chodzi o mandat 1500 z艂. Pomocy

Data: 2010-03-17 19:29:49
Autor: agryppa
chodzi o mandat 1500 z艂. Pomocy
Witam,
policja wymierzy艂a mandaty dla trzech cz艂onk贸w rodziny po 500 z艂otych
ka偶demu za nie okazanie dokumentu to偶samo艣ci - 艂膮czna kwota 1500
z艂otych.

okoliczno艣ci:
Cz艂onkowie rodziny znajduj膮 si臋 na w艂asnej posesji, domek jednorodzinny.
Do p艂otu podchodzi dw贸ch policjant贸w i informuj膮, 偶e "po co艣 tam
przyszli". Ojciec rodziny powiada, 偶e nie chce z nimi rozmawia膰.
Policjanci 偶膮daj膮 od niego dokument贸w. Ojciec prosi, by si臋 policjant okaza艂 dokumentem. Ten "machn膮艂" przed oczyma Ojca jakim艣 papierem w spos贸b
uniemo偶liwiaj膮cy odczytanie szczeg贸艂贸w. 呕膮danie o dokumenty powt贸rzono do 偶ony i syna. Odm贸wili.
Pad艂o potem par臋 nerwowych zda艅, 偶e policjant wejdzie na posesj臋 (nie
uczyni艂 tego), 偶e zaaresztuje, itd. W ko艅cu odeszli.

Po tygodniu przysz艂o zawiadomienie o stawiennictwo w S膮dzie Grodzkim.
wymierzono kar臋 mandatu po 500 z艂otych na g艂ow臋.

Czy to jest w porz膮dku i czy warto podobnym opisem wystartowa膰 do
rzecznika praw obywatelskich?

Dzi臋kuj臋 za wszelkie rady

Agryppa

Data: 2010-03-17 11:54:08
Autor: BK
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
On 17 Mar, 19:29, agryppa <j...@ty.pl> wrote:

Ojciec prosi, by si policjant okaza dokumentem.

umundurowani byli? bo umundurowany nie musi sie legitymowac...
nazwisko i numer "blachy" maja na mundurze...

Data: 2010-03-17 20:14:37
Autor: MadMan
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
Dnia Wed, 17 Mar 2010 11:54:08 -0700 (PDT), BK napisa(a):

Ojciec prosi, by si policjant okaza dokumentem.

umundurowani byli? bo umundurowany nie musi sie legitymowac...
nazwisko i numer "blachy" maja na mundurze...

ZTCW na 勘danie musi. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 13:12:38
Autor: BK
On Mar 17, 8:14爌m, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Wed, 17 Mar 2010 11:54:08 -0700 (PDT), BK napisa(a):

> umundurowani byli? bo umundurowany nie musi sie legitymowac...
> nazwisko i numer "blachy" maja na mundurze...

ZTCW na 勘danie musi.

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Nie musi. Warto to przypominac zeby ludzie nie ladowali sie w
niepotrzebne pyskowki. Policjant umundurowany ma stopien, naziwsko,
odznake z numerem na mundurze mozesz sobie spokojnie spisac. Nie musi
pokazywac "szmaty".

Data: 2010-03-17 21:17:37
Autor: MadMan
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
Dnia Wed, 17 Mar 2010 13:12:38 -0700 (PDT), BK napisa(a):

[...]

No OK, dawno po prostu policjanta z bliska nie widzia砮m :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 20:24:59
Autor: kasz B眐

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/319871,kto_i_kiedy_moze_nas_legitymowac_w_miejscach_publicznych.html

Data: 2010-03-17 21:12:27
Autor: wirefree
kasz B眐 pisze:
MadMan wrote:
[...]

Ale prywatna posesja nie jest miejscem publicznym i na dobra sprawe bez nakazu nie moga.

Data: 2010-03-17 22:00:23
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
"wrefree" <mtspam@magicbox.pl> wrote
Ale prywatna posesja nie jest miejscem publicznym i na dobra sprawe bez nakazu nie moga.

Chyba za du縪 ameryka駍kich film體 widzia砮, skoro o nakazach piszesz.
Na dobr spraw nigdzie nie jest napisane, 縠 policjant mo縠 legitymowa tylko w miejscach publicznych (Art. 15 ustawy o Policji).
P.S.
Poczytaj kodeks post阷owania karnego-- >przeszukanie. Zobaczysz, 縠 jak b阣 pilnie chcieli i spe硁ione zostan pewne warunki to nawet z sam legitymacj w r阫u wywal drzwi i wywlek wszystkich. I to w 秝ietle prawa...

Data: 2010-03-17 22:08:33
Autor: wirefree
Piotr [trzykoty] pisze:
[...]

To ty poczytaj przeszukanie to nie nagabywanie przez plot.

To ze mamy debilne prawo to ja wiem ale jesli juz jest takowe to funkcjonariusze powinni sie do niego stosowac.  Juz abstrachujac od tego ze na ulice wypuszcza sie PSY zamiast ludzi.

Swego czasu pracowalem na czarno na Bawarii i czesto na podworko BAUERA zajezdzali policjanci na motorach przywitali sie popatrzyli jak robota leci i jechali dalej.  nie musieli nikogo legitymowac bo wiedzieli gdzie kto mieszka jak wyglada i co robi.

To co u nas sie dzieje to jest jakies okurwienie z pomyleniem .

Data: 2010-03-17 22:05:30
Autor: kasz B眐
wirefree wrote:
kasz B眐 pisze:
MadMan wrote:
[...]

Poczyta砮 do ko馽a? Podpowiedzieli co i jak mog...

Jak kiedy pods硑sza砮m: "oj, z硑 to pies co gryzie r阫
kt髍a mu je舵 daje...". Ciekawe czy tym "nadgorliwym"
policjantom te kiedy przytnie IPN emeryturki do
naturalnego rozmiaru aparatu w砤dzy za "praktyki
totalitarne". ;)

--
kasz B眐

Data: 2010-03-17 22:22:06
Autor: castrol
BK pisze:

umundurowani byli? bo umundurowany nie musi sie legitymowac...
nazwisko i numer "blachy" maja na mundurze...

No i umundurowany czy nie to musi miec podstawe jakakolwiek do legitymowania obywatela.

Jacek Kustra

Data: 2010-03-17 22:34:58
Autor: RadoslawF
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
Dnia 2010-03-17 22:22, U縴tkownik castrol napisa:

umundurowani byli? bo umundurowany nie musi sie legitymowac...
nazwisko i numer "blachy" maja na mundurze...

No i umundurowany czy nie to musi miec podstawe jakakolwiek do legitymowania obywatela.

No w砤秐ie wygl眃a na to 縠 nie musi lub nie musi jej wyjawia
legitymowanemu. Uwa縜sz 縠 jest inaczej powo砤j si na jakie
przepisy.
Z linka podanego w 4 po禼ie w tym w眛ku wynika 縠 mog je秎i
uznaj to za konieczne.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-18 20:17:22
Autor: Robert Tomasik
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy

U縴tkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:cda0f361-0172-4260-b173-6ef377dd805ed27g2000yqf.googlegroups.com...

Na 勘danie musi.

