ch³odzenie laptopa

Data: 2010-03-30 11:42:28
Autor: Grzegorz Wise³ka
ch³odzenie laptopa
  Witam.
Po zakupie laptopa Dell Vostro 1720 Win 7 Proffesional, 32 bit laptop
ten po
uruchomieni losowo wybiera³ plan ch³odzenia
A-Ch³odzi³ prawid³owo
B-wiatraczek chodzi³ ca³y czas wydmuchuj±c z laptopa zimne
powietrze,generalnie laptop z nadmiaru ch³odzenia jest zimny.

Zaznaczam jeszcze raz ze system ch³odzenia by³ wybierany losowom po
starcie
czy tez restarcie laptopa.Czesto zdarza³o mi sie restartowac laptopa
kilka
razy pod rzad(gdy akurat kilka razy z rzedu komputer wybra³ system
ch³odzenia
B) by nie obci±¿ac bezsensownie wentylatora przy zimnym laptopie,albo
by
poprostu nie s³yszec pracy wiatraczka.
Zaaktualizowa³em bios z wersji AO4 do wersji AO8.
Po kilku tygodniach testów sytuacja sie zmieni³a na lepsze ale nie do
koñca.
Je¶³i komputer jest uruchamiany gdy jest zasilany z sieci dzia³a
system
ch³odzenia prawid³owy A.
Je¶li komputer jest uruchamiany na zasilaniu bateryjnym dzia³a system
ch³odzenia B.
Pomimo tego ze laptop wlasciwie na zasilaniu bateryjnym powinien
oszczedzac
energie ..ten jest wentylowany non stop bez odpoczynku nawet jesli
obci±¿enie
procesora wynosi 5 procent.
Co ciekawe gdy odpale laptopa na zasilaniu sieciowym i odlacze przewód
zasilania tak ze laptop zaczyna pracowac na baterii laptop dalej pod
wzgledem
chlodzenia dziala prawid³owo.
Reasumuj±c: to jak laptop bedzie ch³odzony jest zale¿ne od rodzaju
zasilania
sieciowe/bateryjne w chwili startu systemu.Sprawdza³em równie¿ plany
zasilania.Na zasilaniu bateryjnym s± ustawione pasywnie.Zmiana planu
zasilania równie¿ nie rozwi±zuje problemu.
Z góry dziekuje za pomoc.

Data: 2010-03-30 21:06:55
Autor: SK
ch³odzenie laptopa
Grzegorz Wise³ka pisze:
[...]

A gdzie siê wybiera system ch³odzenia? W biosie?
Mam ten sam model z win764bit i wydaje siê ¿e u mnie prawid³owo chodzi, chocia¿ jak go potrzymam trochê na kocu to trochê siê grzeje.
Przy okazji, u mnie aktualizacja biosu do A08 skoñczy³a siê wymian± p³yty g³ównej.

Data: 2010-04-01 13:08:55
Autor: ±æê³ñ󶼿
ch³odzenie laptopa
Te¿ mo¿na czasem.
JaC

-- -- -

Data: 2010-03-30 21:30:40
Autor: qwerty
ch³odzenie laptopa
U¿ytkownik "Grzegorz Wise³ka" <g.wiselka@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:93bc46a8-50d9-463f-a39d-b0beaf15a4fe@33g2000yqj.googlegroups.com...
Z góry dziekuje za pomoc.

U¿ywasz programu do profili zasilania? Jak tak to wywaliæ ten syf.

Data: 2010-03-30 14:54:42
Autor: Grzegorz Wise³ka
ch³odzenie laptopa
On 30 Mar, 21:30, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
U¿ytkownik "Grzegorz Wise³ka" <g.wise...@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup

--
Petycja przeciw GMO:http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity

Nie u¿ywam ¿adnych programów zasilania...

Data: 2010-03-31 16:16:47
Autor: kamil
ch³odzenie laptopa
"Grzegorz Wise³ka" <g.wiselka@gmail.com> wrote in message news:93bc46a8-50d9-463f-a39d-b0beaf15a4fe33g2000yqj.googlegroups.com...

[...]

Rozumiem, ze wiatrak wlacza sie po zaladowaniu systemu, nie zaraz po wlaczeniu sprzetu?

Aero w Win7 korzysta z GPU, przelacz na jakis standardowy schemat i zobacz czy problem tez wystepuje. Sterowniki chipsetu i grafiki aktualne?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-31 10:58:38
Autor: Grzegorz Wise³ka
ch³odzenie laptopa
On 31 Mar, 17:16, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
"Grzegorz Wise³ka" <g.wise...@gmail.com> wrote in message

> [...]

Aero w Win7 korzysta z GPU, przelacz na jakis standardowy schemat i zobacz
czy problem tez wystepuje. Sterowniki chipsetu i grafiki aktualne?

Panie Kamilu wiatrak w³±cza sie na pe³ne obroty przed za³adowaniem
systemu.. pod jednym jednak warunkiem.. ¿e laptop odpalny jest z
zasilania bateryjnego! Je¶li odpalam laptopa na zasilaniu sieciowym
dzia³a prawid³owo..Po za³adowaniu systemu moge nawet od³±czyæ
zasilanie sieciowe i przej¶æ na bateryjne..wtedy te¿ dzia³a
prawid³owo.OBiera plan ch³odzenia zale¿nie od sposobu zasilania w
chwili startu laptopa..Chipset i grafika zaaktualizowana.

Data: 2010-03-31 17:36:57
Autor: Nex@pl
ch³odzenie laptopa
Bios te¿ bym zaktualizowa³. W Dellach tak¿e padaj± GPU, od oczywi¶cie nadmiernej temperatury.

Data: 2010-03-31 16:38:05
Autor: kamil
ch³odzenie laptopa

Data: 2010-04-07 18:20:53
Autor: Merynos
ch³odzenie laptopa
[...]

Spróbuj uzyc programu i8kfangui. Jest dedykowany glownie dala Della ale dziala
tez z innymi kompami pod XP i Vista. Mozna  w pelni sterowac  "polityka"
wentylatorow  a przy okazji odczytywac temperatury ze wszystkich czujnikow.
Zdecydowanie polecam. O problemach ze swoim przetaktowanym Dellem napisze w
innym w±tku.
ZH

Data: 2010-04-11 12:27:14
Autor: Grzegorz Wise³ka
ch³odzenie laptopa
On 7 Kwi, 18:20, "Merynos" <zbykrWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Zdecydowanie polecam. O problemach ze swoim przetaktowanym Dellem napisze w

Wys³ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

Mam Windows 7,tak jak napisa³e¶ program ten jest napisany pod Viste i
xp.

Data: 2010-04-11 12:28:11
Autor: Grzegorz Wise³ka
ch³odzenie laptopa
> [...]

Zdecydowanie polecam. O problemach ze swoim przetaktowanym Dellem napisze w

\
Niestety ale mam win 7..program ten jest pod viste i xpeka.

Data: 2010-04-12 01:30:49
Autor: Animka
ch³odzenie laptopa
W dniu 2010-04-11 21:28, Grzegorz Wise³ka pisze:

Niestety ale mam win 7..program ten jest pod viste i xpeka.

Jak pod wistê to powinien dzia³aæ.

--
animka

Data: 2010-04-12 02:41:39
Autor: Mateusz
ch³odzenie laptopa
On 12 Kwi, 01:30, Animka <ani...@to.nieja.wp.pl> wrote:

Jak pod wistê to powinien dzia³aæ.

ewentualnie, je¿eli nie bêdzie to chcia³o chodziæ, to uruchom go w
trybie zgodno¶ci.

ch³odzenie laptopa