chinskie akumulatory - "MASTER"

Data: 2011-05-20 11:36:47
Autor: Bucz
chinskie akumulatory - "MASTER"
padl mi aku i potrzebuje zaaplikowac cos na krotka mete (2 lata)
chinczyki sa prawie 2 razy tansze od boscha i 1,5x od centry
wytrzyma to to 2 lata? (firma "master" 12v 120Ah)
ma ktos z nimi jakies doswiadczenie?

--
Bucz
"Walk softly and carry a big gun"

Data: 2011-05-20 11:51:22
Autor: MZ
W dniu 2011-05-20 11:36, Bucz pisze:
padl mi aku i potrzebuje zaaplikowac cos na krotka mete (2 lata)
chinczyki sa prawie 2 razy tansze od boscha i 1,5x od centry
wytrzyma to to 2 lata? (firma "master" 12v 120Ah)
ma ktos z nimi jakies doswiadczenie?

"Musisz sobie zadać jedno zaj*ście, ale to zaj*cie ważne pytanie: " <--
Chłopaki nie płaczą. No, może więcej niż jedno :)

Ile oszczędzisz pomiędzy chińskim noname a np Centrą? 50 zł, 100 zł? Czy
te chińskie noname  mają jakąkolwiek homologację, dopuszczenie do
sprzedaży w UE czy Polsce? Ile kosztuje Cię taksówka w razie
nieodpalenia, ile kosztuje remont/leczenie jeśli taki chińczyk postanowi
zrobić "bum"?

No to już chyba wiesz.

Budżetowe są Warty, IMHO (miałem Silver) lepsze niż Centry, niedrogie,
pewne. IMHO nie warto oszczędzać równowartości max 20 litrów paliwa na aku.

--
MZ

Data: 2011-05-20 12:15:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
chinskie akumulatory - "MASTER"
Hello MZ,

Friday, May 20, 2011, 11:51:22 AM, you wrote:

[...]

Kupiłem 4 lata temu Centrę. Nówkę sztukę. I już pierwszej zimy
musiałem ją kilka razy doładowywać. Dwa lata temu padła całkiem.
Oczywiście tuż po skończeniu gwaracji. Na jej miejsce wstawiłem jakieś
azjatyckie badziewie ze znaczkiem Daewoo. Działa dwa lata bez
doładowywania. Nie dość, że znacznie tańsze, to jeszcze po prostu
działa.

Wcześniej przez 8 lat miałem oryginalnego, koreańskiego Delkora.

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-05-20 12:19:02
Autor: MZ
chinskie akumulatory - "MASTER"
Kupiłem 4 lata temu Centrę. Nówkę sztukę. I już pierwszej zimy
musiałem ją kilka razy doładowywać. Dwa lata temu padła całkiem.

Dlatego Centry raczej nie polecam, chociaż nawet Twój przykład pokazuje,
że 2 lata wytrzymała. IMHO Warta to dobry wybór, a przy tym niedrogi.
Oczywiście tuż po skończeniu gwaracji. Na jej miejsce wstawiłem jakieś
azjatyckie badziewie ze znaczkiem Daewoo. Działa dwa lata bez
W Karolci mam "azjatyckie badziewie ze znakiem Toyota". Od nowości, od 8
lat. Ciągle ma zielone oczko. Tylko że chińskie <> koreańskie czy
japońskie :]
--
MZ

Data: 2011-05-20 12:23:55
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, May 20, 2011, 12:19:02 PM, you wrote:

[...]

Sęk w tym, że nie wytrzymała. To ja wytrzymałem dwa lata zanim całkiem
padła. Bo latanie z ładowarką przed pilnym wyjazdem to raczej mało
komfortowe było.

IMHO Warta to dobry wybór, a przy tym niedrogi.

A ja mówię, że na badziewie można trafić przy każdej marce. Poza tym -
skąd mam pewność, że to Varta a nie chiński badziew ze sfałszowana
nalepką?

[...]

Ale nie wiesz, kto i gdzie to wyprodukował. Ja stawiam na to, że
Koreańczycy i Japończycy raczej wolą na kontynencie zlecać produkcję
niż truć swoje małe kraiki.

--
Best regards,

Data: 2011-05-22 00:40:15
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości news:1073967893.20110520122355pik-net.pl...

[...]

W corolli montowane były (przynajmniej 10 lat temu) panasoniki, czyli matsushita electronics, które produkowane były jednak w Japonii. Mój bezproblemowo działał 6,5 roku.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-05-23 00:55:45
Autor: Filip KK
W dniu 2011-05-22 00:40, Yogi(n) pisze:

W corolli montowane były (przynajmniej 10 lat temu) panasoniki, czyli
matsushita electronics, które produkowane były jednak w Japonii. Mój
bezproblemowo działał 6,5 roku.

