chomikuj.pl

Data: 2012-01-08 21:31:32
Autor: identifikator: 20110701
chomikuj.pl
jak to się dzieje, że istnieje taka strona jak chomikuj.pl z której można ściągnąć filmy za darmo i nikt się temu nie burzy?

Data: 2012-01-08 21:49:45
Autor: Rais
chomikuj.pl
jak to się dzieje, że istnieje taka strona jak chomikuj.pl z której
można ściągnąć filmy za darmo i nikt się temu nie burzy?

Bo to firma z Nikozji.

Data: 2012-01-09 14:24:33
Autor: Ghost
chomikuj.pl

Użytkownik "Rais" <R@is> napisał w wiadomości news:4f0a015f$0$1463$65785112news.neostrada.pl...
jak to się dzieje, że istnieje taka strona jak chomikuj.pl z której
można ściągnąć filmy za darmo i nikt się temu nie burzy?

Bo to firma z Nikozji.

Sie na Cyprze nie trzeba bac?

Data: 2012-01-09 22:56:35
Autor: Doxent
chomikuj.pl
Sie na Cyprze nie trzeba bac?
dopóki nie łamiesz cypryjskich praw autorskich. Bez pół litra nie razbieriosz.

Data: 2012-01-09 23:34:42
Autor: Ghost
chomikuj.pl

Użytkownik "Doxent" <doxent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jefnmc$ng5$1inews.gazeta.pl...
Sie na Cyprze nie trzeba bac?
dopóki nie łamiesz cypryjskich praw autorskich. Bez pół litra nie razbieriosz.

Za tureckie tez by sie pewnie oberwalo.

Data: 2012-01-10 23:35:53
Autor: moon
chomikuj.pl
Dnia Sun, 8 Jan 2012 21:31:32 +0100, identifikator: 20110701 napisał(a):

jak to się dzieje, że istnieje taka strona jak chomikuj.pl z której można ściągnąć filmy za darmo i nikt się temu nie burzy?

za darmo, to chyba nie.

moon

Data: 2012-01-11 00:11:34
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl
chomikuj.pl
On 01/08/2012 09:31 PM, identifikator: 20110701 wrote:
jak to się dzieje, że istnieje taka strona jak chomikuj.pl z której
można ściągnąć filmy za darmo i nikt się temu nie burzy?

Możesz coś polecić? To daj linka :D

Data: 2012-01-11 22:36:27
Autor: Gienek
chomikuj.pl
jak to się dzieje, że istnieje taka strona jak chomikuj.pl z której
można ściągnąć filmy za darmo i nikt się temu nie burzy?

A co Ci to przeszkadza? Jest o wiele więcej takich stron FileSonic, RapidShare, Fileserve i wiele wiele innych.

Data: 2012-01-11 22:56:40
Autor: identifikator: 20040501
chomikuj.pl
A co Ci to przeszkadza? Jest o wiele więcej takich stron FileSonic, RapidShare, Fileserve i wiele wiele innych.

ja się bardzo z tego cieszę, ale czy to legalne?

Data: 2012-01-11 21:27:44
Autor: rs
chomikuj.pl
On Wed, 11 Jan 2012 22:56:40 +0100, "identifikator: 20040501"
<NOSPAMtestowanije@go2.pl> wrote:

A co Ci to przeszkadza? Jest o wiele więcej takich stron FileSonic, RapidShare, Fileserve i wiele wiele innych.

ja się bardzo z tego cieszę, ale czy to legalne?

ale faktycznie dziwne, za stronami z napisami ganiali, a tutaj
piractwo czystej wody i jakos sie nikt nie burzy. ale nawet jak nie jest legalne, to co zrobia? to nie jest polski
server. <rs>

Data: 2012-01-12 17:39:00
Autor: boxfish
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-12 03:27, rs pisze:

ale faktycznie dziwne, za stronami z napisami ganiali, a tutaj
piractwo czystej wody i jakos sie nikt nie burzy.
ale nawet jak nie jest legalne, to co zrobia? to nie jest polski
server.

