chipset NForce 560 - obsługa dysków 3TB

Data: 2014-08-11 17:29:48
Autor: tolek
chipset NForce 560 - obsługa dysków 3TB
Czy chipset NForce 560 (siedzi na płycie gigabyte GA-M56S-S3) obsługuje w 100% duże dyski GPT 3TB?
Bo to, że sam BIOS go wykrywa prawidłowo jako 3000GB to chyba jeszcze za mało aby w 100% być pewnym obsługi (?)

Po zainicjowaniu dysku jako GPT i utworzeniu partycji NTFS, a następnie uruchomieniu go w xp 64bit w trybie emulacji IDE (ustawione w biosie) dla kanałów SATA, bo sterownik AHCI dostępny na stronie
http://download1.gigabyte.eu/Files/Driver/motherboard_driver_ahci_nvidia_mcp65_bootdisk_64bit.exe
ma problem z tak dużym dyskiem w sensie, że jak w końcu system ruszy to myśli po kilka minut, dostaje czkawki, system przy rozruchu też myśli z minutę w trybie AHCI (w tym samym trybie AHCI z dyskami 1TB współpracuje bez zająknięcia). W związku z tym musiałem używany przeze mnie tryb AHCI z powrotem zmienić na IDE w Biosie dla kanałów SATA.

Zacząłem kopiować na ten dysk dane z dwóch rozsypujących się starych dysków.
Gdy danych było poniżej magicznej granicy 2TB to wszystko śmigało - żadnych problemów odczyt, zapis, prędkość bez żadnych uwag.
Rano patrzę, bo miało się już wszystko przekopiować (miało być tego około 2,4TB) i dysk przestał być rozpoznawany w systemie.
Widzi go jako RAW.
I teraz zgaduję czy to zbyt stary chipset NForce 560? Czy kwestia starych sterowników.

chipset NForce 560 - obsługa dysków 3TB