj samochĂłd jest
jego posiadaczem (pełni faktyczną władzę nad ww samochodem), a nie musi
mieć OC (bo ja je mam, też na osoby obce). Jak już dzielisz włoski, to
proszę dokładnie.

Ja tylko uczciwie cytujÄ™ ustawÄ™ :)

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 19:31:17
Autor: radekp@konto.pl
chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
Wed, 14 Dec 2011 19:20:03 +0100, w <jcapcg$pgu$1@inews.gazeta.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
> handlarz zrobiłby Ci t± uporzejmo¶ć i zawarł takie ubezpieczenie?

A po co komu¶ ubezpieczenie zawarte na jakiego¶ handlarza?

Handlarz ma tylko prawo do wystawiania polis, umowa jest na Ciebie.

Data: 2011-12-14 20:47:15
Autor: Big Jack
*Liwiusz* napisał(-a):

A po co komu¶ ubezpieczenie zawarte na jakiego¶ handlarza?

Ubezpieczaj±cym jest handlarz, ubezpieczonym - wła¶ciciel pojazdu.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-14 19:52:21
Autor: AZ
On 2011-12-14, Big Jack <aaaaa@bbbbb.zz> wrote:

Ubezpieczającym jest handlarz, ubezpieczonym - właściciel pojazdu.

Ubezpieczonym jest samochod.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 21:01:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
Hello AZ,

A po co komu¶ ubezpieczenie zawarte na jakiego¶ handlarza?
Ubezpieczaj±cym jest handlarz, ubezpieczonym - wła¶ciciel pojazdu.
Ubezpieczonym jest samochod.

Samochód jest przedmiotem a nie podmiotem umowy. Ubezpieczonym jest
wła¶ciciel.

--
Best regards,

Data: 2011-12-14 21:07:29
Autor: Liwiusz
[...]

Ubezpieczonym jest posiadacz, ł±cznie z konsekwencjami braku ubezpieczenia.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 21:45:45
Autor: Big Jack
*AZ* napisał(-a):

Ubezpieczonym jest samochod.

Samóchód nie ponosi odpwiedzialno¶ci cywilnej  :-P

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-14 20:49:41
Autor: AZ
On 2011-12-14, Big Jack <aaaaa@bbbbb.zz> wrote:
Ubezpieczonym jest samochod.

SamĂłchĂłd nie ponosi odpwiedzialnoĹ›ci cywilnej  :-P

Odpowiedzialnosc cywilna za samochod ponosi ubezpieczyciel ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 21:54:16
Autor: Big Jack
*AZ* napisał(-a):

Odpowiedzialnosc cywilna za samochod ponosi ubezpieczyciel ;-)

A wła¶ciciel (posiadacz) od tej odpwiedzialno¶ci się ubezpiecza (albo nie)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-14 20:54:41
Autor: Liwiusz
*Liwiusz* napisał(-a):

A po co komu¶ ubezpieczenie zawarte na jakiego¶ handlarza?

Ubezpieczaj±cym jest handlarz, ubezpieczonym - wła¶ciciel pojazdu.

Umowę ma obowi±zek zawrzeć posiadacz.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 21:52:21
Autor: Big Jack
*Liwiusz* napisał(-a):

Umowę ma obowi±zek zawrzeć posiadacz.

No to wybieg wcze¶niej zaproponowany przeze mnie nie ma zastosowania. Chyba, że autko na moment ubezpieczenia będzie wstawione w komis i wtedy w majestacie prawa handlarz może je ubezpieczyć jako posiadacz =]

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-14 22:02:28
Autor: Liwiusz
*Liwiusz* napisał(-a):

[...]

No wtedy to będzie możliwe i nawet jest powszechnie praktykowane.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 21:58:54
Autor: Cavallino
chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jcautu$d3a$3inews.gazeta.pl...
*Liwiusz* napisał(-a):

A po co komu¶ ubezpieczenie zawarte na jakiego¶ handlarza?

Ubezpieczaj±cym jest handlarz, ubezpieczonym - wła¶ciciel pojazdu.