Ganiają, jak znajdą to ganiają konkretne "dane" idea jako taka jest wolna od naruszeń prawa. Ideą "rzekomo" jest możliwość przechowywania własnych rzeczy na ichniejszym serwerze a że ty adres komuś udostępnisz to już przecież nie jest sprawa wlaściciela serwera ;-)

Data: 2012-01-12 12:05:28
Autor: rs
chomikuj.pl
On Thu, 12 Jan 2012 17:39:00 +0100, boxfish <cicior@gazeta.pl> wrote:

[...]

teraz mi opowiedz praktycznie jak to sie odbywa. skoro ganiaja, to jak
to robia skoro chca ganiac, a server stoi w np. w stanach, a
wlascicielem jest ch... wie kto. to gdzie uderzaja? nie zamkna
servera, bo nie maja jak. nie zablokuja domeny, bo nie maja za co, bo
masa legalnego materialu tam jednak siedzi na platnych kontach. znam
pare kont ze 100% pirackimi rzeczami, ktore sa na chomiku aktywne od
lat. nie spotkalem sie z kontem, ktore by zniknelo, choc moze takie
wypadki tez sie zdarzaja. <rs>

Data: 2012-01-12 20:45:36
Autor: boxfish
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-12 18:05, rs pisze:

[...]

Chomikuj nie wiem ale rapid miał problemy przed sądem w Niemczech

http://di.com.pl/news/31489,0,RapidShare_wygrywa_przed_sadem.html

Data: 2012-01-12 15:49:00
Autor: rs
chomikuj.pl
On Thu, 12 Jan 2012 20:45:36 +0100, boxfish <cicior@gazeta.pl> wrote:

[...]

no ale jakie problemy skoro wygral, a skoro on wygral, to reszcie
podobnych serwisow beda mogli skoczyc na pukiel, tym bardziej jak i do
Niemiec dojdzie nowa religia ze Szwecji. niemniej widze, jak raz za razem zamykane sa blogi, ktore podaja linki
do plikow na takich serwisach. <rs>

Data: 2012-01-13 09:39:15
Autor: boxfish
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-12 21:49, rs pisze:

[...]

Problemy mają i regularnie przecież serwisy tego typu usuwają pliki"naruszające regulaminy, prawa autorskie" itp

Nie znam tych regulaminów ale z komunikatem o usunięciu pliku się spotkałem. Czytałem gdzieś także że weryfikują zawartość  tych serwisów roboty ale czy dane dostają od firm zewnetrznych czy sami określają co legalne - to w sumie ciekawe.

Data: 2012-01-14 10:47:08
Autor: Marcin N
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-12 21:49, rs pisze:

no ale jakie problemy skoro wygral, a skoro on wygral, to reszcie
podobnych serwisow beda mogli skoczyc na pukiel, tym bardziej jak i do
Niemiec dojdzie nowa religia ze Szwecji.

Zaciekawiłeś mnie. Co to za "religia"?

Data: 2012-01-14 11:10:33
Autor: Rais
chomikuj.pl

http://namonciaku.pl/3miasto/1,113047,10921165,Kosciol_Piratow_zalegalizowano_w_Szwecji__Oto_jego.html

Data: 2012-01-14 15:48:05
Autor: Ghost
chomikuj.pl

Użytkownik "Rais" <R@is> napisał w wiadomości news:4f115493$0$26707$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale sie namnozylo tych pudelkow.

Data: 2012-01-12 21:46:48
Autor: Tom
chomikuj.pl
W dniu 12-01-2012 20:45, boxfish pisze:

Chomikuj nie wiem ale rapid miał problemy przed sądem w Niemczech

http://di.com.pl/news/31489,0,RapidShare_wygrywa_przed_sadem.html

Rapidshare wygrał w Niemczech sprawę natomiast polski serwis odsiebie został zamknięty.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,7222832,Policja_zamknela_OdSiebie_com.html

T.

Data: 2012-01-12 16:44:46
Autor: rs
chomikuj.pl
On Thu, 12 Jan 2012 21:46:48 +0100, Tom <labeo7@USUNpoczta.onet.pl>
wrote:

[...]

nie wiem czy to to samo, ale jest odsiebie.pl i wyglada, ze ma sie
dobrze. <rs>

Data: 2012-01-13 14:27:45
Autor: Tom
chomikuj.pl
W dniu 12-01-2012 22:44, rs pisze:

nie wiem czy to to samo, ale jest odsiebie.pl i wyglada, ze ma sie
dobrze.<rs>

Tamten to było odsiebie.com, ten .pl i właścicielem jest jakaś firma zarejestrowana w USA. Być może ktoś wykorzystuje (anty)reklamę serwisu lub też starzy właściciele znaleźli sposób.

T.

Data: 2012-01-14 14:17:50
Autor: rs
chomikuj.pl
On Fri, 13 Jan 2012 14:27:45 +0100, Tom <labeo7@USUNpoczta.onet.pl>
wrote:

[...]

ten nowy server stoi w holandii. <rs>

Data: 2012-01-12 21:58:07
Autor: Qrczak
chomikuj.pl
Dnia 2012-01-12 21:46, niebożę Tom wylazło do ludzi i marudzi:
[...]

Stąd rapid śmiga chiba, a odsiebie gryzie glebie.

Qra
--
Wszystko się skańcza.

Data: 2012-01-12 01:20:30
Autor: MaW
chomikuj.pl
Użytkownik "identifikator: 20040501" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:jel0io$2sm$1node2.news.atman.pl...
A co Ci to przeszkadza? Jest o wiele więcej takich stron FileSonic, RapidShare, Fileserve i wiele wiele innych.
ja się bardzo z tego cieszę, ale czy to legalne?

Oczywiście, że tak. Nielegalne jest udostępnianie.

MaW

Data: 2012-01-11 21:29:56
Autor: rs
chomikuj.pl
On Thu, 12 Jan 2012 01:20:30 +0100, "MaW" <niepisztu@aaa.bbb> wrote:

[...]

pytanie jednak tutaj jest: nielegalne jest udostepnianie czego?
danych, czy informacji gdzie one leza? <rs>

Data: 2012-01-15 15:15:13
Autor: the_foe
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-12 03:29, rs pisze:
[...]

to jest caly czas otwarte pytanie, w USA chyba do dzis jest problem czy napisanie linka do materialow objetych PA w publicznej przestrzeni internetu jest przestepstwem...

--
the_foe

Data: 2012-01-15 12:29:52
Autor: rs
chomikuj.pl
On Sun, 15 Jan 2012 15:15:13 +0100, the_foe <the_foe@wupe.pl> wrote:

[...]

wyglada na to, ze sprawa sprowadza sie do tego ile kasy moze wydac
wydawca/dystrybutor na prawnikow scigajacych strony z takimi linkami.
generalnie udostepnianie linka do pirackiego materialu jest
nielegalne, ale co np. link do googla, wyszukujacego dany meterial na
danej stronie, albo link do strony, ktora ma link do innej strony itp.
inna sprawa to forma udostepnionych materialow. np. zip/rar pod
kosmiczna nazwa, ktorej wyjasnienie, jest juz w opisie na stronie, czy
serverze serwujacym i jeszcze zabezpieczenie takiego archiwum haslem.
prawo juz dawno przestalo nadazac za tymi rzeczami, jedna wydaje sie,
ze jest tak luzno formulowane, ze raz na jakis czas, pozwala na
zlapanie jakiegos pionka za pare empeczy, i pozwolic mediom by
rozmuchaly sprawe, zeby sie wszyscy bali. <rs>

Data: 2012-01-15 18:22:08
Autor: Grzegorz Staniak
chomikuj.pl
On 15.01.2012, the_foe <the_foe@wupe.pl> wroted:

[...]

Kilka dni temu brytyjski sąd zgodził się na _ekstradycję do USA_ brytyjskiego studenta który prowadził serwis udostępniający linki,
po to żeby go tam sądzić:

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-south-yorkshire-16544335
http://www.reuters.com/article/2012/01/13/us-filesharing-extradition-idUSTRE80C15C20120113

Tak że dla jednych "otwarte pytanie", a dla drugich postawa typu "dajcie nam gościa, a my już udowodnimy, że mamy więcej pieniędzy na prawników".

