chlor

Data: 2012-01-15 23:24:21
Autor: yapann
chlor
szukam taniego produktu składającego się z chloru.
- znaczie?

nie chcę płacić za cudawianki - 20 zł za butelkę z naklejką w kwiatki - kiedy potrzebuję po prostu chlor (tak zeby przejechać fugi przy kaflach, pleśnowe i grzybowe środowisko odstraszyć).

może w chemicznych można kupić (jakiś roztwór)? - Wie ktoś?

Data: 2012-01-15 23:45:21
Autor: JK
chlor
W dniu 2012-01-15 23:24, yapann pisze:
[...]

Chlor jest gazem, kontakt z chlorem może być śmiertelny (miałem wątpliwą przyjemność prawie się o tym przekonać) tak więc proponuję zostawić chlor profesjonalistom.

Tani produkt składający się z "chloru" to roztwór podchlorynu (najczęściej) sodu. Proponuję szukać pod tą nazwą, ewentualnie może być tzw. wapno chlorowane.
Tu np. jest coś takiego: http://www.superkoszyk.pl/product-pol-5317-SUPER-BIELINKA-Uniwersalny-Srodek-Wybielajacy-500-ml.html

JK

Data: 2012-01-16 00:09:47
Autor: XL
chlor
Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:24:21 +0100, yapann napisał(a):

[...]

NAJlepszy jest specjalny środek w spraju - PUFAS:
http://www.nokaut.pl/szukaj/pozostala-chemia-gospodarcza/pufas-plesniobojczy-spray-500ml.html
Jest w Praktikerze, Castoramie itp. Polecam, sprawdziłam.

--
XL

Data: 2012-01-16 01:27:48
Autor: paff
chlor
W dniu 2012-01-16 00:09, XL pisze:

NAJlepszy jest specjalny środek w spraju - PUFAS:
http://www.nokaut.pl/szukaj/pozostala-chemia-gospodarcza/pufas-plesniobojczy-spray-500ml.html
Jest w Praktikerze, Castoramie itp. Polecam, sprawdziłam.

Również polecam, ale uważaj na wdychanie tego świństwa.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2012-01-16 01:43:36
Autor: XL
chlor
Dnia Mon, 16 Jan 2012 01:27:48 +0100, paff napisał(a):

[...]

Jasne, to jest oczywiste - stosowałam zawsze przy otwartym oknie, nic mi
nie było, ponadto wietrzyłam łazienkę dłuższą chwilę po użyciu. Oczywiście
zawsze (tj. używając wszystkich tego typu środków) warto wietrzyć i nie
zbliżać twarzy (oczy, nos) do opryskiwanej powierzchni w trakcie oraz
krótko po zabiegu, tzn zanim środek zadziała i wywietrzeje :-)

PS. Srodek ten ładnie odgrzybia nie tylko fugi, ale także silikonowe
uszczelnienia w łazience czy kuchni.

--
XL

Data: 2012-01-16 17:22:52
Autor: Irokez
chlor
Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:q49gwercifcm.124yfbnp3ifew$.dlg40tude.net...
[...]

Nie wiem jak z fugami, ale SAVO pięknie pleśń ze ścian usuwa do czysta.

--
Irokez

Data: 2012-01-16 21:57:17
Autor: Adam Płaszczyca
chlor
[...]

Kwas solny - chloru pod dostatkiem. --
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2012-01-18 15:34:27
Autor: Karol Piotrowski
chlor
> może w chemicznych można kupić (jakiś roztwór)? - Wie ktoś?

Kwas solny - chloru pod dostatkiem.
Albo jakis tani plyn do czyszczenia klozetu, gdzie zaoszczedzili na
anionowych srodkach powierzchniowo czynnych, wiec w skladzie sa
glownie podchloryny.

Nawet lepszym rozwiazaniem jest bielinka do ubran, to jest prawie sam
podchloryn sodu. Na laboratoriach z anatomii roslin uzywalem tego do
przygotowywania preparatow zamiast takiego z POChu :)

Pozdrawiam,
--
Karol Piotrowski

Data: 2012-04-15 02:18:17
Autor: JaMyszka
chlor
W dniu niedziela, 15 stycznia 2012 23:24:21 UTC+1 użytkownik yapann napisał:
[...]

Agent w Biedronce to podchloryn sodu - czyli to samo co Domestos. A kosztuje 6 czy 4 zł z groszami (no, nie pamiętam).

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2012-04-20 20:22:03
Autor: Marex
chlor
JaMyszka <fatamorgana.w@gmail.com> napisał(a):
W dniu niedziela, 15 stycznia 2012 23:24:21 UTC+1 u=BFytkownik yapann
napis=
a=B3:
> szukam taniego produktu sk=B3adaj=B1cego si=EA z chloru.
> - znaczie?
> nie chc=EA p=B3aci=E6 za cudawianki - 20 z=B3 za butelk=EA z naklejk=B1
w=
 kwiatki -=20
> kiedy potrzebuj=EA po prostu chlor (tak zeby przejecha=E6 fugi przy
kafla=
ch,=20
> ple=B6nowe i grzybowe =B6rodowisko odstraszy=E6).
> mo=BFe w chemicznych mo=BFna kupi=E6 (jaki=B6 roztw=F3r)? - Wie kto=B6?

Agent w Biedronce to podchloryn sodu - czyli to samo co Domestos. A
kosztuj=
e 6 czy 4 z=B3 z groszami (no, nie pami=EAtam).

-- =20
Pozdrawiam :)
JM

      Planuję wkrótce  zdezynfekować spore akwarium.Muszę zrobić restart i pozbyć się krasnorostów.Co się da wygotuję, ale ściany baniaka od wewnatrz zamierzam potraktować czymś z chlorem aby  wytępić resztki drańskich glonów. Czy te preparaty nie uszkodzą silikonu łączącego ściany zbiornika?? Ewentualnie na które uważać..?                              Pozdrawia~M

Data: 2012-04-26 04:26:58
Autor: JaMyszka
chlor
W dniu piątek, 20 kwietnia 2012 22:22:03 UTC+2 użytkownik Marex napisał:
[...]
[...]

Mnie się pytasz? Ja się na tym nie znam:(
Zapytaj się w sklepie akwarystycznym. Oni powinni wiedzieć (choć wcale nie muszą), jakich środków chemicznych nie używać w czyszczeniu tych klejonych akwariów.

--
Pozdrawiam :) JM http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html Bezpieczny wolontariat (Nobel?):  http://zwijaj.pl/

Data: 2012-04-26 19:15:15
Autor: Ikselka
chlor
Dnia Fri, 20 Apr 2012 20:22:03 +0000 (UTC), Marex napisał(a):

[...]

Po co aż chlor? Normalnie umyj i wyszoruj akwarium. Kup pirosiarczyn
potasu, wlej do akwarium małą ilość wody na dno i wsyp pirosiarczyn.
Natychmiast szczelnie przykryj akwarium. Po jakimś czasie odkryj i
DOKŁADNIE wypłucz.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pirosiarczyn_potasu
Ilosć jak do odkażanioa sprzętu winiarskiego.

UWAGA: wykonując tę pracę nie wolno nachylać się nad oparami i wdychac ich,
nalezy chronić też oczy! Najlepiej gdyby można było pracowac na wolnym
powietrzu.
--
XL smile
http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/791665