Data: 2013-05-28 12:29:33 | |
Autor: BartekK | |
ciągnik siodłowy 3 osiowy | |
W dniu 2013-05-28 11:59, Tomek pisze:
Witam,Zaletą jest (formalne) zmniejszenie nacisku na oś, ze względu na zwiększenie liczby osi. Wiec można wjechać tam, gdzie bez tej 3ciej osi nie wolno. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2013-05-28 13:51:33 | |
Autor: Tomek | |
ciągnik siodłowy 3 osiowy | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości news:ko21gk$pg2$1mx1.internetia.pl... Zaletą jest (formalne) zmniejszenie nacisku na oś, ze względu na zwiększenie liczby osi. Wiec można wjechać tam, gdzie bez tej 3ciej osi nie wolno. Mnie nie chodzi o samą zaletę trzeciej osi, a zaletę dodatkowej osi przed osią napędzaną w stosunku do układu 3 osiowego z osią wleczoną. T. |
|
Data: 2013-05-28 13:29:09 | |
Autor: masti | |
ci±gnik siod³owy 3 osiowy | |
Dnia pięknego Tue, 28 May 2013 13:51:33 +0200 osobnik zwany Tomek napisał:
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości lepszy rozkład obciążeń przy jeździe z 1 osią z tyłu. Bo jest bardziej cofnięta. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-05-29 00:20:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
ciągnik siodłowy 3 osiowy | |
Dnia Tue, 28 May 2013 12:29:33 +0200, BartekK napisa³(a):
W dniu 2013-05-28 11:59, Tomek pisze: Nie jestem pewien czy formalnie cokolwiek siê zmienia. Te dwie tylne osie to chyba jest "o¶ zespolona" i formalnie jest jedn± osi± przy liczeniu nacisków. |
|
Data: 2013-05-31 20:24:14 | |
Autor: WildS | |
ciągnik siodłowy 3 osiowy | |
On 2013-05-28, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
W dniu 2013-05-28 11:59, Tomek pisze:Nie jestem pewien czy formalnie cokolwiek się zmienia. Przy odległości pomiędzy osiami pomiędzy 1,0 a 1,3m jest do 16t a powyżej 1.3m do 19t. W UK gdzie normalnie jest 44t DMC z podwojną ośką nie ma problemu z przewaleniem napędowej. Można ładunek 28t równomiernie na paletach od początku do końca załadować. Przy pojedynczej osi trzeba uważać bardzo na obciążenie osi. Na pierwsze 1/4 naczepy nie powinno w skrócie przypadać więcej niż ok. 5t (a tam spokojnie zmiesci się 6 europalet po np. 1.2t każda). Jak dla mnie - im większy rozstaw osi tym lepiej - mniej rzuca w kabinie ;) Może też to kwestia zużywania się opon na napędowej (w przypadku jazdy z podniesioną drugą). Do tego jak podniesiona ośka jest z tyłu to można jej kołami zahaczać o progi zwalniajace i inne przeszkody przy zjeżdzaniu z nich. -- WildS |
|