GS
--
Grzegorz Staniak   <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

Data: 2012-01-15 14:48:36
Autor: rs
chomikuj.pl
On Sun, 15 Jan 2012 18:22:08 +0000 (UTC), Grzegorz Staniak
<gstaniak@gmail.com> wrote:

[...]

wyglada na to, ze to wlasnie jeden z takich procesow pokazowych.
sprawa silnie naglosniona medialnie. prawdopodobnie padnie i zostanie
zamknieta za obopulna zgoda stron, ale co bylo w internecie o tym sie
bedzie mowic. w kazdym razie jest to dosc przerazajace, ze nawet jesli
nie lamiesz prawa w swoim kraju (bo koles nie lamal) to musisz sie
ogladac, czy nie lamiesz prawa innego kraju, z ktorym twoj rzad ma
podpisane jakies umowy. mam nadzieje, ze nie zrobia z tego precedensu. podejrzewam jednak, ze gdyby gostek nie zarobil na reklamach tyle ile
zarobil, to nikt by na niego nawet nie chcial spojrzec. moze tym sie
wlasnie narazil. moze urzedowi podatkowemu, ktory nie mial jak kasy z
niego zdrapac. <rs>

Data: 2012-01-12 14:39:51
Autor: Tom
chomikuj.pl
W dniu 12-01-2012 01:20, MaW pisze:
[...]

Nie tak do końca, bo mogę np. udostępnić bratu/matce film, jeśli mam oryginał.

T.

Data: 2012-01-12 17:36:38
Autor: boxfish
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-12 14:39, Tom pisze:
[...]

Tak, możesz udostępnić oryginał.

Data: 2012-01-12 12:06:16
Autor: rs
chomikuj.pl
On Thu, 12 Jan 2012 17:36:38 +0100, boxfish <cicior@gazeta.pl> wrote:

[...]

mozesz rowniez zrobic kopie. <rs>

Data: 2012-01-12 19:12:58
Autor: Rais
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-12 18:06, rs pisze:
[...]

A jak oryginał jest zabezpieczony przed kopiowaniem?

Data: 2012-01-12 13:28:24
Autor: rs
chomikuj.pl
On Thu, 12 Jan 2012 19:12:58 +0100, Rais <R@is> wrote:

[...]

i zapewnie tutaj zapedzimy sie w rozmowe, ktora powinna miec miejsce
na grupie prawniczej. jesli to jest na uzytek prywatny, to nie widze problemu z lamaniem
zabezpieczen. <rs>

Data: 2012-01-12 19:39:33
Autor: Rais
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-12 19:28, rs pisze:
[...]

Daaaawno temu była tu taka dyskusja. :)

Data: 2012-01-12 13:43:12
Autor: rs
chomikuj.pl
On Thu, 12 Jan 2012 19:39:33 +0100, Rais <R@is> wrote:

[...]

pewnie nikt juz sie zabezpieczeniami nie przejmuje, tylko je lamie.
<rs>

Data: 2012-01-15 15:27:40
Autor: the_foe
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-12 19:12, Rais pisze:
[...]

Art. 1181.
1. Kto wytwarza urządzenia lub ich komponenty przeznaczone do niedozwolonego usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych zabezpieczeń przed odtwarzaniem, przegrywaniem lub zwielokrotnianiem utworów lub przedmiotów praw pokrewnych albo dokonuje obrotu takimi urządzeniami lub ich komponentami albo reklamuje je w celu sprzedaży lub najmu, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.
2. Kto posiada, przechowuje lub wykorzystuje urządzenia lub ich komponenty, o których mowa w ust. 1,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

Zawsze mozna "przegrac" film bo wyjsciu audio-video typu HDMI co juz bedzie legalne.

--
the_foe

Data: 2012-01-14 14:23:45
Autor: Gienek
chomikuj.pl
W dniu 12.01.2012 18:06, rs pisze:
mozesz rowniez zrobic kopie.<rs>

Na własny użytek tak. Do rozpowszechniania to już nie.

Data: 2012-01-14 13:30:39
Autor: Grzegorz Staniak
chomikuj.pl
On 14.01.2012, Gienek <gienek@simplusnet.pl> wroted:

mozesz rowniez zrobic kopie.<rs>

Na własny użytek tak. Do rozpowszechniania to już nie.

Dla szwagra albo kolegi, owszem, moĹźesz. Ustawa mĂłwi o "pojedynczych kopiach", nie o "jednym egzemplarzu". GS
--
Grzegorz Staniak   <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

Data: 2012-01-14 15:19:38
Autor: Gienek
chomikuj.pl
W dniu 14.01.2012 14:30, Grzegorz Staniak pisze:
[...]

Miałem na myśli rozpowszechnianie osobom których nie znamy.

Data: 2012-01-14 14:45:58
Autor: Grzegorz Staniak
chomikuj.pl
[...]

Ustawa kiedyś robiła wyjątek ogólnie dla osób "pozostających w związkach rodzinnych lub towarzyskich" (albo podobnie), ale potem dodano dla tego przypadku klauzulę o "pojedynczych
egzemplarzach". O ile mi wiadomo, nie oznacza to bynajmniej ograniczenia do jednej nabytej kopii, ale z drugiej strony nie pozwala na wykonanie 100 kopii dla wszystkich krewnych i znajomych.

GS
--
Grzegorz Staniak   <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

Data: 2012-01-14 15:44:45
Autor: Ghost
chomikuj.pl

Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:jes2tq$ltf$2inews.gazeta.pl...
[...]

Niezaleznie od tego liczba mnoga w odniesieniu do czegos pojedynczego sugerowalaby ostroznosc w interpretacji przepisu.

Data: 2012-01-15 16:22:34
Autor: the_foe
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-14 14:30, Grzegorz Staniak pisze:
[...]

pojecie dozwolengo uzytku jest szersza formula prawa, w ujeciu postepowania karnego nie istnieje. W tym postepowaniu musza Ci udowodnic zlamanie przepisu karnego. A w nich jedynym karalnym nabyciem materialow objetym PA jest "nabycie (kupno) przedmiotu bedacego nosnikiem utworu (itd) zwielokrotnionego bez uprawnienia"
W postepowaniu cywilonprawnym, gdzie w skrocie chodzi o naprawienie szkody (ktora nie musi i na ogol nie jest wynikiem przestepstwa) zakres PA jest maksymalnie szeroki ograniczony jedynie dozwolonym uzytkiem osobistym. Tak wiec w tym postepowaniu wlasciciel/autor utworu muzycznego/audiowizalnego moze teoretycznie oskarzyc kazdego kto sciagnal jego wlasnosc intelektualna.

--
the_foe

Data: 2012-01-15 19:52:59
Autor: Grzegorz Staniak
chomikuj.pl
[...]

Przecież nigdzie nie mówię o odpowiedzialności karnej.

[...]

Oczywiście, że może. A jeśli zakres użytkowania zamyka się na pojedynczych egzemplarzach w ramach kręgów towarzysko-rodzinnych,
może też przegrać i tylko stracić czas oraz pieniądze. GS
--
Grzegorz Staniak   <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

Data: 2012-01-16 12:48:30
Autor: the_foe
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-15 20:52, Grzegorz Staniak pisze:
Oczywiście, że może. A jeśli zakres użytkowania zamyka się
na pojedynczych egzemplarzach w ramach kręgów towarzysko-rodzinnych,
może też przegrać i tylko stracić czas oraz pieniądze.

istotniejsze jest to, ze jedynie co moze sie spodziewac pozywajacy to naprawienie szkody a w tym przypadku to bedzie to usuniecie plikow z komputera albo zaplacenie rynkowej ceny materialu.
Dlatego w USA pozywaja cywilnie rozposzechniajacych bo mozna im nawrzucac cene tysiecy egzemplarzy a pozwani nie maja innej opcji naprawienia szkody...

