cichy komputer do biura - propozycje proszę

Data: 2010-05-05 20:59:26
Autor: ToMasz
cichy komputer do biura - propozycje proszę
witam

W pracy pada mi komp, tracą się katalogi, resetuje sie itd. PAmieć i
dysk - OK - reszta... nie wiem jak zdiagnozować. nic nie jest jednak
warte więcej niż święty spokój, wiec prosze polećcie mi jakiś zestawik
procesor, płyta pamieć.. do biura. warunek konieczny - ma to być ciche.
teraz w spoczynku wentylatorki przestaja sie kręcić - tak by było
najlepiej. Ma to być ze sklepu - wiec kupienie tego samego co mam na
allegro - odpada. kasa: 1000zł za proc+płyta+ram+dysk+grafika. Jak
bedzie taniej - super, jak drozej - w uzasadnionym przypadku przełknę.
Dziękuje i pozdrawiam
ToMasz

Data: 2010-05-05 23:41:49
Autor: Lisciasty
On 5 Maj, 20:59, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
[...]

Źle podchodzisz do tematu, powyższe czyli płyta z grafą, procek, dysk
i ram kupisz za 1000 ale to nic nie zmieni w temacie hałasu. Musisz
pomyśleć o lepszej obudowie, porządnych wentylatorach, wyciszeniu do
dysku i porządnym zasilaczu, co w sumie da dodatkowe 1000 w wersji
mini a 1500 w wersji wypas ;)

Możesz zajrzeć na moje wypociny tutaj:

http://tinyurl.com/293nsfw

oraz tutaj:

http://tinyurl.com/2f7p2gd

Czy Ci się opłaci musisz ocenić sam, ja jestem maniakiem ciszy a tego
kompa którego złożyłem
nie słychać z odległości większej niż 50 cm, według mnie opłacało
się ;)

Pzdr.
L.

Data: 2010-05-06 10:50:06
Autor: ToMasz
Lisciasty pisze:
[...]
Tyle ze jak mozna sie domyśleć, właśnie mam cichą obudowę (aluminiową) i
cichy zasilacz ("wentylatorki przestają sie kręcić")
sęk w tym, że przed "Qool&quiet" to procki i płyty emitowały tyle ciepła
ile chciały, teraz... niewiem. Dlatego pytam... o parametry nie podawane
w cennikach

ToMasz

Data: 2010-05-06 08:58:34
Autor: ikov
W dniu 2010-05-05 20:59, ToMasz pisze:
[...]

Do biura w ramach minimalizacji kosztów zakupiliśmy jakiegoś IBM z programu MAR (używane komputery po regeneracji). Po pierwszym włączeniu pomyślałem, że komp jest uszkodzony, bo cisza prawie absolutna. Minął rok, najgłośniejszą częścią zestawu nadal jest klawiatura, a komputer chodzi jak złoto (PIV, XP Pro, 1GB RAM do zastosowań biurowych - świetna maszyna, chociaż desktop).
Oczywiście może być to zbyt mało wydajna maszyna, ale do typowego biura - mail, net, office wystarcza w zupełności, a przy cenie ok. 400 zł za zestaw z jakimś starym monitorem (można wziąć nowy) to rewelacja.

Data: 2010-05-06 10:44:26
Autor: ToMasz
ikov pisze:
[...]

gdzie coś takiego kupić z _Legalnym_ XP? i monitorem?
ToMasz

Data: 2010-05-06 09:00:57
Autor: januszek
cichy komputer do biura - propozycje proszę
ToMasz napisał(a):

[...]

Cichy komp do pracy biurowej za 1 tys zł... Hmm, to możliwe ale kosztem wydajności. Popatrz na ten przykład na Asusa EBXB202.

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-05-06 10:48:26
Autor: Robert Winkler
[...]

Jeśli chcesz cichego komputera to zapomnij o jakichkolwiek składakach.
W dwóch kolejnych firmach miałem okazje zapoznać się z oboma podejsciami
w pierwszej syn właściciela kupował części, z naprawdę wysokiej półki
i składał z nich komputery, rezultat, hałas w pokojach który dziś uznałbym za nie do zniesienia
Teraz pracuje w formie gdzie mamy tylko laptopy HP i desktopy IBM Lenovo
Pierwszy tydzień był dla mnie szokiem
w pokoju pracuje 8 komputerów i panuje kompletna cisza
żadnego szumu wentylatorów, żadnego szemrania dysków, nic, cisza.
--
____________
Pozdrawiam

Data: 2010-05-06 02:06:26
Autor: Lisciasty
On 6 Maj, 10:48, "Robert Winkler" <win...@NOSPAMpoczta.fm> wrote:
w pierwszej syn właściciela kupował części, z naprawdę wysokiej półki
i składał z nich komputery, rezultat, hałas w pokojach który dziś uznałbym
za nie do zniesienia

Jak ktoś się kieruje górną półką osiągów to nic dziwnego :]

[...]

Firmówki są fajne ale takie o rozsądnych osiągach dosyć drogie.

Pzdr.
L.

Data: 2010-05-06 22:30:26
Autor: Waldeusz

Użytkownik "Robert Winkler" <winkel@NOSPAMpoczta.fm> napisał w wiadomości news:hrtvou$fon$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tez mam sporo stacji Lenovo i nie można narzekać ;) ciche i wystarczająco wydajne.
cóś takowego http://media.techworld.com/cmsdata/products/118409/Lenovo%20ThinkCentre%20M58p%20550.jpg
Wcześniej miałem doczynienia z podobnymi desktopami bodajże Compaq EVO - o dość zblizonej konstrukcji
- jeden cichy wentylator w zasilaczu całkowicie wystarcza nawet przy 100% obciążeniu obu rdzeni C2D.

Pozdrawiam

Data: 2010-05-06 11:13:03
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
On Wed, 05 May 2010 20:59:26 +0200, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

[...]

Jak do biura to może jakiś gotowy nettop? Za około 1000PLN będziesz
miał bezgłośny komputer do biura starczający spokojnie do netu i pracy
biurowej. Przy okazji pobór prądu spadnie. ja mam po biurach
kilkanaście sztuk ADAX Delta AT2300. To tylko przykład -akurat o tyle
ciekawy że jest to w większej obudowie i ma CD czego wiele innych
nettopów nie ma. Pracownicy nie narzekają na wydajność w typowej pracy
biurowej - kompy chodzą pod XP i Win7 plus Office, przeglądarki,
mailer, komunikkatory. Maszyny do obróbki zdjęc to nie są ale na
stacje robocze całkiem fajnie się spisują. Jeśli możesz przenieść ze
starego kompa licencję na system to w kwocie którą wymieniłeś
znajdziesz coś z platformą ION, 2GB pamięci i dyskiem 320GiB. Kompa
będziesz miał w ogóle bez wiatraków i zamocujesz go z tyłu monitora
;-)

Zdrówko

cichy komputer do biura - propozycje proszę