Data: 2016-12-16 20:21:52 | |
Autor: niepe³nosprawny intelektualnie 'POPIS/EU | |
ch³odzenie | |
jeszcze takie rêbarki do drzewa, te¿ jak siê bydle rozpêdzi to w promieniu 100m ziemia siê trzêsie... i gdzie tam niby ch³odzenie?
czego¶ tu nie czajê, musi byæ to oparte na jakim¶ zjawisku które nie spowoduje przegrzania silnika... pamiêtam, ¿e takie stare silniki do m³ockarni ch³odzi³y siê wrz±c± wod±, ale tu chyba to nie dzia³a? |
|
Data: 2016-12-16 20:22:39 | |
Autor: niepe³nosprawny intelektualnie 'POPIS/EU | |
ch³odzenie | |
kolejny przyk³ad autobusy...
musi byæ jaki¶ patent, ale ja go nie znam... |
|
Data: 2016-12-16 20:36:16 | |
Autor: Adam | |
ch³odzenie | |
W dniu 2016-12-16 o 20:21, niepe³nosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
jeszcze takie rêbarki do drzewa, te¿ jak siê bydle rozpêdzi to w Silnik diesla jest do¶æ zimny. Sk±d bierze siê ciep³o? Tutaj nieco analogii: ¯arówka wolframowa sporo grzeje, bo jej skuteczno¶æ "o¶wietleniowa" jest bardzo mizerna. Dobra ¿arówka LED jest ledwo ciep³a. Jak w motorach ¼le ustawi³o siê zap³on (zw³aszcza w silnikach dwusuwowych), to mo¿na by³o szybko zatrzeæ t³ok. By³y na pocz±tku silniki trzy-suwowe - ma³o siê grza³y, ale szybko zosta³y zast±pione silnikami ze sprê¿aniem. Inne ¼ród³o ciep³a: ponoæ w silniku M20 straty mechaniczne by³y na poziomie kilkunastu KM - czyli praca zamieniona na ciep³o. Silniki z otwartym ch³odzeniem by³y bardzo popularne - wbrew pozorom tego typu ch³odzenie jest efektywniejsze, ni¿ tradycyjna dzi¶ ch³odnica - woda przy przej¶ciu fazowym pobiera wiele ciep³a. Nowe silniki diesla s± na tyle "zimne", ¿e w niektórych autach stosuje siê specjalne dogrzewanie, najczê¶ciej za pomoc± Webasta lub podobnego piecyka, aby silnik nie je¼dzi³ niedogrzany. Silnik diesla (bez wzglêdu na to, co mówi± niedouczone eko-oszo³omy) jest efektywniejszy od benzynowego. Jedna z najmocniejszych ciê¿arówek z lat 60-tych (nie pamiêtam dok³adnie okresu) - Tatry - by³y ch³odzone powietrzem. To wystarcza³o. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-12-16 20:57:20 | |
Autor: niepe³nosprawny intelektualnie 'POPIS/EU | |
ch³odzenie | |
nie chcê Ciê denerwowaæ, ale raczej problemu nie wyja¶ni³e¶
|
|
Data: 2016-12-16 21:09:20 | |
Autor: Grzegorz | |
ch³odzenie | |
U¿ytkownik "niepe³nosprawny intelektualnie 'POPIS/EU" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:o31gve$e4n$1node1.news.atman.pl... nie chcê Ciê denerwowaæ, ale raczej problemu nie wyja¶ni³e¶Te, Niepe³nosprawny, Napisa³, ¿e powietrzem. Wszystkie przyk³ady na które siê powo³a³e¶ te¿. Inaczej to autobus by musia³ ci±gn±æ za sob± d³ugie wê¿e z wod±. Dodam jeszcze, ¿e silniki okrêtowe ch³odzi siê ch³odnic± wodn± na wodê. Tam nie trzeba wê¿y. No, nie takich d³ugich. .... |
|
Data: 2016-12-16 21:03:07 | |
Autor: Sebastian Bia³y | |
ch³odzenie | |
On 2016-12-16 20:36, Adam wrote:
tego typu ch³odzenie jest efektywniejsze, ni¿ tradycyjna dzi¶ ch³odnica Czekaj, gdzie mi w obiegu ch³odziwa pojawia siê przemiana *fazowa* wody? |
|
Data: 2016-12-16 21:46:55 | |
Autor: Grzegorz | |
ch³odzenie | |
U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" <heby@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:o31hbk$eec$1node1.news.atman.pl... On 2016-12-16 20:36, Adam wrote: Chodzi o to, ¿e przy ch³odzeniu waporowym mo¿na wyci±gn±æ circa 1,4 MW z metra2 wymiennika |
|
Data: 2016-12-17 23:01:30 | |
Autor: Adam | |
ch³odzenie | |
W dniu 2016-12-16 o 21:03, Sebastian Bia³y pisze:
On 2016-12-16 20:36, Adam wrote: Aj, aj :) Przecia widaæ by³o, ¿e my¶la³em o ch³odnicy otwartej - dzia³aj±cej na wrzenie. Nie pamiêtam, jak ten wynalazek siê nazwa³. Widzê, ¿e jest wpomniany w polskiej wersji Wikipedii: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk³ad_ch³odzenia_silnika_spalinowego "Wyj±tkowo ch³odzenie w uk³adzie po¶rednim zachodziæ mo¿e przez odparowanie wody, któr± trzeba wówczas bardzo czêsto uzupe³niaæ (tzw. uk³ady otwarte, obecnie praktycznie nie stosowane)." -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-12-17 02:13:32 | |
Autor: RadoslawF | |
ch³odzenie | |
W dniu 2016-12-16 o 20:36, Adam pisze:
Jedna z najmocniejszych ciê¿arówek z lat 60-tych (nie pamiêtam dok³adnieTatra do dzisiaj robi ciê¿arówki i dalej nie maj± klasycznej ch³odnicy. Ale jak wiêkszo¶æ silników ch³odzonych "powietrzem" maj± ch³odnicê oleju. I nie wynika to z ogromnych pojemno¶ci silnika, ch³odnice oleju zobaczysz te¿ w wielu motocyklach ch³odzonych "powietrzem". Pozdrawiam |