--
the_foe

Data: 2012-01-14 14:22:58
Autor: Gienek
chomikuj.pl
W dniu 12.01.2012 17:36, boxfish pisze:

Tak, możesz udostępnić oryginał.

Oryginał co najwyżej może sobie sprzedać na przykład na allegro.
Jeśli udostępni kopię posiadanego oryginału na przykład na chomiku lub torrentach to jak najbardziej popełnia przestępstwo.

Data: 2012-01-14 16:58:27
Autor: Andrzej Lawa
chomikuj.pl
W dniu 14.01.2012 14:22, Gienek pisze:

Oryginał co najwyżej może sobie sprzedać na przykład na allegro.
Jeśli udostępni kopię posiadanego oryginału na przykład na chomiku lub
torrentach to jak najbardziej popełnia przestępstwo.

Czyżby? A skąd wiesz, pod jaką jurysdykcją był ten, co udostępnił oraz czy przypadkiem nie miał do tego prawa czy to z uwagi na inne przepisy, czy też z uwagi na umowę z autorem?

Oczywiście zupełnie inną sprawą jest sam serwis trzymający u siebie te pliki, ale to w sumie nie ich broszka - oni są jak np. skład wynajmujący przestrzeń magazynową klientom. Nie ich wina, że w wynajętym "pomieszczeniu" jest coś nielegalnego. Wynajmujący obiecał, że tego nie zrobić.

Data: 2012-01-14 21:33:48
Autor: Gienek
chomikuj.pl
W dniu 14.01.2012 16:58, Andrzej Lawa pisze:

Czyżby? A skąd wiesz, pod jaką jurysdykcją był ten, co udostępnił oraz
czy przypadkiem nie miał do tego prawa czy to z uwagi na inne przepisy
czy też z uwagi na umowę z autorem?

Ja nie wiem ale dystrybutor danego filmu na pewno wie kto z nim zawarł umowę na rozpowszechnianie jego własności a kto nie i na pewno nie będzie składał zawiadomienia na kogoś kto posiada taką umowę. Przypominam, że łamanie praw autorskich jest ścigane na wniosek pokrzywdzonego więc bez wniosku pokrzywdzonego nikt nikomu nic nie zrobi.

Data: 2012-01-14 21:50:01
Autor: Andrzej Lawa
chomikuj.pl
W dniu 14.01.2012 21:33, Gienek pisze:
[...]

Zatem nie wiesz, więc co trujesz, że udostępnienie jest zawsze przestępstwem?

Data: 2012-01-14 23:10:29
Autor: Gienek
chomikuj.pl
W dniu 14.01.2012 21:50, Andrzej Lawa pisze:

Zatem nie wiesz, więc co trujesz, że udostępnienie jest zawsze
przestępstwem?

Nigdy i nigdzie nie twierdziłem, że udostępnianie jest ZAWSZE przestępstwem trollu

Data: 2012-01-14 23:25:55
Autor: Andrzej Lawa
chomikuj.pl
W dniu 14.01.2012 23:10, Gienek pisze:
[...]

Archiwum pamięta wszystko. To powyżej to twój tekst.

Data: 2012-01-15 16:25:23
Autor: the_foe
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-14 21:33, Gienek pisze:
Przypominam, że łamanie praw autorskich jest ścigane na wniosek
pokrzywdzonego więc bez wniosku pokrzywdzonego nikt nikomu nic nie zrobi.

nie jesli "sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa (...) stałe źródło dochodu albo działalność przestępną(...), organizuje lub nią kieruje(...)"
--
the_foe

Data: 2012-01-15 18:27:52
Autor: Gienek
chomikuj.pl
W dniu 15.01.2012 16:25, the_foe pisze:

nie jesli "sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa (...) stałe
źródło dochodu

Mógłbyś podać do tego jeszcze podstawę prawną? Szukam i nie mogę nigdzie znaleźć

Data: 2012-01-15 19:35:18
Autor: Tom
chomikuj.pl
W dniu 15-01-2012 18:27, Gienek pisze:

nie jesli "sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa (...) stałe
źródło dochodu

Mógłbyś podać do tego jeszcze podstawę prawną? Szukam i nie mogę nigdzie
znaleźć

Podstawy prawnej w sensie konkretnego zapisu KK nie znam, ale to oczywiste, że jeśli policja złapie "pirata" sprzedającego na targowisku kopie filmów, gier, muzyki to nie potrzebuje od każdego z dystrybutorów/producentów zgłoszenia popełniania przestępstwa, żeby go zatrzymać.