Data: 2010-03-18 12:32:38
Autor: BK
On 18 Mar, 20:17, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
U縴tkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisa w wiadomo禼inews:cda0f361-0172-4260-b173-6ef377dd805ed27g2000yqf.googlegroups.com...
On 17 Mar, 19:29, agryppa <j...@ty.pl> wrote:

Na 勘danie musi.

Podstawa prawna dla obowiazku wylegitymowania sie umundurowanego
policjanta?

Data: 2010-03-18 12:37:42
Autor: BK
[...]

i zeby bylo jasne ;)

ustawa o policji:

Art. 60. 1. Policjant w czasie s硊zby jest obowiazany do noszenia
przepisowego munduru i
wyposazenia.
2. Komendant G丑wny Policji okresla przypadki, w kt髍ych policjant w
czasie wykonywania
obowiazk體 s硊zbowych nie ma obowiazku noszenia munduru.
Art. 61. 1. W przypadkach przewidzianych w art. 60 ust. 2 policjant,
wykonujac czynnosci
dochodzeniowo-sledcze, a takze czynnosci okreslone w art. 14 ust. 2 i
art. 15 ust. 1 pkt 2-4, obowiazany
jest okazac legitymacje s硊zbowa w taki spos骲, aby zainteresowany
mia mozliwosc odczytac i
zanotowac numer i organ, kt髍y wyda legitymacje, oraz nazwisko
policjanta.

-- -

wyraznie wiec jest wskazane, ze legitymacje jest zobowiazany okazac
policjant nieumundurowany

nie znalazlem podsawy do tego zeby musial pokazac na zadanie jesli
jest umundurowany - zreszta byloby to nielogiczne skoro info z legitki
jest na mundurze (tzn. stopien, naziwsko, blacha) :)

Data: 2010-03-18 23:21:43
Autor: Robert Tomasik
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy

U縴tkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:c30ce77c-3ccc-49d0-9cec-989a86978fc1q16g2000yqq.googlegroups.com...
[...]

Masz racj. Zagalopowa砮m si, bo kiedy by taki obowi眤ek.

Data: 2010-03-18 23:15:31
Autor: BK
On 18 Mar, 23:21, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
U縴tkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisa w wiadomo禼inews:c30ce77c-3ccc-49d0-9cec-989a86978fc1q16g2000yqq.googlegroups.com...
> [...]

> jest na mundurze (tzn. stopien, naziwsko, blacha) :)

Masz racj. Zagalopowa砮m si, bo kiedy by taki obowi眤ek.

Bo kiedys byly inne zasady umundurowania ;) Teraz jest bardziej po
amerykansku ;)

Data: 2010-03-17 15:27:07
Autor: witek
agryppa wrote:

Po tygodniu przysz艂o zawiadomienie o stawiennictwo w S膮dzie Grodzkim.
wymierzono kar臋 mandatu po 500 z艂otych na g艂ow臋.

i zapewne jest tam rowniez paragraf na podstawie ktorego wymierzono grzywne.
Przeczytaj ten paragraf to za艂apiesz, 偶e by艂o si臋 nie stawiac.
I sie ciesz, bo mozna bylo dostac wiecej.

Czy to jest w porz膮dku i czy warto podobnym opisem wystartowa膰 do
rzecznika praw obywatelskich?

rzecznik chory na grype

Data: 2010-03-17 21:34:49
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-03-17 19:29, agryppa wrote:

Po tygodniu przysz硂 zawiadomienie o stawiennictwo w S眃zie Grodzkim.
wymierzono kar mandatu po 500 z硂tych na g硂w.

Po tygodniu? W Polsce? Niemo縧iwe.

Data: 2010-03-17 15:40:14
Autor: witek
On 2010-03-17 19:29, agryppa wrote:

Po tygodniu przysz硂 zawiadomienie o stawiennictwo w S眃zie Grodzkim.
wymierzono kar mandatu po 500 z硂tych na g硂w.

Po tygodniu? W Polsce? Niemo縧iwe.

jak sie ma plecy w postaci policjantow to i w tydzien mozna.
Oni jak emeryci, po za kolejnoscia.

Data: 2010-03-17 22:21:39
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
Po tygodniu? W Polsce? Niemo縧iwe.

Co pomieszane. Bo albo mandat (wymierzany przez Policj, nawet na komisariacie), albo nakaz karny czy wyrok wymierzany przez s眃.
W ka縟ym razie po tygodniu wezwanie mog硂 nadje舵, ale chyba o stawienie si na Policji...

Data: 2010-03-17 22:01:29
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z?. Pomocy
Nieokazanie dokumentu uprawnionemu funkcjonariuszowi to wykroczenie, wi阠 c罂 w tym dziwnego, 縠 kto zosta za nie ukarny, skoro odm體i okazania dokumentu...?

Data: 2010-03-17 22:12:04
Autor: wirefree
Piotr [trzykoty] pisze:
Nieokazanie dokumentu uprawnionemu funkcjonariuszowi to wykroczenie, wi阠 c罂 w tym dziwnego, 縠 kto zosta za nie ukarny, skoro odm體i okazania dokumentu...?

Wybacz ale jesli funkcjonariusz przychodzi pod okreslony adres powinien wiedziec kto tam mieszka i jak wyglada mozna to sprawdzic przed wizyta.

A PSY bezpanskie to kijami trzeba gonic.

Data: 2010-03-17 22:24:08
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z?. Pomocy
"wirefree" <mtspam@magicbox.pl> wrote
Wybacz ale jesli funkcjonariusz przychodzi pod okreslony adres powinien wiedziec kto tam mieszka i jak wyglada mozna to sprawdzic przed wizyta.

Wychodzisz z b酬dnego za硂縠nia, 縠 pod adresem mo縠 znajdowa si tylko mieszakniec. A policjanta mo縠 interesowa ten kto akurat w danej chwili tam jest, a wcale nie mieszka.

Data: 2010-03-17 22:45:48
Autor: Titus Atomicus
chodzi o mandat 1500 z?. Pomocy
In article <hnrh9s$317$1@z-news.wcss.wroc.pl>,
 "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_TNIJ_@o2.pl> wrote:

> [...]

Wychodzisz z b酬dnego za硂縠nia, 縠 pod adresem mo縠 znajdowa si tylko mieszakniec. A policjanta mo縠 interesowa ten kto akurat w danej chwili tam jest, a wcale nie mieszka.

No zdaje sie, ze jednak wezwanie trafilo do wlasciwych osob.
Jak to moziwe? Przeciez ich nie wylegitymowano?

TA

Data: 2010-03-17 22:51:01
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z?. Pomocy
<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote
No zdaje sie, ze jednak wezwanie trafilo do wlasciwych osob.
Jak to moziwe?

Czasem udaje si te zatrzyma przest阷c體 po paru latach mimo tego, 縠 nikt ich nie widzia na miejscu zbrodni...
Tylko co z tego... Czy na prawd policjant nie mo縠 poprosi o dokument osoby, z kt髍 rozmawia w b砤chej sprawie, lepiej aby wcze秐iej robi 秎edztwo, pr骲owa ustala kto to, sk眃 i dlaczego, o jakim rysopisie, czy mieszka czy nie, obserwowa dom itd....? Nie mam ochoty finansowa jako podatnik takich zabaw.

Data: 2010-03-18 00:27:32
Autor: wirefree
Piotr [trzykoty] pisze:
[...]

Ja wychodze z zalozenia ze w policji pracuja psy nie ludzie , w cywilizowanych krajach kazdy dzielnicowy zna kazdego kto mieszka w jego dzilnicy w polsce to jest wielki problem !

Bo qrwa poldebili zatrudniaja w policji zeby burdel byl i robta cvo chceta.

Data: 2010-03-18 00:49:13
Autor: RadoslawF
chodzi o mandat 1500 z?. Pomocy
Dnia 2010-03-18 00:27, U縴tkownik wirefree napisa:

[...]

Nieprawda.
Sprawd sobie ile os骲 mieszka w "rejonie" dzielnicowego.

Bo qrwa poldebili zatrudniaja w policji zeby burdel byl i robta cvo chceta.

Ja bym powiedzia 縠 tylko debil nie zauwa縴 縠 policjanci
postanowili ukara obywatela za nie wylegitymowanie si.
Udowodnili kto w tym kraju rz眃zi a ca砤 reszto to bicie piany.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-18 09:07:53
Autor: KRZYZAK
chodzi o mandat 1500 z?. Pomocy
Dnia Thu, 18 Mar 2010 00:49:13 +0100, RadoslawF napisa(a):

Ja bym powiedzia 縠 tylko debil nie zauwa縴 縠 policjanci
postanowili ukara obywatela za nie wylegitymowanie si.

Mnie zastanawia skad 3 mandaty, skoro prosili o dokumenty jednego faceta?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-03-18 09:16:56
Autor: spp
W dniu 2010-03-18 09:07, KRZYZAK pisze:

Ja bym powiedzia 縠 tylko debil nie zauwa縴 縠 policjanci
postanowili ukara obywatela za nie wylegitymowanie si.

Mnie zastanawia skad 3 mandaty, skoro prosili o dokumenty jednego faceta?

Z postu otwieraj眂ego w眛ek:

"danie o dokumenty powt髍zono do 縪ny i syna. Odm體ili."

--
spp

Data: 2010-03-18 12:46:13
Autor: Andrzej Lawa
KRZYZAK pisze:
[...]

Czytaj uwa縩iej. Prosili o to 3 osoby.

Data: 2010-03-18 00:40:18
Autor: HANA
chodzi o mandat 1500 z?. Pomocy

U縴tkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_TNIJ_@o2.pl> napisa w wiadomo禼i news:hnrfvb$2c5$1z-news.wcss.wroc.pl...
Nieokazanie dokumentu uprawnionemu funkcjonariuszowi to wykroczenie, wi阠 c罂 w tym dziwnego, 縠 kto zosta za nie ukarny, skoro odm體i okazania dokumentu...?

zaraz zaraz...
jest obowiazek posiadania dokumentu????
a jak zostawilem u cioci w pcimiu bo zapomnialem to tez wykroczenie?

Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2010-03-17 21:06:24
Autor: witek
HANA wrote:
[...]

namieszlas.

1. obowiazek posiadania ( w ogolnosci) -> tak
2. obowiazek posiadania przy sobie -> nie
3. obowiazek okazania gdy sie juz przy sobie posiada -> tak,

Data: 2010-03-18 12:51:29
Autor: Tapatik
chodzi o mandat 1500 z?. Pomocy
U縴tkownik witek napisa:

1. obowiazek posiadania ( w ogolnosci) -> tak
2. obowiazek posiadania przy sobie -> nie
3. obowiazek okazania gdy sie juz przy sobie posiada -> tak,

A je秎i mam dow骴 osobisty, ale nie przy sobie, bo jestem na pla縴? Dow骴 jest, ale na kwaterze.
痚by mi nikt nie marudzi, 縠 mog砮m do k眕iel體ek w硂縴 - za丑縨y, 縠 jest to pla縜 naturyst體. :D

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-03-18 11:03:16
Autor: witek
chodzi o mandat 1500 z?. Pomocy
Tapatik wrote:
U縴tkownik witek napisa:

[...]

no to go nie masz przy sobie i nie mozesz okazac.

nie zdefiniowales jak daleko kwatera jest od plazy.

natomiast odmowienie okazania lub powiedzenie, ze nei ma sie dowodu jak sie ma go w kieszeniu, tudziez " w zasiegu reki" juz podpada pod wykroczenie.

Data: 2010-03-18 13:32:11
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z?. Pomocy
A je秎i mam dow骴 osobisty, ale nie przy sobie, bo jestem na pla縴?

Masz obowi眤ek poda dane i umo縧iwi wykonanie innych czynno禼i ustalaj眂ych to縮amo舵, w tym pojecha z policjantami na kawatere itd. Policjant  _mo縠_  tez ustali to縮amo舵 na podstawie ustnego o秝iadczenia innej osoby maj眂ej dokument.
Pami阾aj jednak, 縠 w przypadku pope硁iania przez Ciebie czynu zabronionego, nieustalona to縮amo舵 jest przes砤nk do zastosowania zatrzymania.

Data: 2010-03-18 14:07:46
Autor: agryppa
chodzi o mandat 1500 z墓?. Pomocy
Dnia 2010-03-18, o godz. 13:32:11
"Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wytnij@o2.pl> napisa艂(a):

> A je艣li mam dow贸d osobisty, ale nie przy sobie, bo jestem na pla偶y?

Masz obowi膮zek poda膰 dane i umo偶liwi膰 wykonanie innych czynno艣ci ustalaj膮cych to偶samo艣膰, w tym pojecha膰 z policjantami na kawatere
itd. Policjant  _mo偶e_  tez ustali膰 to偶samo艣膰 na podstawie ustnego
o艣wiadczenia innej osoby maj膮cej dokument.
Pami臋taj jednak, 偶e w przypadku pope艂niania przez Ciebie czynu
zabronionego, nieustalona to偶samo艣膰 jest przes艂ank膮 do zastosowania
zatrzymania.

Warto tutaj dopisa膰 ten link ze strony www.polcja.pl
http://www.policja.pl/portal.php?serwis=pol&dzial=377&id=11552&search=21588

Nie rozumia艂em dopiero a偶 przeczyta艂em ten dokument.
Okazuje si臋, 偶e na u偶ytek "zgarni臋cia" cz艂owieka z ulicy ukuto dwie
definicje:

1. zatrzymanie procesowe
2. zatrzymanie

Jaki艣 "Stefa艅ski" okaza艂 si臋 najwy偶szym autorytetem w tej sprawie:
-- -
Zgodnie ze stanowiskiem R.A. Stefa艅skiego (鈥瀂atrzymanie wed艂ug nowego
kodeksu post臋powania karnego鈥 鈥濸rokuratura i Prawo鈥 1997, nr 10, s. 32
鈥 61), zatrzymaniem nie jest kr贸tkotrwa艂e pozbawienie swobody osoby
艂膮cz膮ce si臋 z rzeczywistym pozbawieniem wolno艣ci, polegaj膮ce nawet na
jej doprowadzeniu do jednostki Policji w celu dokonania czynno艣ci
wyja艣niaj膮cych, takich jak ustalenie jej to偶samo艣ci.
-- -

Policja zabieraj膮c kogo艣 na posterunek w celu ustalenia twojej
to偶samo艣ci, przy tym  je艣li nie zosta艂e艣 z艂apany na gor膮cym uczynku, nie
mo偶e dokona膰 protoko艂u zatrzymania. Je艣liby taki protok贸艂 spisa艂a to i
tak w 艣wietle prawa nie zosta艂e艣 "zatrzymany".

