Data: 2013-06-01 12:17:39 | |
Autor: J.F. | |
ci±gnik siod³owy 3 osiowy | |
Dnia Tue, 28 May 2013 11:59:06 +0200, Tomek napisa³(a):
poza ciagnikami siod³owymi majacymi obie "pe³ne" osie (podwójny most, obie osie napêdzane) spotykane s± 3 osiowe z Mowiac szczerze to dawno takich nie widzialem. Teraz ciagnik ma jedna tylna os, a naczepa 3 .. J. |
|
Data: 2013-06-01 12:47:54 | |
Autor: Tomek | |
ci±gnik siod³owy 3 osiowy | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ty93d0rgbdul.j7hcn6fp3veu.dlg40tude.net... Dnia Tue, 28 May 2013 11:59:06 +0200, Tomek napisa³(a): Firma http://www.polzug.de/pl/terminale/pruszkow.html u¿ywa sporo ci±gników siod³owych 3 osiowych, ale praktycznie ¿aden z tego co widzia³em (a widujê codziennie) nie ma tylnego "pe³nego" mostu. T> |
|
Data: 2013-06-01 15:03:16 | |
Autor: cef | |
ci±gnik siod³owy 3 osiowy | |
Tomek wrote:
Mowiac szczerze to dawno takich nie widzialem. Bo to nic nie daje. Wiêkszo¶æ ³adunków spokojnie realizuj± ciagniki 4x2 czasem przy jakich¶ tam wymaganiach nacisków jest o¶ wleczona 6x2. Napêd na most tandem (6x4) jest praktycznie tylko w wywrotkach a w ci±gnikach bardzo rzadko ma zastosowanie. |
|
Data: 2013-06-01 23:42:26 | |
Autor: masti | |
ci±gnik siod³owy 3 osiowy | |
Dnia pięknego Sat, 01 Jun 2013 15:03:16 +0200 osobnik zwany cef napisał:
Tomek wrote: jakich? -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-06-02 09:30:57 | |
Autor: cef | |
ciągnik siodłowy 3 osiowy | |
masti wrote:
Większość ładunków spokojnie realizują ciagniki 4x2 czasem przy Tych z przepisów. Jeśli interesują Cię dokładne wartości, to musisz sobie sprawdzić. Dla mnie wystarczającą informacją jest, że ilość osi zwiększa możliwość przewiezienia większego ładunku. |
|
Data: 2013-06-02 13:26:54 | |
Autor: Tomek | |
ciągnik siodłowy 3 osiowy | |
Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:51aaf4b3$0$26710$65785112news.neostrada.pl...
Masa ładunku to jedno, a swoboda z rozłożeniem ładunku to drugie. Są sytuacje logistyczne, że ładunek najcięższy ma być rzoładowany jako ostatni. Wtedy 3 osie ciągnika dają swobodę w rozmieszczeniu ładunku. T. |
|
Data: 2013-06-01 15:24:45 | |
Autor: WildS | |
ciągnik siodłowy 3 osiowy | |
On 2013-06-01, Tomek <marekjan63@o2.pl> wrote:
Dnia Tue, 28 May 2013 11:59:06 +0200, Tomek napisał(a): Pewnie dlatego, ze w PL DMC dwuosiowych ciągnikow z 3 osiowymi naczepami to 40t ale w przypadku kontenera w transporcie multimodalnym 44t i już może być spory problem w przypadku dwuosiowego ciągnika z naciskiem na oś. Zwłaszcza, że w PL sporo jest dróg z dopuszczalnym 10 i 8t a to łatwo byle czym przekroczyć. Dużo 3 osiowych ciągnikow jest na beneluxach (dużo portów, kontenery itp) i w UK bo tam 44t to standard. Napęd na obie osie tylne nie jest potrzebny bo te auta nie jeżdżą po bezdrożach ani budowach (zazwyczaj ;) ) -- WildS |