T.

Data: 2012-01-18 20:53:16
Autor: Gienek
chomikuj.pl
W dniu 15.01.2012 19:35, Tom pisze:
[...]

Zatrzymać, nie. Przedstawić zarzuty tak.

Data: 2012-01-19 03:04:28
Autor: the_foe
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-18 20:53, Gienek pisze:
[...]

nawet nie przedsawia zarzutow, tylko rekwiruja "towar". Dopiero na podstawie analizy bieglego stawiaja zarzuty

--
the_foe

Data: 2012-01-15 20:39:52
Autor: the_foe
chomikuj.pl

http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ustawa%29#Rozdzia.C5.82_14:_Odpowiedzialno.C5.9B.C4.87_karna

--
the_foe

Data: 2012-01-18 20:56:41
Autor: Gienek
chomikuj.pl
W dniu 15.01.2012 20:39, the_foe pisze:
[...]

Gdzie tam widzisz, że nie jest potrzebny wniosek pokrzywdzonego?

Data: 2012-01-19 03:02:53
Autor: the_foe
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-18 20:56, Gienek pisze:
[...]

kłopoty z czytaniem?
Art. 122.
Ściganie przestępstw określonych w art. 115, art. 116 ust. 1, 2 i 4, art. 117 ust. 1, art. 118 ust. 1, art. 118^1 oraz art. 119 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

czyli:

Art. 116.3. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust. 1, organizuje lub nią kieruje, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 5.

Art. 117.2 Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust. 1, organizuje lub nią kieruje, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

Art 118
2. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust. 1, organizuje lub nią kieruje,
podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 5.
3. Jeżeli na podstawie towarzyszących okoliczności sprawca przestępstwa określonego w ust. 1 lub 2 powinien i może przypuszczać, że przedmiot został uzyskany za pomocą czynu zabronionego,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

sa scigane z urzedu

--
the_foe

Data: 2012-01-19 20:11:15
Autor: Gienek
chomikuj.pl
W dniu 19.01.2012 03:02, the_foe pisze:

sa scigane z urzedu

No cóż. Pozostaje tylko współczuć braku zrozumienia czytanego tekstu.

Żegnam.

Data: 2012-01-20 03:16:35
Autor: the_foe
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-19 20:11, Gienek pisze:
W dniu 19.01.2012 03:02, the_foe pisze:

sa scigane z urzedu

No cóż. Pozostaje tylko współczuć braku zrozumienia czytanego tekstu.

Żegnam.

prosze, oswiec mnie

--
the_foe

Data: 2012-01-14 13:54:40
Autor: Gienek
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-12 14:39, Tom pisze:

Nie tak do końca, bo mogę np. udostępnić bratu/matce film, jeśli mam
oryginał.

Nic podobnego.

Nie możesz udostępniać kopii filmu nawet jeśli posiadasz oryginał. Chyba, że udostępniasz bliskim znajomym.

Data: 2012-01-14 15:15:24
Autor: Marcin N
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-14 13:54, Gienek pisze:
[...]

Zdecyduj się: może, czy nie może.

Data: 2012-01-14 15:18:46
Autor: Gienek
chomikuj.pl
W dniu 14.01.2012 15:15, Marcin N pisze:
[...]

A faktycznie. Nie zauważyłem, że pisze o bratu i matce. Im to nawet może udostępnić film jeśli nie ma oryginału.

Data: 2012-01-14 18:29:16
Autor: Tom
chomikuj.pl
W dniu 14-01-2012 13:54, Gienek pisze:
[...]

Przeczytaj dokładnie co napisałem.

T.

Data: 2012-01-14 21:34:41
Autor: Gienek
chomikuj.pl
W dniu 14.01.2012 18:29, Tom pisze:

Przeczytaj dokładnie co napisałem.

Sorry. Nie przeczytałem dokładnie.

Całkowicie się z tobą zgadzam.

Data: 2012-01-15 15:18:12
Autor: the_foe
chomikuj.pl
[...]

co to jest oryginal? Prosze o podstawe prawna ktora to defiuje. Poza tym mylisz dozwolony uzytek z sankacjami karnymi. Nie ma przepisu karnego ktory penalizowalby kopiowanie wartosci objetych PA (procz programow i baz danych).

--
the_foe

Data: 2012-01-12 21:59:10
Autor: Qrczak
chomikuj.pl
Dnia 2012-01-12 01:20, niebożę MaW wylazło do ludzi i marudzi:
[...]

Dlatego mają taką wyszukaną wyszukiwarkę.

Qra
--
Wszystko się skańcza.

Data: 2012-03-12 14:48:52
Autor: Shelka
chomikuj.pl

[...]

chomikuj.pl robi za dysk elektroniczny więc nie ma się do czego przyczepić. Oni nie ponoszą przecież odpowiedzialności za to co użytkownik umieszcza

Data: 2012-03-13 10:50:36
Autor: Rais
chomikuj.pl
W dniu 2012-03-12 14:48, Shelka pisze:
[...]

A świstak siedzi...

Data: 2012-01-15 15:13:02
Autor: the_foe
chomikuj.pl
jak to się dzieje, że istnieje taka strona jak chomikuj.pl z której
można ściągnąć filmy za darmo i nikt się temu nie burzy?

Polskie prawo pozwala sciagac filmy za darmo (bo nie zakazuje). Lamie prawo ten co rozpowszechnia, ale skoro to nie w Polsce sie dzieje to polskie organy scigania nie maja nic do roboty...

--
the_foe

Data: 2012-01-20 00:21:42
Autor: rs
chomikuj.pl
On Sun, 8 Jan 2012 21:31:32 +0100, "identifikator: 20110701"
<NOSPAMtestowanije@go2.pl> wrote:

jak to się dzieje, że istnieje taka strona jak chomikuj.pl z której można ściągnąć filmy za darmo i nikt się temu nie burzy?

no to chomik jeszcze istenieje, ale megaupload juz nie za bardzo. http://arstechnica.com/tech-policy/news/2012/01/why-the-feds-smashed-megaupload.ars
ciekawe ktory serwis nastepny? skoro wzieli sie za najwiekszy, to duza
szansa, ze reszta sama sie zamknie. <rs>

Data: 2012-01-20 17:40:20
Autor: Rais
chomikuj.pl
W dniu 2012-01-20 06:21, rs pisze:
[...]

Akt oskarżenia /zarzuty wyglądają dość interesująco.
Ciekawe ile z nich to prawda a ile zamydlanie oczu opinii publicznej.

--
pzdr

Data: 2012-03-15 20:09:11
Autor: Smok Eustachy
chomikuj.pl
W dniu 08.01.2012 21:31, identifikator: 20110701 pisze:
jak to się dzieje, że istnieje taka strona jak chomikuj.pl z której
można ściągnąć filmy za darmo i nikt się temu nie burzy?

O co tu chodzi:
http://di.com.pl/news/44050,1,0,Warner_Bros_ogranicza_wolnosc_slowa.html

Gdy we wrześniu serwis Hotfile pozwał wytwórnię Warner Bros., nie brakowało głosów, że jest to rzucanie się z motyką na słońce. Były jednak poważne przesłanki sugerujące, że racja jest po stronie Hotfile'a. Wytwórnia filmowa oskarżona została o nadużycia oraz wyłudzenie. Chodzi o możliwość kasowania z serwisów przez posiadaczy praw autorskich filmów, seriali czy też utworów muzycznych i oprogramowania. Praktyka ta jest zrozumiała i raczej nikt nie protestuje przeciwko temu rozwiązaniu.

Zwracam uwagę, że wytwórnia bezkarna.

chomikuj.pl