Fajne, nie?

Nie wiem kim jest ten Stefa艅ski, ale wed艂ug mnie wypowiedza艂 zdanie,
kt贸re zawiera sprzeczno艣膰: "[...] zatrzymaniem nie jest ...
rzeczywiste pozbawienie wolno艣ci,...[...]."

A nale偶a艂oby to przekszta艂ci膰 w implikacj臋 logiczn膮:
"pozbawienie wolno艣ci NIE JEST zatrzymaniem." - wg Stefa艅skiego.

To czym jest?
I na takiego frajera powo艂uje si臋 Policja w POLSCE.
Agryppa

Data: 2010-03-18 14:19:22
Autor: spp
W dniu 2010-03-18 14:07, agryppa pisze:

Policja zabieraj膮c kogo艣 na posterunek w celu ustalenia twojej
to偶samo艣ci, przy tym  je艣li nie zosta艂e艣 z艂apany na gor膮cym uczynku, nie
mo偶e dokona膰 protoko艂u zatrzymania.

M贸g艂by艣 to po polsku napisa膰?

--
spp

Data: 2010-03-18 14:21:18
Autor: agryppa
chodzi o mandat 1500 z墓?. Pomocy
Dnia 2010-03-18, o godz. 14:19:22
spp <spp@op.pl> napisa艂(a):

> [...]

> to偶samo艣ci, przy tym  je艣li nie zosta艂e艣 z艂apany na gor膮cym
> uczynku, nie mo偶e dokona膰 protoko艂u zatrzymania.

Do przecinka wyst臋puje podmiot z przydawk膮 zdania g艂贸wnego. Po przecinku
zdanie wtr膮cone r贸wnorz臋dne. Po drugim przecinku orzeczenie zdania
g艂贸wnego z dope艂nieniem.

Zamie艅 "twojej" na "czyjej艣" i wszystko gra i b艂yszczy :-)

Agryppa

Data: 2010-03-18 14:28:58
Autor: spp
W dniu 2010-03-18 14:21, agryppa pisze:

[...]

A jak si臋 dokonuje protok贸艂 zatrzymania?

--
spp

Data: 2010-03-18 15:34:11
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z墓?. Po mocy
U偶ytkownik "agryppa" <ja@ty.pl> napisa艂
Okazuje si臋, 偶e na u偶ytek "zgarni臋cia" cz艂owieka z ulicy ukuto dwie
definicje:
1. zatrzymanie procesowe
2. zatrzymanie

Dok艂adniej i o wiele cz臋艣ciej w literaturze przyjmuje si臋, 偶e wyst臋puje: zatrzymanie i doprowadzenie.
Oczywiste jest, 偶e przy doprowadzeniu nie sporz膮dza si臋 protoko艂u zatrzymania. Nie sporz膮dza si臋 protoko艂u doprowadzenia, z wyj膮tekiem doprowadzenia do wytrze藕wienia (Ustawa o wychowaniu w trze藕wo艣ci...).Tak gwoli 艣cis艂o艣ci.
A poza tym opr贸cz zatrzymania procesowego (kpk art. 244), mo偶e by膰 zatrzymanie prewencyjne, zatrzymanie osoby, kt贸ra nie powr贸ci艂a z przepustki itd (Ustawa o Policji art. 15).

Data: 2010-03-18 00:43:24
Autor: wirefree
HANA pisze:
[...]

ATo nie jest wykroczenie to jest pierdolenie.  W cywilizowanych czesciach EUropy dopasowanie nazwiska do zdjecia to kilka minut.
Nie wiem jak teraz pesel ale 30 lat temu mogl potwierdzic informcje w kilka sekund.

Data: 2010-03-18 00:53:04
Autor: RadoslawF
chodzi o mandat 1500 z?. Pomocy
Dnia 2010-03-18 00:40, U縴tkownik HANA napisa:

zaraz zaraz...
jest obowiazek posiadania dokumentu????
a jak zostawilem u cioci w pcimiu bo zapomnialem to tez wykroczenie?

Nie ma obowi眤ku noszenia dokumentu ale policja czy SM mo縠
takiego delikwenta zabra na posterunek do wyja秐ienia.
Przekona si o tym obywatel kt髍y w kapciach wylecia z bloku
bez dokument體 ale z aparatem aby zrobi fotk nieprawid硂wo
parkuj眂emu autu Stra縴 Miejskiej.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-18 01:14:54
Autor: agryppa
chodzi o mandat 1500 z墓?. Pomocy
Dnia 2010-03-18, o godz. 00:53:04
RadoslawF <radoslawfl@wp.pl> napisa艂(a):

Ok, panowie dzi臋kuj臋 za wasze refleksje. Ale nijak mnie to zbli偶a do
jakiej艣 decyzji. G艂贸wnie chcia艂em wiedzie膰 czy to robi jak膮艣 r贸偶nic臋,
偶e policjanci stali na chodniku, a legitymowani byli w granicach
w艂asnej posesji. Wysz艂o tak, 偶e zza p艂otu dostali te mandaty.
By艂o (jak napisa艂em) wezwanie do stawienia si臋 na Policji i tam na
miejscu odczytano zeznania tego policjanta, kt贸ry legitymowa艂 (jego na
komisariacie w tym dniu nie by艂o). Po odczytaniu nakazano ojcu
podpisa膰. Ojciec powiedzia艂, 偶e nie podpisze bo nie ma okular贸w i nie
wie co tam jest napisane. Policjant wi臋c nie przeczyta艂 ojcu co tam
jest napisane lecz nalega艂, aby ojciec podpisa艂. Ojciec wi臋c napisa艂,
偶e nie podpisuje :-)
Ja piernicz臋, do czego to dochodzi.

Agryppa

Data: 2010-03-17 22:51:17
Autor: BK
chodzi o mandat 1500 z?. Pomocy
On 18 Mar, 01:14, agryppa <j...@ty.pl> wrote:
Dnia 2010-03-18, o godz. 00:53:04
RadoslawF <radosla...@wp.pl> napisa(a):

Ok, panowie dzi阫uj za wasze refleksje. Ale nijak mnie to zbli縜 do
jakiej decyzji. G丑wnie chcia砮m wiedzie czy to robi jak倍 r罂nic,
縠 policjanci stali na chodniku, a legitymowani byli w granicach
w砤snej posesji. Wysz硂 tak, 縠 zza p硂tu dostali te mandaty.
By硂 (jak napisa砮m) wezwanie do stawienia si na Policji i tam na
miejscu odczytano zeznania tego policjanta, kt髍y legitymowa (jego na
komisariacie w tym dniu nie by硂). Po odczytaniu nakazano ojcu
podpisa. Ojciec powiedzia, 縠 nie podpisze bo nie ma okular體 i nie
wie co tam jest napisane. Policjant wi阠 nie przeczyta ojcu co tam
jest napisane lecz nalega, aby ojciec podpisa. Ojciec wi阠 napisa,
縠 nie podpisuje :-)
Ja piernicz, do czego to dochodzi.

Agryppa

Odnosze wrazenie, ze ojciec rodziny ma silne parcie na konflikt.
Rozumiem, ze mozna policji nie lubic ale wrzucajac "pieniactwo" na
zero i znajac swoje prawa moze bylo spokojnie uniknac mandatu ;)

Data: 2010-03-18 01:46:18
Autor: RadoslawF
chodzi o mandat 1500 z?. Pomocy
Dnia 2010-03-18 01:14, U縴tkownik agryppa napisa:

Ja piernicz, do czego to dochodzi.

Do sta砮go punktu programu.
Nieznajomo舵 prawa nie zwalnia od obowi眤ku jego stosowania
a dodatkowo potrafi by kosztowna.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-18 10:42:44
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z墓?. Po mocy
U偶ytkownik "agryppa" <ja@ty.pl> napisa艂
nijak mnie to zbli偶a do
jakiej艣 decyzji.

A na jakim etapie jest post臋powanie mo偶e by膰 napisa艂?
Masz jaki艣 wyrok, kiedy zapad艂, czy co?

G艂贸wnie chcia艂em wiedzie膰 czy to robi jak膮艣 r贸偶nic臋,
偶e policjanci stali na chodniku, a legitymowani byli w granicach
w艂asnej posesji.

Policjant ma prawo legitymowa膰 osoby, podstawe przytoczono wcze艣niej. Prawo to nie r贸偶nicuje czy to jest prywatna posesja czy nie. Je艣li zza p艂otu byli w stanie wyda膰 mu polecenie okazania dokument贸w i nawi膮za膰 rozmow臋 to miejsce nie robi r贸偶nicy IMO.

Ojciec wi臋c napisa艂,
偶e nie podpisuje :-)
Ja piernicz臋, do czego to dochodzi.

Do tego dochodzi, bo ojciec ewidentnie chce si臋 pobawi膰 w bierny op贸r i wkurzy膰 przeciwnika.
Je艣li uwa偶a, 偶e 藕le post膮pi艂 to lepiej by艂o przyzna膰 si臋, poprosi膰 o niski wymiar kary i tyle. Albo nie przyznawa膰 si臋, uargumentowa膰 co i dlaczego, podpisa膰 swoje stanowisko. A tak to wyeskalowa艂 do granic mo偶liwo艣ci tylko ten konflikt, w kt贸rym z powodu w膮tpliwego oparcia w prawie jego dzia艂a艅 nie ma prawie szans.

Data: 2010-03-18 08:47:04
Autor: Andrzej Lawa
agryppa pisze:

Cz艂onkowie rodziny znajduj膮 si臋 na w艂asnej posesji, domek jednorodzinny.
Do p艂otu podchodzi dw贸ch policjant贸w i informuj膮, 偶e "po co艣 tam
przyszli".

A po co?

Ojciec rodziny powiada, 偶e nie chce z nimi rozmawia膰.

Ale oni chc膮.

[...]

No i jest wykroczenie. Sprawa zamkni臋ta.

Data: 2010-03-18 09:06:23
Autor: KRZYZAK
chodzi o mandat 1500 z艂. Pomocy
Dnia Thu, 18 Mar 2010 08:47:04 +0100, Andrzej Lawa napisa(a):

No i jest wykroczenie. Sprawa zamkni阾a.

Napewno policja moze sobie zapukac do dowolnego mieszkania i zazadac
dokumentow?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-03-18 09:40:54
Autor: Przemys砤w Bernat
chodzi o mandat 1500 z艂. Pomocy
Dnia Thu, 18 Mar 2010 09:06:23 +0100, KRZYZAK napisa(a):

Napewno policja moze sobie zapukac do dowolnego mieszkania i zazadac
dokumentow?

Nie, musz mie skierowanie od proboszcza i opini rady lokator體.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-03-18 12:55:26
Autor: Tapatik
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
U縴tkownik Przemys砤w Bernat napisa:
[...]

A jak kto jest wyznawc Ko禼io砤 Lataj眂ego Potwora Spaghetti?

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-03-18 12:47:06
Autor: Andrzej Lawa
KRZYZAK pisze:
Dnia Thu, 18 Mar 2010 08:47:04 +0100, Andrzej Lawa napisa(a):

No i jest wykroczenie. Sprawa zamkni阾a.

Napewno policja moze sobie zapukac do dowolnego mieszkania i zazadac
dokumentow?

To nie by硂 dowolne - po co przyszli, tylko tajemnicza twarz w lufciku
nie zdradza, po co.

Data: 2010-03-18 09:41:21
Autor: krzysiek82
agryppa pisze:
Witam,
policja wymierzy艂a mandaty dla trzech cz艂onk贸w rodziny po 500 z艂otych
ka偶demu za nie okazanie dokumentu to偶samo艣ci - 艂膮czna kwota 1500
z艂otych.

trzeba by艂o okaza膰 dokumenty i problemu by nie by艂o, wku....j膮 mnie gadki na policje jacy to oni 藕li, by膰 mo偶e kogo艣 szukali i chcieli wylegitymowa膰 napotkane osoby. Ka偶dy od nich wymaga skuteczno艣ci a jak ju偶 co艣 robi膮 to jest 藕le. Co prawda zachowanie policji odbiega od og贸lnie przyj臋tych kanon贸w w cywilizowanych krajach ale nie r贸bcie jaj.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-18 10:12:33
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z艂. Pom ocy
U偶ytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisa艂
trzeba by艂o okaza膰 dokumenty i problemu by nie by艂o, wku....j膮 mnie gadki na policje jacy to oni 藕li,

I dok艂adnie masz racj臋. Zw艂aszcza, 偶e w膮tkotw贸rca nie napisa艂, w jakim celu przyszli, ale 偶e "dw贸ch policjant贸w i informuj膮, 偶e "po co艣 tam przyszli"". A wi臋c jednak mieli pow贸d. To bohater w膮tku upar艂 si臋, 偶e udowodni, 偶e jego ogr贸dek jest eksterytorialny i mo偶e mie膰 w tyle wszelkie organy pa艅stwa...

Data: 2010-03-18 13:05:55
Autor: agryppa
chodzi o mandat 1500 z艂. Pomocy
Dnia 2010-03-18, o godz. 10:12:33
[...]

Panowie, dziej臋kuj臋 za kontynuacj臋 w膮tku.
Ot贸偶, 偶eby by艂o jasne: ja nie jestem tym synem, a facet, o kt贸rym, pisz臋
w tym w膮tku nie jest moim ojcem. Nie znam rownie偶 powod贸w, dla kt贸rych
przyszli Ci policjanci w szczeg贸lno艣ci. Znam jednak kontekst sprawy.

Obok wspomnianej rodziny mieszka cz艂owiek, kt贸ry 偶yje w konflikcie z t膮
rodzin膮. Jego syn jest policjantem. Wg s膮siad贸w to on nas艂a艂 tych偶e
policjant贸w, aby si臋 droczyli z ojcem.

Wnioskuj臋, 偶e wyj艣cie z tym do RPO ma tak膮 sam膮 szans臋 sukcesu jak
oceny tej sprawy w ninijeszym w膮tku.

Agryppa
Dzi臋kuj臋

Data: 2010-03-18 08:37:32
Autor: witek
agryppa wrote:

Obok wspomnianej rodziny mieszka cz艂owiek, kt贸ry 偶yje w konflikcie z t膮
rodzin膮. Jego syn jest policjantem. Wg s膮siad贸w to on nas艂a艂 tych偶e
policjant贸w, aby si臋 droczyli z ojcem.

By艂o okaza膰 dokumenty, a potem sie skarzyc na policjantoww.

Wnioskuj臋, 偶e wyj艣cie z tym do RPO ma tak膮 sam膮 szans臋 sukcesu jak
oceny tej sprawy w ninijeszym w膮tku.

teraz tak.

Data: 2010-03-18 13:24:27
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z艂. Pom ocy
U偶ytkownik "agryppa" <ja@ty.pl> napisa艂
Wnioskuj臋, 偶e wyj艣cie z tym do RPO ma tak膮 sam膮 szans臋 sukcesu jak
oceny tej sprawy w ninijeszym w膮tku.

Tak, dok艂adnie, czyli blisk膮 zeru.

Data: 2010-03-18 15:48:25
Autor: niusy.pl
chodzi o mandat 1500 z艂. Pom ocy

U偶ytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wytnij@o2.pl>

[...]

Jakby mieli pow贸d to by weszli na teren. Wida膰 nie mieli takiego, kt贸ry pozwoli艂by naruszy膰 mir domowy. Bez tego nie widz臋 mo偶liwo艣ci wylegitymowania bo jak by to mieli zrobi膰 ? Na odleg艂o艣膰 ?

Data: 2010-03-18 16:02:58
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z艂. Pom ocy
U偶ytkownik "niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> napisa艂
Jakby mieli pow贸d to by weszli na teren. Wida膰 nie mieli takiego, kt贸ry pozwoli艂by naruszy膰 mir domowy.

Nie mieli powodu, aby naruszy膰 mir, ale mieli pow贸d, aby wylegitymowa膰. Skoro byli w stanie nawi膮za膰 rozmow臋 i wyda膰 takie polecenie, to czemu obywatel mia艂by je zlekcewa偶y膰. Osoby jad膮ce pojazdami te偶 podlegaj膮 skutecznie realizowanej kontroli drogowej, mimo, i偶 ten sam artyku艂 Konstytucji zapewnia nienaruszalno艣膰 pojazdu przed przeszukaniem co i nienaruszalno艣膰 miru domowego.
A tak poza tym, czy nienaruszalno艣膰 miru chroniona w Konstyutucji rozci膮ga si臋 w og贸le na ogr贸dek i trawnik prze domem, raczej nie. Je艣li chodzi o nienaruszalno艣ci miru okre艣lon膮 w kk to legitymowanie jest kontratypem dzia艂ania w ramach uprawnie艅 i wy艂acza odpowiedzialno艣膰, je艣li by艂o zasadne oczywi艣cie. I jak pami臋tam chyba z tego powodu zdarzy艂o si臋 uniwinnienie policjanta od narusznia miru, kt贸ry wszed艂 do mieszkania wpuszczony czy inaczej (nie si艂膮) i rozpocz膮艂 legitymowanie, a domownik chcia艂 go wyprosi膰. Mimo, i偶 nie by艂o podstaw przeszukania, dzia艂a艂 legalnie.

Data: 2010-03-18 19:28:27
Autor: KRZYZAK
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
Dnia Thu, 18 Mar 2010 16:02:58 +0100, Piotr [trzykoty] napisa(a):

A tak poza tym, czy nienaruszalno舵 miru chroniona w Konstyutucji rozci眊a si w og髄e na ogr骴ek i trawnik prze domem, raczej nie.

Jesli jest ogrodzony, to tak.
PS
Czy obowiazek wylegitymowania sie powoduje rowniez obowiazek podejscia do
plota?
Biorac pod uwage Ustawe o Policji i rozporzadzenia RM, to to zadanie
wylegitymowania sie bylo bezprawne.
Policjant powinien podac stopien, nazwisko i podstawe i przyczyne
legitymowania. A ma prawo legitymowac tylko wtedy kiedy KONIECZNE jest
ustalenie tozsamosci.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-03-18 20:58:24
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
"KRZYZAK" <krzyzak@krzyzak.pl> wrote
Czy obowiazek wylegitymowania sie powoduje rowniez obowiazek podejscia do
plota?

Czy obowi眤ek okazania prawa jazdy powoduje r體nie obowi眤ek otworzenia okna w samochodzie...?
Nienaruszalno舵 samochodu jest chroniona tak samo jak mieszkanie, nawet samoch骴 znalaz si w Konstytucji...

[...]

Gratuluje przebieg硂禼i i czytania w my秎ach... W眛kotw髍ca nawet nie napisa po co ten policjant przyszed, a Ty ju wiesz, 縠 nie by硂 konieczne...

O zasadno禼i legitymowania by w眛ek, w kt髍ym zdaje si te uczestniczy砮, wi阠 powiniene ju wiedzie kiedy policjant mo縠 legitymowa i 縠 podkre秎anie s硂wa "konieczne" wcale nie ma a tak wielkiego znaczenia jak si powszechnie wydaje.
http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_thread/thread/c39775b59ce29ee8/11e3e6cf33bb16c2?hl
To samo jest tutaj http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/319871,kto_i_kiedy_moze_nas_legitymowac_w_miejscach_publicznych.html

A to czy policjant dope硁i formu硑 i poda nazwisko czy nie, nie ma akurat 縜dnego wp硑wu na rozwa縜nia w zakresie zasadno禼i samego legitymowania, a mo縠 by jedynie przedmiotem skargi na spos骲 jego przeprowadzenia.

Data: 2010-03-18 21:18:57
Autor: KRZYZAK
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
Dnia Thu, 18 Mar 2010 20:58:24 +0100, Piotr [trzykoty] napisa(a):

A to czy policjant dope硁i formu硑 i poda nazwisko czy nie, nie ma akurat 縜dnego wp硑wu na rozwa縜nia w zakresie zasadno禼i samego legitymowania, a mo縠 by jedynie przedmiotem skargi na spos骲 jego przeprowadzenia.

Nie chodzi o formuly, tylko czy ustalenie tozsamosci bylo konieczne. Bo w
przeciwnym wypadku legitymowanie bylo bezprawne.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-03-18 21:31:30
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
Nie chodzi o formuly, tylko czy ustalenie tozsamosci bylo konieczne. Bo w
przeciwnym wypadku legitymowanie bylo >bezprawne.

To po co zak砤dasz, 縠 nie by硂 konieczne, skoro nie wiem co oni tam robili...?
Policjant nie ma obowi眤ku udowadniania konieczno禼i legitymowania. Wystarczy, 縠 uzna jak眐olwiek przyczyn zwi眤an z wykonywanymi obowi眤kami s硊縝owymi i tyle.
Je秎i kto czuje, 縠 legitymowanie jest bezpodstawne i ma na celu szykany, to niestety, ale ci昕ar dowodu takich zarzut體 ci笨y na jego stronie.

Data: 2010-03-18 21:58:49
Autor: KRZYZAK
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
Dnia Thu, 18 Mar 2010 21:31:30 +0100, Piotr [trzykoty] napisa(a):

Wystarczy, 縠 uzna jak眐olwiek przyczyn zwi眤an z wykonywanymi obowi眤kami s硊縝owymi i tyle.

Nie jakakolwiek, tylko zwiazana z czynnosciami "operacyjno-rozpoznawczymi,
dochodzeniowo-秎edczymi, administracyjno-porz眃kowymi oraz na polecenie
s眃u, prokuratora, organ體 administracji pa駍twowej i samorz眃u
terytorialnego"

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-03-18 23:04:12
Autor: Andrzej Lawa
KRZYZAK pisze:
[...]

Po co przyszli, jak sam uj背 to inicjator w眛ku.

Data: 2010-03-18 19:37:39
Autor: wirefree
chodzi o mandat 1500 z艂. Pomocy
Wyobraz soebie trzykoty ze zamiast plota jest mur i Pies krzyczy zeby ci za murem sie wylegitymowali, pomysl troche jak normalny czlowiek nie jak idiota ze wsi.

Data: 2010-03-18 19:58:56
Autor: Budzik
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
U縴tkownik agryppa ja@ty.pl ...

Po tygodniu przysz硂 zawiadomienie o stawiennictwo w S眃zie Grodzkim.
wymierzono kar mandatu po 500 z硂tych na g硂w.

z ciekawosci - skoro legitymowali, to nie znali.
Skoro nie znali, to skad wiedzieli, na kogo wystawic mandat?
a jezeli znali, to po co legitymowali?
No i po co przyszli, bo rozumiem, ze wiesz?

Data: 2010-03-18 21:12:22
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
z ciekawosci - skoro legitymowali, to nie znali.

B酬dny wniosek

Skoro nie znali, to skad wiedzieli, na kogo wystawic mandat?

Ustalili

a jezeli znali, to po co legitymowali?

Je縠li znali to mogli odst眕i od legitymowania, ale nie musieli.
Policjant od pocz眛ku jest szkolony, 縠 podstawow rzecz kt髍 robi podczas interwencji to legitymuje osoby, celem upewnienie si co do ich to縮amo禼i.
Te dane przewija si b阣 potem w wielu dokumentach i pomy砶a mo縠 skomplikowa post阷owanie. Do wystawienia cho鎎y mandatu konieczne jest podanie numeru PESEL, adresu, nr dokumentu.
Nawet jak policjant zna osob, to z pewno禼i nie zna takich danych na pami赕.

Data: 2010-03-18 21:34:18
Autor: wirefree
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy

Data: 2010-03-18 18:21:22
Autor: witek
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
wirefree wrote:

Tak i numer kolnierzyka i gomek od gaci tez jest konieczny, ty zastanow sie co ty za bzdury wypisujesz, jak ktos kogos zna to na chuj mu jego dowod osobisty.

od dluzszego czasu chrzanisz bez sensu.
masz jakis kompleks?

Data: 2010-03-18 21:51:01
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
Tak i numer kolnierzyka i gomek od gaci tez jest konieczny, ty zastanow sie co ty za bzdury wypisujesz, jak ktos kogos zna to na chuj mu jego dowod osobisty.

Przyk砤dowe dokumenty policyjne:
http://www30.patrz.pl/u/f/07/21/90/72190.jpg
http://sipdata.lex.pl/dane/urzedowe/08/c0830/1.pdf
Wype硁i砨y to z pami阠i, nawet jak kogo znasz?! Policjant oczywi禼ie ma 秎edzi histori 縴cia, meldunku itd. wszystkich mieszka馽體, nie...?!
P.S.
W tym w眛ku nie poda砮 縜dnego merytorycznego argumentu, ani jednej podstawy prawnej, to jest grupa o prawie, a nie polityce! Za to braki argument體 nadrabiasz pokrzykiwaniem i chamskimi odzywkami. Dla Ciebie wszystko sprowadza si do tego, 縠 policja=w禼iek砮 psy i w zasadzie dyskusja mog砤by si skupi jedynie na klepaniu w k蟪ko tego hase砶a jak mantr...Nawet nie ma sensu dalej tego komentowa.

Data: 2010-03-18 21:59:56
Autor: KRZYZAK
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
Dnia Thu, 18 Mar 2010 21:34:18 +0100, wirefree napisa(a):

Tak i numer kolnierzyka i gomek od gaci tez jest konieczny, ty zastanow sie co ty za bzdury wypisujesz, jak ktos kogos zna to na chuj mu jego dowod osobisty.

Jeszcze po to, zeby pokazac kto tu rzadzi. --
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-03-18 22:05:56
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
"KRZYZAK" <krzyzak@krzyzak.pl> wrote
jak ktos kogos zna to na chuj mu jego
dowod osobisty.

Jeszcze po to, zeby pokazac kto tu rzadzi.

Ale oczywi禼ie, masz racj. Tyle, 縠 w ramach obowi眤uj眂ego prawa policjant akurat tak form mo縠 praktycznie bardzo 砤two zastosowa wobec obywatela. Czy to si podoba czy nie, to ju jest dyskusja o wiele szersza, ni temat w眛ku o obowi眤uj眂ych obecnie przepisach.

Data: 2010-03-19 00:04:09
Autor: KRZYZAK
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
Dnia Thu, 18 Mar 2010 22:05:56 +0100, Piotr [trzykoty] napisa(a):

Ale oczywi禼ie, masz racj. Tyle, 縠 w ramach obowi眤uj眂ego prawa policjant akurat tak form mo縠 praktycznie bardzo 砤two zastosowa wobec obywatela.

Dlatego wlasnie nalezaloby to prawo zmienic. Policjant ( o czym nader
czesto zapomina ) pelni SLUZBE. I ma co do michy wrzucic dzieki tym co ich
legitymuje. Jesli prawo dopuszcza do zatarcie tej relacji, to jest to zle
prawo.
Ale obserwujac parcie obecnej wladzy do stworzenia panstwa policyjnego -
bez szans...

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-03-19 12:37:20
Autor: Piotr [trzykoty]
Pa駍two policyjne?
U縴tkownik "KRZYZAK" <krzyzak@krzyzak.pl> napisa
Dlatego wlasnie nalezaloby to prawo zmienic. Policjant (o czym nader
czesto zapomina ) pelni SLUZBE.

A jak by chcia to zmieni? Zaproponuj zapis.
Obecnie legitymowanie jest mo縧iwe, gdy wi笨e si z wykonywaniem czynno禼i s硊縝owych. I tyle. Co jest nie tak?
Inne s硊縝y typu stra縠 miejskie itp. maj legitymowanie ograniczone do konkretnych sytuacji pope硁ienia czyunu zabronionego.
Ale Policja prowadzi dzia砤lno舵 zabobiegawcz, operacyjno-rozpoznawcz, po co kr阷owa czynno舵, kt髍a w tak znikomym stopniu godzi w prywatno舵...? Jak wyobra縜sz sobie skuteczn prewencj, gdyby policjant nie m骻 wylegitymowa "podejrzanego typka", je秎i on nie pope硁i akutat wykroczenia, jak zatrzymywa poszukiwanych...????

To jest bro obusieczna. Wymagamy skuteczno禼i w imi dobra og蟪u, to si godzimy na ograniczenie wolno禼i raz na jaki czas, ryzyko wylegitymowania, kotrol bezpiecze駍twa na lotnisku itd.

Moim zdaniem wi阫szym problemem jest kontrola osobista, kt髍a ju jest obwarowana w ustawie pewnym warunkiem "uzasadnionym podejrzeniem czynu karalnego", ma te odbywa si w warunkach "intymnych". A zdarza si nierzadko, 縠 jest traktowana rutynowo i bez tych warunk體. W praktyce to jest takie przeszukanie bez nadzoru prokuratorskiego. A w dodatku obecnie rozszerzono o to uprawnienia stra縩ik體 miejskich. To jest jaki nieco wi阫szy problem, legitymowanie to pryszcz...

Data: 2010-03-18 23:05:46
Autor: Andrzej Lawa
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
Tak i numer kolnierzyka i gomek od gaci tez jest konieczny, ty zastanow
sie co ty za bzdury wypisujesz, jak ktos kogos zna to na chuj mu jego
dowod osobisty.

Bo taka jest procedura.

Np. s眃 si potem zapyta o wylegitymowanie i co?

Data: 2010-03-19 07:32:15
Autor: Nostradamus
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy

U縴tkownik "wirefree" <mtspam@magicbox.pl> napisa w wiadomo禼i news:hnu2ob$g78$1news.onet.pl...

Tak i numer kolnierzyka i gomek od gaci tez jest konieczny, ty zastanow sie co ty za bzdury wypisujesz, jak ktos kogos zna to na chuj mu jego dowod osobisty.

Zmie grup, niewychowany kmiocie.

Data: 2010-03-19 09:47:40
Autor: Artur M. Piwko
chodzi o mandat 1500 z艂. Pomocy
In the darkest hour on Fri, 19 Mar 2010 07:32:15 +0100,
Nostradamus <lesiosan@onet.pl> screamed:
Tak i numer kolnierzyka i gomek od gaci tez jest konieczny, ty zastanow sie co ty za bzdury wypisujesz, jak ktos kogos zna to na chuj mu jego dowod osobisty.

Zmie艅 grup臋, niewychowany kmiocie.

Nie rozprzestrzeniaj go po innych, wystarczy, 偶e defekuje ju偶 kilka, kt贸rych
czytam.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
[ 09:47:03 user up 12381 days, 21:42,  1 user, load average: 0.97, 0.95, 0.95 ]

             Poszerzaj swoje horyzonty - wyburz dom z naprzeciwka.

Data: 2010-03-18 22:58:58
Autor: Budzik
[...]

ok, za丑zmy, ze w jakis spos骲 ustalili (pytaj眂 s眘iada?)

[...]

jakie dokumenty? Jakie postepowanie?
Jezeli wiedzieli, z kim rozmawiaja, to ja celu legitymowania nie widze.
Rozumiem, gdyby przysz硂 do tego o czym piszesz, czyli do wypisywania mandatu itp - wtedy mogliby wylegitymowac na te okolicznosc.

Niemniej musia砨y wypowiedziec sie watkotw髍ca - czy zali, czy nie znali.

Data: 2010-03-19 08:49:10
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
Rozumiem, gdyby przysz硂 do tego o czym piszesz, czyli do wypisywania
mandatu itp - wtedy mogliby wylegitymowac na te okolicznosc.

Policjant z wi阫szo禼i interwencji, czynno禼i wyja秐iaj眂ych sporz眃za notatki lub inne dokumenty mimo braku mandatu, cz阺to w jednostce po zjechaniu tam. Przyk砤d pokaza砮m wcze秐ej. Je秎i podejmowali jakiekolwiek konkretne czynno禼i wyja秐iaj眂e wobec tych os骲, z pewno禼i legitymowanie by硂 potrzebne.

Data: 2010-03-19 09:27:02
Autor: Budzik
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
U縴tkownik Piotr [trzykoty] trzykoty_wytnij@o2.pl ...

[...]

Czyli podstaw jest konieczno舵 sporz眃zenia notatki?
Np. policjant chce mnie wylegitymowa, wi阠 b阣zie musia sporz眃zi notatk. Poniewa b阣zie musia sporz眃zi notatk, musi mnie wylegitymowac.

Data: 2010-03-19 10:45:26
Autor: Piotr [trzykoty]
chodzi o mandat 1500 z. Pomocy
Czyli podstaw jest konieczno舵 sporz眃zenia notatki?

Podstaw jest to, 縠 musi by pewno舵 co do to縮amo禼i, zw砤szcza je秎i osoba b阣zie odgrywa砤 rol w jakim post阷owaniu (podejrzany, 秝iadek, nawet osoba nies硊sznie przez kogo pom體iona). Pisa o tym ju Andrzej Lawa, 縠by potem w s眃zie nie by硂 pyta i podwa縜nia sytacji. A do czasu sprawy np. w s眃zie policjant mo縠 chocia縝y umrze i kto wyt硊maczy sk眃 wiadomo, 縠 to taka osoba by砤 na miejscu i jak j rozpoznano.
Spisanie wszelkich atrybut體 identyfikuj眂ych 潮cznie z numerem dokumentu zdecydowanie uwiarygadnia, 縠 w danym czasie, w danym miejscu, by砤 konkretnie ta osoba i ona wyst阷uje w danej sprawie, no i 縠 policjant te nie ola sprawy pisz眂 notatk z sufitu tylko by i co sprawdzi na miejscu.
Zreszt na interwencje nie zawsze przyje縟縜 dzielnocowy, kt髍y zreszt te maj眂 kilka tysi阠y os骲 w rejonie nie spami阾a ich wszyskich. S rodzniy wielodzietne, bli糿iacy, osoby podobne itd,.. w post阷owaniach prawno-urz阣owych naprawd precyzja co do to縮amo禼i jest konieczno禼i.

Data: 2010-03-19 22:10:21
Autor: Robert Tomasik
chodzi o mandat 1500 z艂. Pom ocy

U偶ytkownik "agryppa" <ja@ty.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:20100317192949.1fe6c85aty.pl...

Zastanawiam si臋, sk膮d Policja zna艂a personalia sprawc贸w. A skoro jej zna艂a, to jaki sens mia艂o legitymowanie, kt贸re ma na celu przecie偶 ustalenie to偶samo艣ci.

Data: 2010-03-19 16:30:47
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:

[...]

Po to, 偶eby w s膮dzie nikt im nie zarzuci艂, 偶e rozmawiali z bratem bli偶niakiem.

chodzi o mandat 1500 z艂. Pomocy