ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰

Data: 2015-05-11 10:23:24
Autor: the_foe
ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰
Analizuj膮膰 exit poll i zgaduj膮膰 jak bedzie przep艂ywa膰 elektorat Kukiza (pewne informacje zawieraj膮 nieudane sonda偶e) dochodz臋 do wniosku, ze w tej chwili Duda prowadzi 53,04 do 46,96 (bior膮c pod uwag臋 tylko wyborc贸w z I tury). Frekwencja kt贸ra przejdzie do II tury to 44.9 pkt%.
Istotny bedzie wi臋c nowo zmobilozowany elektorat. Bedzie on bez watpienia korzystny dla PBK. Ja oceniam to w stosunku 70/30. Wtedy frekwencja kt贸ra zr贸wnuje poparcie to az  60,13%.
Bardziej realna jest frekwencja 55%, ale wtedy PBK musia艂by by w grupie nowych glosuj膮cych bi膰 Dud臋 w stosunku 80/20. To raczej ma艂o realne.
Bez w膮tpienia PBK musi zawalczy膰 o pierwotny elektorat Dudy, kt贸ry oceniam na 8 pkt% i kt贸ry nie zamierza isc na II tur臋, chyba ze ich lider im wskaze drog臋 i to uzasadni. To si臋 raczej nie wydarzy. PIS, kt贸ry jest bardziej duchowo bliski Kukizowi odpada w przedbiegach bo system proporcjonalny i finansowanie partii to ich "kamie艅 milowy" i g艂贸wna ostoja w艂adzy prezesa. A Kukiz raczej dalby sie pokroi膰 niz w jakikolwiek spos贸b wskaza艂by na PO. Pozostaje wi臋c walka o osamotniony elektorat. Gdyby Komorowski wydar艂 choc polowe tych ludzi, co jest niemal "mission impossible", to zwyci臋stwo by艂oby na wyci膮gniecie r臋ki (frekwencja 49,15%) a nawet "marne 2 pkt% zrobi艂oby kolosaln膮 r贸znic臋 (54,5% frekwencja).
Najgorsze dla PO to to, ze Kukiz to nie jest , jak kiedys Lepper, czy nawet niedawny Palikot, elektorat pewnych idei i potrzeb. kukiz to symptom procesu. Proces kt贸ry by艂o latwo zatrzyma膰 na pewnym etapie, ale jest punkt po przejscu kt贸rego nie da sie go zatrzyma膰. Gdyby nie by艂o Kukiza, PBK zapewne spokojnie wygra艂by I tur臋. Nie oznacza to jednak, ze ludzie kt贸rzy poparliby PKB gdyby nie Kukiz, teraz zrobi膮 to w II turze. Obietnica referndum ws. JOW i finansowania z budzetu partii politycznych pomog艂aby w marcu, ale teraz to juz moze byc za p贸zno.
--
@foe_pl

Data: 2015-05-11 10:24:55
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-11 o 10:23, the_foe pisze:
Bez w膮tpienia PBK musi zawalczy膰 o pierwotny elektorat Dudy

oczywiscie mia艂o by膰 "pierwotny elektorat Kukiza"

--
@foe_pl

Data: 2015-05-11 10:43:33
Autor: Joschi
"the_foe" <the_foewytnijto@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:mipotv$kf4$1node2.news.atman.pl...
[...]

Moje prognozy przewidywa艂y w drugiej turze 59% dla Dudy i 41% dla de bula...

Data: 2015-05-11 10:51:10
Autor: silvio balconetti
Am 11.05.2015 um 10:43 schrieb Joschi:
[...]

A teraz, nowe prognozy?
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

Data: 2015-05-11 11:24:25
Autor: Chiron
ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰

U偶ytkownik "silvio balconetti" <silvio@invalid.invalid> napisa艂 w wiadomo艣ci news:crb8rvFs19pU1mid.individual.net...
"Mnie, jako katolika, prawo nie obowi膮zuje". (T.Rydzyk, redemptorysta)

prosze o link do tej wypowiedzi (nagrania- w ca艂o艣ci)

--

Chiron

Data: 2015-05-11 11:32:21
Autor: silvio balconetti
Am 11.05.2015 um 11:24 schrieb Chiron:
"Mnie, jako katolika, prawo nie obowi膮zuje"

Np. www.youtube.com/watch?v=Wgv3d8BklII
poza tym podaje w google'u haslo "Mnie, jako katolika, prawo nie obowi膮zuje" i juz mam dziesiatki stron...

Data: 2015-05-11 12:35:24
Autor: Chiron
ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰

U偶ytkownik "silvio balconetti" <silvio@invalid.invalid> napisa艂 w wiadomo艣ci news:crbb95Fslr2U1mid.individual.net...
[...]

Czyli: na posiedzeniu KRRTV, gdzie zas艂aniano si臋 prawem- kt贸re stworzono w ten spos贸b, 偶eby TV Trwam nie dosta艂 koncesji (przypominam- dosta艂y je r贸偶ne szemrane telewizyjki, i to jeszcze na dogodne raty- nierzadko od razu sw贸j kana艂 sprzedaj膮c minestrimowym TV). o.Rydzyk upomnia艂 prowadz膮cego obrady, 偶e np niejaki Adolf H. tez si臋 pos艂ugiwa艂 prawem. Stworzono prawo- i go przestrzegano. Np: Ustawy Norymberskie. No ale- konkluduje o.Rydzyk (troch臋 rozszerzam)- prawo stanowione MUSI si臋 opiera膰 o MORALNO艢膯. To stara zasada prawna- nic nowego. Je艣li tworzy sie z艂e prawo- kt贸re na dodatek jest wbrew prawu naturalnemu, a wi臋c i moralno艣ci-  to nawet nie powinni艣my go przestrzega膰. No bo czy (trzymaj膮c si臋 przyk艂adu) Niemcy powinni przestrzega膰 Ustaw Norymberskich- czy nie? Za nimi sta艂o prawo stanowione. Przeciw- moralno艣膰, prawo naturalne. W takim razie- czy cz艂owiek wyznaj膮cy uniwersalne zasady oparte o jeden z fundament贸w naszej cywilizacji- zawarte w Ewangelii- ma si臋 podporz膮dkowa膰 prawu, kt贸re jest sprzeczne z ni膮- i odczuciem sprawiedliwo艣ci w og贸le?
Czy w tym kontek艣cie- wypowied藕 ta Ci臋 nadal szokuje?

--

Chiron

Data: 2015-05-11 12:54:29
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.05.2015 12:35, Chiron pisze:

Czyli: na posiedzeniu KRRTV, gdzie zas艂aniano si臋 prawem- kt贸re
stworzono w ten spos贸b, 偶eby TV Trwam nie dosta艂 koncesji (przypominam-

Jasne, spisek. Bo je艣li przypadkiem Ojcu Dyrektorowi co艣 nie pasuje - to "re偶im" si臋 na niego uwzi膮艂.

Dostanie mandat za przekroczenie pr臋dko艣ci - specjalnie na z艂o艣膰 jemu znak postawili.

[...]

Ju偶 akurat taka szuja jak Rydzyk jest bli偶sza Hitlerowi ni偶 ktokolwiek w KRRiTV.

ale- konkluduje o.Rydzyk (troch臋 rozszerzam)- prawo stanowione MUSI si臋
opiera膰 o MORALNO艢膯. To stara zasada prawna- nic nowego. Je艣li tworzy

Mhm. A kto o tym decyduje? Spa艣lak w sukience 偶yj膮cy ze sprzedawania ludziom bajek?

[...]

Ewangelia to BAJKI! Taka sama legenda jak Koran czy Odyseja!

Ty chcesz opiera膰 prawo na AMORALNYCH bajkach popieraj膮cych niewolnictwo? Ty si臋 powiniene艣 leczy膰!

Czy w tym kontek艣cie- wypowied藕 ta Ci臋 nadal szokuje?

Szokuje mnie jak ludzie chorzy psychicznie mog膮 mie膰 prawo g艂osu...

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przesta艅 si臋 martwi膰

Data: 2015-05-12 10:04:35
Autor: silvio balconetti
Am 11.05.2015 um 12:35 schrieb Chiron:

[...]

Baj baj baju bedziesz w raju, mowiono w moich czasach. To a propos argumentow o tzw. prawie naturalnym, uniwersalnych zasadach, przeciwmoralnosci itd. Demagogiczne sa tez odniesienia do ustaw norymberskich czy "odczucia sprawiedliwosci". Czegos takiego nie ma i zbiorowosci (np. panstwa) dysponujace sila narzucaja innym swoja wizje sprawiedliwosci i ladu i egzekwuja ja. Zamiast pisac bzdury, kolego, poczytaj sobie cos o filozofii prawa, koncepcjach prawa naturalnego ...
A co mnie szokuje w tej wypowiedzi lub raczej w jej kontekscie to to, ze kompletny idiota, cwaniak i gosc nie potrafiacy poprawnie zbudowac zdania w ojczystym jezyku gra na nosie powaznym ludziom i ma pare milionow zwolennikow. Ale nie on pierwszy i pewnie nie ostatni. Tu mozna wyliczyc roznych dyktatorow, kacykow, kaznodziejow, prorokow, kalifow, immamow ...

Data: 2015-05-12 10:12:21
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.05.2015 10:04, silvio balconetti pisze:

[...]

C贸偶, je艣li ju偶 kto艣 zas艂uguje na por贸wnanie do Hitlera - to w艂a艣nie Rydzyk.

Data: 2015-05-12 01:30:31
Autor: szklanynocnik
ci昕ko b阣zie Dudzie przegra
u縴tkownik Andrzej Lawa napisa:

C罂, je秎i ju kto zas硊guje na por體nanie do Hitlera - to w砤秐ie Rydzyk.

A nie Stefan Michnik 縴j眂y w Szwecji?
https://www.youtube.com/watch?v=XoV66eKWqGs

Do kt髍ego brata poszed砮 cykn辨 se s砳t focie?
http://miasta.gazeta.pl/aliasy/mod/super_zoom.jsp?xx=4545411

Data: 2015-05-12 15:27:27
Autor: andal
ci昕ko b阣zie Dudzie przegra
On Tue, 12 May 2015 01:30:31 -0700, szklanynocnik wrote:

u偶ytkownik Andrzej Lawa napisa艂:

C贸偶, je艣li ju偶 kto艣 zas艂uguje na por贸wnanie do Hitlera - to w艂a艣nie
Rydzyk.

Do kt贸rego brata poszed艂e艣 cykn膮膰 se s艂it focie?
http://miasta.gazeta.pl/aliasy/mod/super_zoom.jsp?xx=4545411

straszny kundel

Data: 2015-05-12 10:38:35
Autor: Chiron
ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰

U偶ytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:miscl5$vur$1node1.news.atman.pl...
[...]

Zobacz, ile ju偶 autostrad wybudowa艂. A to uzbrojenie naszej armii! Faktycznie- istny Adolf H.

-:))))))))

--

Chiron

Data: 2015-05-12 13:27:21
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.05.2015 10:38, Chiron pisze:

C贸偶, je艣li ju偶 kto艣 zas艂uguje na por贸wnanie do Hitlera - to w艂a艣nie
Rydzyk.

Zobacz, ile ju偶 autostrad wybudowa艂. A to uzbrojenie naszej armii!
Faktycznie- istny Adolf H.

No i najwa偶niejszy argument: ma inn膮 fryzur臋.

Data: 2015-05-12 10:28:10
Autor: Chiron
ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰

U偶ytkownik "silvio balconetti" <silvio@invalid.invalid> napisa艂 w wiadomo艣ci news:crdqgjFhkc3U1mid.individual.net...
[...]

Odsy艂asz mnie do poczytania czego艣 o filozofii prawa. Wyobra藕 sobie, 偶e czyta艂em- st膮d wiem, 偶e podstaw膮 prawa jest moralno艣膰. To, 偶e pa艅stwa dyktatorskie si艂膮 narzucaj膮 innym swoje (raczej: dyktatora) wizje prawa- to inna bajka. Jest to jednak tylko ewidentne psucie prawa. Nawet pobiezne wygooglowanie tematu przynosi mn贸stwo rozpraw na tematy nadrz臋dno艣ci moralno艣ci nad prawem (tak by膰 powinno- to powinno byc oczywiste- cho膰 jak chcesz- mo偶emy podyskutowa膰), czy te偶- jak forsuj膮 niekt贸rzy filozofowie- raczej wsp贸艂cze艣ni- niezale偶no艣ci prawa i moralno艣ci. O prawie naturalnym czyta艂em naprawd臋 sporo. Za艂o偶臋 si臋, 偶e za to ty nawet nie masz poj臋cia, kto pierwszy to prawo zdefiniowa艂.
Napisa艂e艣 kilka zda艅- mn贸stwo niczego. Zero konkret贸w. Nie odpowiedzia艂e艣 na argument o.Rydzyka, 偶e z艂ego prawa nie mo偶na przestrzega膰- bo np. 偶yj膮c w Niemczech lat 30 nale偶a艂o by skrupulatnie przestrzega膰 Ustaw Norymberskich. To przyk艂ad prawa ustanowionego WBREW prawu naturalnemu i WBREW moralno艣ci. Zupe艂nie sie do tego nie odnios艂e艣- pisz膮c, 偶e o.Rydzyk nie potrafi sformu艂owac zdania, a nastepnie doklejaj膮c do swojej wypowiedzi jakichs kalif贸w, z艂odziei, kacyk贸w, dyktator贸w- i kogo tam jeszcze. IMO- pasowaliby jeszcze rybacy, g贸rnicy, rolnicy, etc.

Pytam ponownie: masz jakies argumenty? Czy uwa偶asz, 偶e powinno si臋 przestrzega膰 niemoralnych praw?

--

Chiron

Data: 2015-05-12 12:18:51
Autor: silvio balconetti
ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰

Pytam ponownie: masz jakies argumenty? Czy uwa偶asz, 偶e powinno si臋
przestrzega膰 niemoralnych praw?

--

Chiron

Proste pytania: Co to sa niemoralne prawa? Co to jest moralnosc?

http://wirtschaftslexikon.gabler.de/Definition/moral.html
http://de.wikipedia.org/wiki/Moral
http://pl.wikipedia.org/wiki/Moralno%C5%9B%C4%87

>Morality is the concept of doing the right thing. Morals are basic guidelines for living. Many people have written about ways of choosing what the right thing is. Some believe that there is an objective (true even if you do not agree with it) morality, often thinking it was set out by God or another similar being; others think that morality is subjective (that what is good or bad is your choice).

People can learn morals from religion, parents, friends, school, or reading a book. People that teach or follow morals are called moralists.

It can also be a lesson that someone learns in a book or story. It is usually one line at the end of the story ("The moral of this story is....."). Fables are stories with a moral.

The opposites of "moral" is "immoral", meaning the wrong thing to do. "Amoral" means something that is not related to morality, or has no morally good or bad aspect to it. It is the same as "morally neutral".<

http://simple.wikipedia.org/wiki/Morality

To na tyle, bo musze isc zarabiac pieniadze.

Data: 2015-05-12 15:07:43
Autor: Chiron
ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰

U偶ytkownik "silvio balconetti" <silvio@invalid.invalid> napisa艂 w wiadomo艣ci news:cre2ciFjjgqU1mid.individual.net...

> [...]

http://simple.wikipedia.org/wiki/Morality

To na tyle, bo musze isc zarabiac pieniadze.

OK- to ja narobi艂em troch臋 zamieszania. Oczywi艣cie- moralno艣膰 nie jest to偶sama z etyk膮. A mnie chodzi艂o o etyke- jej wy偶szo艣膰 nad prawem. To etyka jest 藕r贸d艂em praw (a moralno艣膰 藕r贸d艂em etyki). Teraz jest precyzyjnie.
Od poczatku: z etyki wynikaj膮 prawa. Prawa w Europie s膮 produktem etyki chrze艣cija艅skiej. Zgadzasz si臋 z tym- czy z czym艣 si臋 nie zgadzasz?

--

Chiron

Data: 2015-05-12 15:08:45
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.05.2015 15:07, Chiron pisze:

Od poczatku: z etyki wynikaj膮 prawa. Prawa w Europie s膮 produktem etyki
chrze艣cija艅skiej. Zgadzasz si臋 z tym- czy z czym艣 si臋 nie zgadzasz?

Brednie. Prawo europejskie jest pochodn膮 prawa rzymskiego.

Chrze艣cija艅stwo to tylko kolejny memetyczny paso偶yt.

Data: 2015-05-12 15:50:39
Autor: Chiron
ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰

U偶ytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:misu0t$ii8$2node1.news.atman.pl...
[...]

ROTFL!!!!!!!!!!
Ty co艣 przeczytasz, ale ju偶 kompletnie, ale to kompletnie nie skumasz. To jest ewidentny przyk艂ad- podobnie jak z tym "szczurem" w postaci depenalizacji pedofilii. Nawet lewackie dzienniki raczej nie mia艂y watpliwo艣ci co i po co- Ty j膮 mia艂e艣:-)))))) Przepraszam- czym si臋 zajmujesz na codzie艅, jesli mo偶na spytac? To znaczy- opr贸cz pisania tutaj? Ten Andrzej 艁awa, kt贸ry pobi艂 si臋 z ochron膮 hipera- to naprawd臋 Ty?

--

Chiron

Data: 2015-05-13 10:57:48
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-12 o 15:08, Andrzej Lawa pisze:
[...]

W Rzymie nie by艂o prawa cywilnego (pierwsze pojawilo sie dopiero w Bizancjum) a te ma najwiekszy wp艂yw na nasze zycie. U nas jak i w ca艂ej europie kontynentalnej prawo cywilne ma zrod艂o we francuskiej kodyfikacji rozprzestrzenionej przez wojny napoleo艅skie.Ma艂o w niej by艂o "etyki chrzescijanskiej", raczej racjonalizm oswieceniowy.

--
@foe_pl

Data: 2015-05-12 22:34:51
Autor: silvio balconetti
Am 12.05.2015 um 15:07 schrieb Chiron:

> [...]

Od poczatku: z etyki wynikaj膮 prawa. Prawa w Europie s膮 produktem etyki
chrze艣cija艅skiej. Zgadzasz si臋 z tym- czy z czym艣 si臋 nie zgadzasz?

Cos ci sie niezle pomieszalo, wiec znowu cytat: "Die theoretische Ausarbeitung unterschiedlicher methodischer Vorgehensweisen und Kriterien moralischer Urteile und Gef眉hle sind Gegenstand der philosophischen Disziplin der Ethik."
http://de.wikipedia.org/wiki/Moral
A po polsku: "Pochodzeniem zasad moralnych i ich sensem zajmuje si臋 etyka. Nie s膮 to jednak to偶same poj臋cia."
itd.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Moralno%C5%9B%C4%87

Wlasnie wrocilem rowerem z roboty i zastanawialem sie czy prawo o ruchu drogowym pochodzi z etyki chrzescijanskiej. Od zawsze nie mam normalnego oswietlenia i oswietlam sobie droge lampkami zakladanymi na czolo i plecy. Ciekaw jestem czy spotkany policaj dyskutowalby na temat moralnosci?
I druga ironiczna uwaga: Argumentacja pana Rydzyka to typowa moralnosc Kalego. Kalemu dac koncesje, odpieprzyc sie od cegielek na ratowanie stoczni, odstosunkowac od opodatkowania darowizn, zbiorek, reklam w tiwi, bo Kali krzyczec, ze faszysci, komunisci zamachiwac sie na Marysie, Kosciol i Narod... Kali nie dziekowac, Kalemu sie to nalezec...
Amen.

Data: 2015-05-12 22:50:41
Autor: Chiron
ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰

U偶ytkownik "silvio balconetti" <silvio@invalid.invalid> napisa艂 w wiadomo艣ci news:crf6fbFt14oU1mid.individual.net...
> [...]

A po polsku: "Pochodzeniem zasad moralnych i ich sensem zajmuje si臋 etyka. Nie s膮 to jednak to偶same poj臋cia."

Dok艂adnie_to_napisa艂em

[...]

Da膰 koncesje- prawda? To jak kto艣 chce co艣 powiedzie膰 innym- to jaki艣 Big Brather musi mu na to zezwoli膰. No ale mo偶e nie da膰. Mo偶e da膰 jakim艣 cieniasom- i jeszcze porozk艂ada膰 im na raty, a TV Trwam nie da- bo nie. To dopiero Kali!
Wracaj膮c do naszej rozmowy- kazde prawo pochodzi z etyki. Etyka za艣 czerpie z moralno艣ci. Na terenie Europy jest etyka chrze艣cija艅ska- prawo nasze wywodzi si臋 wi臋c z etyki cherze艣cija艅skiej.

--

Chiron

Data: 2015-05-13 00:45:14
Autor: silvio balconetti
[...]

Dziad o juszce, baba o pietruszce. Tak mawiano w moim domu, gdy ktos mowil nie na temat. Nie rozrozniasz tez poziomow logicznych: etyka jest dyscyplina filozoficzna, ktora zajmuje sie badaniem zachowan oraz zasadami ocen i odczuc moralnych (proste tlumaczenie definicji z niemieckiej wikipedii). Jest wiec na poziomie meta, a analiza systemow etycznych to metameta. Understand?
Gdzie jest tutaj prawo i jakie prawo to inna inszosc, bo co maja wspolnego z moralnoscia przepisy ruchu drogowego, regulacje dotyczace ciszy nocnej, prawo podatkowe, kodeks pracy, prawo spadkowe ...
W nieskonczonosc moglbym nabijac sie jeszcze z naiwnych hasel typu "kazde prawo pochodzi z etyki. Etyka za艣 czerpie z moralno艣ci" itd. Moglbym sie tez jeszcze troche powymadrzac, ale po co? Wole isc spac. Gute Nacht.

Data: 2015-05-13 10:50:24
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-12 o 10:28, Chiron pisze:
Odsy艂asz mnie do poczytania czego艣 o filozofii prawa. Wyobra藕 sobie, 偶e
czyta艂em- st膮d wiem, 偶e podstaw膮 prawa jest moralno艣膰.

Bzdury. Moralnosc, czy etyka to s膮 poj臋cia z ery industrializacji. Wczesniej prawa nie by艂o? Przez stulecia podstawa prawa by艂 zwyczaj. Rewolucja Francuska by艂a pierwsza prawdziwa rewolucj膮 bo w widoczny spos贸b zrywa艂a ze zwyczajem jako wartosci膮 absolutnie pozytywn膮.

--
@foe_pl

Data: 2015-05-11 11:45:14
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.05.2015 11:24, Chiron pisze:

[...]

https://www.youtube.com/watch?v=Wgv3d8BklII

Prosz臋 uprzejmie - t艂usta, pazerna 艣winia stawia si臋 ponad prawem.

Data: 2015-05-11 12:36:58
Autor: Chiron
ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰

U偶ytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:miptnd$eud$1node1.news.atman.pl...
[...]

Jak zwykle- nie zrozumia艂e艣. Odpowiedzia艂em wcze艣niej silvio balconettiemu

--

Chiron

Data: 2015-05-11 16:04:47
Autor: MarkWoydak
ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰

U偶ytkownik "Joschi" <joschi@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:mipq3l$eb9$1speranza.aioe.org...
[...]

Tak? A co z Lady Cucumber? Jaki mizerny wynik przewidzia艂e艣 dla "ukochanej pani prezydent"?

MW

Data: 2015-05-11 16:40:41
Autor: Joschi
"MarkWoydak" <mark.woydak@forest.gmx.de> schrieb im Newsbeitrag news:miqdp5$cii$2news.albasani.net...

[...]

Wiedzia艂em od pocz膮tku, 偶e b臋dzie cienko. Na samym pocz膮tku te wszystkie re偶imowe media zrobi艂y na ni膮 huzia, jak na komend臋...

Data: 2015-05-11 16:43:26
Autor: MarkWoydak
ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰
U偶ytkownik "Joschi" <joschi@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:miqf19$7r1$1speranza.aioe.org...
[...]

Co ty powiesz? Mo偶e przejrzysz archiwa jak pia艂e艣 na jej temat.

MW

Data: 2015-05-11 16:55:29
Autor: Joschi
"MarkWoydak" <mark.woydak@forest.gmx.de> schrieb im Newsbeitrag news:miqf7e$fdb$3news.albasani.net...
[...]

Przejrzyj sobie sam...

Data: 2015-05-11 16:57:14
Autor: MarkWoydak
ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰

U偶ytkownik "Joschi" <joschi@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:miqft1$9u9$1speranza.aioe.org...
[...]

Zobacz: http://www.kontrowersje.net/tresc/jezu_lagiewnicki_zeby_tylko_zydzi_z_pis_nie_doszli_do_wladzy_rozwiazanie_kwestii_pisowskiej ;-)))

MW

Data: 2015-05-11 10:58:43
Autor: silvio balconetti
Am 11.05.2015 um 10:23 schrieb the_foe:
[...]

Dziwi mnie upor Kukiza przy tych JOW, po licznych artykulach i analizach funkcjonowania tego systemu np. w WBrytanii. U nas chyba lepiej jest z systemem mieszanym - masz dwa glosy. Jeden na czlowieka, a drugi na partie. Przy jednym glosie gina wszystkie mniejsze partie i ugrupowania, a stare i duze partie osiadaja na laurach. Jedna rzadzi, a druga jest w opozycji, jak ludzie sie wkurza, to zmieni sie kolejnosc. I tak w kolo Wojtek.
PS. W systemie JOW dwie partie rzucilyby w okreg kukizowy swoich faworytow i pan Pawel musialby wrocic do spiewania. ;-)

Data: 2015-05-11 02:06:01
Autor: mcmlxxi.xi.xi
ci昕ko b阣zie Dudzie przegra
W dniu poniedzia砮k, 11 maja 2015 10:58:45 UTC+2 u縴tkownik silvio balconetti napisa:
> [...]

Dziwi mnie upor Kukiza przy tych JOW, po licznych artykulach i analizach funkcjonowania tego systemu np. w WBrytanii. U nas chyba lepiej jest z systemem mieszanym - masz dwa glosy. Jeden na czlowieka, a drugi na partie. Przy jednym glosie gina wszystkie mniejsze partie i ugrupowania, a stare i duze partie osiadaja na laurach. Jedna rzadzi, a druga jest w opozycji, jak ludzie sie wkurza, to zmieni sie kolejnosc. I tak w kolo Wojtek.
PS. W systemie JOW dwie partie rzucilyby w okreg kukizowy swoich faworytow i pan Pawel musialby wrocic do spiewania. ;-)

Mo縠 tu chodzi o cos zgola innego ni "tylko" JOWy? ;P
Ja tam wiem o co...dlatego uwa縜m Kukiza za spryciulka nie lada :)

Data: 2015-05-11 11:05:58
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-11 o 10:58, silvio balconetti pisze:

Dziwi mnie upor Kukiza przy tych JOW, po licznych artykulach i analizach
funkcjonowania tego systemu np. w WBrytani

ale ostatnie wybory w GB pokazuje, ze ten system dzia艂a wysmienicie! UKIP sie nie dosta艂 bo 3/4 wyborc贸w uzna艂o ze to ugrupowanie szalenc贸w i zneutralizowa艂o mniej rozsadnych rodak贸w.

--
@foe_pl

Data: 2015-05-11 11:35:23
Autor: silvio balconetti
Am 11.05.2015 um 11:05 schrieb the_foe:
[...]

I 1/4 pozostala bez reprezentantow. Moze lepiej gdyby ludzie poznali sie na szalencach w dzialaniu, albo zobaczyli, ze szalency w praktyce moga sie ucywilizowac? Jak sie mowi, sa zady i walety. :-)

Data: 2015-05-11 11:42:41
Autor: the_foe
W dniu 2015-05-11 o 11:35, silvio balconetti pisze:
[...]

A u nas masz 60% bez reprezentacji! Wiec gdzie masz w Polsce sztandarow膮 zalet臋 systemu proporcjonalnego? Ktory dodatkwo nie jest tak do konca proporcjonalny.

--
@foe_pl

Data: 2015-05-11 12:36:47
Autor: T.
[...]

Duda ma du偶e szanse przegra膰 w II turze. Z tej przyczyny, 偶e Komorowski ju偶 og艂osi艂 referendum w sprawie JOW oraz pozbawienie finansowania partii z bud偶etu (co si臋 g艂osuj膮cym na Kukiza bardzo spodoba). Ucieka zatem do przodu. A niestety elektorat Kukiza oceniam jako ma艂o krytyczny. To s膮 ludzie, kt贸rzy maj膮 do艣膰 obecnego systemu, ale raczej niewiele wiedz膮 o realiach. A s膮 takie, 偶e:
- Kukiz nie ma 偶adnego zaplecza politycznego
- Kukiz nie ma 偶adnego programu
- Kukiz (i jego elektorat) nie bardzo rozumie dzia艂anie JOW - pokaza艂o to g艂osowanie w UK - a przecie偶 u nas de facto poza du偶ymi miastami JOWy w Polsce w艂a艣nie s膮! JOWy s膮 te偶 w USA, gdzie w艂adz臋 uzyskuj膮 g艂贸wnie bogaci ludzie (kt贸rych sta膰 na kampani臋) oraz celebryci, kt贸rych nazwiska s膮 znane (casus Schwarzennegera).
- ludzie nie b臋d膮 pami臋tali, 偶e Komorowski zmieli艂 podpisy w sprawie referendum (nie jednego zreszt膮)
Zatem Bul-Komorowski ma szanse przechwyci膰 spor膮 cz臋艣膰 elektoratu Kukiza. I b臋dzie pozamiatane.
T.

Sytuacj臋 na korzy艣膰 lub niekorzy艣膰 Dudy mo偶e nieco zmieni膰 jaka艣 spektakularna akcja typu publikacja zapowiadanego artyku艂u o nie艣lubnym dziecku Komorowskiego lub debata, w kt贸rej np. Komorowski b臋dzie z g贸ry zna艂 pytania, a Duda nie. Wystarczy zapyta膰 o cen臋 pasztetowej i papieru toaletowego, a gawied藕 zn贸w si臋 na to nabierze...

Data: 2015-05-11 14:22:46
Autor: Joschi
"T." <kuki543@interia.pl> schrieb im Newsbeitrag news:55508640$0$8385$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Phi, kto teraz da si臋 na to nabra膰?

Eksperci o propozycjach Komorowskiego: jest kompletnie niewiarygodny

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1027139,title,Ostro-o-Komorowskim-prezydent-jest-kompletnie-niewiarygodny,wid,17527935,wiadomosc.html

Data: 2015-05-12 01:46:49
Autor: Stachu Chebel
ci昕ko b阣zie Dudzie przegra
W dniu poniedzia砮k, 11 maja 2015 10:23:28 UTC+2 u縴tkownik the_foe napisa:
[...]
Istotny bedzie wi阠 nowo zmobilozowany elektorat. Bedzie on bez watpienia korzystny dla PBK. Ja oceniam to w stosunku 70/30. Wtedy frekwencja kt髍a zr體nuje poparcie to az  60,13%.
[...]
Najgorsze dla PO to to, ze Kukiz to nie jest , jak kiedys Lepper, czy nawet niedawny Palikot, elektorat pewnych idei i potrzeb. kukiz to symptom procesu. Proces kt髍y by硂 latwo zatrzyma na pewnym etapie, ale jest punkt po przejscu kt髍ego nie da sie go zatrzyma. Gdyby nie by硂 Kukiza, PBK zapewne spokojnie wygra砨y I tur. Nie oznacza to jednak, ze ludzie kt髍zy poparliby PKB gdyby nie Kukiz, teraz zrobi to w II turze. Obietnica referndum ws. JOW i finansowania z budzetu partii politycznych pomog砤by w marcu, ale teraz to juz moze byc za p髗no.
-- @foe_pl

=========
Bez zabawy w szacowania rachunkowe s眃z 縠 PBK ma jednak du縠 szanse w 2-giej turze. Z bardzo prostego powodu. Duda wygra pierwsze starcie za spraw 縠laznego elektoratu, kt髍y zag硂suje na ka縟ego kandydata wskazanego przez ojca dyrektora i prezesa. Nawet na kozio砶a mato砶a czy myszk miki. Natomiast elektorat PBK pozosta w domu albo poszed na spacer, bo wygrana PBK jest wi阠ej ni pewna.Ten wynik zmobilizuje elektorat Komorowskiego. I moim zdaniem Duda niestety odpadnie. Pisz "niestety", bo w zasadzie niestety mamy teraz wyb髍 mi阣zy ki潮, a rze勘czk...

Data: 2015-05-12 11:07:50
Autor: Joschi
ci昕ko b阣zie Dudzie przegra
"Stachu Chebel" <stchebel@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag

[...]

Bzdura, de bul przegra z kretesem, 59/41

Data: 2015-05-12 23:35:17
Autor: the_foe
ci昕ko b阣zie Dudzie przegra
W dniu 2015-05-12 o 10:46, Stachu Chebel pisze:
[...]

Mam inne zdanie. Elektorat PO, ta jego g髍a, kt髍a tak jest potrzebna teraz PBK sta si strasznie mi阫ki. Nie widzi problemu w zwyciestwie Komora ale tez niezbyt przejmuje si zwyciestwem Dudy a nawet PIS. On moze zosta w domu/pojecha na maj體k. Chyba ze PIS zdo砤 wydoby z nich pierwotne instynkty wkurwienia na bolszewick retoryk JK.

--
@foe_pl

Data: 2015-05-12 15:16:01
Autor: Stachu Chebel
ci昕ko b阣zie Dudzie przegra
W dniu wtorek, 12 maja 2015 23:35:20 UTC+2 u縴tkownik the_foe napisa:
> [...]

Mam inne zdanie. Elektorat PO, ta jego g髍a, kt髍a tak jest potrzebna teraz PBK sta si strasznie mi阫ki. Nie widzi problemu w zwyciestwie Komora ale tez niezbyt przejmuje si zwyciestwem Dudy a nawet PIS. On moze zosta w domu/pojecha na maj體k. Chyba ze PIS zdo砤 wydoby z nich pierwotne instynkty wkurwienia na bolszewick retoryk JK.

Ano w Twoim ostatnim zdaniu postrzegam szans dla Komorowskiego. Ale nie tylko..
Elektorat pisu, to nie tylko elektorat "縠lazny" w sensie oddawania g硂su w/g przykaza Bo縴ch (czytaj dyrektorowo/prezesowych), ale jest to elektorat bardzo zdyscyplinowany. Po mszy, sumie, czy jak to tam zwa, rzesze wiernych Bogu, Honorowi, Ojczy糿ie, Ojcu i Prezesowi ruszaj do urn wyborczych. I tyle samo ich b阣zie w 2-giej turze, co i w pierwszej. No bo sk眃 zebra wi阠ej?..

Natomiast elektorat Komorowskiego zostanie, a w zasadzie ju zosta zmobilizowany wynikiem z 1-szej tury. No i tutaj troch g硂s體 si nazbiera..

Jak wcze秐iej wspomnia砮m, mamy obecnie wyb髍 pomi阣zy ki潮, a rze勘czk, jak jeszcze wcze秐iej w innym w眛ku wspomina砮m, patrz na sw骿 wstr阾ny ryj przy goleniu bez obrzydzenia, bo pomimo "dojrza硑ch" liczb w peselu NIGDY nie "g硂sowa砮m". Nawet za komuny, prewencyjnie zapijaj眂 mord w dniu "wybor體" :)). Celebrycki slogan przy ka縟ych wyborach m體i "milcz眂y nie maj racji", czy co w tym stylu.. Buhahaha!!! Jako obywatela, obydwoje kandydaci napawaj mnie delikatnie m體i眂 niech阠i. Natomiast w zak砤dach bukmacherskich obstawi砨ym na Komorowskiego.

Data: 2015-05-13 00:25:59
Autor: Joschi
ci昕ko b阣zie Dudzie przegra
[...]

de bul przegra z kretesem - nikt go nie cierpi...

Data: 2015-05-12 23:39:54
Autor: Ikselka
ci昕ko b阣zie Dudzie przegra
Dnia Tue, 12 May 2015 23:35:17 +0200, the_foe napisa(a):

[...]

Pan von Cwebel rozumuje bardzo jednostronnie - elektorat PiS te si
bardziej zmobilizuje, a ma硂 tego, elektorat Kukuiza w wi阫szosci zag硂suje
na Dud - wszak Kukiz powiedzia wyra糿ie: "Na pewno NIE zag硂suj na
Komorowskiego". --
XL
Kim jest ten fajny go舵?
http://niepoprawni.pl/blog/1106/kim-jestes-bronislawie-mario-komorowski
https://wzzw.wordpress.com/2014/02/17/bronislaw-komorowski-vel-szczynukowicz-archiwa-ipn-%E2%98%9A%E2%97%99%E2%97%99%E2%97%99%E2%97%99-przeczytaj/
http://wolnemedia.net/polityka/tuz-przed-wyborami-ludzie-nic-nie-wiedza-o-komorowskim/
http://niezalezna.pl/57004-kim-jest-bronislaw-komorowski-4-lata-temu-zostal-wybrany-na-prezydenta

Data: 2015-05-12 15:30:08
Autor: Stachu Chebel
ci昕ko b阣zie Dudzie przegra
W dniu wtorek, 12 maja 2015 23:40:01 UTC+2 u縴tkownik Ikselka napisa:

Pan von Cwebel

Gdzie na kt髍ej tam grupie, jednej z wielu gdzie u縴tkownik XXL/Ikselka jest aktywny(a) 24h/dob zezna(a), 縠 z zawodu jest nauczyciel(em/k). Je縠li to prawda, to s硂wami wieszcza "idea si阦n背 bruku". Niezale縩ie od tego warto zapozna si z podstawami erystyki Schopenhauera.

Data: 2015-05-12 15:38:13
Autor: Stachu Chebel
ci昕ko b阣zie Dudzie przegra
W dniu 秗oda, 13 maja 2015 00:30:08 UTC+2 u縴tkownik Stachu Chebel napisa:
> [...]

Gdzie na kt髍ej tam grupie, jednej z wielu gdzie u縴tkownik XXL/Ikselka jest aktywny(a) 24h/dob zezna(a), 縠 z zawodu jest nauczyciel(em/k). Je縠li to prawda, to s硂wami wieszcza "idea si阦n背 bruku". Niezale縩ie od tego warto zapozna si z podstawami erystyki Schopenhauera.

P.S. Argumentum ad personam

ci臋偶ko b臋dzie Dudzie przegra膰