choroba psychiczna

Data: 2013-06-29 16:15:05
Autor: identyfikator: 20040501
choroba psychiczna
zastanawia mnie jedna rzecz, czasem słyszy się w PO-MEDIACH, że niektórym kara zostaje darowana bo są chorzy psychicznie lub niepoczytalni (o ile to nie to samo, bo nie wiem)... o co chodzi? skąd się to wzięło i jak to się uzasadnia?

pytam bo tusk zamierza położyć łapę na tym paragrafie i trochę (czytaj mocno) go podregulować w kiedunku integracji europejskiej... czy mu się to uda? pewnie tak, z takim poparciem wyzwolonej europy światowej...

Data: 2013-06-29 09:32:20
Autor: witek
choroba psychiczna
identyfikator: 20040501 wrote:
[...]

chcialbys karac uposledzonych, ktorzy nie zdaja sobie sprawy z tego co robia?

pytam bo tusk zamierza położyć łapę na tym paragrafie i trochę (czytaj
mocno) go podregulować w kiedunku integracji europejskiej...

to znaczy co?

Data: 2013-06-29 16:38:21
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
choroba psychiczna
W dniu 29.06.2013 16:32, witek pisze:
[...]

No właśnie to jest dla mnie też dość ciekawe. Dlaczego jeden zabija i jest np. niby zdrowy psychicznie (pomimo, że zabija), a drugi zabija i jest chory psychicznie. Ciekawe jak to rozróżniać. Co jest chorobą, a co zdrowiem?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-06-29 09:44:41
Autor: witek
choroba psychiczna
Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

a co ma zabiajanie z chorba psychiczna?

Albo jeden jest zdrowy i zabijajac zdaje sobie sprawe z tego co zrobil i zadje sobie sprawe z kary jaka ponosi

albo inny jest chory i nie zdaje sobie sprawy z tego, ze zabił ani dlaczego ponosi kare.

Ukarz niemowlaka za to, ze zesikal sie w pampersa zamiast isc do kibla. to mniej wiecej to samo.

Odzialna sprawa jest naciaganie na chorobe psychiczna aby uniknac kary.

Data: 2013-06-29 17:07:55
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
choroba psychiczna
W dniu 29.06.2013 16:44, witek pisze:
[...]

No właśnie nie bardzo rozumiem czym jest choroba. Kiedy jakieś zachowanie jest już chorobą, a kiedy nie jest. Dlaczego np. taki Brejwik czy jak mu tam, niby jest zdrowy? Czy to jest zdrowe i czy to jest normalne, co on zrobił?

Albo jeden jest zdrowy i zabijajac zdaje sobie sprawe z tego co zrobil i
zadje sobie sprawe z kary jaka ponosi

albo inny jest chory i nie zdaje sobie sprawy z tego, ze zabił ani
dlaczego ponosi kare.

Czyli chorobę definiujesz tylko jako ,,nie zdawał sobie sprawy, że zabija''? No to OK. Ale wydaje mi się, że definicja jest niestety płynniejsza.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-06-29 10:13:53
Autor: witek
choroba psychiczna
[...]

a to juz zapytaja na jakiejs psychiatrii jak chcesz precyzyjne wytlumaczenie.

[...]

Ja nie definiuje choroby, tylko podstawe karania lub nie.

Data: 2013-06-29 22:27:19
Autor: Andrzej Lawa
choroba psychiczna

[...]

To nie tyle jest kwestia choroby lub zdrowia, ale zdolności do oceny czynów - przy czym owszem, brak takiej zdolności może wynikać z choroby lub wad wrodzonych.

Data: 2013-06-29 22:40:56
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
choroba psychiczna
W dniu 29.06.2013 22:27, Andrzej Lawa pisze:

To nie tyle jest kwestia choroby lub zdrowia, ale zdolności do oceny
czynów - przy czym owszem, brak takiej zdolności może wynikać z choroby
lub wad wrodzonych.

Pytanie tylko, czy jak nie umie ocenić czynów, to ma nie ponieść konsekwencji? Jak wkładasz penisa do sieczkarni, to niezależnie czy masz zdolności do oceny czynu czy nie, konsekwencje poniesiesz. I tak samo jak zabijasz czy kradniesz czy robisz coś innego, konsekwencje niestety są.

Oczywiście, społeczeństwo może się zastanowić czy nie da się ciebie jakoś leczyć, żebyś naganność czynów postrzegał.

A tak na marginesie: W sumie ja nie postrzegam niczego nagannego w niepłaceniu ZUS :D Czy to mnie zwalnia z odpowiedzialności za niepłacenie ZUS? Taki pieprznięty jestem, że ni cholery nie widzę w tym nic złego... To co, który psychiatra może mi wydać zwolnienie od ZUS? :D

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-06-29 22:52:03
Autor: Andrzej Lawa
choroba psychiczna
[...]

Bądź łaskaw nie sądzić innych po sobie...

zdolności do oceny czynu czy nie, konsekwencje poniesiesz. I tak samo
jak zabijasz czy kradniesz czy robisz coś innego, konsekwencje niestety są.

Mylisz prawa fizyki z prawem karnym.

Oczywiście, społeczeństwo może się zastanowić czy nie da się ciebie
jakoś leczyć, żebyś naganność czynów postrzegał.

Póki co to raczej tobie przydałoby się leczenie - bo to ty wierzysz w istnienie urojonego przyjaciela.

[...]

Czyli zdolność do oceny masz. Tylko twoja subiektywna ocena się nie liczy.

Data: 2013-06-30 02:55:46
Autor: witek
choroba psychiczna
[...]

Owszem, pytanie tylko czy konsekwencje maja byc w postaci pierdla, przymusowego leczenia, czy tez przymusowej izolacji.

[...]

Ale to nie pod pada pod kodeks karny, a tylko o takim mowa.

Data: 2013-06-30 01:36:16
Autor: pduwj123
choroba psychiczna
W dniu niedziela, 30 czerwca 2013 09:55:46 UTC+2 użytkownik witek napisał:

> [...]

Owszem, pytanie tylko czy konsekwencje maja byc w postaci pierdla, przymusowego leczenia, czy tez przymusowej izolacji.

Oczywiście IZOLACJI. Jeśli nie kara (czyli pudło), a ktoś go chce leczyć - to niech za to płaci. Ja nie zamierzam płacić za przymusowe leczenie wszystkich czubków w Polsce. Mam pilniejsze, własne wydatki.

P.S. [OT] Czy to p...ne (piękne i przydatne!) groups.google musi wstawiać puste linie pomiędzy linie cytowane? --

Tnx
A.

Data: 2013-06-30 10:54:10
Autor: witek
choroba psychiczna
pduwj123@gmail.com wrote:
[...]

.

a izolacja to za darmo jest?
moze jak juz tak liczysz te swoje podatki to moze dojdziesz do wniosku, ze czasami nawet kilkuletnie leczenie wychodzi taniej niz dozywotnia izolacja.

Data: 2013-06-30 09:33:51
Autor: pduwj123
choroba psychiczna

a izolacja to za darmo jest?

Nie. Jest znacznie droższa, niż eliminacja.

moze jak juz tak liczysz te swoje podatki to moze dojdziesz do wniosku, ze czasami nawet kilkuletnie leczenie wychodzi taniej niz dozywotnia izolacja.

A znasz kogoś, kogo definitywnie, na 100% psychiatrzy wyleczyli?
Nie pytam czy "osobiście", ale czy znasz przypadek?
Bo ja znam tylko kontrprzykłady z Dutroux na czele. Za kogoś takiego (wypuszczony, po czym ponownie zabił/zgwałcił/pedifilił), to głowę powinien dać psychiatra, który się pod tym podpisał.

--
Tnx.
A.

Data: 2013-06-30 10:08:16
Autor: Adam Klobukowski
choroba psychiczna
On Sunday, 30 June 2013 18:33:51 UTC+2, pduw...@gmail.com  wrote:
> [...]

Bo ja znam tylko kontrprzykłady z Dutroux na czele. Za kogoś takiego (wypuszczony, po czym ponownie zabił/zgwałcił/pedifilił), to głowę powinien dać psychiatra, który się pod tym podpisał.

Weź porpawkę na to, że tylko Ci niewyleczeni trafiają na pierwsze strony gazet.

AdamK

Data: 2013-06-30 15:53:27
Autor: witek
choroba psychiczna
pduwj123@gmail.com wrote:

a izolacja to za darmo jest?

Nie. Jest znacznie droższa, niż eliminacja.

To ty w takim razie powinienes isc pierwszy do odstrzalu, bo z takimi pogladami to ty zdrowy nie jestes, a leczenie lub izolacja jest nieoplacalna. Najlpiej odstrzel sie sam, bedzie jeszcze taniej.

zaloz hitlerjugend. nadawalbys sie.

Data: 2013-07-01 00:20:06
Autor: RR
choroba psychiczna
W dniu 2013-06-30 22:53, witek pisze:
pduwj123@gmail.com wrote:

[...]

Reductio ad hitlerjugend. ;-)

Być może pduwj123 miał kontakt z kimś chorym psychicznie, stąd
takie podejście.

--
rry

Data: 2013-06-30 17:42:16
Autor: witek
choroba psychiczna
pduwj123@gmail.com wrote:

[...]

co dokladnie niczego nie zmienia.

Data: 2013-06-30 21:04:14
Autor: pduwj123
choroba psychiczna
W dniu poniedziałek, 1 lipca 2013 00:42:16 UTC+2 użytkownik witek napisał:

> [...]

A Ty masz dyplom psychiatry, żeby oceniać mój stan zdrowia psychicznego? Czy tylko Ci się tak "jak gołąb na parapet"?
"Argumentum ad personam" ? (Polecam Schopenhauera "Erystyka - Sztuka prowadzenia sporów")

W średniowieczu była jeszcze banicja. Dobrze się spisywała. Stosowana również w PRL w '82 i nieco później.

> Reductio ad hitlerjugend. ;-)

> By� mo�e pduwj123 mia� kontakt z kim� chorym psychicznie, st�d

> takie podej�cie.

co dokladnie niczego nie zmienia.

Czy do Was nie dociera, że psychiatrzy leczą (tłumią objawy), ale nie uleczają?
40 lat temu Starowicz chwalił się w wywiadzie, że wyleczył dużą grupę homoseksualistów.
No i co? Zakazano leczenia homoseksualistów ;)

Skoro psychiatrom płacą za leczenie, a tych czubków jest nie tak dużo, podejrzewam, że mniej, niż psychiatrów, to który psychiatra odda kurę, z której żyje?

A całkiem serio podtrzymuję tezę, że psychiatra podpisujący się pod wnioskiem o zwolnienie chorego psychicznie groźnego dla otoczenia pacjenta powinien zapłacić co najmniej dożywotnim zakazem wyk. zawodu, jeśli pacjent
powtórzy wyczyn. A jeśli pacjent zamordował, to psychiatra ma odpowiadać za współudział.

--
Tnx
A.

Data: 2013-07-01 02:50:03
Autor: witek
choroba psychiczna
pduwj123@gmail.com wrote:
Czy do Was nie dociera, że psychiatrzy leczą (tłumią objawy), ale nie uleczają?

oo, nowy psychiatra sie pojawil. od razu z tytulem profesora

Data: 2013-07-01 00:55:33
Autor: pduwj123
choroba psychiczna
W dniu poniedziałek, 1 lipca 2013 09:50:03 UTC+2 użytkownik witek napisał:

oo, nowy psychiatra sie pojawil. od razu z tytulem profesora

Starannie powycinałeś to, co dotyczyło Ciebie, po czym odpowiadasz podobnym zarzutem?
Pogratulować umiejętności dyskusji. Czyli:
" - gadasz bzdury!
- nie, to ty jesteś głupi!
"

Przestaję odpowiadać na Twoje posty.

--
NR
A.

Data: 2013-07-01 08:02:12
Autor: Adam Wysocki
choroba psychiczna
pduwj123@gmail.com wrote:

Czy do Was nie dociera, że psychiatrzy leczą (tłumią objawy), ale nie uleczają?

Bo uleczyć może psychoterapeuta, a nie psychiatra. Psychiatra wypisuje leki, które chory ma brać i one mu pomagają.

40 lat temu Starowicz chwalił się w wywiadzie, że wyleczył dużą grupę homoseksualistów.

Homoseksualistów można leczyć - wielu wyleczono np. z przeziębienia...

[...]

Masz jakąś osobistą traumę z tym związaną? Pytam poważnie.

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Data: 2013-07-01 02:57:10
Autor: pduwj123
choroba psychiczna
W dniu poniedziałek, 1 lipca 2013 10:02:12 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

Homoseksualist�w mo�na leczy� - wielu wyleczono np. z przezi�bienia...

No - Starowicz raczej ich leczył z homoseksualizmu i poczytywał to sobie za sukces.

> je�li pacjent powt�rzy wyczyn. A je�li pacjent zamordowa�, to psychiatra > ma odpowiada� za wsp�udzia�.

Masz jak�� osobist� traum� z tym zwi�zan�? Pytam powa�nie.

Osobistą - nie. Na szczęście żaden wypuszczony z pudła/szpitala psychopata ani recydywista nie dopadł nikogo z moich bliskich. Raczej "społeczno-empatyczną". No i jestem zwolennikiem wolności i odpowiedzialności. Także za podpis pod słowem "wyleczony" na wniosku o zwolnienie psychopaty.

--

Tnx
A.

Data: 2013-07-01 07:58:48
Autor: Adam Wysocki
choroba psychiczna
pduwj123@gmail.com wrote:

Oczywiście IZOLACJI. Jeśli nie kara (czyli pudło), a ktoś go chce leczyć - to niech za to płaci. Ja nie zamierzam płacić za przymusowe leczenie wszystkich czubków w Polsce. Mam pilniejsze, własne wydatki.

Ale płacisz, czy ci się to podoba czy nie. To się nazywają podatki.

Data: 2013-07-07 00:16:18
Autor: Zb. Drwiega
choroba psychiczna
W artykule <kqmqrg$p3a$23@dont-email.me> witek napisal(a):

[...]

Wcale [on] nie musi chcieć.
To się przeceż dzieje na co dzień [Koszalin, skazany mimo że upośledzony]

--
Pozdr.

Data: 2013-07-06 21:28:18
Autor: sundayman
choroba psychiczna
kuśwa, jak żeś wylazł ??
Sio do kilfila spowrotem !

Data: 2013-07-08 13:57:12
Autor: Ministerstwo Propagandy
choroba psychiczna
tylko się nie zsikaj... (wersja ocenzurowana)

choroba psychiczna