ciekawe zagadnienia na blogu p. Jaros?awa Kaczy?skiego

Data: 2011-02-22 11:25:24
Autor: Hans Kloss
ciekawe zagadnienia na blogu p. Jaros?awa Kaczy?skiego
On 22 Lut, 19:26, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
 przer bmy ca
Bia owie na papier i zadrukujmy go w jak najwy szych nomina ach, a te
"wpompujmy" w gospodark . A CO?

Może byś tak w końcu nauczył się czytać ze zrozumieniem?  Pieniądz w
systemie bankowym, ciermna maso, to SUMA DEPOZYTÓW ZŁOŻONYCH W BANKU
przez oszczędzających w nim klientów, a nie zwały papieru jak się to
roi w twojej biednej głowie. Widać jak na dłoni że pewnego progu ,
niezrozumienia najprostszych spraw i zwykłej małpiej złośliwości
Jarosław Kaczyński przełamać nie jest w stanie nawet pisząc
maksymalnie prostym językiem. Dlatego matoły i hołota były, są i
pozostaną wiernym elektoratem peło i elesde...
J-23

Data: 2011-02-23 16:32:49
Autor: the_foe
W dniu 2011-02-22 20:25, Hans Kloss pisze:
[...]

Biore kredyt hipoteczny place gosciowi pzrelewem a on zaklada w tym samym banku depozyt. Bank dal kredyt, bank dostal depozyt z tych samych pieniedzy. Alleluja! zrobilismy pieniadz z niczego! Teraz panstwo zaczyna sie "poslugiwac" tymi pieniedzmi z depozytu gwarantujac kredyt dla jakiegos jelopa co ma ugadana urzedniczke od pieczatek. Kupuje ode mnie ten dom (cena podskoczyla nieruchomosci bo pelno jelopow co maja znajomych od pieczatek zaczelo kupowac) ja splacam kredyt i mam jeszcze zysk. Jelop nie splaca kredytu po jakims czasie jak wiele innych jelopow. Cena nieruchomosci gwaltownie spada, banki odzyskuja czesc kasy ze spzredazy hipotek, reszte dostaje od panstwa. Panstwo jednak nie ma pieniedzy wiec pozycza od bankow windujac oprocentowanie odcinajac wielu uczciwych rodzin od kredytow.
To jest opcja optymistyczna
Przy zwasalizowaniu NBP i RPP nieudolne pomysly mozna bekosztowo wrzucic w nawis inflacyjny. Wtedy panstwo to bedzie mialo nawet mozliwosc tym jelopom darowac ten dom.

--
the_foe

Data: 2011-02-23 09:21:13
Autor: Hans Kloss
On 23 Lut, 16:32, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
> [...]

samym banku depozyt. Bank dal kredyt, bank dostal depozyt z tych samych
pieniedzy. Alleluja! zrobilismy pieniadz z niczego!

Depozyt wzięli na procent 5 rocznie, kredytu (taniego!!) udzielili na
6.5%. No, toście się obłowili....
Btw. udzielenie kredytu budowlanego czy inwestycyjnego czy
jakiegokolwiek innego bank może (i nieraz powinien) obwarować
szeregiem zastrzeżeń zmniejszających prawdopodobieństwo niespłacenia.
J-23

Data: 2011-02-23 18:56:26
Autor: the_foe
W dniu 2011-02-23 18:21, Hans Kloss pisze:
Btw. udzielenie kredytu budowlanego czy inwestycyjnego czy
jakiegokolwiek innego bank może (i nieraz powinien) obwarować
szeregiem zastrzeżeń zmniejszających prawdopodobieństwo niespłacenia.

jak ma gwarancje rzadowe natychmiastowej splaty to mu to wisi. Da kredyt kazdemu kto bedzie mial pieczatke urzedowa. A pieczatke bedzie walila jakas urzedniczka z partyjnego nadania. W tym calym lancuszku nie bedzie juz nikogo kto bedzie odpowiadal wlasna kasa. To daje 100% szansy na to ze taki system sie rypnie, nawet gdyby politycy obiecywali ze gwarancje kredytu dostana tylko Ci ktorzy beda w stanie go splacic.
Po prostu przed wyborami TV pokaze biedne matki z dziecmi na reku, ktorcyh paskudny premier chce wywalic z domu, a im przeciez noga sie powinela, pracy nie moga znalezc itd... Premier machnie reka i powie: niech mieszkaja, dlug rozpiszemy na 1000 lat....

--
the_foe

ciekawe zagadnienia na blogu p. Jaros?awa Kaczy?skiego