Umowę ma obowi±zek zawrzeć posiadacz.

Bzdura.
Posiadacz ma MIEĆ auto z zawart± umow± ubezpieczenia OC.
Kto j± zawarł - nie ma żadnego znaczenia.

Data: 2011-12-14 22:05:15
Autor: Liwiusz
*Liwiusz* napisał(-a):

[...]

Możesz napisać nowy komentarz do ustawy:

Art. 23. 1. *Posiadacz* pojazdu mechanicznego jest obowi±zany *zawrzeć* *umowę* obowi±zkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w zwi±zku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 22:08:29
Autor: Cavallino
[...]

Sugerujesz, że jak będzie zawarta przez wła¶ciciela (albo na jego rzecz) to posiadać musi kupić drug±?
Suchy przepis jak widać to zbyt mało, żeby nim tak mocno szermować....

Data: 2011-12-14 22:23:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 22:08, Cavallino pisze:
[...]

Sugeruję, że pojęcie posiadacza w sensie potocznym (czyli: dzierżyciela, włada samochodem, ale w imieniu innej osoby) jest inne, niż pojęcie posiadacza w rozumieniu ustawy.

Jak również: sugeruję, że wielu posiadaczy w my¶l ustawy (pożyczyli samochód, władaj± nim jak wła¶ciciel, s± posiadaczami zależnymi) nie przyznaje się do tego, że s± posiadaczami (albo: nikt tego tak dokładnie nie sprawdza).

Suchy przepis jak widać to zbyt mało, żeby nim tak mocno szermować....

To zapomnij wykupić ubezpieczenie za leasingowany samochód i zobacz kto zapłaci karę z tego tytułu.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 23:04:50
Autor: Cavallino
[...]

A co, zdefiniowali je na użytek tej ustawy inaczej niż kodeks cywilny?

[...]

Posiadanie to nie tylko leasing, racz o tym pamiętać.

Data: 2011-12-14 23:22:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-14 23:04, Cavallino pisze:
[...]

Nie zdefiniowali inaczej - i tak napisałem, rozróżniaj±c dzierżyciela od posiadacza.

[...]

Nie twierdzę, że tylko. Podaję tylko występuj±cy w praktyce przykład dowodz±cy ciężaru ubezpieczenia na posiadaczu, a nie wła¶cicielu.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 23:28:47
Autor: Cavallino
[...]

Ale też napisałe¶ co¶, czego w ustawie nie ma.
Że wła¶ciciel nie może ubezpieczyć swojego pojazdu, a posiadaczowi nie będ±cemu wła¶cicielem nie wystarczy, je¶li pojazd jest już ubezpieczony w inny sposób.
A to jest nieprawda - i na tym polega spór.

To że auto musi być ubezpieczone i odpowiedzialny za to jest posiadacz, jest poza sporem.

Nie twierdzę, że tylko. Podaję tylko występuj±cy w praktyce przykład dowodz±cy ciężaru ubezpieczenia na posiadaczu, a nie wła¶cicielu.

Nikt temu nie zaprzecza.
Ty natomiast zaprzeczyłe¶, że posiadaczowi wystarczy ubezpieczenie, w którym ubezpieczonym jest wła¶ciciel, a którego nie zawarł posiadacz.

Moim zdaniem po prostu się mylisz - takie ubezpieczenie wystarczy i równie dobrze może je zawrzeć komis czy inny handlarz.

Data: 2011-12-15 15:26:36
Autor: radekp@konto.pl
chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
Wed, 14 Dec 2011 20:54:41 +0100, w <jcautu$d3a$3@inews.gazeta.pl>, Liwiusz
> [...]

W dniu 2011-12-14 20:47, Big Jack pisze:
> W wiadomo¶ci

> Ubezpieczaj±cym jest handlarz, ubezpieczonym - wła¶ciciel pojazdu.

Inaczej -- handlarz jest po¶rednikiem. A często i nie -- zadzwonił, pojechałem
do agencji, ubezpieczono mi auto na 1 m-c. Zapytano tylko "pan od kogo".

chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem