Data: 2011-05-08 16:50:13 | |
Autor: Pawe³.H. | |
ci±gle roz³adowywuj±cy siê aku | |
U¿ytkownik "mordoklejka1" <morda93@_NOSPAM_o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1892c71d6f7d7f72af6a0070a1eb1e86$1grupy.scigacz.pl... Zim± (koñcówka listopada) zesz³ego roku sta³em siê posiadaczem kawasaki er 5, rocznik 98. Poprzedni w³a¶ciciel zapewnia³, ¿e krótko przed sprzeda¿± wymienia³ aku, rzeczywi¶cie akumulator prezentowa³ siê jak nowy. Po przywiezieniu motocykla do domu wymontowa³em akumulator i zabra³em ze sob± z gara¿u do domu. Gdy tylko zrobi³o siê trochê cieplej poszed³em do gara¿u, by uruchomiæ motor. Na³adowa³em akumulator, er'ka ³adnie odpali³a, jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów aku roz³adowa³ siê... na³adowa³em go raz, drugi, trzeci i problem siê powtarza³, wymieni³em elektrolit-to samo, w koñcu zakupi³em nowy akumulator (11Ah), ale nawet to nic nie zmieni³o. Sprawdzi³em przyrz±dem pr±d ³adowania i jest ok, wyczy¶ci³em równie¿ dok³adnie wszystkie za¶niedzia³e kostki i cokolwiek innego co tylko mo¿na by³o wyczy¶ciæ w instalacji elektrycznej. W czym mo¿e tkwiæ problem? Pewnie regulator napiêcia. |
|
Data: 2011-05-08 20:08:21 | |
Autor: Gr4N4c1K | |
ciągle rozładowywujący się aku | |
Dnia 08-05-2011 o 16:50:13 Paweł.H. <pawelhort@usunto.gmail.com> napisał(a):
albo któreś uzwojenie statora lub upływ w instalacji do wątkotwórcy: jakie jest napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach z włączonymi światłami i jakie powiedzmy przy 5k rpm? w obu przypadkach powinno wynosić w granicach 13.5V do 14.2V. jeśli jest niższe niż 12.5-13V (po podłączeniu świeżo nabitej baterii) i spada po włączeniu świateł znaczy, że nie ma ładowania. poza tym sprawdź amperomierzem czy nie płynie prąd (nie ma jakiegoś upływu) przy wyłączonej stacyjce. odpinasz plus i pomiędzy kabel a akumulator wpinasz amperomierz w zakresie ok 10A. jeśli pojawi się jakiś prąd to odepnij regiel i sprawdź ponownie. jak nic się nie pojawi winny regiel. jeśli po odpięciu reglera będzie nadal prąd płynął znaczy, że coś w całej instalacji jest nie tak. pomiar uzwojeń statora należy wykonać dość dokładnym omomierzem bo rezystancje uzwojeń rzadko kiedy przekraczają 1 ohm. pomiędzy każdym wyprowadzeniem powinien być obwód natomiast między wyprowadzeniami a rdzeniem (lub masą pojazdu) musi być przerwa. jeśli jest obwód no to jest klops. ściągnij sobie manuala. tam jest piknie opisane jak mierzyć :) pozdrawiam |
|