Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ciÄ…gnik siodÅ‚owy 3 osiowy

ciągnik siodłowy 3 osiowy

Data: 2013-05-28 12:29:33
Autor: BartekK
ciągnik siodłowy 3 osiowy
W dniu 2013-05-28 11:59, Tomek pisze:
Witam,
poza ciagnikami siodłowymi majacymi obie "pełne" osie (podwójny most,
obie osie napędzane) spotykane są 3 osiowe z
- tylną osią (czasem podnoszoną) z pojedyńczym ogumieniem do
zmniejszenia nacisku na oÅ› podczas jazdy z obciÄ…zeniem
- tylną oś napędzajcą, środkową- odciążającą, nienapędzaną.
Ten drugi przypadek mnie ciekawi odnośnie jego zalet- bo wydaje mi się
bardziej skomplikowany niż poprzedni, a nie ma dla mnie jakis zalet (a
moze one sÄ…??)
Zaletą jest (formalne) zmniejszenie nacisku na oś, ze względu na zwiększenie liczby osi. Wiec można wjechać tam, gdzie bez tej 3ciej osi nie wolno.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2013-05-28 13:51:33
Autor: Tomek
ciągnik siodłowy 3 osiowy

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości news:ko21gk$pg2$1mx1.internetia.pl...
Zaletą jest (formalne) zmniejszenie nacisku na oś, ze względu na zwiększenie liczby osi. Wiec można wjechać tam, gdzie bez tej 3ciej osi nie wolno.

Mnie nie chodzi o samÄ… zaletÄ™ trzeciej osi, a zaletÄ™ dodatkowej osi
przed osią napędzaną w stosunku do układu 3 osiowego z osią wleczoną.
T.

Data: 2013-05-28 13:29:09
Autor: masti
ci±gnik siod³owy 3 osiowy
Dnia pięknego Tue, 28 May 2013 13:51:33 +0200 osobnik zwany Tomek napisał:

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości
news:ko21gk$pg2$1mx1.internetia.pl...
Zaletą jest (formalne) zmniejszenie nacisku na oś, ze względu na
zwiększenie liczby osi. Wiec można wjechać tam, gdzie bez tej 3ciej osi
nie wolno.

Mnie nie chodzi o samÄ… zaletÄ™ trzeciej osi, a zaletÄ™ dodatkowej osi
przed osią napędzaną w stosunku do układu 3 osiowego z osią wleczoną. T.

lepszy rozkład obciążeń przy jeździe z 1 osią z tyłu. Bo jest bardziej cofnięta.



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-05-29 00:20:02
Autor: Tomasz Pyra
ciągnik siodłowy 3 osiowy
Dnia Tue, 28 May 2013 12:29:33 +0200, BartekK napisa³(a):

W dniu 2013-05-28 11:59, Tomek pisze:
Witam,
poza ciagnikami siod³owymi majacymi obie "pe³ne" osie (podwójny most,
obie osie napêdzane) spotykane s± 3 osiowe z
- tyln± osi± (czasem podnoszon±) z pojedyñczym ogumieniem do
zmniejszenia nacisku na o¶ podczas jazdy z obci±zeniem
- tyln± o¶ napêdzajc±, ¶rodkow±- odci±¿aj±c±, nienapêdzan±.
Ten drugi przypadek mnie ciekawi odno¶nie jego zalet- bo wydaje mi siê
bardziej skomplikowany ni¿ poprzedni, a nie ma dla mnie jakis zalet (a
moze one s±??)
Zalet± jest (formalne) zmniejszenie nacisku na o¶, ze wzglêdu na zwiêkszenie liczby osi.

Nie jestem pewien czy formalnie cokolwiek siê zmienia.
Te dwie tylne osie to chyba jest "o¶ zespolona" i formalnie jest jedn± osi±
przy liczeniu nacisków.

Data: 2013-05-31 20:24:14
Autor: WildS
ciągnik siodłowy 3 osiowy
On 2013-05-28, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
W dniu 2013-05-28 11:59, Tomek pisze:
Witam,
poza ciagnikami siodłowymi majacymi obie "pełne" osie (podwójny most,
obie osie napędzane) spotykane są 3 osiowe z
- tylną osią (czasem podnoszoną) z pojedyńczym ogumieniem do
zmniejszenia nacisku na oÅ› podczas jazdy z obciÄ…zeniem
- tylną oś napędzajcą, środkową- odciążającą, nienapędzaną.
Ten drugi przypadek mnie ciekawi odnośnie jego zalet- bo wydaje mi się
bardziej skomplikowany niż poprzedni, a nie ma dla mnie jakis zalet (a
moze one sÄ…??)
Zaletą jest (formalne) zmniejszenie nacisku na oś, ze względu na zwiększenie liczby osi.
Nie jestem pewien czy formalnie cokolwiek siÄ™ zmienia.
Te dwie tylne osie to chyba jest "oÅ› zespolona" i formalnie jest jednÄ… osiÄ…
przy liczeniu nacisków.

Przy odległości pomiędzy osiami pomiędzy 1,0 a 1,3m jest do 16t a
powyżej 1.3m do 19t.

W UK gdzie normalnie jest 44t DMC z podwojną ośką nie ma problemu z
przewaleniem napędowej. Można ładunek 28t równomiernie na paletach od
początku do końca załadować.

Przy pojedynczej osi trzeba uważać bardzo na obciążenie osi. Na pierwsze
1/4 naczepy nie powinno w skrócie przypadać więcej niż ok. 5t (a tam
spokojnie zmiesci się 6 europalet po np. 1.2t każda).

Jak dla mnie - im większy rozstaw osi tym lepiej - mniej rzuca w kabinie
;) Może też to kwestia zużywania się opon na napędowej (w przypadku
jazdy z podniesioną drugą). Do tego jak podniesiona ośka jest z tyłu to
można jej kołami zahaczać o progi zwalniajace i inne przeszkody przy
zjeżdzaniu z nich.



--
WildS

ciągnik siodłowy 3 osiowy

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona