ciekawa ¶wietlówka do plafonu

Data: 2011-01-18 14:48:08
Autor: zlotowinfo
ciekawa ¶wietlówka do plafonu
http://allegro.pl/zarowka-led-e27-44-smd-5050-710lm-230v-jak-75w-i1417211490.html

długo czego¶ takiego szukałem
a jak już znalazłem to pytanie:
czy da się gdzie¶ taniej ;)

Data: 2011-01-18 15:37:21
Autor: p0li
ciekawa ¶wietlówka do plafonu
O->Dnia 2011-01-18 14:48:08 niejaki zlotowinfo napisał:
http://allegro.pl/zarowka-led-e27-44-smd-5050-710lm-230v-jak-75w-i1417211490.html

długo czego¶ takiego szukałem
a jak już znalazłem to pytanie:
czy da się gdzie¶ taniej ;)

jesli ¶wiec± tak jak opisuj± to nie jest drogo
ja kupiłem żarówki ledowe co¶ w ten deseń
http://www.imagic.pl/files/16660/led_inside_s.jpg tylko lepiej wykonane - i
za dwie sztuli dałem 90zł
¶wiec± od 1,5 r na razie bez problemów

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2011-01-18 23:31:01
Autor: BartekK
ciekawa świetlówka do plafonu
W dniu 2011-01-18 14:48, zlotowinfo pisze:
http://allegro.pl/zarowka-led-e27-44-smd-5050-710lm-230v-jak-75w-i1417211490.html
długo czegoś takiego szukałem
a jak już znalazłem to pytanie:
czy da siÄ™ gdzieĹ› taniej ;)
Raczej będzie ciężko. U chińczyka po ~10$ podobne biorę, ale są tego warte.
Oświetla (nie "świeci"!) jaśniej niż markowa świetlówka energooszczędna 15W (mam obie w jednej oprawie, włączam zależnie od potrzeby), ale świeci kierunkowo w jedną stronę, a świetlówka dookólnie więc zależy od oprawy i zastosowania.

Data: 2011-01-19 15:26:39
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:ih54rn$qss$1mx1.internetia.pl...
[...]

ciekawe jak bardzo punktowo, na środku pokoju sufit

świetlówka/żarówka do plafonu nie jest za dobra bo raczej ucieka nam część światła, w sumie dlatego wstawiłem lusterka

stosowanie lusterek by taka żarówka przekreśliła
no ale kwestia jak to światło się rozkłada i na ile bardziej to oszczędne, no i oczywiście barwa tego światła

Data: 2011-01-28 10:37:30
Autor: zlotowinfo
ciekawa ¶wietlówka do plafonu

diody s± blisko siebie co nie powoduje denerwuj±cego ekektu choinki jak ta: http://allegro.pl/nivitec-globe-36-led-e27-220v-zarowka-diodowa-i1423994113.html (wg. mnie porażka, ¶wiatło całkowicie białe)

nie wiem czy da się przy takiej pracować, spróbuję dzi¶ wieczór
na tę chwilę mogę spokojnie polecić j± do plafonów
do łazienki, kuchni i przedpokoju super sprawa, czyli tam gdzie nie przebywa się za długo i często się zapala/gasi,
nie trzeba długo czekać na roz¶wietlenie jak ¶wietlówka

na poziomie łokcia
¶wietlówka miała 55 po minucie, startuj±c od 25
diodowa 92 odrazu, jeszcze tylko pomiary w ¶rodowisku podobnym co ¶wietlówka

w małej łazience zrobiło się zbyt jasno
więc przydałaby się wersja z mniejsz± ilo¶ci± diód lub
wykastrowanie tej chociaż mam obawy, bo ¶redni elektronik ze mnie chyba może z pomoc± grupowiczów

zamontowana w dużym plafonie obok ¶wietlówki w pokoju
widać wyraĽnie że ¶wietlówka jest o wiele bardziej żółta
chociaż nie mam porównania do ¶wietlówki o podobnej mocy ¶wiatła
nie wiem czy to nie takie złudzenie powoduje moc tego ¶wiatła

Data: 2011-01-28 13:47:21
Autor: zlotowinfo
ciekawa ¶wietlówka do plafonu
trochę inne ¶rodowisko niż ostatnio
tylko widzę że pomiar z 30cm nie daje wła¶ciwych wyników
znowóż pomiar poboru pr±du to sam nie wiem albo miernik padnięty
albo to wina niedoładowanej baterii co sygnalizuje miernik
bo czy 15W ¶wietlówka czy diodowa niby 6W tyle samo
akumulatorek miernika się ładuje

diodowa na starcie 550
0,9 535 po ok. 5 minutach
0,91 516 po ok. 20 minutach, no bo ile mam czekać ;P

wlaczona po  2 minutach
0,89 525

w tym samym miejscu ¶wietlówka 15W osi±gnęła 600 po minucie

była lekko ciepła
czyli znow jak wszędzie po jakim¶ czasie mniej ¶wiatła
a ciepełko, jednak procentowo dużo mniejszy efekt

Data: 2011-01-28 17:47:15
Autor: zlotowinfo
ciekawa ¶wietlówka do plafonu
licznik energi 12ea5gw 6400imp/kWh, zliczanie mignięć diody

żarówka 40W / ¶wietlówka 15w Lunax / diodówka 6W Lighton
01. 0:12 / 0:36 / 1:24
02. 0:25 / 1:11 / 2:48
03. 0:38 / 1:47 / 4:12
04. 0:51 / 2:24 / 5:38
05. 1:04 / 3:00 / 7:03
06. 1:17 / 3:37 / 8:27
07. 1:30 / 4:15 / 9:52
08. 1:43 / 4:52 / 11:18
09. 1:56 / 5:30 / 12:43
10. 2:09 / 6:08 / 14:07

dalej już nie jestem pewien
1/6400*10*0,5=0,000781*102=0,079688

czyli 8groszy:
03:39:18 - żarówka 40W
10:25:36 - ¶wietlówka 15w Lunax
23:59:54 - diodówka 6W Lighton

czyli 1godzina:
0,021875zł - żarówka 40W
0,007656zł - ¶wietlówka 15w Lunax
0,003320zł - diodówka 6W Lighton

czyli 24h:
0,523281zł - żarówka 40W
0,183438zł - ¶wietlówka 15w Lunax
0,079695zł - diodówka 6W Lighton

Data: 2011-01-28 19:49:54
Autor: zlotowinfo
ciekawa ¶wietlówka do plafonu
bubel mi się trafił jeden i okazało się
że ¶wietlówka składa się z dwóch segmentów,
w jednej przestał ¶wiecić jeden z nich

a się głowiłem co z zrobić by była ciemniejsza,
w sumie przypadkiem, ale cel osi±gnięty
i oczywi¶cie pobiera połowę mocy (przedpokój)
niestety znajomy nie otrzyma tej drugiej, poszła do kuchni

a tak go męczyłem żeby się zrzucić na wysyłkę i zamówić po jednej na spółę ;p

Data: 2011-01-28 19:58:59
Autor: zlotowinfo
ciekawa ¶wietlówka do plafonu
barwa ¶wiatła niby żółta, a jednak nie tak mniej żółta
jako¶ tak do¶ć dziwnie się czułem,

niby jasno, na co wskazywało znacznie więcej cieni
ale jako¶ nie czułem tej jasno¶ci,
czyli tak samo jak przesiadka z żarówki rtęciowej
na ¶wietlówkę, tak i tutaj ze ¶wietlówki na diodow±
gdzie¶ czuje się jaki¶ niedosyt

szczególnie denerwuj±cy gdy się przenosi z pomieszczenia ze ¶wietlówk± do pomieszczenia z diodówk±

ciekawa ¶wietlówka do plafonu