Data: 2013-05-28 11:59:06 | |
Autor: Tomek | |
ci±gnik siod³owy 3 osiowy | |
Witam,
poza ciagnikami siod³owymi majacymi obie "pe³ne" osie (podwójny most, obie osie napêdzane) spotykane s± 3 osiowe z - tyln± osi± (czasem podnoszon±) z pojedyñczym ogumieniem do zmniejszenia nacisku na o¶ podczas jazdy z obci±zeniem - tyln± o¶ napêdzajc±, ¶rodkow±- odci±¿aj±c±, nienapêdzan±. Ten drugi przypadek mnie ciekawi odno¶nie jego zalet- bo wydaje mi siê bardziej skomplikowany ni¿ poprzedni, a nie ma dla mnie jakis zalet (a moze one s±??) Rozumiem to rozwi±zanie w samochodach ciê¿arowych (np.du¿ych ¶mieciarkach) gdzie ¶rodkowa o¶ jest dodatkowo skrêcana i co poprawia zwrotno¶æ podczas jazdy ty³em. Ale jakie¿ to moze mieæ zalety w ci±gniku siod³owym? A moze mnie oczy zmylily i ¼le siê dopatrzy³em?? T. |
|
Data: 2013-05-28 12:29:33 | |
Autor: BartekK | |
ciągnik siodłowy 3 osiowy | |
W dniu 2013-05-28 11:59, Tomek pisze:
Witam,Zaletą jest (formalne) zmniejszenie nacisku na oś, ze względu na zwiększenie liczby osi. Wiec można wjechać tam, gdzie bez tej 3ciej osi nie wolno. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2013-05-28 13:51:33 | |
Autor: Tomek | |
ciągnik siodłowy 3 osiowy | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości news:ko21gk$pg2$1mx1.internetia.pl... Zaletą jest (formalne) zmniejszenie nacisku na oś, ze względu na zwiększenie liczby osi. Wiec można wjechać tam, gdzie bez tej 3ciej osi nie wolno. Mnie nie chodzi o samą zaletę trzeciej osi, a zaletę dodatkowej osi przed osią napędzaną w stosunku do układu 3 osiowego z osią wleczoną. T. |
|
Data: 2013-05-28 13:29:09 | |
Autor: masti | |
ci±gnik siod³owy 3 osiowy | |
Dnia pięknego Tue, 28 May 2013 13:51:33 +0200 osobnik zwany Tomek napisał:
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości lepszy rozkład obciążeń przy jeździe z 1 osią z tyłu. Bo jest bardziej cofnięta. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-05-29 00:20:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
ciągnik siodłowy 3 osiowy | |
Dnia Tue, 28 May 2013 12:29:33 +0200, BartekK napisa³(a):
W dniu 2013-05-28 11:59, Tomek pisze: Nie jestem pewien czy formalnie cokolwiek siê zmienia. Te dwie tylne osie to chyba jest "o¶ zespolona" i formalnie jest jedn± osi± przy liczeniu nacisków. |
|
Data: 2013-05-31 20:24:14 | |
Autor: WildS | |
ciągnik siodłowy 3 osiowy | |
On 2013-05-28, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
W dniu 2013-05-28 11:59, Tomek pisze:Nie jestem pewien czy formalnie cokolwiek się zmienia. Przy odległości pomiędzy osiami pomiędzy 1,0 a 1,3m jest do 16t a powyżej 1.3m do 19t. W UK gdzie normalnie jest 44t DMC z podwojną ośką nie ma problemu z przewaleniem napędowej. Można ładunek 28t równomiernie na paletach od początku do końca załadować. Przy pojedynczej osi trzeba uważać bardzo na obciążenie osi. Na pierwsze 1/4 naczepy nie powinno w skrócie przypadać więcej niż ok. 5t (a tam spokojnie zmiesci się 6 europalet po np. 1.2t każda). Jak dla mnie - im większy rozstaw osi tym lepiej - mniej rzuca w kabinie ;) Może też to kwestia zużywania się opon na napędowej (w przypadku jazdy z podniesioną drugą). Do tego jak podniesiona ośka jest z tyłu to można jej kołami zahaczać o progi zwalniajace i inne przeszkody przy zjeżdzaniu z nich. -- WildS |
|
Data: 2013-05-31 21:00:33 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
ci±gnik siod³owy 3 osiowy | |
W dniu 2013-05-28 11:59, Tomek pisze:
Witam, Na pewno nie jest bardziej skomplikowane, bo jedyna ró¿nica jest taka, ¿e w drugim przypadku wa³ miêdzy mostami jest d³u¿szy. |
|
Data: 2013-06-01 12:17:39 | |
Autor: J.F. | |
ci±gnik siod³owy 3 osiowy | |
Dnia Tue, 28 May 2013 11:59:06 +0200, Tomek napisa³(a):
poza ciagnikami siod³owymi majacymi obie "pe³ne" osie (podwójny most, obie osie napêdzane) spotykane s± 3 osiowe z Mowiac szczerze to dawno takich nie widzialem. Teraz ciagnik ma jedna tylna os, a naczepa 3 .. J. |
|
Data: 2013-06-01 12:47:54 | |
Autor: Tomek | |
ci±gnik siod³owy 3 osiowy | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ty93d0rgbdul.j7hcn6fp3veu.dlg40tude.net... Dnia Tue, 28 May 2013 11:59:06 +0200, Tomek napisa³(a): Firma http://www.polzug.de/pl/terminale/pruszkow.html u¿ywa sporo ci±gników siod³owych 3 osiowych, ale praktycznie ¿aden z tego co widzia³em (a widujê codziennie) nie ma tylnego "pe³nego" mostu. T> |
|
Data: 2013-06-01 15:03:16 | |
Autor: cef | |
ci±gnik siod³owy 3 osiowy | |
Tomek wrote:
Mowiac szczerze to dawno takich nie widzialem. Bo to nic nie daje. Wiêkszo¶æ ³adunków spokojnie realizuj± ciagniki 4x2 czasem przy jakich¶ tam wymaganiach nacisków jest o¶ wleczona 6x2. Napêd na most tandem (6x4) jest praktycznie tylko w wywrotkach a w ci±gnikach bardzo rzadko ma zastosowanie. |
|
Data: 2013-06-01 23:42:26 | |
Autor: masti | |
ci±gnik siod³owy 3 osiowy | |
Dnia pięknego Sat, 01 Jun 2013 15:03:16 +0200 osobnik zwany cef napisał:
Tomek wrote: jakich? -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-06-02 09:30:57 | |
Autor: cef | |
ciągnik siodłowy 3 osiowy | |
masti wrote:
Większość ładunków spokojnie realizują ciagniki 4x2 czasem przy Tych z przepisów. Jeśli interesują Cię dokładne wartości, to musisz sobie sprawdzić. Dla mnie wystarczającą informacją jest, że ilość osi zwiększa możliwość przewiezienia większego ładunku. |
|
Data: 2013-06-02 13:26:54 | |
Autor: Tomek | |
ciągnik siodłowy 3 osiowy | |
Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:51aaf4b3$0$26710$65785112news.neostrada.pl...
Masa ładunku to jedno, a swoboda z rozłożeniem ładunku to drugie. Są sytuacje logistyczne, że ładunek najcięższy ma być rzoładowany jako ostatni. Wtedy 3 osie ciągnika dają swobodę w rozmieszczeniu ładunku. T. |
|
Data: 2013-06-01 15:24:45 | |
Autor: WildS | |
ciągnik siodłowy 3 osiowy | |
On 2013-06-01, Tomek <marekjan63@o2.pl> wrote:
Dnia Tue, 28 May 2013 11:59:06 +0200, Tomek napisał(a): Pewnie dlatego, ze w PL DMC dwuosiowych ciągnikow z 3 osiowymi naczepami to 40t ale w przypadku kontenera w transporcie multimodalnym 44t i już może być spory problem w przypadku dwuosiowego ciągnika z naciskiem na oś. Zwłaszcza, że w PL sporo jest dróg z dopuszczalnym 10 i 8t a to łatwo byle czym przekroczyć. Dużo 3 osiowych ciągnikow jest na beneluxach (dużo portów, kontenery itp) i w UK bo tam 44t to standard. Napęd na obie osie tylne nie jest potrzebny bo te auta nie jeżdżą po bezdrożach ani budowach (zazwyczaj ;) ) -- WildS |