To strasznie krótko jak na fabrycznie zalany aku.

Data: 2011-05-23 01:09:31
Autor: DJ
[...]

Tyle tylko, ze zywotnosc akumulatora w wiekszym stopniu zalezy od jego uzytkowania (ilosci cykli ladowania/rozladowania) niz od wieku. Stad tez 2 identyczne akumulatory w jednym samochodzie moga wytrzymac np. 4 lata, a w drugim blisko dwa razy tyle..

Pozdrawiam

Darek

Data: 2011-05-23 01:22:10
Autor: Filip KK
W dniu 2011-05-23 01:09, DJ pisze:

[...]

Większych bzdur dawno nie czytałem.

Data: 2011-05-23 07:57:57
Autor: J.F.
On Mon, 23 May 2011 01:22:10 +0200,  Filip KK wrote:
[...]

Kiedy dosc dobrze pisze.
Rzeczywiscie - od ilosci cykli mocno zalezy, na szczescie auto
rozladowuje minimalnie. Sprawne auto - bo inne moze byc zepsute i
rozladowuje do zera czesto. Jeden jezdzi raz na tydzien, inny slucha
radia na postoju. Jedno jezdzi gladko, inne wibruje i trzesie na
dziurach.

J.

Data: 2011-05-23 10:56:05
Autor: DJ
[...]

Najlepiej jest sie troche w jakims temacie poedukowac najpierw, a potem sie odzywac. I polecam to stosowac w kazdej dziedzinie.

DJ

Data: 2011-05-22 23:37:23
Autor: aro333
chinskie akumulatory - "MASTER"
A w takiej Corolli to nie montowany był czasami Panasonic ?Oczywiscie jeżeli była JP bo jeżeli SB to  pewnie inny.

Data: 2011-05-23 15:15:59
Autor: radekp@konto.pl
chinskie akumulatory - "MASTER"
Fri, 20 May 2011 12:15:01 +0200, w <299276563.20110520121501@pik-net.pl>, RoMan
Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał(-a):

Wcześniej przez 8 lat miałem oryginalnego, koreańskiego Delkora.

Do 1.6SX z klimą wstawiłem kiedyś jakiegoś Jetoxa (czy coś takiego) za 60zł z
marketu. Miał 35Ah i pisało "126p, Tavria".
Przez 4 lata nie wykazał żadnych śladów zużycia, nawet zapomniałem o nim.

Data: 2011-05-20 22:00:56
Autor: J.F.
On Fri, 20 May 2011 11:51:22 +0200,  MZ wrote:
Ile oszczędzisz pomiędzy chińskim noname a np Centrą? 50 zł, 100 zł? Czy
te chińskie noname  mają jakąkolwiek homologację, dopuszczenie do
sprzedaży w UE czy Polsce?

Urzednikiem jestes czy sprzedawca akumulatorow ? :-)

Myslisz ze od homologacji akumulator zacznie dzialac lepiej ? A powazniej pytajac - jest w ogole jakas homologacja i dopuszczenia na
akumulatory samochodowe ?
Ile kosztuje Cię taksówka w razie
nieodpalenia, ile kosztuje remont/leczenie jeśli taki chińczyk postanowi
zrobić "bum"?

A Centra daje gwarancje na odpalenie ? Pisemna i pod grozba zwrotu
kosztow taksowki ?
Budżetowe są Warty, IMHO (miałem Silver) lepsze niż Centry, niedrogie,
pewne. IMHO nie warto oszczędzać równowartości max 20 litrów paliwa na aku.

A ja mialem Jenoxa, ZAP i Tople. No i co ? Nie wybuchly.

J.

Data: 2011-05-20 15:47:51
Autor: J.F.
chinskie akumulatory - "MASTER"
Użytkownik "Bucz" <aaa@aaa.pl> napisał w
padl mi aku i potrzebuje zaaplikowac cos na krotka mete (2 lata)
chinczyki sa prawie 2 razy tansze od boscha i 1,5x od centry
wytrzyma to to 2 lata? (firma "master" 12v 120Ah)
ma ktos z nimi jakies doswiadczenie?

Chinskie jak chinskie, ale jak sie przelecisz po sklepach to pewnie trafisz cos polskiej produkcji (Sznajder) czy europejskiej, za pol ceny Boscha.

I z duzym pr-stwem dwa lata wytrzymaja, a nawet jeszcze ze dwa.

J.

chinskie akumulatory - "MASTER"